Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:06

MarlindeRooz schreef:
Wat goed! :D

:o thanks!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:07

gohya schreef:
rokers worden gewoon gediscrimineerd,want je mag bijna nergens meer roken.

Vind je het nu daadwerkelijk vreemd dat rokers de gezondheid van anderen geen schade toe mogen brengen???

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:08

vroeger waren de bierkratjes van hout, toen moest je wel door zuipen om de kachel warm te houden

MarlindeRooz

Toen mijn vader nog sigaren rookte en ik wilde dat hij ging stoppen zei ik altijd "kankerstokjes" :x :')
Hij is wel gestopt! :D

HAHA niels _O- _O-

nynke55

MarlindeRooz schreef:
Vroeger was het ook normaal dat paarden 24/7 op stal stonden.
vroeger was het ook normaal dat zwarte mensen minder waard waren.
Vroeger was het ook normaal dat vrouwen niet gingen werken en deden wat de man zei.

Tijden veranderen...

Ik zeg ook niet dat het goed is, maar het roken is nog steeds, vooral bij de oudere generatie, niet abnormaal. Net zoals de voorbeelden die jij noemt iedereen raar voorkomen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:09

RoodZonnetje schreef:
gohya schreef:
rokers worden gewoon gediscrimineerd,want je mag bijna nergens meer roken.

Vind je het nu daadwerkelijk vreemd dat rokers de gezondheid van anderen geen schade toe mogen brengen???

nee maar vind het wel vreemd dat de rokers tegenwoordig bijna als criminelen behandeld worden :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:13

gohya schreef:
Laat iedereen in hun waarde, dus óók rokers.Wat ik trouwens niet begrijp; 'vroeger' hoorde je niemand,maar dan ook écht niemand klagen over rokers! en dit is 100% waarheid. In de kroegen hoorde je niemand klagen ook de dikke rook die er hing.Iedereen wist dat roken niet gezond was,maar niemand maakte zich er druk om. En moet je nu eens zien! rokers worden gewoon gediscrimineerd,want je mag bijna nergens meer roken.
.

'Vroeger' lag ik doodziek op bed na een avond stappen. Niet door de drank, maar door de rook. Was wel een hele grote reden om niet meer met vriendinnen tot in de late uurtjes te gaan dansen, was het mij niet waard om ziek te worden. Ja, ik stam ook nog uit de tijd dat er in vliegtuigen nog volop gerookt kon worden en ja, ik klaagde toen al. 10 uur in een vliegtuig vol paffende mensen achterin was not funny :n kwam niet door de lange vliegreis zo ellendig uit het vliegtuig helaas, maar door de pafclub. Ook mijn vader klaagde toen, want ja het veroorzaakte overlast.
Ik stam ook meer uit een omgeving waarin weinig wordt gerookt en waar roken ook niet wenselijk is, vanwege de gezondheidsproblematiek die het kan opleveren. t is maar net wat je referentiekader is natuurlijk mbt tot 'vroeger'.
Dus ik ben heeeeeel blij dat 'vroeger' niet meer nu is ;)

men paft zich maar suf, maakt mij geen bal uit. Hun lichaam, niet de mijne. Maar ik ben vooral blij dat rokers nu niet overal maar meer mogen paffen binnen :) want mijn gezondheid vind ik wel belangrijk en ik kan nu tenminste gerust uit eten gaan bv, zonder extra medicatie te hoeven gebruiken om het tot het toetje te redden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-09-14 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:18

en het grappige is, 95% van de niet rokers bij mij op het werk komt bij de rokers staan tijdens feestjes en pauzes, want daar is het gezellig :Y) .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:23

Ik heb 20 jaar gerookt, en stevig ook. Ik ben sinds 3 januari overgestapt naar dampen en hoewel ook dat best pittig was, ben ik zo blij dat ik zoveel meer lucht krijg, geen rokershoest, geen stinkende kleding, geen vieze smaak in mn mond, heerlijk! Maar helemaal stoppen met dampen, nee dat lukt niet. Dus rook ik? Nee..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:18

vuurneon Ik vind het aso als rokers bij niet rokers gaan staan die dus écht doodziek worden van de rook.Ik houd áltijd rekening met anderen als ik rook.Ik rook niet in huis,alleen maar buiten,omdat hier iemand COPD in huis heeft.Als ik ergens ben,ga ik óf buiten roken of ik vraag [als ik een asbak zie staan] of er binnen gerookt mag worden.
Ja ik houd dus echt rekening met andere mensen die niet roken.
Maar net wat er gezegd word,je word als roker aangekeken als een Aso.Mij boeit het niet wat iemand anders denkt,die tijd is allang voorbij.Ik rook buiten waar ik wil.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:53

Zammie schreef:
Tuurlijk mag je zeggen dat je last hebt van rokers. Gaat mij om al die andere dingen waar ze geen antwoord meer op geeft. Over dikke mensen bijvoorbeeld. Kan me daar dus niets bij voorstellen waarom je last van iemand hebt die overgewicht heeft.
Roken in mijn directe omgeving vind ik zelfs als ex roker erg vervelend. Dus misschien iets beter lezen???

Ik reageer alleen op het stukje dat jij quote hoor. Dus dan moet je misschien iets anders quoten of duidelijker zijn in je reactie?
Doen alsof ik niet goed lees maakt je post echt niet sterker

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:02

Het gaat hier over roken, wat heeft dat überhaupt met dikke mensen te maken? 8)7
Genoeg dikke mensen die kern gezond zijn!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:10

Vandaag precies een maand gestopt met roken! *\o/*

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:12

gohya schreef:
Het gaat hier over roken, wat heeft dat überhaupt met dikke mensen te maken? 8)7
Genoeg dikke mensen die kern gezond zijn!

Genoeg rokers die kerngezond zijn :) Mijn opa was zo'n voorbeeld, 86 en kerngezond maar wel een ketting roker.

Maar, zou je van binnen kijken dan ben je niet gezond. Als roker niet en met overgewicht niet.
nicotine en eet verslavingen zijn de meest voorkomende verslavingen dus ik snap de link op zich wel :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:29

aardbeitje_ schreef:
Vandaag precies een maand gestopt met roken! *\o/*

Goed zo!! *\o/*

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:37

Het valt me op dat bijna alleen de mensen die roken het roken verdedigen...

Roken heeft niks te maken met hoe mensen er vroeger over dachten. Je moet juist kijken naar de onderzoeken en resultaten die er uitgekomen zijn.
Er staat niets voor niets op de pakjes van sigaretten dat roken DODELIJK is!
Er zijn vroeger een hele hoop mensen gestorven door het roken. Alleen wisten ze toen nog niet dat het daardoor kwam.
Ik heb zelf niks tegen rokers. Wel vind ik dat ze best rekening mogen houden wanneer en waar ze roken. Want ik kan af en toe flink last van ze hebben!

Ik hoop dat de rokers onder ons eens gaan googelen naar de gevolgen van het roken, en dat ze dan zo schrikken dat ze meteen willen stoppen. Maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten...

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:51

Leven is dodelijk

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:58

BarryPlopper schreef:
Leven is dodelijk

Klopt... >;)

Dus lijkt het me logisch dat je moet genieten van de tijd die je hebt, en dat je het niet moet verzieken door je longen te verkloten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:04

Tja, je overal zorgen over maken en boos om maken is ook slecht voor je. Dat zorgt voor stress, een hoge bloeddruk. Dat zorgt weer voor een verminderde weerstand, waardoor je sneller last van pijntjes en griepjes krijgt, met uiteindelijk de dood tot gevolg. Dood gaan we allemaal wel, dan mag iedereen zelf bepalen hoe deze zijn leven leeft toch? :+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:07

Het maakt mij echt niks uit of mensen zichzelf willen dood eten of dood roken :Y) ... maar slechts één van voorgenoemde acties kan directe invloed hebben op de gezondheid van een ander :\ Just sayin' ;)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:08

chelle_dora schreef:
Tja, je overal zorgen over maken en boos om maken is ook slecht voor je. Dat zorgt voor stress, een hoge bloeddruk. Dat zorgt weer voor een verminderde weerstand, waardoor je sneller last van pijntjes en griepjes krijgt, met uiteindelijk de dood tot gevolg. Dood gaan we allemaal wel, dan mag iedereen zelf bepalen hoe deze zijn leven leeft toch? :+

Helemaal mee eens ;)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:17

Ik geniet ook zeker van de tijd maar dan met dingen die niet gezond zijn (ongezonde dingen zijn vaak het lekkerst) ik drink bier, ik rook en mag graag ongezond voer eten. En als klap op de vuurpijl ben ik volgens de dokter helemaal gezond op mijn rug en knieën na, maar ook als ik 100% gezond zou leven zou ik daar last van hebben :P

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:18

Wranglerbutt schreef:
Het maakt mij echt niks uit of mensen zichzelf willen dood eten of dood roken :Y) ... maar slechts één van voorgenoemde acties kan directe invloed hebben op de gezondheid van een ander :\ Just sayin' ;)

Iemand die teveel heeft gedronken kan ook direct invloed hebben op je gezondheid, just saying

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:20

BarryPlopper schreef:
Wranglerbutt schreef:

Iemand die teveel heeft gedronken kan ook direct invloed hebben op je gezondheid, just saying

Inderdaad.. En iemand die zich dood eet kan de ander ook flink de vernieling in helpen hoor :+

En ach, ik ben ook blij met m'n ongezonde leven. Heb 20 jaar in een 'rookhuis' gewoond en ik leef nog steeds :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:37

assileM schreef:
Het valt me op dat bijna alleen de mensen die roken het roken verdedigen...

Roken heeft niks te maken met hoe mensen er vroeger over dachten. Je moet juist kijken naar de onderzoeken en resultaten die er uitgekomen zijn.
Er staat niets voor niets op de pakjes van sigaretten dat roken DODELIJK is!
Er zijn vroeger een hele hoop mensen gestorven door het roken. Alleen wisten ze toen nog niet dat het daardoor kwam.
Ik heb zelf niks tegen rokers. Wel vind ik dat ze best rekening mogen houden wanneer en waar ze roken. Want ik kan af en toe flink last van ze hebben!

Ik hoop dat de rokers onder ons eens gaan googelen naar de gevolgen van het roken, en dat ze dan zo schrikken dat ze meteen willen stoppen. Maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten...

Omdat rokers aangevallen worden, over 1 kam worden gehaald, er kul argumenten komen... Gek he, dat mensen dan in de verdediging schieten...
Een groot aantal rokers wíl wel stoppen, maar weet niet hoe, ok kunnen het niet.
Het is echt niet zo eenvoudig als: je steekt er gewoon geneen meer op. Zoals met elke verslaving.

Jaren terug ging ik naar de huisarts: ik wil stoppen, help!
Ik kreeg als antwoord, ga naar de Etos en koop nicotine pleisters/kauwgom....
Ja, dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen.

Rokers weten ook echt wel dat het slecht voor ze is, daar hoeven ze niet voor te googelen