[/quote]
Waarvoor is het anders dan?
[/quote]
Volgens mij om electriciteit af te leiden. Een auto kan dor de wrijving geladen worden, waardoor je een schok kunt krijgen.[/quote]
het is echt tegen wagenziekte.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

savannah030x schreef:het is echt tegen wagenziekte.

Danique schreef:savannah030x schreef:het is echt tegen wagenziekte.
Hoe zou zo'n reepje dat tegen kunnen gaan dan? Kan je dat uitleggen?
Er zit een stukje geleidend metaal in zodat je geen schok krijgt als je in/uit de auto stapt of de auto aanraakt. Doordat de auto beweegt komt er veel wrijving van de lucht wat statische elektriciteit veroorzaakt.

Danique schreef:savannah030x schreef:
Er zit een stukje geleidend metaal in zodat je geen schok krijgt als je in/uit de auto stapt of de auto aanraakt. Doordat de auto beweegt komt er veel wrijving van de lucht wat statische elektriciteit veroorzaakt.
stiefvader is automonteur, en we hebben het net gevraagd, rubber stoot het magnetische veld af, waardoor je niet wagenziek word of zoiets, en hij zal het echt wel weten. ik zal het morgen nog een keer vragen en wat hij precies zei even melden
want het is er wel degelijk voor en het werkt wel degelijk.

savannah030x schreef:Danique schreef:
stiefvader is automonteur, en we hebben het net gevraagd, rubber stoot het magnetische veld af, waardoor je niet wagenziek word of zoiets, en hij zal het echt wel weten. ik zal het morgen nog een keer vragen en wat hij precies zei even melden
want het is er wel degelijk voor en het werkt wel degelijk.
Danique schreef:savannah030x schreef:het is echt tegen wagenziekte.

jij wordt goed in de maling genomen.
Aranel schreef:Die dingen heten spatlappen, zijn er dus voor om het opspatten van water en modder te voorkomen. Duh?![]()
Volgens mij word je ook voor de gek gehouden savannah030

xxsamm_x schreef:Haha leuk topic!
Vroeger was ik altijd bang in het zwembad (golfslagbad), omdat bij het diepste punt roosters zaten (natuurlijk voor die golven te maken), maar ik geloofde heilig dat daar haaien achter zaten en als je met je voeten in de buurt kwam dan zouden ze je pakken. Overigens dacht ik dat alleen wanneer de golven aangingen, zodra dat voorbij was zaten er dolfijnen... Alsof dat wel mogelijk was haha
amkeVH schreef:ohjaa! ik was ook altijd bang voor die roosters maar dan om een andere reden. ik was altijd bang dat als ik mn voet ofzo er te dichtbij hield dat ik er dan ingezogen werd. ook wanneer de golven uit stonden
kwam te dichtbij en toen werd mijn voet vast vastgezogen op het rooster en ik kan je zeggen dat is ook echt doodeng... Wel toen de golven 'aan" stonden uiteraard, anders deden ze weinig
en dat verhaal herleef ik dus wel zo'n 27 keer per jaar