Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
C_estmoi schreef:Het spijt me dat het zo gelopen is. Ondanks alles wat er gebeurd is tussen ons, geloof ik nog steeds dat wij samen iets moois hadden kunnen hebben. Ik hou van je, en ik denk oprecht dat dat van twee kanten komt. Natuurlijk kan ik de schuld niet volledig bij jou leggen, dit soort dingen doe je samen, maar... ik vraag me af, wat als jij wél het zelfvertrouwen had gehad om hier voor te gaan en niet voor zekerheid te kiezen?
Ik hoop dat je op een dag voor je eigen geluk durft te kiezen, al vrees ik dat ik daar geen deel meer van uit zal maken, omdat ik inmiddels lang genoeg gewacht heb. Het ga je goed, ik hou van je.
Liefs,
Citaat:Wel...niet....wel...niet... ja toch maar wel.
Misschien ooit de moed om het echt te versturen.
'Beste X en Y,
Ten eerste, jullie hoeven hier helemaal niets mee te doen, of doe er mee wat je wil doen.
Verscheur het, gooi het weg, misschien laat je het X niet lezen als je het alleen leest Y. Lach erom, laat het iedereen lezen...allemaal goed. Dat dat kan gebeuren ben ik me wel van bewust.
Ik schrijf dit omdat ik nog steeds een naar gevoel heb bij wat er destijds is gebeurd, maar nooit de moed heb gehad om me er over uit te spreken. Toen niet en nu eigenlijk ook niet.
Achteraf gezien begrijp ik nog steeds niet wat er destijds allemaal is gebeurd, ja dat ik me mee heb laten slepen door Q. en R., dat weet ik wel.
Wat er speelde, heb ik nooit goed geweten. Ik ging af op dat wat ik van hen hoorde, mee in de 'sensatie'. En waarom? Geen idee. Een slap excuus, ik weet het, maar ik heb er geen ander antwoord op.
Bij sommige dingen die door Q. gezegd werden had ik wel twijfels, maar wederom, nooit het lef gehad om het na te vragen.
Bij heel veel dingen was ik er ook nooit bij, het was allemaal van horen zeggen en ik ging er maar van uit dat het klopte. Achteraf belachelijk puberaal gedrag natuurlijk, dat besef ik me nu ook.
Waarom ik me zo mee heb laten slepen door ze, ik weet het niet. Ik weet het nu nog steeds niet. Spijt heb ik er wel van, absoluut.
Al die jaren dat ik bij jullie kwam heb ik een fijne tijd gehad, nooit een kwaad woord of wat dan ook.
Het zal naïviteit geweest zijn, iets waarvan ik anderen altijd betichtte, maar blijkbaar is dat mijn eigen blinde vlek. Ik kon het me gewoon niet voorstellen dat Q. en R. de waarheid niet zouden spreken, waarom zouden ze zoiets doen?
Nu, jaren later en wat ervaringen rijker, kijk ik er toch anders naar.
Nog steeds weet ik niet wat destijds waarheid was en wat niet, ik weet wel dat ik toen dingen heb gedacht en gezegd die ik niet had moeten denken en zeggen.
Door bepaalde omstandigheden zijn mijn ogen in grote mate wel geopend en heeft het mijn blik op het verleden doen veranderen.
Daarom deze brief.
Nogmaals, doe er mee wat je wil. Dit is wat ik graag nog aan jullie kwijt wilde.
Ik wens jullie oprecht het allerbeste voor nu en de toekomst.'
Citaat:How is it like to have autism? That's a question that I get a lot but it is hard to answer that question, because I don’t know what it is like to don’t have it.. I mean I was born with it so I don’t know what it's like to don’t have it. So I can't answer that question, I’m sorry about that!
Every day when I wake up, It isn’t a “normal day” It's just a period between sleeping with a lot of obstacles that I need to face but i’m okay with itEvery thing is weird for me, there is a lot in this world and it is really crowded but I it's so alone in that crowded because nobody understands me and to be honest? Sometimes I don’t understand myself. And I can tell you that is really annoying. Slowly I get a huge dislike for people because almost everybody thinks that I’m pathetic, but I’m not. I’m not sick, I’m not weird or special, I just don’t understand the whole community, and I don’t know how to react at people.. And if I can believe the people I’m always doing it wrong.. And that is really annoying..
I just learn different than other people do but does that makes me weird? No, I don’t think so, if I can’t learn in the way you teach, maybe you should think outside the box and create a way where I can learn. And that is a part that doesn't happen a lot, if you have autism you just get a stamp on your face with “autistic “ and you just need to get in a box where you can get a treatment and a lot of people who think that you are pathetic and that they need to treat you different and special but that doesn’t need!! All I need is just sometimes more explaining of how things work, and sometimes I need advice of how i need to treat people and of course I need some love but I think that everyone needs love in life.
And if you know that someone has autism, please don’t try to pretend like you understand that person, because honestly you only harm them. And yes I like a definitive schedule because I don’t understand world, new suddenly things are really annoying for me, because I don’t how to react then. So please don’t plann suddenly things!
And yes I understand everything literally, but that's normal I guess because I don’t understand all the things that you say. So please don’t use sarcasm or any kind of proverbes.
Please think before you say something!!! Think logical about it!
And last but not least, don’t forget to correct if I’m wrong! I’m also a human.