Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ketly schreef:Als iemand zonder zichtbare beperking mij zou vragen om op te staan, zou ik dit zelfs doen zonder door te vragen. Als diegene denkt dat hij in mindere staat is dan mij en moet zitten, waarom zou ik dan niet opstaan? Ik ben gezond en kan best een busritje staan. Een kerngezond iemand zal je niet snel vragen om op te staan.
soloro schreef:Ik heb het 1x gevraagd of ik mocht zitten. Duidelijk uitgelegd dat ik door mijn fibromyalgie niet lang kan staan etc. Kreeg bot commentaar, dus voortaan vraag ik het nooit meer. Te veel mensen die vinden dat er niks aan de hand is als ze het aan de buitenkant zien.
Vroeger stond ik trouwens wel altijd op voor mensen die het zitten nodig hadden, nu alleen nog als ik weet dat ik bijna bij mijn halte ben, anders blijf ik zitten.
Ketly schreef:soloro schreef:Ik heb het 1x gevraagd of ik mocht zitten. Duidelijk uitgelegd dat ik door mijn fibromyalgie niet lang kan staan etc. Kreeg bot commentaar, dus voortaan vraag ik het nooit meer. Te veel mensen die vinden dat er niks aan de hand is als ze het aan de buitenkant zien.
Vroeger stond ik trouwens wel altijd op voor mensen die het zitten nodig hadden, nu alleen nog als ik weet dat ik bijna bij mijn halte ben, anders blijf ik zitten.
Bij jou vind ik het een hele andere situatie. Als je zelf niet lang kan staan, is het ook logisch dat je niet op staat. Van de 30 mensen die in de bus zitten zullen er toch zeker 25 gezond zijn die dus op kunnen staan.
Maar nu ben ik te koppig om om een plekje te vragen, omdat ik geen zin heb in negatieve reacties. Ga in de trein dan gewoon op de trap zitten
Tazzey schreef:Als ik dit zo even verder lees komt ineens de volgende uitspraak in mij naar boven "Assumption is the mother of all fiets."![]()
Mensen gaan overal maar zo leuk vanuit.
- ik zie niks dus jij bent gezond.
- jij bent zwanger dat is je eigen keus. Misschien is de dame wel niet zo gezond als je zou denken.
- jij bent oud, dus je werkt niet meer enz enz enz.

M_D_H schreef:Wordt er niet eens goede morgen gezegd?
Ik zeg altijd Goedemorgen en as ik de bus uit stap wens ik de chauffeur altijd nog een fijne dag toe... dat vind ik niet meer dan beleeft...
Immers, je doet je werk maar dat betekend nog niet dat je behandeld hoeft te worden als een bediende oid...
Ik doe ook altijd mijn oortjes uit op het moment dat ik in of uit stap. ..
Maar ik ben wel benieuwd, wat doe je als degene die je aanwijst zegt dat die een onzichtbare blessure heeft oid?
Ik probeer altijd op te staan, zeker als niemand gaat staan, maar ik heb een jaar terug mijn enkelbanden en pezen volledig doorgescheurd, dus lang staan, of kort staan op een bewegende ondergrond gaat gewoon tijdelijk niet meer
Wat trouwens niet weg neemt dat ik vind dat ik beter kan vallen als een oudere hoor. Maar het doet me wel 2 keer nadenken voor ik zou gaan staan
M_D_H schreef:Wordt er niet eens goede morgen gezegd?
Ik zeg altijd Goedemorgen en as ik de bus uit stap wens ik de chauffeur altijd nog een fijne dag toe... dat vind ik niet meer dan beleeft...
Immers, je doet je werk maar dat betekend nog niet dat je behandeld hoeft te worden als een bediende oid...
Ik doe ook altijd mijn oortjes uit op het moment dat ik in of uit stap. ..
Maar ik ben wel benieuwd, wat doe je als degene die je aanwijst zegt dat die een onzichtbare blessure heeft oid?
Ik probeer altijd op te staan, zeker als niemand gaat staan, maar ik heb een jaar terug mijn enkelbanden en pezen volledig doorgescheurd, dus lang staan, of kort staan op een bewegende ondergrond gaat gewoon tijdelijk niet meer
Wat trouwens niet weg neemt dat ik vind dat ik beter kan vallen als een oudere hoor. Maar het doet me wel 2 keer nadenken voor ik zou gaan staan
.
Ben het helemaal met je eens.