Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:55

Troep is niet vies? :') _O- Wat denk je dat er voor bacteriën en zooi op gaat zitten wanneer je het een tijd laat liggen? En het stof wat er op komt is volgens jou ook gewoon brandschoon zeker? Ooit weleens van huisstofmijt gehoord trouwens? :7
Echt, ik snap niet dat je zo naief en onwetend kunt zijn. Het heeft wel degelijk met persoonlijke hygiëne te maken. Je leeft toch tussen die zooi?

Anoniem

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:57

Ik heb dit topic niet echt geopend om aangevallen te worden op mijn persoonlijke hygiene. Ik weet dat mijn kamer een rotzooi is en het zal heus wel dat ik wat viezer ben dan de gemiddelde persoon als ik m'n bed uit kom.. Maar aan de andere kant douche ik wel netjes elke dag etc.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:59

Eulogy schreef:
Snap echt niet dat je er niet gewoon de humor van in kan zien :+ Troep is niet vies en openbare ruimtes worden gewoon schoon en netjes gehouden, dat is al zo'n duizend keer gezegd.
Sommige mensen zijn nou eenmaal wat chaotischer.

Geloof me ik ben ook chaotisch en jullie zwijnestallen hebben echt niks met chaotisch te maken hoor :n

En idd tuurlijk is het ook schoner in een opgeruimd huis dan in jullie zwijnestallen.

Klinkt negatief, maar jullie noemen het zelf zo en ergens denk ik dat de TS het ook heel graag anders wil. Anders opent ze denk ik niet dit topic.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:00

Emmaa_ schreef:
Ik heb dit topic niet echt geopend om aangevallen te worden op mijn persoonlijke hygiene. Ik weet dat mijn kamer een rotzooi is en het zal heus wel dat ik wat viezer ben dan de gemiddelde persoon als ik m'n bed uit kom.. Maar aan de andere kant douche ik wel netjes elke dag etc.

Het gaat er niet om dat je iedere dag wel of niet doucht. Maar wat voor nut heeft het om iedere dag te douchen en vervolgens weer tussen je puinzooi te leven? Want wat iemand hiervoor zei dat troep niet smerig is, dat klopt niet hoor. En gezond is het trouwens ook niet. Dus ja, op die manier heeft het wel degelijk met je persoonlijke hygiëne te maken. En ja, dat vind ik (en een hoop anderen) ranzig.
En ik las ook dat mensen hier hun bed wekenlang niet verschonen, ook dat is een typisch voorbeeld van slechte persoonlijke verzorging. Lang leve de bedbeestjes (die je met het blote oog meestal niet kunt zien)! Ik zou daar niet trots op zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:01

Waar zeg ik dat ik er trots op ben? Dat ik dit topic open heet niks te maken met trots zijn op de troep waarin ik leef. Vind je commentaar nu alleen wel lichtelijk beledigend worden en heb het idee dat je de humor er niet echt van in kan zien. Misschien is het dan maar beter als je de kwestie even laat liggen en stopt met mensen beledigen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:03

Snollygoster schreef:
Het kan ook zijn dat jij de geur zo gewend bent dat je het al niet meer ruikt. Als mijn vriend bij mij blijft rookt ie ook op mijn kamer, dan laat ik ook alles goed doorluchten, als mijn moeder dan de dag erna langskomt is het eerste wat ze zegt "goh, het stinkt hier naar sigaretten", terwijl ik echt niets ruik :')

Dit klopt wel ja, niet rokers ruiken dat echt meteen.

Haha, zet hem op Em je kunt het wel :D !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:03

Waar zeg ik dat jij zegt dat jij er trots op bent? :? Wijs dat eens aan :)
En nee, ik zie niet wat hier de humor van is. Je kweekt op deze manier gewoon ongedierte en vieze situaties. Prima, moet je helemaal zelf weten, maar je zit hier op een forum en dan kun je tegengas verwachten. Dat mag gewoon :) Ik heb ook weer geen smetvrees en bij mij is het ook weleens niet opgeruimd, maar om zo ver te gaan, nee dat mag ik vies vinden en anderen met mij.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-01-15 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:05

Het topic had best een oké sfeer voordat Cayenne begon te bashen.

Je punt is duidelijk. Maar laten we nu weer iets gezelliger communiceren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:05

Cayenne schreef:
Troep is niet vies? :') _O- Wat denk je dat er voor bacteriën en zooi op gaat zitten wanneer je het een tijd laat liggen? En het stof wat er op komt is volgens jou ook gewoon brandschoon zeker? Ooit weleens van huisstofmijt gehoord trouwens? :7
Echt, ik snap niet dat je zo naief en onwetend kunt zijn. Het heeft wel degelijk met persoonlijke hygiëne te maken. Je leeft toch tussen die zooi?

En in een kast, la of kledingrek is mijn kleding natuurlijk immuun voor stof en bacterien :+

Sluit me verder bij Emma aan en snap, nogmaals, ook niet zo goed wat iemand anders ermee te maken heeft. Je hebt je punt gemaakt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:07

Cayenne ik vind het een beetje raar hoe jij reageert. Jij hebt er verder toch geen last van :') Gemiddeld studentenhuis wandelt uit zichzelf weg hoor, daar zijn wij geen uitzondering in 8-) En persoonlijke hygiëne heeft echt niks te maken met de opgeruimdheid van je kamer. Ik douche iedere dag, doe iedere dag schone kleren aan, verschoon mijn bed iedere week en eet gewoon van schone borden en bestek, gemaakt in schone pannen.

Goed voor de weerstand, een beetje troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:10

Cayenne schreef:
Waar zeg ik dat jij zegt dat jij er trots op bent? :? Wijs dat eens aan :)
En nee, ik zie niet wat hier de humor van is. Je kweekt op deze manier gewoon ongedierte en vieze situaties. Prima, moet je helemaal zelf weten, maar je zit hier op een forum en dan kun je tegengas verwachten. Dat mag gewoon :) Ik heb ook weer geen smetvrees en bij mij is het ook weleens niet opgeruimd, maar om zo ver te gaan, nee dat mag ik vies vinden en anderen met mij.

Je zegt zelf, "Ik zou daar niet trots op zijn". Je begint er dus zelf over.

En inderdaad, het gemiddelde studentenhuis.. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:11

BaileyMix schreef:
Cayenne ik vind het een beetje raar hoe jij reageert. Jij hebt er verder toch geen last van :') Gemiddeld studentenhuis wandelt uit zichzelf weg hoor, daar zijn wij geen uitzondering in 8-) En persoonlijke hygiëne heeft echt niks te maken met de opgeruimdheid van je kamer. Ik douche iedere dag, doe iedere dag schone kleren aan, verschoon mijn bed iedere week en eet gewoon van schone borden en bestek, gemaakt in schone pannen.

Goed voor de weerstand, een beetje troep.

Dat zou je denken ja. Ik heb alleen wel chronische bronchitis en bronchiale hyperreactiviteit en dan word je met dit soort zooi niet blij. Nou kwam ik laatst in een gemiddeld ( :') ) studentenhuis en mijn longen sloegen acuut dicht. Ik ging van mijn stokje en werd een paar minuten later pas weer wakker. De dampen daar waren dus niet grappig en nee, dat was ook niet goed voor je weerstand. De fruitvliegjes gingen nog net niet in polonaise door de woonkamer en het glazuur was bijna van de wc pot gesprongen door alle op elkaar gebakken remsporen.
De stofnesten lagen overal. Nee, dat was echt niet normaal nee, en bij hen was het ook: 'ach, het is maar wat troep, even er overheen stappen en je hebt er geen last meer van :7 ' Dat had ik dus duidelijk wel. Het heeft nadat ik buiten stond nog bijna drie kwartier geduurd voor ik weer normaal lucht kreeg.

Dus leuk voor de weerstand hoor, maar niet die van mij.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-01-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:12

Cayenne schreef:
Eulogy schreef:
Helemaal geen terecht punt. Wat heeft een werkgever daar nou mee te maken?

Jij wilt niet weten hoe vaak werkgevers hun mogelijke werknemers van te voren googlen. Als ik hier als werkgever moet lezen dat iemand haar vuile was wekenlang op een stinkende berg laat liggen, de etensverpakkingen tijdenlang door de kamer laat slingeren (en het niet vreemd vind tussen de vliegen, muizen en ander ongedierte te leven) en dat er geregeld een penetrante stank in huis hangt, dan wil ik niet weten hoe het met de persoonlijke hygiëne is gesteld en hoe je met je eigen werkplek om gaat. Als je daar al geen discipline voor kunt opbrengen om je eigen spulletjes en huis netjes te houden, hoe wil je dat dan op je werk doen?

Echt verbazingwekkend hoe dit soort dingen allemaal heel naief worden neergeplempt.

Laat ik even vooropstellen dat ik absoluut niet zo 'extreem' ben als veel hier, maar dit is imo niet juist.
Op mijn stageplek had ik er weinig moeite mee, als ik papieren had legde ik dat op een stapeltje neer. In de zomervakantie heb ik zelfs meegeholpen het hele kantoor schoon te maken. :+

Maar dat heeft dus echt niets te maken met hoe ik thuis ben. Dan mis ik blijkbaar structuur en ik woon alleen dus het maakt ook geen reet uit wanneer papieren over mijn hele tafel liggen ipv. netjes gestapeld :+ Ik hoor de kat niet zeuren iig.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:16

het is dat mijn kamer te klein/te vol is voor zoveel zooi. anders had hij er zeker ook zo uit gezien. Ik gooi alle kleding schoon en gedragen (typisch) Naast de wasmand op mijn stoel _O- omdat ik dan twijfel of ik het misschien nog een keer aan kan of niet. Ook mn bureau is een zooi met school boeken van afgelopen jaren die ik nog niet weg kon doen omdat ik dacht die heb ik nog nodig (geen excuus want ik doe inmiddels een andere studie haha) en alle losse zooi die ik tegen kon en even niet op wil ruimen ligt ook op mn bureau of op die stoel. (ik heb ook add, dus ook weinig concentratie om op te ruimen.)

Op mijn werk daar in tegen ben ik niet zo slordig hoor..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:18

Cayenne schreef:
Dat zou je denken ja. Ik heb alleen wel chronische bronchitis en bronchiale hyperreactiviteit en dan word je met dit soort zooi niet blij. Nou kwam ik laatst in een gemiddeld ( :') ) studentenhuis en mijn longen sloegen acuut dicht. Ik ging van mijn stokje en werd een paar minuten later pas weer wakker. De dampen daar waren dus niet grappig en nee, dat was ook niet goed voor je weerstand. De fruitvliegjes gingen nog net niet in polonaise door de woonkamer en het glazuur was bijna van de wc pot gesprongen door alle op elkaar gebakken remsporen.
De stofnesten lagen overal. Nee, dat was echt niet normaal nee, en bij hen was het ook: 'ach, het is maar wat troep, even er overheen stappen en je hebt er geen last meer van :7 ' Dat had ik dus duidelijk wel. Het heeft nadat ik buiten stond nog bijna drie kwartier geduurd voor ik weer normaal lucht kreeg.

Dus leuk voor de weerstand hoor, maar niet die van mij.

Ja rot voor je, maar niet mijn probleem. Jij komt niet bij mij thuis dus heb jij er geen last van dat mijn kamer een bende is, toch? Mocht ik vrienden hebben die hetzelfde probleem als jij hebben, dan zou ik voor ze kwamen wel even schoonmaken hoor. Of ergens anders afspreken. Heel banketstaaf, maar mensen in een rolstoel kunnen hier ook niet komen, mensen die slecht ter been zijn ook niet, mensen met smetvrees ook niet en blijkbaar mensen met chronische bronchitis en bronchiale hyperreactiviteit dus ook niet.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:57

Cayenne schreef:
kimberly1995 schreef:

Lekker vooroordeel. :')

Waar staat een vooroordeel? :?

Door je eerste zin, zeg je eigenlijk al dat je niet fatsoenlijk met je werkspullen om kunt gaan, als je in je omgeving zo met je spullen omgaat, zoals hier in het topic wel eens gezegd wordt. Vind ik een erg gewaagde uitspraak.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:57

Dan zijn we maar een beetje vies, goed voor de weerstand :D

(Heb nog nooit gehoord dat ik stink :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:21

Laten we dit verder even houden voor wat het is en gewoon verder met samen moed verzamelen. Helaas is de kabel van mijn laptop gesneuveld en moest ik dus naar de stad om een nieuwe te halen. Zodoende kan ik nu pas beginnen met m'n school en daarna pas met opruimen. Nou komt het wel zo uit dat ik vanavond mannelijk bezoek over de vloer krijg waarvan ik graag wil dat hij vaker komt, dus ga zo even turbo puinruimen :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:24

Emmaa_ schreef:
Laten we dit verder even houden voor wat het is en gewoon verder met samen moed verzamelen. Helaas is de kabel van mijn laptop gesneuveld en moest ik dus naar de stad om een nieuwe te halen. Zodoende kan ik nu pas beginnen met m'n school en daarna pas met opruimen. Nou komt het wel zo uit dat ik vanavond mannelijk bezoek over de vloer krijg waarvan ik graag wil dat hij vaker komt, dus ga zo even turbo puinruimen :D

Succes, ik wil foto's zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:24

Haha helemaal opgeruimd gaat me vandaag niet lukken, maar zondagmiddag moet ik het van mezelf af hebben. Dan krijg ik een bank en ga ik compleet opnieuw indelen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:34

Ik moet wel zeggen.. Je bent wel goed in uitstellen :D. Blijkbaar genoeg tijd om te bokken, maar niet om op te ruimen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:36

Ik ben de koningin van uitstelgedrag := Ben ondertussen ook de Sims aan het installeren.....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:38

Ik ken het, het uitstellen, daarom gebruik ik met regelmaat de boktban. :')

Hier moet mijn kamer ook opgeruimd, omdat ik een ander bed wil.
Bij mij vooral kleding op de kamer, en sinds mijn paard verkocht is ook een hoop paardenspullen die ik nog moet verkopen.
En ik moet alles nog een keer goed afstoffen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:14

Tip: gooi spullen weg die je niet gebruikt.. hoe meer spullen, hoe meer rommel.

Ik zou zelf serieus af knappen op een smerig huis en er zijn vast ook mannen die dat zo ervaren :P Even opruimen is daarom wel een goede zaak lijkt me haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:17

SophievdV schreef:
Tip: gooi spullen weg die je niet gebruikt.. hoe meer spullen, hoe meer rommel.

Ik zou zelf serieus af knappen op een smerig huis en er zijn vast ook mannen die dat zo ervaren :P Even opruimen is daarom wel een goede zaak lijkt me haha!

Over het algemeen knap ik zelf ook op zulk soort mannen af :')

Haha, success deze week Emma! Ik ben pas maandag weer thuis en dan moet ik er toch ook aan geloven ben ik bang. Of ik wacht tot m'n ouders eind februari komen... :')