De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:58

Ik heb overigens een kamer gevonden in Amsterdam die in februari 2015 opgeleverd wordt. Heb een woning gereserveerd en binnenkort kennismakingsgesprek! Helemaal zelfstandig en dicht bij het AMC! :D 1 nadeel: 615 euro per maand _O- Dus ik mag echt niks meer uitgeven en moet echt een mega spaarpot gaan aanleggen.

Waarschijnlijk heb ik straks een nieuwe hobby: zo goedkoop mogelijk boodschappen doen :))

Rampshellie

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:05

Er is ook een bezuinigingstopic voor boodschappen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:04

Daar lees ik ook al even mee om bij te leren voor straks. Echt super handig! Vandaag en gisteren weer wat rekeningen kunnen betalen dus het schiet lekker op nu. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:17

Ghostattack schreef:
Ik heb overigens een kamer gevonden in Amsterdam die in februari 2015 opgeleverd wordt. Heb een woning gereserveerd en binnenkort kennismakingsgesprek! Helemaal zelfstandig en dicht bij het AMC! :D 1 nadeel: 615 euro per maand _O- Dus ik mag echt niks meer uitgeven en moet echt een mega spaarpot gaan aanleggen.

Waarschijnlijk heb ik straks een nieuwe hobby: zo goedkoop mogelijk boodschappen doen :))

Is dat kale huur of inkl?

Dan mag je inderdaad wel heel kritsch worden op je uitgaves.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:20

Die 615 is inclusief gelukkig.. Anders had ik het echt niet gedaan :') Heb gelukkig wel ouders die eventueel kunnen bijspringen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:25

Ghostattack schreef:
Die 615 is inclusief gelukkig.. Anders had ik het echt niet gedaan :') Heb gelukkig wel ouders die eventueel kunnen bijspringen

Nou ja, dat is niet zozeer "gelukkig" als het kale huur was, was het vorm van oplichting. All-in lijkt het wel acceptabel. Alvast succes met je nieuwe hobby :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:34

Dat ook ja, vind dit al aardig aan de hoge kant.. Maarja, Amsterdam he :P Heb in een excel bestandje echt alles neergezet, inkomsten en uitgaven, helemaal gesorteerd enzo.

Tot nu toe valt het me mee, niks uitgeven. Er zijn genoeg dingen die ik wil, maar ik kan mezelf goed tegenhouden :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:56

Amsterdam is duur! Waar heb je een kamer gevonden, en hoe groot? :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:04

Zuidas, vlakbij station Amsterdam RAI en Zuid :) De kamer is 21m2 en daarin zit de badkamer en de keuken en de slaap/woonkamer. Ga er volgende week heen om te kijken :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:45

Dat is wel een fijne plek om te wonen en hij is behoorlijk groot voor Amsterdamse begrippen. Natuurlijk, het is afzetterij, maar dat zijn alle kamers daar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:52

Ik heb vanavond een 10 banen kaart gekocht voor t zwembad, gezellig samen met paps en mijn Open Uni kaart zorgde er ook nog es voor dat ik als 28jarige studenten korting kreeg :') dus dat scheelde me toch weer €8.40!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 08:23

Sheran schreef:
Dat is wel een fijne plek om te wonen en hij is behoorlijk groot voor Amsterdamse begrippen. Natuurlijk, het is afzetterij, maar dat zijn alle kamers daar.

Afzetterij? Wat denk je wat de m2 prijs op de Zuidas is?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:24

Ghostattack schreef:
Dat ook ja, vind dit al aardig aan de hoge kant.. Maarja, Amsterdam he :P Heb in een excel bestandje echt alles neergezet, inkomsten en uitgaven, helemaal gesorteerd enzo.

Tot nu toe valt het me mee, niks uitgeven. Er zijn genoeg dingen die ik wil, maar ik kan mezelf goed tegenhouden :))

Ik zal maar niet zeggen wat onze hypotheek voor een vrijstaand huis is; dan wordt je alleen maar jaloers........
Maar voor die prijs koop je in die omgeving ook niks. Dat is precies hetzelfde als paardenstalling; in Ammiedammie betaal je voor een paard net zoveel als waar ik twee paarden voor heb staan.

Jennyj01 schreef:
Sheran schreef:

Te veel. Die prijs wordt niet bepaalt door de daadwerkelijke kosten maar door de hype die er gecreëerd is voor die buurt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:55

Met alleen het woord vrijstaand huis heb je me al jaloers :Y) Door die prijzen ga ik voorlopig ook nog even geen paard kopen haha, dat is iets voor over een jaar of 5 als ik klaar ben met studeren :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:59

Kreeg net een bericht dat mijn RG dekje klaar is, maar ja, daar kan ik moeilijk onder uit. :D Ik ga in 2015 het huis uit, ben al langzaam mijn uitzet bij elkaar aan het sparen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:20

Jennyj01 schreef:
Sheran schreef:

Nouja, als er daar sociale huurwoningen kunnen staan voor minder dan 700, is 1 kamer sowieso teveel betaald. 21m2 is trouwens echt enorm daar! Ik woonde een tijd in Oud Zuid voor 360 per maand, maar no way dat die kamer de huisbaas echt zoveel kostte.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:21

Ghostattack schreef:

Ik denk dat ik weet waar jij gaat wonen :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:24

Gefeliciteerd met je kamer! Ik zit zelf nu 3 dagen op kamers in Amsterdam Noord, antikraak dus betaal geen reet. Dus vandaar ook wel hard aan het besparen. Het enige waar ik de laatste tijd op zondig is eh, bier. Afstreeplijsten op werk zijn te verleidelijk: 1 streepje en je merkt het een maand later pas. Gelukkig betaal je per streep 75 ct, dus dat scheelt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:00

Ghostattack schreef:
Met alleen het woord vrijstaand huis heb je me al jaloers :Y) Door die prijzen ga ik voorlopig ook nog even geen paard kopen haha, dat is iets voor over een jaar of 5 als ik klaar ben met studeren :j

Maar ik woon ook niet in de randstad. Een huisje in een rijtje in de stad waar ik werk is duurder dan ons huis.
Alleen al de kosten voor levensonderhoud zijn in de stad waar ik werk zoveel hoger, dat "buiten" wonen rendabel is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:22

Ik en gisteren naar de Action geweest, maar ik mocht van mezelf. Want ik moest een perforator hebben en kleurpotloden. Toen bedacht ik dat een nietmachine ook wel handig was.
En hey, lekkere soep en pastasaus van Herman den Blijker, ook handig om mee te nemen. en nog lekker een zak nootjes voor mijn vriend, dat vind ie vast lekker. Oh en een deo voor hem.

Dus, niet helemaal succesvol al is t geen prularia. :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:27

Gedeeltelijk succesvol dan Joolien.
Het is een begin :)

Ik moet er ook aan geloven.
Heb klei nodig en die kan ik alleen bij Action halen.
Rechtstreeks naar de klei lopen en daarna rechtstreeks naar de kassa.
Ik denk dat ik oogkleppen op zet.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:53

succes! Dat lukt mij nooit bij de Action. ;) Wij zijn nu een paardenstal aan het bouwen, dus ben wel een beetje aan het opletten op de uitgaves. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:58

NenaC schreef:
succes! Dat lukt mij nooit bij de Action. ;) Wij zijn nu een paardenstal aan het bouwen, dus ben wel een beetje aan het opletten op de uitgaves. :o

Mijn toename van koopgedrag is ook altijd in het begin van de maand, Vorige week had ik nog geen geld en dan kan ik prima de hele action doorlopen zonder uit te kopen :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

Ja, dat scheelt ook nog inderdaad Joolien.
Maar vandaag salaris gehad, dus dat is eigenlijk niet goed dan.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:16

Ik ga vandaag ook naar de Action, heb van die grote plastic bakken nodig. Ik hoop maar dat ik me voor de rest ook kan inhouden hahah