Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:58

drawerlover schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik draag geen aftershave. :Y)
De kast is middenin het huis, in een woonkamer of in een slaapkamer en het maakt ook niet uit of je hem eventjes open hebt staan of een uur ofzo, wel trekt de warmte dan uit de woonkamer of slaapkamer weg.

Fijn trouwens dat je het zelf ook doorhebt, scheelt ook weer gedoe. :)
jezelf vaak vertellen dat er niets is helpt ook trouwens. :j

Weet ik maar als er een geest echt is werkt dat niet dat weet ik van mezelf. Nou het klinkt wel als een geest in jou situatie. Of het er een is, nouja dan moet ik bij je komen kijken maar ik denk dat we een beetje ver van elkaar af wonen. Tja...

Eerst even een persoonlijke opmerking richting ts: dit bericht klopt niet met dat je geesten zou negeren... Je wil zelfs opzoeken in dit geval. Verder zeg ik alleen nog dat ik met de rest meega dat je hulp nodig hebt, op wat voor manier dan ook. Vooral op deze onzekere leeftijd moet je zulke dingen niet alleen willen doen!

Wat betreft de wind in de kast en de aftershave: daar zijn dus ook prima verklaringen voor die niks met geesten te maken heeft. Een inbouwkast is zelden tot nooit helemaal dicht. Zijn alle randjes en kiertjes volledig dichtgekit? Zo nee, dan heb je daar al direct je verklaring. Tocht voel je juist wanneer er miniscule kiertjes zijn. Ook al is het midden in het huis, via die kiertjes kan de tocht echt overal vandaan komen.
De aftershavegeur kan ik verklaren met een simpel leermechanisme: klassieke conditionering. Als ik aan de badkamer van mn oma denk, ruik ik een appeltjesgeur. Die is er helemaal niet, maar zo rook die badkamer altijd dus hebben mn hersenen die herinnering en de geur gekoppeld. Doen je hersenen continu: bepaalde ervaringen, geuren, smaken etc koppelen aan andere dingen die je tegelijk ervaart. Is zelden een bewust proces trouwens. Dus in dit geval is er vast wel iets in het verleden waarbij je iets hebt gekoppeld aan de lucht van een aftershave. Dikke kans dat je hier niet achter komt omdat het onbewuste koppelingen zijn en het kunnen de stomste, kleine dingetjes zijn. Maar een prima verklaring voor een geur ruiken die er niet daadwerkelijk is dus.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:12

Ja, ik geloof er zeker in. Ik voel soms aanwezigheid in mijn kamer, niets bijzonders, gewoon het gevoel dat er iets zit in 1 bepaalde hoek. Ook heb ik een keer 's nachts een soort van waas gezien in mijn kamer, ik ga er eigenlijk van uit dat dat ook een geest was. Ik heb er geen last van, maar als ik er echt bang van word of echt niet kan slapen vraag ik of het weg wilt gaan, en meestal werkt dat (of het zit gewoon in mijn hoofd :P, dat kan ook natuurlijk).

Ook heb ik iets heel geks, ik voorspel wat voor geslacht iemands baby is. Het is echt heel raar, maar als iemand zwanger is, heb ik altijd in mijn hoofd: 'Dat wordt een jongen' of 'Dat wordt een meisje'. En ik heb het nog nooit fout gehad. Heel erg raar!

LoveGlove

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 18:31

echt waar ik word langzaam een beetje gek. Dit is al de zoveelste keer dat ik zeg dat ik wel hulp wil maar dat mijn ouders dat niet toestaan. ik wil hulp maar mijn moeder vind mij gek. Die gelooft punt 1 niet in geesten, ze gaat overal altijd veel te laat naartoe, ze is vaak zelf bang dat er iets met mij gebeurt. En als ze boos is op mij dan gaat ze wel zeggen dat ik hulp nodig heb en dan zeg ik ja misschien moet ik wel hulp gaan zoeken ja. Mama zegt dan nee ben je niet goed in je hoofd ofzo. DAT WIL ZE NIET!! Ze vindt me gek als ik daarover praat. (komt ook voor een deel omdat ze het niet snapt denk ik)

En wat ik zeg dat geesten in je aura klimmen en van je energie snoepen is wel degelijk waar. Maar het enige wat je zult merken (en ja dat had ik VOOR mijn puberteid ook al) is dat je je opgelaten en zwak voelt. Gewoon ineens. En er zijn geen slechte maar boze geesten. Die kunnen net zo goed nog blij worden en andersom kan ook. En als ik over vannacht je even vertel dat ik de hele tijd jeuk had en ik vroeg of het stopte dat het weg ging, dat ik een spierwitte (dus goede geest) waas zag zitten in een hoekje waar toevallig mijn potloden lagen. Als ik het zie en voel dan kan dat toch? En als je alles ongeloofwaardig eruit vind komen dan vind je dat maar. Ik ben er in ieder geval zeker van dat ik niet kan liegen anders zou ik dit niet opgeschreven hebben. Ik kan echt niet liegen en de manier hoe ik iets formuleer is anders omdat ik opvoeding heb gemist!! [LZP] Pleegkind hier is de link naar mijn hele verhaal. Ik hoop dat jullie het nu snappen want ik moet echt alles 10 miljoen keer opnieuw zeggen en daar word ik gek van

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:35

Ik voel me ook wel ineens moe, maar dat is gewoon een "inkak moment" zoals wij het thuis hier noemen( en dat hebben meer mensen thuis hier )ik geloof serieus niet dat er dat een geest van mijn energie zit te vreten :+
Sorry TS.. Maar dat geloof ik niet.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:52

Lieve TS, ik geloof ook zeer zeker in zielen, ik heb ze namelijk ook zelf gevoeld, maar zoals jij ze omschrijft vind ik een beetje onrealistisch..
Aura's kruipen niet in je, maar snoepen idd wel van je energie, maar dat doen ze op een andere manier dan dat ze in je kruipen.
En er zijn WEL boze zielen, ik ben vaak genoeg wakker geworden met blauwe plekken, ik heb ze ook vaak zat gezegd om me met rust te laten, maar de druk bleef nog aanwezig.
We hebben ook zeker 2 jaar lang last gehad van een hoop negatieve energie in huis, iedereen hier in huis heeft er last van gehad! Maar sinds het huis gereinigd is hebben we zoveel meer rust en slaapt iedereen ook weer goed.

En dat je het anders formuleert omdat je wat opvoeding gemist hebt? Sorry? :') Ik heb vanaf mijn 10e levensjaar al voor mezelf moeten zorgen en heb een hoop opvoeding mis gelopen en ook een hoop narigheid gehad in mijn korte leventje, maar ik kan ook alles prima formuleren. Beetje raar om het daarop af te schuiven. Iedereen verwoord iets wel een keer verkeerd, maar dat komt echt niet door de opvoeding.

Overigens als je zoveel moe bent zou je, jezelf ook na laten kijken.. Want het kan best zijn dat het door meer komt dan alleen de zielen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:48

TS ik heb je verhaal gelezen uit je andere topic,maar ik denk eerder dat jij PTSS hebt.
Wat jij hebt mee gemaakt komt er nu waarschijnlijk allemaal uit, je hebt een trauma.
Je moet echt doen wat ik je al eerder zei,ga naar je H.A. zonder dat je moeder het weet.Van je moeder mag je niet gaan,dus ga dan zonder dat zij het weet.Als jij geen hulp krijgt,gaat het echt helemaal fout aflopen met jou. Je bent nu nog jong,zorg er zelf voor dat je verdere leven niet nóg meer verpest word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:12

TS, we bedoelen niet dat je hulp moet zoeken met je """gave""" maar psychische hulp omdat je blijkbaar moeite hebt met het uiteen houden van fantasie en realiteit. Als je inderdaad een trauma hebt kan dit voor hallucinaties zorgen (al vind ik het verschrikkelijk als er van die internetdiagnoses gesteld worden nav enkele berichten...)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:16

Kan je niet aangeven dat je hulp nodig hebt bij een familielid? En daarbij zeggen dat je ouders je niet steunen, mischien kunnen zij iets met je ouders aan

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:28

Ik heb je andere topic gelezen. Als je bekend bent bij pleeg- en jeugdzorg heb je toch wel eens gesprekken daarmee? Vreemd dat je zegt dat je (pleeg) ouders het niet toestaan dat je hulp zoekt en jou dan ook nog eens niet goed bij je hoofd noemen als je zegt hulp te willen, juist zulk soort ouders zijn toch enigszins gescreend om kinderen de juiste zorg en opvoeding te geven en dat wordt dan toch in de gaten gehouden?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:30

Manda schreef:
Ik heb je andere topic gelezen. Als je bekend bent bij pleeg- en jeugdzorg heb je toch wel eens gesprekken daarmee? Vreemd dat je zegt dat je (pleeg) ouders het niet toestaan dat je hulp zoekt en jou dan ook nog eens niet goed bij je hoofd noemen als je zegt Hulp te willen, juist zulk soort ouders zijn toch enigszins gescreend om kinderen de juiste zorg en opvoeding te geven en dat wordt dan toch in de gaten gehouden?

Dat is helaas niet waar.. Ik ben ook bekend met de jeugdzorg, heb er ook een aantal gesprekken mee gehad. Toen het weer beter met mij ging deden ze niks meer met mij, ze lieten niks van zich horen. Ook toen het weer een periode slechter ging en ik een smsje stuurde of ik weer eens kon praten kreeg ik geen antwoord. Tot de dag van vandaag. Soms is het echt een zooitje ongeregeld daar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:37

Bizzybijtje schreef:
TS, we bedoelen niet dat je hulp moet zoeken met je """gave""" maar psychische hulp omdat je blijkbaar moeite hebt met het uiteen houden van fantasie en realiteit. Als je inderdaad een trauma hebt kan dit voor hallucinaties zorgen (al vind ik het verschrikkelijk als er van die internetdiagnoses gesteld worden nav enkele berichten...)

Even voor de duidelijkheid: ik stel niet de diagnose PTSS, Ik dénk eerder aan PTSS.
Even góed lezen wat ik zei. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:01

Weet ik. En dat is ook precies waar ik op reageerde.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:35

Bizzybijtje schreef:
Weet ik. En dat is ook precies waar ik op reageerde.

Ik probeer haar alleen maar te helpen hoor.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:38

Wat is ptss?? O btw mijn moeder heeft het zeker wel in de gaten als ik naar de h.a. Ga want die woont best ver van ons af. Is 15 minuten fietsen langs een gevaarlijke weg. En in wil wel naar mijn oma maar dan moet ik een goed moment zoeken. Ja dat hele pleegkind gedoe is een trauma zeker wel. Ik heb wel meer dan dat meegemaakt. De helft ervan staat er niet eens bij. Nu gaat het heel goed. Maar soms heb ik van die 'dipjes' en ja dan krijg ik heel veel hulp van alle kanten. En van dat energie snoepen dat gebeurt niet zo vaak als je denkt. Soms zit er een jaar tussen, soms 2 dagen en dan weer 2 jaar lang niet ofzo dat verschilt heel erg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:40

Ptss = post traumatisch stress syndroom

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:41

waarom zou je niet naar je HA mogen dan??

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:42

maralyn schreef:
waarom zou je niet naar je HA mogen dan??

Sowieso mam is een soort van bang voor hem ofja ze vind het niet fijn, ik moet naast een echt heel gevaarlijke weg fietsen, het is een kwartier fietsen, en me moeder verklaart me nogmaals voor gek

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:48

En als je zegt dat je, je echt niet goed voelt en zegt dat je erop getest wilt worden?
Ik neem aan als je echt ziek zult zijn dat ze je toch niet weg zou houden van de HA

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 01:04

blyth schreef:
En als je zegt dat je, je echt niet goed voelt en zegt dat je erop getest wilt worden?
Ik neem aan als je echt ziek zult zijn dat ze je toch niet weg zou houden van de HA

Nee maar ze gaat vaak wel wat te laat. Ze denkt altijd o dat zal zo erg niet zijn. Nou soms... En ik word nu ook geholpen door mijn familie en vrienden en de mensen van pleegzorg en jeugdzorg. Die houden mij op het been en ik ben ook heel sterk op dat gebied. Ik weet precies wat ik moet doen als ik depri ben bijvoorbeeld. En voor het eerst in 4/5 jaar mag ik zorgeloos het nieuwe jaar in. 2015 :)
Dus het gaat beter dan ooit. Ik sprankel nu. Het enige zijn de geesten heel soms maar daar zit ik nooit echt mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:26

TS bel eens naar de HA, vraag of je een telefonisch consult zou kunnen krijgen ;)
Je hebt het naar mijn idee echt nodig...

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:29

Ik geloof zeker in geesten ja :j

Ts, als je voelt dat je energie ineens wegebt ofzoiets, ben je dan niet gewoon ongesteld ofzo? :+

Nee TS, ik heb zeker met je te doen, maar het zou wel fijn zijn als je andermans berichten leest en alle opties open houd, en niet alle (goede) tips en adviezen gewoon van tw af veegt.

Bijvoorbeeld, als iemand zegt dat het ook je hersenen kunnen zijn, kún je eigenlijk niet zeggen dat je zeker weet dat het geesten zijn, want als het je hersenen zijn heb je dit zelf niet door!

En hoezo zou je niet naar de HA kunnen in je eentje? Liever éen keer langs een gevaarlijke weg dan nog langer last houden toch?
Je moeder hoeft opzich toch niet te weten dat je gaat? Je kan zelf ook een afspraak maken hoor :j

Sorry voor eventuele typfouten, zit op de ipad.

Ts, ik hoop echt dat je iets met alle goede adviezen doet!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:21

xLisaMaxime schreef:
Ik geloof zeker in geesten ja :j

Ts, als je voelt dat je energie ineens wegebt ofzoiets, ben je dan niet gewoon ongesteld ofzo? :+

Nee TS, ik heb zeker met je te doen, maar het zou wel fijn zijn als je andermans berichten leest en alle opties open houd, en niet alle (goede) tips en adviezen gewoon van tw af veegt.

Bijvoorbeeld, als iemand zegt dat het ook je hersenen kunnen zijn, kún je eigenlijk niet zeggen dat je zeker weet dat het geesten zijn, want als het je hersenen zijn heb je dit zelf niet door!

En hoezo zou je niet naar de HA kunnen in je eentje? Liever éen keer langs een gevaarlijke weg dan nog langer last houden toch?
Je moeder hoeft opzich toch niet te weten dat je gaat? Je kan zelf ook een afspraak maken hoor :j

Sorry voor eventuele typfouten, zit op de ipad.

Ts, ik hoop echt dat je iets met alle goede adviezen doet!

Nee dat had ik vroeger al en nee ben dan niet ongesteld en ik kan dat van de puberteit scheiden XD.

Naar de h.a gaat het echt niet worden, hoe dan ook, mijn moeder komt er zeker wel achter dus ja. Ik wil wel maar het gaat gewoon niet.

Dat over voorbeelding tja als ik het al zo lang heb weet ik het niet. Ik wil best geloven dat het mijn voorbeelding is maar daar kom ik voorlopig nog niet achter.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:24

Nogmaals, je kan ook een telefonische afspraak maken. En wat word er bedoeld met "gevaarlijke weg" ? veel verkeer of? Ik blijf van mening dat je iets meer intiatief moet gaan nemen en niet alles moet afwimpelen. Je bent 13, toen fietste ik al dagelijks naar school wat 5 km afstand was en ook langs drukke wegen. Ik ging toen ook gewoon in mijn eentje naar de HA en noem maar op. Je moet iets meer op eigen benen gaan staan...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:27

lifaya schreef:
Nogmaals, je kan ook een telefonische afspraak maken. En wat word er bedoeld met "gevaarlijke weg" ? veel verkeer of? Ik blijf van mening dat je iets meer intiatief moet gaan nemen en niet alles moet afwimpelen. Je bent 13, toen fietste ik al dagelijks naar school wat 5 km afstand was en ook langs drukke wegen. Ik ging toen ook gewoon in mijn eentje naar de HA en noem maar op. Je moet iets meer op eigen benen gaan staan...

Nou ik moet 8 kilometer naar school fietsen en ook bij gevaarlijke wegen maar deze weg is wel echt heel gevaarlijk. Er zijn daar al heel veel ongelukken gebeurt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:29

overal gebeuren ongelukken. Dan ga je met de bus ofzo, of vraag je een vriendin mee te gaan. Het komt op mij over alsof je gewoon niet wilt :)