Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xEmily schreef:Ik ben zo ontieglijk langzaam ...
Alles goed controleren, snijden enzo gaat ook langzaam maar dat doe ik meestal al van te voor. Mn moeder die moet komen kijken of ik het wel goed doe. Stress om alles op hetzelfde moment klaar en dus warm te hebben.
Maar voor Kerst ga ik er echt van te voren eventjes voor zitten denk ik ...
Sabine schreef:Nelleke dat klinkt echt héérlijk! Ik zou zo willen aanschuivenDat menu ga ik onthouden voor een volgende keer
secricible jouw Oud en Nieuw menu klinkt ook fantastisch zegWij gaan kerstavond buiten 'barbecuen' bij het kampvuur met de grote driepoot en heksenpot erboven.
Michelle wat leuk! Ribbe zou inderdaad helemaal lekker traditioneel zijn, lekker hoor! Mijn familie komt uit Kristiansand. En die van jou?
Lielle schreef:champagne met soesjes gevuld met kipsalade en pate
finger sandwiches(verschillende soorten) en hartige scones met kruidenroom
- roggebrood, kaas en gember,
- witbrood komkommer roomkaas
- speltbrood rosbief met beurre cafe de paris
- zalm rucola mierikswortel
- fricandeau met walnotenroomkaas
hapjes in glaasjes
courgette waterkers soep
eggs drumkilbo
geitenkaasmousse met tomaten marmelade
warme hapjes
rarebit
kwarteleitjes in nestje van prosciutto
Djonah schreef:Ik heb het topic globaal doorgekeken, maar vond nog niet echt wat ik zocht.
Voor kerst zou ik graag wat (borrel) hapjes willen maken wat voor het diner wordt geserveerd. Ik zat te denken aan brood/toastjes, tzatziki, aioli, wraps met zalm en kruidenkaas, kaasplankje en bladerdeeghapjes. Ik vroeg me af of iemand nog andere ideeën heeft? En heeft iemand misschien ook een recept om zelf aioli te maken en voor de bladerdeeghapjes? Ook zat ik te denken om nog wat met garnalen/gamba's te doen. Iemand een idee hiervoor?

)
Djonah schreef:Ik heb het topic globaal doorgekeken, maar vond nog niet echt wat ik zocht.
Voor kerst zou ik graag wat (borrel) hapjes willen maken wat voor het diner wordt geserveerd. Ik zat te denken aan brood/toastjes, tzatziki, aioli, wraps met zalm en kruidenkaas, kaasplankje en bladerdeeghapjes. Ik vroeg me af of iemand nog andere ideeën heeft? En heeft iemand misschien ook een recept om zelf aioli te maken en voor de bladerdeeghapjes? Ook zat ik te denken om nog wat met garnalen/gamba's te doen. Iemand een idee hiervoor?

Had linkje ervan hier al in het topic gezet.