Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:54

Dat zullen ze ongetwijfeld begrijpen :) Zou alleen wel proberen zo lang mogelijk te blijven als het wel om een groepsverband gaat. Als je heel vroeg naar huis gaat komt dat vaak niet zo goed over

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:56

Hier nog een (ex-)roeier! Heb een jaartje bij Pelargos geroeid, maar nu ik weer paardrijd ben ij gestopt. Werd te druk helaas...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:56

Ik denk dat ik van te voren gewoon aangeef dat ik rond die en die tijd wil gaan ivm reizen. (als ik de trein van 21.45 pak, ben ik pas om 23.15 of 23.30 thuis). Komt vast helemaal goed!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:59

Lioony schreef:
Hee leuk nog een roeier!! Ik roei in Amsterdam. Doe je ook mee met de NOOC?

he grappig! Roei je bij nereus of skoll?

ja de bedoeling is wel dat ik mee ga doen, doe je ook mee aan de gyas Hunze dit weekend?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:14

Hoi!
Succes met hospiteren CCCC! :)

Ik heb inmiddels een heerlijk kamertje in hartje Utrecht. Top locatie en hele leuke huisgenootjes. Gelukkig ook hele schone huisgenootjes. En we hebben een vaatwasser :D Ik heb wel echt een kleine kamer, maar de woonkamer van 40m2 maakt dat ik daar helemaal geen last van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:16

Vaatwasser hebben wij hier ook! Is echt een uitkomst. Enige tijd waarop het moeilijk is is als we allemaal gekookt hebben, dan stapelt het nog wel eens op.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:23

Koken jullie niet samen?

wij moeten,nog maar een keer een vaatwasser kopen is toch wel ideaal...

succes met hospiteren cccc. Gewoon jezelf zijn dan komt het wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:24

hoi ik meld me ook! ga in september het huis uit op kamers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:20

Nee, wij eten hier eigenlijk nooit samen. Ik woon met m'n beste vriendin, haar broertje en nog een jongen erbij. De twee mannen van het huis eten eigenlijk standaard aardappels groenten en vlees (ben ik zelf totaaaaaaal niet van) en m'n vriendinnetje en ik houden meer van wat inheemse dingen. Af en toe eten we wel samen maar meestal eten we op zulke onregelmatige tijdstippen dat het niet echt uitkomt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:26

kim345 schreef:
Lioony schreef:
Hee leuk nog een roeier!! Ik roei in Amsterdam. Doe je ook mee met de NOOC?

he grappig! Roei je bij nereus of skoll?

ja de bedoeling is wel dat ik mee ga doen, doe je ook mee aan de gyas Hunze dit weekend?

Nee Okeanos. Nope doe alleen mee aan de NOOC!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:29

Ik wil vanaf september in Utrecht gaan wonen, wat zijn nou echt dingen die je van te voren kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:35

Ik zou vooral alle prullaria van tevoren alvast kopen. Ik heb alle fotolijstjes, dekbedovertrekken, kapstokjes, kleine kastjes, ladeindelers en dergelijke alvast van tevoren gehaald. Basically alles wat makkelijk in een doos past en dan niet al te zwaar is. De dag dat ik ging verhuizen ben ik toen eerst langs de Ikea geweest en heb ik de basic dingen gekocht. Een bed, een bureau, een paar stoelen, een kast enzovoorts. Door alle prullaria en decoratie van tevoren te kopen hoef je niet de hele Ikea door als je gaat verhuizen (want geloof me, dat is echt mega poedersuiker, rommelig en je gaat sowieso belangrijke dingen vergeten dan)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:38

Ik heb mijn hele kamer al compleet, als de kamer groot genoeg is wil ik alleen nog een 2 persoons bed. Heb mijn kamer laatst helemaal nieuw gekregen, met het oog op als ik straks op kamer ga. Dus heb al een schoenenrekje, kast, kledingkast, "eettafel" aka bureau en bed.

Heb ook al beddengoed, wil er nog een setje bij. En ik heb placemats yay. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:39

Ja ik heb er bewust voor gekozen om vrijwel mijn hele inrichting in m'n oude kamer te laten en alles nieuw te kopen. Ben in de eerste instantie nog veel thuis geweest omdat ik er nog werkte in het weekend dus wou daar ook gewoon nog een thuis hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:41

Wij hebben een logeerkamer. :P

Daar hebben wij destijds over nagedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:42

Oh zo'n luxe hebben wij niet. Vind het eigenlijk wel prettig, heb nu thuis nog gewoon een kamer die ook echt voelt als mijn eigen kamer. Heb er nog wat kleding en onderbroeken liggen en als ik het een keer zat ben of ik zit er doorheen kan ik weer lekker veilig naar m'n pappie en mammie en dan is alles weer goed :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:04

Kijkavond was gezellig. Leuke meiden! Alleen was de kamer hooguit 12m2 ipv 16m2 en de keuken/douche ook echt klein. Geen gemeenschappelijke ruimtes verder. Dus mocht ik uitgekozen worden dan mag nummer 2 hem hebben. Ben heel bang dat ik daar niet kan aarden.

Zo kom je er toch achter wat je wel of niet wilt.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:20

Ik zit in Wageningen, ook op 12m2. Nu hebben wij verder een hele ruime keuken en woonkamer, gedeeld met 25, maar is er meestal met een vaat groepje van 10. Zou ook echt niet zonder gemeenschappelijke ruimte kunnen denk ik. Kan me nu iig ook nog terugtrekken of juist in de woonkamer gaan zitten :)
Snap ook dat je dat liever hebt CCCCC, heb je nog meer huizen waar je kan hospiteren?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:28

Karlli, ik heb op zich geen haast dus ik kijk rustig verder naar huizen!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:19

karlli schreef:
Ik zit in Wageningen, ook op 12m2. Nu hebben wij verder een hele ruime keuken en woonkamer, gedeeld met 25, maar is er meestal met een vaat groepje van 10. Zou ook echt niet zonder gemeenschappelijke ruimte kunnen denk ik. Kan me nu iig ook nog terugtrekken of juist in de woonkamer gaan zitten :)
Snap ook dat je dat liever hebt CCCCC, heb je nog meer huizen waar je kan hospiteren?

hee woon jij op duivendaal?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:14

kim345 schreef:
karlli schreef:

hee woon jij op duivendaal?

Haha, ja al sinds het begin :)

Ohh CCCCC dat is wel fijn als je iniedergeval de tijd hebt om rustig rond te kijken.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 04:05

Was de hospiteeravond zelf wel een beetje wat je ervan verwachtte?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:04

heey heey ik kom ook even binnen vallen.
ik ga in september op kamers maar ik weet nog niet welke stad en wou een beetje op tijd beginnen met rondneuzen ervoor.
Wat zijn belangrijke dingen waarop ik moet letten tijdens mijn zoektocht?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:06

Het is wel belangrijk om eerst te weten in welke stad je op kamers wilt :+ Lijkt me logisch dat je dichtbij je studie een kamer gaat zoeken? Dus als je nog niet weet waar je wilt studeren, zou k eerst dat regelen als ik jou was :P
Het verschilt per stad namelijk heel erg qua kamers en waar je specifiek op moet letten :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:23

Ik zou maar snel een studie kiezen dan want je moet voor 1 mei al inschrijven toch?