Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 14:34

Hoe gaat het bij jullie?
Er komt weer een klusweekend aan! Of niet?

Wij gaan morgen alles leeghalen in onze vorige woning. Laminaat eruit, vloerbedekkingen eruit, gordijnen eraf etc. En dan nog witten.. Vier muren in de slaapkamer en 2 in de woonkamer.
Het is nou niet dat ik denk 'yes, we gaan eens even lekker aan de gang morgen'. We balen er ook erg van dat de mensen die tot nu toe kwamen kijken voor de woning (heb ondertussen al 3x een rondleiding gegeven) allemaal de woning niet wilden huren. En dat niemand dus ook de vloeren etc kon overnemen.

Ik ben blij als we helemaal 'los' zijn van de vorige woning. 1 mei is de eindinspectie en moeten we de sleutels inleveren.

kohtje

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:24

Is het geen idee om de vloer op MP te zetten? Zelf er uit te halen door de koper?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:27

Bij ons is de inspectie net geweest en gelukkig mogen wij de vloer sowieso laten liggen.

Vandaag weer veel gedaan. Twee deurkozijnen geverfd, een deur geschuurd, twee deuren geverfd, radiator buis geverfd, 1 muur behangen. Van 10 tot 17 bezig geweest.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:16

Misschien op marktplaats te zetten voor een leuk prijsje? Ben je er zo vanaf. Succes morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:17

Wil je nog geld voor de vloer? , genoeg aasgieren die een vloer wel willen voor een spotprijs

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 23:10

Ja, we gaan 'm te koop zetten op Marktplaats. We hebben er zelf ruim 700 euro voor betaald en de vloer is nog helemaal mooi, dus we willen er nog wel wat voor hebben. Eruit laten halen door mensen die de vloer willen kopen gaat niet echt werken. 1 mei moet alles er al uit zijn en op doordeweekse dagen komende week hebben wij ook amper tijd om weer naar Utrecht te rijden.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:28

Mijn oude laminaat heeft me 873€ gekost en heb het gratis weg gegeven. Had echt geen zin om het eruit te halen _O- maar ik heb een heleboel weg gegeven aangezien in een volledig gemeubileerde woning kwam

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:33

Wij hebben inmiddels sinds dinsdag de sleutel en zijn volop aan het verven. Paar tegenvallers tot nu toe. De badkamer (die 2 tot 3 weken nodig heeft om geplaatst te worden), zal pas over 1,5 week geplaatst worden. :( Hebben donderdag wel een start gemaakt, maar dat mag nog geen naam hebben... En we willen 15 mei over, dus dat gaat lastig worden.

Ook zijn we er sinds vanochtend achter dat we al de hele week de verkeerde kleur wit zitten te gebruiken. Hadden al 10 liter geverfd en gingen vandaag om een nieuwe 5 liter en bij het openmaken, blijkt het een totaal andere kleur. Blijkt dat de verkoper van de s.ikkens dealer me ral 9016 hebben meegegeven in plaats van 9010... -:(- Dus we kunnen weer opnieuw beginnen... Om van het verspilde geld maar niet te spreken...

Ik zou de vloer inderdaad ook op marktplaats zetten hoor! En mocht je er niks voor willen hebben, op fb heb je van die weggeefpagina's. Kun je hem in de regio erop zetten. Alles wat ik daar op heb gezet ben ik tot nu toe altijd al binnen 1 minuut kwijt geraakt. :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:20

Oh dat is goed balen van de verf. Dus opnieuw of gaan jullie verder met de ral9016?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:26

Alles opnieuw. |( gelukkig krijgen we morgen hulp. Dus ik heb er hele goede hoop op dat alles maandag af is. En dan komt de volgende monsterklus, de trap is namelijk fabriekswaar afgeleverd, dus die moet volledig geplamuurd, geschuurd, gegrondverfd, gekit, opnieuw geschuurd en gelakt worden. Denk dat we daar net zolang mee bezig zijn als met het complete verven tot nu toe. :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:16

Jeetje dat is wel echt een tegenvaller. Wij zijn nu echt met t laatste bezig voor de verhuizing. Er moet nog 1 muur behangen worden, de badkamer moet nog worden geverfd,nieuwe wasbak plaatsen en spiegel en de vloer moet nog gelegd. Dan is niet t hele huis af,maar af genoeg om er te kunnen wonen.

De wc beneden is dan nog helemaal leeg, de keuken word een week na de verhuizing geleverd en een slaapkamer is dan nog onaf.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:55

Mijn vriend en ik krijgen 30 oktober pas de sleutel van ons koophuis!
En dan hopen we met een nieuwe vloer, keuken, badkamer en een muur boven eruit gehaald te hebben. En te schilderen etcetc. En in Februari helemaal klaar in te zitten :)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:05

Mijn verbouwing van de schoonheidssalon gaat al lekker snel!

Inmiddels is de hele benedenverdieping gestuukt, mn vader heeft de muren geplaatst. Deze moeten alleen nog afgewerkt worden. Alle kozijnen staan jn de grondverf. Alle stopcontacten zijn geplaatst. Overal nieuwe deuren.

Volgende week worden er overal radiatoren opgehangen en word er boven een nieuwe ketel geplaatst.

Vandaag misschien nog even verder met de tweede laag grondverf over alle kozijnen.

Dan als de nieuwe ketel geplaatst is kunnen we de waterleidingen doortrekken naar de behandelruimtes.

En verder schilderen en vloer leggen! We gaan als een speer :D

Bovenverdieping bewaren we voor het laatst, die is het minst belangrijk. Daar moet worden behangen, klein wandje gemaakt waarin de deuren komen en wat gipsplaten tegen de muur. En uiteraard de vloer. En wat we waarschijnlijk ook willen doen, bovenverdieping heeft allemaal van die houten balken, zie er best leuk uit maar het is in een lelijke kleur bruin geverft dus denk dat dat ook nog over kan.

:+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:00

Ssssuus jullie gaan hard!

Bij ons komt het nu ook eindelijk dichtbij.
Zaterdag hebben we nog eens afgesproken om al wat dingen op te meten ivm meubels en omheining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:05

Suus je bent op dreef!

Spannend Kirr!

Ik wacht nog op woning aanbod , vanavond staat weer nieuwe aanbod online

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:32

Wow suus, lekker dat het opschiet al!

Wij gaan morgen ochtend contract tekenen! Hoop dat we dan gelijk al de sleutel krijgen (officieel pas 1 mei).
Ben zoooo benieuwd hoe het er uit ziet!!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:47

En, hoe is het gegaan vanochtend, Zwitsal? Sleutels al gekregen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:59

Ze waren nog bezig de woning te schilderen dus nog geen sleutels en ook nog niet kunnen kijken. Dus nog even 2 dagen wachten haha.
Wel dus contract getekend en toevallig onze buren ontmoet. (Ouder echtpaar die in de bewonersvereniging zit oid). Hoop dat ze niet te lastig doen als we zo af en toe eens een feestje geven haha, maar ze kwamen wel vlot en aardig over!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 21:04

Oh, grappig dat jullie de nieuwe buren al hebben gezien.
Ach, die 2 dagen zijn zo voorbij!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:06

Nog 14 dagen en dan gaat mijn huis op funda. Heel spannend. Gisteren het hele erf opgeruimd. Vandaag en morgen in het huis aan de gang .

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:12

:wave:

Hier ook iemand die gaat verhuizen op 22 mei! We hebben de sleutel vanaf 18 december en hebben genoeg moeten doen om het huis mooi te maken. Zijn overigens nog steeds bezig met klussen.
Alles moest geverfd worden(plafond, muren, kozijnen), nieuwe elektra in de muur vrezen, radiatoren verven, nieuwe knippen op de ramen/deuren, deuren boven verven, nieuwe klinken erop, tapijt moet gelegd worden en nieuw laminaat beneden, nieuwe glasweefsel op alle muren plakken, elektra aansluiten etc etc etc.

Aankomend weekend gaat de vloer erin en dan zijn we al een heel erg stuk opgeschoten. De trap mag beneden nog geverfd worden, laminaat en tapijt moet er nog in en er moet dus nog best wat gedaan worden. :+ We hebben nog 3 weken dus druk bezig.

Ik verhuis overigens vanaf mijn ouderlijke huis en ga voor het eerst samen wonen met mijn vriend (straks man). :D

Lijkt me leuk om hier wat mee te kletsen en mee te lezen naar jullie vorderingen. Zal niet heel erg veel kunnen reageren door het klussen etc, maar lees wel mee. :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:18

Jeetje xivura dan heben jullie vast een hele verbouwing gehad! Wat hebben jullie allemaal gedaan? En heb je een voor/na foto? Ik ben erg benieuwd!!

Voor ons komt het ook steeds dichterbij! We hebben nu de keuken en badkamer uitgezocht en de vloer voor de hal en keuken zijn we nog mee bezig. We houden alle aanbiedingen voor verf en verfspullen alvast goed in de gaten! Op de rommelmarkt op koningsdag hebben we in ieder geval vast een extra schuurmachine gekocht:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:59

Een kleine tegenvaller hier :(
Vandaag om 16.15 de sleutels gekregen, toen gelijk door naar het app gelopen (in mn eentje) om te kijken hoe het er na de schilder beurt uit zag..
Maar dat schilderen is dus helemaal nog niet goed genoeg gedaan. De plafonds zijn prima maar de muren zijn absoluut niet dekkend wit.
16.45 stond ik weer bij het verhuurbedrijf op de stoep (sluitingstijd 17.00 uur) met foto's van slechte schilderwerk.
Het nadeel is: de schilder afdeling zeg maar is er pas woensdag weer. En daarvoor hoopten wij beiden al voor een groot deel verhuisd te zijn. Dus nu 2 opties:
- woensdag inspectie door verhuurbedrijf en daarna nog door hun laten schilderen, maar dat is dus mega onhandig want dan moeten we alle muren vrij houden qua meubels enz)
- zelf dit weekend/maandag alles gaan schilderen. Terwijl het eigenlijk hun taak is dus.

Zucht.
Morgen eerst die vloer maar eens leggen. Hopen dat dat in 1 dag lukt (maar ik denk het niet)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:02

Als je gun laat schilderen en sauzen zou ik er nog geen vloer in leggen. Ik zou zelf ook gewoon nog even die paar dagen wachten maar ik heb ook een schijt hekel aan verven enzo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:25

Zo vandaag de vloer gelegd. Alleen de gang en overloop moeten nog, maar die zijn wel heel lastig met alle deurkozijnen.