Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:01

MevrouwtJ schreef:
takkie_muis schreef:
Geld uit hun mond halen? :=

Haha ja geloof het of niet! Heerlijk!

Ik hou wel eens een briefje vast tussen mijn lippen, maar daar wordt het geld niet smerig van (iig, niet smeriger dan geld sowieso al is). Zijn er dan mensen die het echt in hun mond stoppen?[/quote]

Ja vind ik vaak ook niet hygiënisch om zo aan te pakken (ook niet voor jezelf), maar ik heb echt een keer een man gehad die muntgeld uit zijn mond haalde. En ja geld is enorm smerig, je denkt alleen bah omdat je het voor je ziet gebeuren, maar eigenlijk weet je stiekem dat er nog veel meer smerig mee is gedaan :D en dat iedereen het vastpakt en het dus gewoon intens smerig is.

linoleum

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:06

Ik tel niet alle muntjes terug, ik ga er altijd vanuit dat klanten ook wel snappen dat 2,35 met 65 cent samen 3,00 is. Wel leg ik altijd het muntgeld gespreid op mijn hand, dat ze goed kunnen zien dat er ook daadwerkelijk 65 cent ligt. Ga van de centen naar de euro's en dan naar de briefjes. Meerdere briefjes laat ik ook los van elkaar zien en tel ik ondertussen terug.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:11

Het is misschien 5 seconden meer werk maar schijnbaar 5 seconden teveel.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:18

Bij ons in de winkel mogen we niet eens terug tellen. Dus over het algemeen geen ik muntgeld en briefgeheim apart terug met hoeveel het is en hoeveel het maakt. Alleen bij klanten die aangeven dat ze het helemaal terug geteld willen hebben doe ik dat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:20

suus_pepper schreef:
Bij ons in de winkel mogen we niet eens terug tellen. Dus over het algemeen geen ik muntgeld en briefgeheim apart terug met hoeveel het is en hoeveel het maakt. Alleen bij klanten die aangeven dat ze het helemaal terug geteld willen hebben doe ik dat.

Autocorrect? :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:21

Haha klopt! Briefgeld natuurlijk :))

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:24

Vjestagirl schreef:
Terugtellen vanaf €2,65: "Dat maakt 2,70, 80, 3 en 2 maakt 5"
Dat valt toch wel mee?

Als je ook nog briefjes erbij moet terug tellen wordt het wel een lange lijst denk ik. Al snap ik wat je bedoelt hoor, terugtellen staat netjes en is handig!

Echter mag het bij mijn werk ook niet.. Dus doe ik het bedrag aan totaal wisselgeld benoemen, dan het bedrag muntgeld wat ik dan in de hand geef, en dan het bedrag briefgeld dat ik dan geef.
Tot nu toe is dat goed gegaan :)

Edit: toch maar even de naam van mijn supermarkt eruit gehaald voor het geval ze me heel erg stalken :')
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 30-09-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:37

Wat asociaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:44

Hier in België heb ik dat echt nog nooit geweten, terug tellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:48

Terugtellen doe ik alleen als ik veel wisselgeld moet teruggeven, of als de klant er specifiek om vraagt. Bij ons is het bedrijfsbeleid dat we dat in principe niet doen namelijk. Ik had vandaag een klant die het kleingeld gewoon echt in mijn hand smeet en vervolgens wegliep terwijl hij nog 50 cent terug moest krijgen ofzo :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:48

Ik tel ALTIJD terug, omdat ik zelf het wisselgeld moet berekenen. Het is dus een extra controle en ik kan het inmiddels zonder na te denken. :7 Weet binnen 1 seconden meestal wat de klant terug moet krijgen. :o

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:18

Wat ik mij afvraag is waarom veel caissier(e)s het scheidingsbalkje voor de boodschappen niet ff een zetje geven zodat de klant achteraan de band er ook bij kan? Ik bedoel, ik wil echt het balkje achter mijn boodschappen leggen, maar als het helemaal vooraan bij de cassiere ligt, dan kan ik er pas bij als ik vooraan sta. Niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:20

Alvaron schreef:
Wat ik mij afvraag is waarom veel caissier(e)s het scheidingsbalkje voor de boodschappen niet ff een zetje geven zodat de klant achteraan de band er ook bij kan? Ik bedoel, ik wil echt het balkje achter mijn boodschappen leggen, maar als het helemaal vooraan bij de cassiere ligt, dan kan ik er pas bij als ik vooraan sta. Niet handig.

Haha ik maak er juist altijd een spelletje van om de achterste zo ver mogelijk naar achteren te "ketsen" door degene die ik erbij schuif een gigantische zet te geven :D

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:23

Ja sommigen doen dat ook hoor, maar velen ook niet.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:16

Even een vraagje mbt terugtellen...

ik heh enorme discalculie.. kan de bedragen die de klanten moeten betalen al met moeite goed uitspreken... daarom tel ik nirt terug, maar leg het wel per euro's en centen in de hand v de klant. Bijv 8,60 zeg ik : met €8 60 terug, leg ik eerst de 60cent neer, dat ze het kunnen zien, daarop 3euro en dan t briefje van 5.... hoe vinden jullie dat?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:06

Vjestagirl schreef:
Petrichor schreef:
Ik geef gewoon muntgeld bijvoorbeeld 2,75 inog de hand en zeg dag met 2,75 word het 5,- en met 5,- word het 10,-. Dat kleingeld ga ik niet helemaal terug tellen.

Waarom niet? Zo veel werk is dat toch niet?

Ik vind dat gewoon onzin en inderdaad ook te veel werk, ik leg de munten wel zo in de hand dat de klant goed kan zien hoeveel het is. :) De meeste klanten zeggen dan ook 'ja ik heb het gezien', het is dus niet zo dat ik het geld laconiek in de handen van de klant gooi. Ik moet ook de eerste nog tegen komen die kleingeld terug telt.

Over de balkjes, ik pak altijd een balkje en dan tik ik tegen de andere balkjes aan (zo hard mogelijk anders komen ze niet tot het einde) maakt een leuk geluid en de balkjes zijn weer naar achter! Is wel eens met zoveel geluid gegaan dat ik er zelf van schrok. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:07

Terugtellen is niet moeilijk als je het jezelf goed aanleert (en geen dyscalculie hebt) als ik €7,75 terug moest geven zei ik gewoon; met 75 word het 3, met 2 word het 5 (bij deze vaak zonder de 'word het' en met 5 word het 10. Zoveel extra tijd kost dat niet en voor ons hoort het terugtellen standaard te zijn, voor klanten niet, dus het idee van als je het goed neerlegd dan kunnen ze het zelf wel zien heb ik niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:21

evaac schreef:
Even een vraagje mbt terugtellen...

ik heh enorme discalculie.. kan de bedragen die de klanten moeten betalen al met moeite goed uitspreken... daarom tel ik nirt terug, maar leg het wel per euro's en centen in de hand v de klant. Bijv 8,60 zeg ik : met €8 60 terug, leg ik eerst de 60cent neer, dat ze het kunnen zien, daarop 3euro en dan t briefje van 5.... hoe vinden jullie dat?

Dat vind ik netjes. Ik liet ook altijd zien als een oudje tegen mij zei dat ik het geld uit haar portemonnee mocht pakken hoeveel ik had gepakt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:34

DeMolenhoek schreef:
Hier in België heb ik dat echt nog nooit geweten, terug tellen...

:j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:44

Net ook weer eentje. Druk in gesprek met d'r vriendin die voor me in de rij was. Ze zegt geen gedag, ze noemt m'n totaal niet, ze vraagt niet naar bonuskaart of airmiles, niets. Zó irritant

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:46

stond vandaag aan de kassa ,,
bij die supermarkt is 2 dagen geleden een dierbaar collega overleden aan een ziekte
heel erg en diegene heeft nog bij mijn moeder (49) in de klas gezeten
maar er liepen die jongemannen van de kassa naar de uitgang ,,
"ze mogen wel eens doorwerken wat interesseert mij het nou wie er dood is ,, ja is respectloos tegen over de klanten antwoorde een ander "
ik kon het niet laten door even tegen hun te schreeuwen dat hun respectloos zijn en of ze er nog zo over dachten als dat hun moeder was ...
ze waren gelijk stil
maar dat was mijn ergenis bij de kassa vandaag

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:19

En terecht dat je er wat van zei hoor. Is ook compleet respectloos. Ik denk dan ook altijd: het had ook een bekende van mij kunnen zijn, logisch dat ze wat van slag zijn. Kijk, ze hoeven dan weer niet als een depressief hoopje achter de kassa te zitten maar dat ze niet zo vrolijk als anders je begroeten vind ik helemaal prima. Zou ik ook hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:35

Toen dertijd de Twin Towers waren neergestort en wij in de winkel een minuut stilte hielden raakte op dat moment net een man zijn kwartjes kwijt voor de kopieermachine. Die man was aan het schelden dat hij zijn geld kwijt was. Collegaatje heeft toen uit frustratie maar die man zijn geld gegeven. Wat dat betreft zijn mensen net zwijnen op dat gebied.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 05:57

Ik tel als klant nooit wat ik terugkrijg. Misschien ben ik veel geld misgelopen, maar vooral veel ergenis denk ik :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:42

In mijn 'carriere' als kassa medewerker ergerde ik me vooral aan mensen die aan de telefoon waren en dus geen aandacht voor mij hadden en aan mensen die brood en chips voorop leggen en daarna de pakken drinken en wasmiddel... :roll:

Als klant vind ik het erg vervelend als de kassa medewerker druk in gesprek is met iemand anders (collega, bekenden, familie enzo). Of het kleingeld zo neer peuren dat ik t zelf moet oppakken en dat valt met muntgeld niet altijd mee!! Kleine moeite om t even in de hand te leggen..