Huertecilla schreef:Arc_En_Ciel schreef:Oh mijn god, wat een onzin.
Ach ja, dat jij het anders ziet maakt dat jij het onzin VINDT.
Hoe meer kennis, kunde en ervaring jij hebt maakt de basis onder wat jij vindt steviger.
Inderdaad hebben individuen van 18 ook een mening. Alleen niet zo erg stevig gefundeerd omdat ze in de regel niet bar veel daadwerkelijk zelfstandige ervaring hebben en dan NOG is dat op veel meer jaren met de paplpel ingegeoten basis.
In DIE zin is het DUS vrijwel geen EIGEN mening.
Dat is verder niet mijn mening maar simpele rekenkunde.
Nee, dat is niet wat ik vind, aangezien het een feit is dat minderjarige mensen ook een eigen mening hebben. Of je als minderjarige meegaat in wat je ouders je met de paplepel ingegoten hebben, is een keuze. Deze keuze maak je op gevoel, en dat wil dus al zeggen dat je wèl een eigen mening hebt en een persoon an sich bent.
Verder heeft iedereen voldoende zelfstandige ervaring om een mening te vormen. Een mening verdien je niet, die bestaat al. En het kan zijn dat je mening in de loop der jaren verandert, maar dat wil niet zeggen dat hij onder je 18e waardeloos, onbelangrijk of zelfs onbestaand was. Het voelt voor jezelf als minderjarige namelijk precies hetzelfde, want je kunt net zo goed van iets overtuigd zijn als een volwassene dat kan.

Voor ik mijn vriend kende was ik een huismusje. Dat is niet perse verkeerd, maar ik deed gewoon niet veel. Sinds ik mijn vriend ken is dat heel erg veranderd, de agenda is geen moment leeg. Het meeste doen we inderdaad samen. Niet omdat het zo hoort, maar omdat we genieten van elkaar. Maar het is ook totaal geen probleem als de ander alleen weg wil. Een avondje uit, een weekendje weg, het kan allemaal. Sterker nog: we moedigen elkaar aan om dat soort dingen ook alleen te doen. Dat ik ga trouwen betekent niet dat ik me laat opsluiten 
En ik wilde hem toen nog aanmoedigen om zelf gewoon een auto te maken voor zichzelf (hij bouwt auto's voor de cross) dat ie, die ene keer per jaar dat ie zelf kan rijden, ook alle reeksen kan mee rijden maar daar trok ie zelf niet zo aan.