jouw kindergedachte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:34

Sommige auto's hebben zo'n rubberen (?) flapje onderaan de achterkant van de auto zitten die over de weg heen sleept. Ik heb altijd gedacht dat die er was om te voorkomen dat je wagenziek zou worden. Ja.. kinderlogica :')
[/quote]

Waarvoor is het anders dan? :o :')

[/quote]

Volgens mij om electriciteit af te leiden. Een auto kan dor de wrijving geladen worden, waardoor je een schok kunt krijgen.[/quote]

het is echt tegen wagenziekte.

Snollygoster

Re: jouw kindergedachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:39

Oh, ik dacht vroeger ook altijd dat als een acteur in een film stierf, deze ook in het echt stierf, en dat als een vrouw beviel dat die dan ook echt zwanger was en een echt kind had gekregen. Ook had ik totaal geen besef van hoeveel tijd er aan te pas kwam om een film te maken, dus ik dacht altijd dat een film maken net zo lang duurde als de film zelf, en dan was ik altijd zo verwonderd als er een zwangere vrouw in voorkwam :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:44

Die flapjes bij autowielen zijn spatlappen.
Is tegen water en steenslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:49

savannah030x schreef:

Hoe zou zo'n reepje dat tegen kunnen gaan dan? Kan je dat uitleggen?
Er zit een stukje geleidend metaal in zodat je geen schok krijgt als je in/uit de auto stapt of de auto aanraakt. Doordat de auto beweegt komt er veel wrijving van de lucht wat statische elektriciteit veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 22:50

ik ga stuk hier _O-

moest er net aan nog 1 denken.. mam gooide altijd zout in water als we macaroni gingen koken en toen ging het bubbelen... dus het zout liet het water bubbelen :)*

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:46

Danique schreef:
savannah030x schreef:

Er zit een stukje geleidend metaal in zodat je geen schok krijgt als je in/uit de auto stapt of de auto aanraakt. Doordat de auto beweegt komt er veel wrijving van de lucht wat statische elektriciteit veroorzaakt.

stiefvader is automonteur, en we hebben het net gevraagd, rubber stoot het magnetische veld af, waardoor je niet wagenziek word of zoiets, en hij zal het echt wel weten. ik zal het morgen nog een keer vragen en wat hij precies zei even melden :)
want het is er wel degelijk voor en het werkt wel degelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:56

Dan zal het twee redenen hebben, ik heb het namelijk ook eens bij een automonteur nagevraagd! :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:30

Danique schreef:
savannah030x schreef:

stiefvader is automonteur, en we hebben het net gevraagd, rubber stoot het magnetische veld af, waardoor je niet wagenziek word of zoiets, en hij zal het echt wel weten. ik zal het morgen nog een keer vragen en wat hij precies zei even melden :)

Wagenziek is een bescherming van je hersenen voor je lichaam. Jij voelt namelijk dat je beweegt, maar jouw omgeving (de auto) staat ten opzichte van jou stil. Je hersenen denken dat er iets mis is en je kan wellicht vergiftigd zijn. De reactie daarop is dus om ziek te worden en dat is dis wagenziekte, heeft niks te maken met elektromagnetisch veld :P

Vroeger dacht ik altijd dat er nog een hele wereld onder het asfalt bestond. Daar waren de mensen die de lantaarnpalen aandeden en de verkeerslichten regelden.

Toen ik leerde fietsen wilde ik niet op de stenen vallen, dus mijn geweldige oplossing daarvoor was om op het gras te fietsen. Gevolg daarvan was dat ik constant viel, omdat ik maar niet vooruit kwam. Maar ik wilde niemand geloven, want als ik nu viel dan viel ik tenminste zacht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:43

savannah030x schreef:
Danique schreef:

Hier een ervaringsdeskundige proest.

ik wordt zo altijd matig wagenziek, strips of geen strips..
het heeft zoals al aangegeven is, met de hersenen en beweging te maken.. Dit is ook netjes bevestigd door mijn huisarts.. Het verhaal van sommige monteurs over dat de strips (tegen statische electriciteit) tevens tegen wagenziekte helpt is ontkracht door de huisarts.

Dit 'sprookje' is slechts een placebo.. Je kunt je hersenen dan vertellen dat je niet ziek bent omdat het medicijn achter de auto hangt. gevolg je voelt je minder ziek..

Mijn lichaam heeft een afweer gevonden die 100% werkt.. Ik val direct in slaap zodra de auto meer dan 250 meter rechtuit met meer dan 50 km per uur kan rijden.. Tot grote hilariteit van overige inzittende..

was ooit met vriendinnen op vakantie, ik hoorde ze nog net weddenschappen afsluiten over hoe lang ik wakker zou blijven toen we de oprit naar de snelweg opreden. Degene die 'nog niet het einde van de invoegstrook' had gegokt was de grote winnaar. Zodra de auto weer afremt en daarbij draait (dus bijvoorbeeld uitvoegstrook > stoplicht), ben ik ook op slag weer klaar wakker en allert.. niets langzaam wakker worden, echt poef ogen open klaar.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 02:48

quote="savannah030x"]
Danique schreef:
savannah030x schreef:

want het is er wel degelijk voor en het werkt wel degelijk.[/quote]
:') _O- jij wordt goed in de maling genomen. _O-

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:36

Die dingen heten spatlappen, zijn er dus voor om het opspatten van water en modder te voorkomen. Duh? :')

Volgens mij word je ook voor de gek gehouden savannah030 :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:41

Aranel schreef:
Die dingen heten spatlappen, zijn er dus voor om het opspatten van water en modder te voorkomen. Duh? :')

Volgens mij word je ook voor de gek gehouden savannah030 :+

Nee, dat zijn die bij de wielen.

ze bedoelt denk ik het kleine stripje dat achter de auto de grond raakt..

Afbeelding

grijnss ze heten ook 'anti static ground slips'.. ik kan mij voorstellen dat er 'magische' krachten en toeverwezen worden.. ze worden ook wel gewoon 'ground strips' genoemd, dan kun je er in je hoofd van alles van maken.

spatlappen tegen wagenziekte zou ik echt niet geloven.

Afbeelding

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:29

Leuk topic! Ik herkende wel een paar dingen zoals dat ik ook dacht dat er iemand in de pinautomaat zat om het geld aan te geven en dat er iemand op een knopje drukte om het stoplicht op groen te zetten.

Iemand heeft mij ook ooit wijs gemaakt dat als je het knopje van een stoplicht in een bepaalde volgorde indrukte dat hij dan op groen ging, maar ze wilde niet vertellen welke volgorde. Dus toen wilde ik nooit doorlopen bij een stoplicht want ik wilde achter de volgorde komen.

En ik dacht altijd dat mijn opa en oma die een hond hadden, de naam van die hond hadden. Ik noem ze nog steeds altijd bij de naam van de hond ook al hebben ze die niet eens meer.

Ohja en ik dacht altijd dat de shetlander van de kinderboerderij echt een heel groot paard was. Ik was ook altijd ontzettend beledigd als iemand zei dat het een pony was en echt geen paard.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:10

Haha leuk topic!

Vroeger was ik altijd bang in het zwembad (golfslagbad), omdat bij het diepste punt roosters zaten (natuurlijk voor die golven te maken), maar ik geloofde heilig dat daar haaien achter zaten en als je met je voeten in de buurt kwam dan zouden ze je pakken. Overigens dacht ik dat alleen wanneer de golven aangingen, zodra dat voorbij was zaten er dolfijnen... Alsof dat wel mogelijk was haha :o

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:15

xxsamm_x schreef:
Haha leuk topic!

Vroeger was ik altijd bang in het zwembad (golfslagbad), omdat bij het diepste punt roosters zaten (natuurlijk voor die golven te maken), maar ik geloofde heilig dat daar haaien achter zaten en als je met je voeten in de buurt kwam dan zouden ze je pakken. Overigens dacht ik dat alleen wanneer de golven aangingen, zodra dat voorbij was zaten er dolfijnen... Alsof dat wel mogelijk was haha :o

ohjaa! ik was ook altijd bang voor die roosters maar dan om een andere reden. ik was altijd bang dat als ik mn voet ofzo er te dichtbij hield dat ik er dan ingezogen werd. ook wanneer de golven uit stonden :evaw:

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:58

Ik heb er nog 1:

Een fabriek waar wij best vaak langs kwamen met de auto vroeger, dat noemde ik Amerika zodra het 's avonds donker was en de lichtjes aangingen. Ik zag natuurlijk alleen maar lichtjes en associeerde dat dus blijkbaar met Amerika en ik kon mij ook niet voorstellen dat dat dus zo ver hiervandaan lag :D

En nog eentje, al weet ik niet of vriendjelief zo blij gaat zijn dat ik dit plaats :o

Mijn vriend heeft vroeger toen hij nog klein en blijkbaar nog niet zo slim was de gedachte gehad dat een wc-verkleiner/wc-brilletje voor kinderen wel over zijn hoofd zou passen. Na wat piekeren op het toilet heeft hij deze dus over z'n hoofd getrokken en jawel: HET PASTE!
Alleen kreeg hij hem daarna niet meer terug over z'n hoofd... :o
Hij is een kwartier bezig geweest om dat ding van z'n hoofd te krijgen, wat gelukkig wel gelukt is. Nadeel aan dit verhaal was dat hij dit geprobeerd heeft tijdens een verjaardag thuis, waardoor hij niet eventjes om hulp kon vragen :o :D

*Ik heb hem hierom echt uitgelachen en ik hoop echt dat als wij samen kinderen mogen krijgen, dat zij niet deze gedachte erven* _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:06

Mijn vriend dacht tot voor kort dat een pony een veulen was. Hij wist niet dat er ook pony's bestonden :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:44

amkeVH schreef:
ohjaa! ik was ook altijd bang voor die roosters maar dan om een andere reden. ik was altijd bang dat als ik mn voet ofzo er te dichtbij hield dat ik er dan ingezogen werd. ook wanneer de golven uit stonden :evaw:

Ik ben daadwerkelijk in vastgezogen :o kwam te dichtbij en toen werd mijn voet vast vastgezogen op het rooster en ik kan je zeggen dat is ook echt doodeng... Wel toen de golven 'aan" stonden uiteraard, anders deden ze weinig :=
Een sterke man die lang genoeg was om daar ook in de golf te kunnen blijven staan heeft mij los weten te trekken want ik verdween onder water bij elke hoge golf. Hoera voor het rooster natuurlijk, want ik bleef alleen vastgeplakt aan het rooster :=

De badmeesters letten nu iig wel beter op dat ze niet daar ook bij kunnen komen. Was ook mijn eigen stomme schuld :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:16

Voor de mensen die dachten dat er iemand in de pinautomaat zit die geld door het klepje schuift: bijna goed :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:30

Ja ik weet het, maar toen dacht ik dat dat zo was :P en had ik nog nooit van horror gehoord hahaha. Ik dacht trouwens ook altijd dat witte koeien nog geschilderd moesten worden :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:53

Ik dacht altijd dat als ik iemands bril op deed, ik hetzelfde zag als diegene zonder bril.
Ben er slechts een paar maanden geleden achter gekomen dat dat niet zo was :o

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:56

Toen ik klein was heb ik eens aan mijn vader gevraagd waar het oranje knipperende stoplicht die 100(?) meter voor het gewone stoplicht staat voor is.
Hij gaf als antwoord dat die voor de blinde mensen is die het stoplicht niet zien.
Mijn vraag was meteen waarom de blinde mensen die dan wel zien.
Nou dat was omdat die knippert, dat valt meer op.
Hij wist natuurlijk niet dat ik dat letterlijk nam
Sinds dien dacht ik dus dat alle blinde mensen wel knipperlichten konden zien haha.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:20

Ik dacht dat ze met 'door het gat zwemmen' bedoelden dat je door een gat op de bodem van het zwembad moest zwemmen en dat er dan een soort extra verdieping onder het zwembad zat :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:23

oh ik heb er trouwens ook nog een! dit krijgt elk familielid letterlijk elke verjaardag te horen. en hij verteld het telkens weer alsof hij denkt dat diegene het nog niet 2794 x gehoord heeft. bij mij geboorte, de eerste keer dat mn vader mij in zn handen kreeg, poepte ik meteen over zn hele hand hahaha _O- en dat verhaal herleef ik dus wel zo'n 27 keer per jaar :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:24

Ik ging altijd op mijn vaders hoofd zitten poepen. :')

Ik heb nog steeds schijt aan hem. :j