Hier eindelijk stof kunnen vinden, niet helemaal wat ik wilde maar de rest verven we wel bij met textiel verf. Nu alles geknipt en aan elkaar gespeld en kunnen nu gaan naaien (zo blij dat mijn mam helpt, werd echt niet wijs uit die patronen). Pruik ect is ook besteld, ben zeer benieuwd heb nog nooit een pruik gebruikt haha.
ik heb van t weekend heerlijk een conventie ben heel benieuwd of hele dag een man zijn mij bevalt qua kostuum en zo niet, koop ik een lange witte pruik en maak ik van jack een vrouwelijke variant haha.
Kaitlyn
Geplaatst: 26-03-15 10:57
Leuk Dapnik, ik ben benieuwd!
minikatje schreef:
welke maat heb je kaitlyn? Ik ben grote schoonmaak aan het houden, wei weet heb ik iets voor je.
Ben een stuk verder en denk dat de mouwen wel gaaf worden, ga zo een foto plaatsen. Het moeten lange mouwen worden, worden 2 delen die bij het aan doen aan elkaar bevestigd kunnen worden.
@ kitlover, Je hebt nog even de tijd toch? Geen zin om er mee verder te gaan?
Wilde een heel fijn werkje, en een flinke klus dan ook, maken met garen/dun lint in het midden maar twijfel wel ja. Het goud is wel al aardig aanwezig.
Ik zou hem denk ik mooi zo laten! of alleen in het middenstukje of de zei stukjes van het bovenlijfje? ik zeg maar wat hoor.. vind het altijd lastig bij dit soort dingen
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 02-04-15 16:28
Ja dacht ook aan alleen het middenstuk. ......die jurken waren, zover ik heb kunnen vinden, best kleur/printrijk en aanwezig maar het moet wel in balans blijven natuurlijk.
Ga er toch om het zeker te weten wat op spelden en kijken wat dat doet, heb het idee dat het toch nog wat mist daar. Heb een idee gekregen, is wel wat groter dan ik eerder wilde, dat scheelt wel heel veel werk.
Ligt eraan of ze een werk deed of werk verdeelde. Ik ben niet zo heel erg thuis in victoriaans, maar dit lijkt me voldoende voor iemand van Mara's leeftijd. Tenzij je haar wilt uithuwelijken
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 02-04-15 17:35
Dit is niet victoriaans maar uit de Renaissance tijd en moet luxe uitstralen, geen jurk van een werkster.
Kinderen van rijke ouders konden net zo opgedoft zijn als hun ouders.
Taille zit nu nog te laag, die moet wat omhoog, 1/3 van het lijfje valt straks weg.