verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:13

chanel1985 schreef:
SpeechLess schreef:
Wat ik me nog wel afvraag; heeft jouw baas nog plannen om hier meer mee te doen? Lijkt me toch niet dat dit nu afgedaan is voor hem, of heb je dat idee wel?

Weet niet of de baas er iets aan kan doen, het is gebeurd in de privé-sfeer, niet op het werk. En er is ook nog een andere kant van het verhaal.
Denk niet dat het een legale reden is om iemand te ontslaan.

Nee, ik bedoelde ook niet persé ontslaan. Maar wellicht kan hij nog hulp bieden of zorgen dat ze geen directe collega's (weet niet of ze dat zijn) meer zijn of iets in die trant.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:19

Jemig wat wordt er hier ontzettend belachelijk gereageerd!

Je verwacht dit toch niet van iemand die dusdanig goed bevriend is dat hij laat op de avond nog gezellig een filmpje gaat kijken dat die zich zo misdraagd!. Kom op hé! Ze heeft absoluut niks verkeerds gedaan. En wat doet het tijdstip ertoe. Als je vrienden bent, maakt het geen zak uit hoe laat het is, als je het allebei gezellig vind.

Ik heb zelf ook geregeld een groepje over de vloer voor bordspelletjes, het wordt dan regelmatig laat (lees, sochtends 6 uur is niet vreemd, en dat er dan om half 1 nog mensen aan komen kakken ook niet) en dan blijven er mensen slapen. Zelfs ook wel eens dat ik met 1 van die mensen over blijf, midden in de nacht/ochtend. Ook jongens ja, die ik niet eens zo geweldig goed ken. Maar dan nodig ik toch niemand uit om me te verkrachten! Het is daar ook wel eens bijvoorgekomen dat het laatste spelletje nog bezig was en ik praktisch in slaap viel. Ik heb toen ook gezegd, "heren, hier is de sleutel, ik ga vast slapen, draaien jullie de deur achter je op slot en gooi je de sleutel door de brievenbus?" Dat is toch geen uitnodiging om naar mijn bed te komen en sex met me te hebben.

Gadver, wordt echt stront misselijk van de reacties hier. Er is er hier maar 1 fout, en dat is die klootzak. Aan de gedragingen van TS is niks vreemds en ze heeft niks fout gedaan. N-I-K-S

Bah

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:26

Shiloh schreef:

Je verwacht dit toch niet van iemand die dusdanig goed bevriend is dat hij laat op de avond nog gezellig een filmpje gaat kijken dat die zich zo misdraagd!. Kom op hé! Ze heeft absoluut niks verkeerds gedaan. En wat doet het tijdstip ertoe. Als je vrienden bent, maakt het geen zak uit hoe laat het is, als je het allebei gezellig vind.

Ik heb zelf ook geregeld een groepje over de vloer voor bordspelletjes, het wordt dan regelmatig laat (lees, sochtends 6 uur is niet vreemd, en dat er dan om half 1 nog mensen aan komen kakken ook niet) en dan blijven er mensen slapen. Zelfs ook wel eens dat ik met 1 van die mensen over blijf, midden in de nacht/ochtend. Ook jongens ja, die ik niet eens zo geweldig goed ken. Maar dan nodig ik toch niemand uit om me te verkrachten! Het is daar ook wel eens bijvoorgekomen dat het laatste spelletje nog bezig was en ik praktisch in slaap viel. Ik heb toen ook gezegd, "heren, hier is de sleutel, ik ga vast slapen, draaien jullie de deur achter je op slot en gooi je de sleutel door de brievenbus?" Dat is toch geen uitnodiging om naar mijn bed te komen en sex met me te hebben.

Gadver, wordt echt stront misselijk van de reacties hier. Er is er hier maar 1 fout, en dat is die klootzak. Aan de gedragingen van TS is niks vreemds en ze heeft niks fout gedaan. N-I-K-S

Bah

Eens!

Dat is net als dat één van die mannen van dat busverkrachting-incident in India... Die zei iets in deze trant, en had dus totaal geen spijt van zijn daad (verkrachting met dood als gevolg): "Het is haar eigen schuld. Vrouwen horen thuis te blijven op deze tijdstippen en horen zich zedelijk te kleden". 8)7 8)7 8)7

Mannen moeten zich maar beheersen met die oncontroleerbare pik van ze. In wat voor omstandigheid dan ook.

Ik zou denk ik ook contact zoeken met slachtofferhulp. Expertise is wat je nodig hebt, niet allerlei meningen van Bokkers denk ik. Hoe goed ze ook bedoeld zijn soms.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 13-03-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:27

Shiloh schreef:

Helemaal met je eens!! Je gaat er niet vanuit dat iemand dit wil doen..... TS wat een klote situatie, ik zou zeker met je baas in gesprek gaan. Zoals iemand hier al eerder gezegd heeft.... Als je Bass hem niet wil ontslaan dan is die baas jouw energie ook niet waard.

Bah

Goed gezegd! TS heel veel succes en als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere baan. Je collega is niet te vertrouwen en je baas ook niet aangezien hij het in de doofpot stopt. Ik zou het niet voor je eigen houden maar het vertellen bij de politie. Misschien heeft hij dit al vaker gedaan en zijn er al meer meldingen.
Laatst bijgewerkt door amies100 op 13-03-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Jeetje ts wat een verschrikkelijk verhaal. Ik wil jou als eerste sterkte toewensen en hoop van harte dat je aangifte gaat doen en verdere hulp zoekt voor jezelf.

Jij hebt nee gezegd en daar hoort iemand naar te luisteren. Dat heb je zelfs meerdere malen gezegd en dat heb je goed gedAan. Het is ronduit belachelijk dat een man dan maar denkt dat nee opeens ja is en over jouw grenzen heen gaat.

Verder vind ik het een absurde gedachtegang dat je als vrouw nee moet zeggen en je als man schijnbaar niet hoeft te vragen of het wederzijds is. Waar is het fatsoen van zulke mannen :s

JudithGigi

TS, je hebt niks mis gedaan! HIJ zat fout.

:(:)
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 13-03-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:29

werkschaduw schreef:
blijkbaar heeft niemand hier vrienden die s nachts altijd welkom zijn als ze je nodig hebben. laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest. mijn baas is helaas niet de baas van het hele bedrijf . ik werk als een koerier op een loods waardoor er dus meerdere "bazen" rondlopen. De baas de hoogste dus. weet van niks

He :(:)
Tuurlijk ben je niet dom, hij is fout. Niet jij. Al had je 4 weken met hem geslapen, hij had moeten stoppen gelijk na de eerste keer dat jij nee zei. Als ik jou was zou ik toch aangifte doen, daar heb je het recht toe en niemand zou je daar raar om aan mogen kijken.

Sterkte!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:35

Shadow0 schreef:
Brilletje schreef:
Dat is ook zo, daarom schrijf ik ook 1 x Nee moet voldoende zijn, maar ze zijn wel de film wezen afkijken en ze is ook gewoon naar bed gegaan terwijl er een man in huis is, die handtastelijk was tegen haar wil. Ik zeg niet dat hij dan een vrijbrief heeft, maar het is wel een verwarrende situatie.

Nee hoor, niks verwarrends aan...Wat er is gebeurd is niet omdat de man de signalen verkeerd zou lezen, maar omdat hij de gelegenheid zag - iemand die niet assertief genoeg was en uiteindelijk ook slaperig en dus een 'makkelijke prooi' ofzo. Maar DAT is nooit een reden, dus daar kan de verwarring niet in zitten.

Mijn fiets is ooit gejat toen de sleutels erin zaten. Maar de dief die die fiets meenam dacht ook echt niet 'ik denk oprecht dat het mijn fiets is en dat iemand het prima vindt dat ik deze meeneem'. De intentie was gewoon om iets van een ander mee te nemen, en da's fout. Of de sleutels er nou wel of niet inzaten maakt voor die intentie echt niks uit.

En dat we dat soort 'gelegenheid' als een verzachtende omstandigheid zien ('had je maar niet...') geeft eigenlijk al aan hoe raar ons beeld daarover is. Alsof je niet eerst en vooral zelf moet nadenken over wat juist is en wat niet, maar dat het anderen zijn die jou moeten behoeden. :n Belachelijk.

Er was hier echt geen verwarring over intenties, er was hier vooral misbruik van iemands zwakke positie, en dat is heel wat anders.

AMEN!

Famke160301

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:41

Eens met Shiloh.
TS je hebt echt niks fout gedaan. Twijfel daar nooit aan!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:44

TS jij hebt totaal niks verkeerd gedaan! Laat de andere bokkers lekker praten jij weet beter!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:47

Pff wat verbaas ik me weer over de ontzettend banketstaaf manier waarop sommigen reageren.

Ten eerste doet het er toe dat die man niet doorhad dat hij fout bezig was (ook al weet hij dat volgens mij dondersgoed)? Neen. De TS spreekt toch niet over hoe ze hem voor de rechter zal slepen?

Doet het ertoe of TS al dan niet naïef geweest zou zijn? Nee, absoluut niet.

Dat beide zaken hier toch aangehaald worden, toont een ongelooflijk gebrek aan empathie bij desbetreffende personen. Dit moet toch niet gezegd worden???? TS vraagt enkel steun, een luisterend oor, eventueel tips. Dat je in andere topics je mening gaat verkondigen, prima. Maar in een topic zo kwetsbaar en gevoelig als deze, lijkt het me normaal om op een menslievende manier te reageren. En nee, niet iedereen hoeft uit te roepen "wat zielig", jeetje!! Maar een klein beetje inlevingsvermogen is toch echt niet te veel gevraagd mag ik hopen? Altijd dat gebitch. We zouden net samen sterk moeten staan!

TS, veel sterkte. Ik hoop dat je de kracht vindt om er met iemand van bijvoorbeeld slachtofferhulp over te praten en dat er ook wat verandert aan je werksituatie. Probeer echt iemand te zoeken waarmee je hierover kan praten, want anders zal het enkel zwaarder gaan wegen.. :(:)
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 13-03-15 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:57

werkschaduw schreef:
blijkbaar heeft niemand hier vrienden die s nachts altijd welkom zijn als ze je nodig hebben. laat maar ik heb het gehad. bevestigt het alleen maar meer voor mij dat ik dom ben geweest. mijn baas is helaas niet de baas van het hele bedrijf . ik werk als een koerier op een loods waardoor er dus meerdere "bazen" rondlopen. De baas de hoogste dus. weet van niks

Ik wil je graag nog een knuffel sturen.

Meis, sterkte komende tijd!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:59

Ik heb werkelijk geen woorden voor de manier waarop een deel in dit topic reageert.
Alsof TS erom gevraagd heeft en de verkrachting daarom maar minder erg is. Er is nóóit een goede reden om iemand te verkrachten of op wat voor manier dan ook ongewenst te behandelen.

TS, ik hoop dat je op enig moment toch echt gaat inzien dat dit NIET jouw schuld is en op den duur de hulp kunt aannemen die je nodig hebt om dit te kunnen verwerken.
Ik wil je onwijs veel sterkte en kracht toewensen. :(:)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:20

De wending die dit topic heeft genomen.... _-:(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:27

TS: Al was je naakt door je huis gaan dansen terwijl hij voor je stond. Hij had nooit, nooit aan je mogen zitten tegen jouw zin in. Dat mag namelijk niemand. Ongeacht de situatie. Jij hebt niks verkeerd gedaan. Een goede collega had jou namelijk lekker laten slapen en was gewoon weggegaan. Hij heeft een fout gemaakt, niet jij.

En wat mij betreft verdient hij niet beter dan een aangifte. Laat hem maar flink zweten over verhoren en vervolging en celstraffen. Wat hij heeft gedaan is smerig en manipulatief en verschrikkelijk oneerlijk, dus jij hebt geen enkele verplichting om hem te beschermen.

:(:)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:31

Idd TS!! Steek dit aub niet in de doofpot. Ga naar de politie. Doe aangifte. Hij mag er niet mee weg komen. Laat hem niet winnen.
Veel moed.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:33

Jemig zijn er hier echt dames die vinden dat je verkrachting uit kunt lokken? Ik weet niet wat ik lees?!! Er is nooit, maar dan ook nooit een excuus voor verkrachting. nooit! Ts je bent niet dom geweest, je collega is een enorme hufter. Dikke knuffel voor jou...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:35

Nou TS, lees de reacties op deze pagina eens! :))
Een keer of 10. :j

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:45

__danielle__ schreef:
Jemig zijn er hier echt dames die vinden dat je verkrachting uit kunt lokken? Ik weet niet wat ik lees?!! Er is nooit, maar dan ook nooit een excuus voor verkrachting. nooit! Ts je bent niet dom geweest, je collega is een enorme hufter. Dikke knuffel voor jou...

Helemaal mee eens! Schrok er ook al van.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:46

Dikke knuffel voor TS, alle dames op deze pagina zijn er voor je! Vergeet dat niet! :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:47

renee16 schreef:
Ragdollcat schreef:
Oh meid wat verschrikkelijk voor je, sterkte.

Maar ik zal eerlijk zijn en ik zal bokt wel over mij heen gaan krijgen.

Je laat toch geen mannen meer binnen om half 1 s'nachts als het nog nooit bij jou thuis is geweest, ook al ken je hem goed en is het een collega.

Raar dat hij bij jou op dat tijdstip nog wat wilde drinken en een film kijken, hij is toch getrouwd en heeft kinderen. Dit hoort niet, vind ik dan he.

En waarom ging je alvast in een pyama? dat is wat ik nooit zou doen, als er een collega langs zou komen. En al helemaal niet alvast gaan slapen terwijl hij nog in huis is.............en wat doet zijn mobiel boven? hij is toch nooit eerder bij jou thuis geweest, hoe komt dat ding boven?

Hij was tot tevoren handtastelijk en vervelend, dus direct eruit mikken en de deur goed op slot. Maar je ging slapen terwijl hij nog in huis is.............mogelijk heeft hij wat teveel gedronken en of drugs gebruikt voordat hij bij je langsging, maar dat praat het niet goed, hij had met zijn vuile poten van je moeten afblijven.

Nogmaals, ik wil niet banketstaaf zijn, maar toch ik vind het maar wat vreemd.

Wel aangifte doen en kaart het gewoon aan en maak het bekend bij de hoge baas. Hij mag hiermee niet wegkomen, die hufter.

Vind je reactie niet erg vriendelijk tegenover TS!
Ze geeft duidelijk aan zo bekend/op haar gemak te zijn met deze persoon dat ze zich hier goed bij voelde. Als mijn beste vriend een keer aan me zit, zet ik die ook niet direct de deur uit. Dat is een vertrouwenskwestie en ook al 'dolt' hij een beetje zou ik er zeker van uitgaan, dat hij niet over mijn grens gaat.

Iets wat bij TS wel is gebeurd.

TS, ik kan je wel aanraden, doe hier asjeblieft iets mee. Blijf hier niet mee rondlopen, want het zal je blijven achtervolgen, zolang jij het niet verwerkt. Ik snap waarom je aangifte geen zin vind hebben, maar ik denk dat dit voor je zelf wel een goed idee is.

Maar belangrijker nog, praat erover met iemand (professional?), houd dit echt niet voor je. Dat je nog in hetzelfde gebouw kan werken met hem vind ik enorm knap van je. In jou schoenen zou ik er alles aan doen om dit te voorkomen. En niet dat het jou je baan moet kosten, maar liever de zijne!

Onderschat niet wat de emotionele gevolgen voor jezelf kunnen zijn !
Heel heel erg veel sterkte Y;(

Nou, via mijn PB zeggen zoveel mensen dat ie het met mij eens is, dus ik sta daar absoluut niet alleen in.

Ik vind het heel erg voor haar maar er zijn ook dingen die ik maar raar vind en velen met mij.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-03-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:49

Edit: Nevermind, wil geen ruzie starten :')
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 13-03-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:49

Ik schrik van de wending die dit topic heeft gekregen..
Verkrachting lok je niet uit! Hij had hoe dan ook, onder welke omstandigheden dan ook, van jou af moeten blijven als jij aangeeft het niet te willen!

Blijf er niet te lang mee rond lopen meid, desnoods maak je een melding bij de politie, dan staat hij iig al geregistreerd :j

Heel veel sterkte, PB box staat open

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:55

Ik zit met open mond en plaatsvervangende schaamte de reacties te lezen... Ik snap werkelijk waar niet dat sommige bokkers TS zo slecht laten voelen en 's nachts nog prettig kunnen slapen. Schaam jullie :n

Volgens mij zoekt TS hier steun en advies, geen lijst met redenen waarom ze het al dan niet uitgelokt zou kunnen hebben en wat ze allemaal zelf anders had moeten doen. De feiten zijn namelijk gebeurd en hiermee praten jullie - al dan niet onbewust - TS een slecht gevoel aan, alsof ze zoiets zelf had uitgelokt.

TS, ik snap dat je liever niet meer reageert. Toch veel sterkte nog met de situatie :(:)
Ik ben benieuwd in hoeverre het gesprek tussen je baas en de dader is verlopen. Blijft hij nog steeds aan het werk? Ik zou absoluut nog steeds aangifte doen. Helaas klopt het dat met veel aangiftes niet veel wordt gedaan, maar zo hebben ze hem in ieder geval al in het achterhoofd mocht er nog iets gelijkaardigds gebeuren (en laten we absoluut hopen van niet!).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:55

Zet het even open in dit topic, niet alleen voor ts maar eventueel ook voor andere slachtoffers.

In Nederland (waar ik gewerkt heb) is het over het algemeen zo dat er bij de politie eerst een melding wordt gemaakt. Hiervoor zijn er in verkrachting/aanranding gespecialiseerde agenten. Bij deze melding wordt uitgelegd wat het inhoudt om aangifte te doen.
Hierna krijgt het slachtoffer bedenktijd en kan dan alsnog besluiten al dan niet aangifte te doen.

Zowel bij melding als bij aangifte wordt slachtofferhulp aangeboden. Wanneer daar ja op gezegd wordt neemt slachtofferhulp zelf contact op met het slachtoffer.

Het slachtoffer kan echter ook op eigen initiatief contact opnemen met slachtofferhulp. Daar is een melding/aangifte niet voor nodig. Slachtofferhulp biedt een luisterend oor maar kan ook mee om melding/aangifte te doen bij de politie. Slachtofferhulp zal, bij een eventuele rechtszaak, het slachtoffer ook daar begeleiden. Ook met praktische zaken kunnen ze een helpende hand bieden.

In tv-serie's hebben ze van die speciale rape kits en gaan ze naar het huis van het slachtoffer voor sporenonderzoek. In de echte wereld komt dit zelden of nooit voor. Althans niet bij een slachtoffer wat nog bij leven en welzijn is. Die kunnen namelijk nog praten en de dader aanwijzen. Dan heb ik het even niet over serieverkrachters uiteraard.

Vrijwel alle slachtoffers gaan erna uren onder de douche staan en daar is niets mis mee. Vrijwel geen één slachtoffer komt op dezelfde dag een melding/aangifte doen. Geen enkel slachtoffer hoeft zich schuldig te voelen om "bewijsmateriaal" te hebben weggewassen. Dat is heel normaal en het maakt helemaal niets uit.

Melding/aangifte doen kan ook nog steeds na langere tijd. Soms hebben slachtoffers daar tijd voor nodig.

Hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben.