Eerstejaars WO studenten 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: Eerstejaars WO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:29

Ik ga zelf stoppen. Ik ben op mijn tweede keuze teruggekomen door loting en ik deze opleiding past gewoon echt niet bij mij.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:30

Jep, volgens mij begonnen we met rond de 160. Nu nog zo'n 120/130 over. Maar er 'hoort' ook 25% te stoppen...
Ken ook een jongen die ipv werktuigbouw toch liever psychologie deed :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:36

Vorig jaar bij biomedisch heel veel uitvallers. Nu bij geneeskunde nog amper :D

Ennn ik heb afgelopen vak met 9 afgesloten :):)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:14

Gianti schreef:
Vorig jaar bij biomedisch heel veel uitvallers. Nu bij geneeskunde nog amper :D

Ennn ik heb afgelopen vak met 9 afgesloten :):)

*valt dit topic even binnen*
Ik ga volgend jaar naar de universiteit en ik sta op dit moment ingeschreven bij biomedische wetenschappen, aangezien ik niet 100% zeker ben over geneeskunde, maar toch interesse heb in geneeskunde en (medische) biologie. Weet je toevallig waarom er zoveel mensen uitvielen bij biomedisch vorig jaar? En hoe heb je het zelf ervaren?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:06

Ik vond zelf BMW een hel, heb een hekel aan labwerk.. Mijn vriend vind eigenlijk BMW leuker dan geneeskunde nu, omdat je veel dieper op de stof in gaat. Hij vind geneeskunde lastiger en veel meer druk.. Dus verschilt echt enorm per persoon.. Bij welke Uni sta je ingeschreven?

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:09

Wij begonnen met 400 mensen en er zijn er nu nog ongeveer 340 over dus er zijn er best wel wat gestopt.

Ik twijfelde om zelf te stoppen omdat mijn cijfers niet zo goed zijn maar besloten verder te gaan en nu eindelijk goede cijfers aan het halen dus ben blij dat ik doorgegaan ben!

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 13:01

Er komt weer een beetje leven in dit topic :D Maar er valt een behoorlijk deel uit lees ik zo ..

Balen glenstorm .. weet je al wat je dan nu wilt gaan doen?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:22

Dejoni, sowieso weer meeloten voor diergeneeskunde want dat is nog steeds me 1e keuze. En een goede tweede keuze vinden.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:52

Gianti schreef:
Ik vond zelf BMW een hel, heb een hekel aan labwerk.. Mijn vriend vind eigenlijk BMW leuker dan geneeskunde nu, omdat je veel dieper op de stof in gaat. Hij vind geneeskunde lastiger en veel meer druk.. Dus verschilt echt enorm per persoon.. Bij welke Uni sta je ingeschreven?

Ik sta bij Nijmegen ingeschreven, maar heb enorm veel keuzestress. Ik heb eigenlijk gewoon geen idee wat ik later wil gaan doen en er zijn best veel vakgebieden die me interessant lijken. Op zich heb ik geen probleem met labwerk, maar ik zou wel graag afwisseling willen. Ik sta nu dus bij BMW ingeschreven omdat ik daarmee wel nog altijd de masters van medische biologie kan doen en omdat ik eventueel na een premaster ook geneeskunde verder zou kunnen studeren. (Ik weet dat daar voorwaarden aanzitten en dat ook maar een beperkte groep dit kan doen).
Verder denk ik erover om me ook nog in te schrijven bij aardwetenschappen, en biologie/biotechnologie.
Verder heb ik psychologie ook altijd redelijk interessant gevonden, maar gezien de baankansen en de hoeveelheid studenten ieder jaar, heb ik daar vanaf gezien.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:59

Met bmw kan je nog heel veel kanten op :) wel eens dagje proefstuderen ofzo gedaan?

Al naar psychobiologie gekeken?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:53

Beetje dood hier -O- Hoe gaat het met jullie allemaal? Alles nog op de rails qua studie? Ik begin zo langzamerhand wel steeds meer behoefte aan zomervakantie te krijgen, helemaal nu het weer warmer wordt. Kan echt niet wachten, ik ga deze zomer backpacken in Schotland :D Hebben jullie al plannen?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:29

Ik ben er ook echt klaar mee op het moment.. Zeker aangezien iedereen om mij heen heeft genoten van de wintersport en ik lange dagen draaide in practicumzalen -O-. Zomervakantie kijk ik ook dan ook echt naar uit zeg, potverdorie. Ik heb mijn ouders overgehaald om 3 week een rondreis te doen door Indonesië. 3 week lang, zon, strand en cultuur <3 <3 .
Maar goed, eerst nog even bikkelen deze tentamenweek... Dan begint volgende week voor mij biostatestiek en biomathematica, oftewel elke dag 9-1630 :\

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:49

Hee jij doet de studie die ik als 2e keuze had, voor als ik uitgeloot zou worden :) Hoe bevalt je studie verder?
En die rondreis door Indonesië is een hele goede motivatie om de laatste 2/3 maanden nog even te knallen!

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:01

Ik heb het best wel heel erg naar mijn zin momenteel! Heb ook nog helemaal niet die drang naar vakantie (heb ik het hele schooljaar nog niet gehad), ga het denk ik eerder jammer vinden dat ik niet meer bijna elke dag de hort op moet :') . Moet zeggen dat ik momenteel ook wel heel weinig contacturen heb ( heb soms in een week maar 3 dagen van 9 tot 3 ofzo) en de studielast voor mij ook niet zo heel hoog ligt (heb alles vrij snel door dus hoef niet zoveel tijd in het leren enzo te steken).
Vind het ook nog steeds erg interessant allemaal en heb deze periode geen practica, dat scheelt vast ook een hoop haha