de kinderen van mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:13

chelle_dora schreef:
TS, ik heb echt behoorlijk met je te doen.

Want,even alles op een rijtje gezet;

je kent je inmiddels-man al 7 jaar, je hebt hem leren kennen toen hij al lang en breed gescheiden was, dus van 'afpakken' en 'huwelijk stukmaken' is hier geen sprake.

Tevens zet je in je OP al dit:
Citaat:
Zo vinden ze mijn kinderwens namelijk onacceptabel, ik smeer hun vader een kind aan en snuffelen ze door mijn spullen op zoek naar zwangerschapstesten. Ook een leuke is: ' Oh ja? en hoe ga je voor dat jong betalen dan? Je onderhoudt je eigen kinderen niet eens!'

Sorry, maar dan heb je in mijn ogen als ouders zijnde (zowel je man als de moeder van deze kinderen) toch echt behoorlijk de plank misgeslagen wat betreft de opvoeding...

Ik denk alleen niet dat het alleen aan die kinderen ligt, aan de vader of aan jou.. Ik heb het vermoeden dat moeder van deze ' lieve dochters' ook wel een flinke rol speelt. K bedoel, met co-ouderschap vermoed ik dat de ouders wel een beetje op de hoogte zijn van elkaar; dus dat d'r moeder ook echt wel had geweten dat dochterlief op tijd d'r prinsessenbed uit moest om klaar te staan voor het geluk van d'r vader. Als d'r moeder dan zo nonchalant zegt 'oh, maar die ligt nog in bed hoor', dan gaan bij mij de belletjes wel rinkelen dat de dochters misschien wel een niet al te best voorbeeld doen volgen van de moeder..

En of je nou 80 of 40 bent, dat moet geen hol uitmaken voor die dochters, want als hun moeder met een nieuwe lover thuis was gekomen van hun leeftijd en een beetje leuk lichaam was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

En ja, als je ouders scheiden is het hartstikke poedersuiker. Maar met 20 of 24 moet je als kind zijnde toch ook in staat zijn om in te zien dat geluk niet alleen in mooie jassen te vinden is, maar je moet ook inzien dat het leven door gaat; ook zonder dat je ouders weer bij elkaar komen.

TS, heel veel sterkte, rust en wijsheid gewenst. Geniet in ieder geval van je man, je hebt een hele fijne man aan de haak geslagen zo te lezen, alleen familie kan je nooit uitkiezen natuurlijk maar mag je ook je geluk niet in de weg laten staan.

Voor degene die begon over pedofilie; ga inderdaad heel gauw je mond spoelen.

Goed verwoordt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:31

lieveli schreef:
Amandavd schreef:

Als ik jouw was zou ik nog eens het verhaal lezen voor je zo'n stevige post uitdeelt.

Ik heb het verhaal een aantal keer gelezen. Val mij niet lastig met je aannames.

Joh wat zijn we lekker aangebrand op de vroege ochtend. TS staat helemaal niet tussen man en kinderen in, TS heeft wel een mening over het geld gebruik etc.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:31

Anoniem schreef:
wiebke schreef:
Ik denk dat er inderdaad veel ingezouten meningen zijn gegeven, en dat mag ook.

Nogmaals praten met mijn man lijkt me inderdaad een goed idee, ik zal blijven stimuleren dat vader meer met zijn dochters gaat doen en de communicatie tussen vader en dochters goed te houden (ookal ligt dit dus bij vader)

mezelf er vooral buiten houden had ik me al voorgenomen

Je er buiten houden gaat op dit punt imo niets meer oplossen. Ik denk dat je actief zult moeten zijn in het verbeteren van deze situatie. Nogmaals een gesprek aangaan met je stiefdochters? Niet vanuit een slachtoffer- of daderrol, maar open?

Ik denk dat het op dit moment weinig zin heeft voor ts om in gesprek te gaan met die dochters, het is zo hoogopgelopen dat het alleen maar verder kan escaleren. Verstandig om vader eerst te laten praten met zijn dochters. Ze moeten eerst maar eens leren respect te hebben voor hun eigen vader (dus niet schreeuwen e.d.) alvorens ze met anderen in gesprek kunnen gaan.

Riddershow

Re: de kinderen van mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:34

Ik vind het een zeer groot verschil tussen vallen op een kind van 10 of een volwassen vrouw van 20. Ik ben er zelf geen grote voorstander van, maar kan me voorstellen dat een vrouw op een oude man valt (sommige worden alleen maar charmanter met de jaren) en ik kan me ook goed voorstellen dat mannen op een jongere vrouw vallen.

Ik denk dat veel mensen de tijden/periodes niet bekijken. 14 jaar zijn ouders gescheiden. TS heeft een relatie van 3 jaar waarbij ze vrij vlot is ingetrokken en is na deze 3 jaar getrouwd. De meiden zijn dus al vrij lang gewend dat hun ouders gescheiden zijn en hun vader heeft dus ook al een flinke tijd een vriendin.

Tja, ik snap dat als je een relatie krijgt en vooral als je gaat samenwonen je steeds meer gezamenlijk over het financiële plaatje gaat. En als je af en toe krap zit zelfs eerder dan als je het heel ruim hebt. Verder vind het niet heel erg van toepassing of TS werkt of studeert. Dat zal niet zijn veranderd op het moment dat ze is gaan samenwonen. Dus dat was iets wat al bekend was bij haar partner op het moment dat de relatie begon. En of ze hebben afspraken gemaakt over inwoningskosten/het delen van de kosten of hij vind het geen probleem om haar in haar levensvoorzieningen te voorzien. Nog steeds zijn er stellen die liever de traditionele rolverdeling hebben. Niet handig als je soms krap bij kas zit. Maar het is niet altijd mogelijk om naast een studie een baantje te hebben.

Goed, hoeveel vaders aan de kinderen uitgeeft is natuurlijk iets waar TS niet geheel over gaat, maar ik kan me voorstellen dat ze wel een opmerking maakt over grote uitgaven als je er eigenlijk niet de ruimte voor hebt. En ik kan me ook voorstellen dat als je eerst alleen voor jezelf hoefde te zorgen en later voor een vrouw/vriendin je ook kunt concluderen dat sommige uitgaven stoppen. Is dat leuk voor de dochters? Nee natuurlijk niet en het kan vast voelen alsof die nieuwe vriendin hun niks gunt en geld van vaders aftroggelt, maar dat hoeft niet zo te zijn. En vooral als de meiden verwend zijn, zal het nog harder slikken zijn dat het niet meer allemaal vanzelf gaat. Moet het maar helemaal stoppen? Nee natuurlijk niet, maar het hangt natuurlijk wel af van de mogelijkheden die vaders heeft (daarop vooropgesteld dat wel in de basisbehoeften zijn voorzien van de dochters)

Verder klinkt de partner in mijn oren wel aardig lui op bepaalde fronten. Regellui noem ik het maar even. Ik vind het vreemd dat een ZZP-er moeite heeft met bellen.. want hoe kom je anders aan je werk? Maar ik herken het wel dat het regelen van zaken liever aan vrouwlief wordt overgelaten (Tja, mijn vent vind het ook wel lekker makkelijk) Maar in dit geval moet de partner ook even duidelijk zijn richting TS en dochters wat hij wel en niet pikt en zelf ook daarin actie ondernemen of bij zijn punten blijven. En ook aangeven waarom hij bepaalde beslissingen heeft genomen. Je krijgt geen nieuwe jas meer omdat mijn vrouw dat niet wil is natuurlijk geen goede reden en mag hopen dat dat ook niet de reden is.

Verder is het geheel geëscaleerd bij de bruiloft. Misschien was het een strategische keuze om de dochters als getuige te vragen, maar niet geheel handig en wie had nu een dergelijke onbeschoftheid verwacht? Maar goed. De vader moet vervolg acties ondernemen. Hij moet de meiden niet voor keuzes stellen, maar wel aangeven waar hij voor heeft gekozen, waarom en wat de gevolgen voor iedereen zijn (en dan heb ik het nog niet eens over een mogelijk gezinsuitbreiding)

En ik vind het niet meer dan logisch dat je als dochter ook aanpast aan de nieuwe partner. Want spullen doorzoeken is Not-done en ik kan me ook voorstellen dat sommige eerdere vrijheden ook minder zijn geworden, puur omdat je gewoon nu ook met iemand anders rekening moet houden.

En dat ze maar haar taalgebruik moet veranderen is al helemaal onzin. Iedereen heeft zijn eigen bewoording en aangezien het geen kinderen meer zijn die niet met (meer dan) 3 lettergrepen en moeilijke taal overweg kunnen, is het gewoon accepteren dat TS uit een andere (taal) cultuur komt.

Het verhaal is natuurlijk erg eenzijdig (wat ook logisch is vanuit TS) maar zelfs al gooi je er een filter overheen dan is nog steeds niet TS geheel schuld aan de situatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:37

Amandavd schreef:
Joh wat zijn we lekker aangebrand op de vroege ochtend. TS staat helemaal niet tussen man en kinderen in, TS heeft wel een mening over het geld gebruik etc.

Spreek voor jezelf ;)

We verschillen van mening, prima toch? Niet de moeite waard om met elkaar over in discussie te gaan, ik had het tegen TS.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:41

lieveli schreef:
Amandavd schreef:

Als ik jouw was zou ik nog eens het verhaal lezen voor je zo'n stevige post uitdeelt.

Ik heb het verhaal een aantal keer gelezen. Val mij niet lastig met je aannames.

Nee, je had het tegen Amandavd.
En anders beter quoten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:44

De 2e keer ja, ik doel op mijn originele post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:48

Lastig te beoordelen wanneer je maar een kant van het verhaal leest.
Als ik me in de dochters verplaats: je bent natuurlijk toch een soort 'indringer' en hoe vader het financieel met z'n volwassen dochters regelt, is niet jouw zaak.
Zeker omdat je bijna in dezelfde leeftijd zit als de twee dochters denk ik dat je je zo min mogelijk met hun 'opvoeding' moet bemoeien. Dat is hun pakkie an.

En dan over het fysiek worden: als ik een van de dochters was, had ik je ook een knal verkocht. Vreselijk kinderachtig.
Ik geloof dat je met aan de haren trekken je eigen geloofwaardigheid hebt laten varen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:58

Ik zou ook zolang dit speeld nog maar even niet aan eigen kinderen beginnen.
Ik vind het ongelovelijk dat er niet voor het trouwen echt goed over gesproken is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:58

Ayasha schreef:
Goof schreef:
Zowel de kinderen ALS TS en haar man moeten zich volwassen gaan gedragen.
Het gedrag van de laatste twee getuigt daar namelijk totaal niet van. TS gebruikt fysiek geweld tegen de dochters en de vader...... laat TS maar telefoneren omdat hij dat zelf niet wil.
Kom op zeg, grow up. Allemaal.

Niet kan. Zie het kinderachtige daar niet van. Ik bel ook voor mijn man in zo'n gevallen. :? Hij zet ook mijn weidepalen omdat ik daar niet zo goed in ben. Is dat dan ook kinderachtig van mij?

Een weidepaal in de grond zetten of een ander huishoudelijk klusje is toch wel even iets anders dan de relatie met je dochters lijmen lijkt me :roll: . Sommige dingen moet je als volwassenen en vooral als vader toch zelf op pakken ook als je ze moeilijk vind.
Iemand erbij als een onafhankelijke mediator kan natuurlijk, maar je "vertegenwoordiger" sturen en dan ook nog die ene persoon daarvoor kiezen waaraan je kinderen een grafhekel hebben :?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:19

wiebke schreef:
ik heb er geen moeite mee dat ze 'op zijn zak teren' , zoals al vaker gezegd door mij. Als ze echt iets nodig hebben is het logisch dat vader steunt! Ik heb er moeite met de manier WAAROP dit gebeurd. Hij ziet of hoort zijn meiden niet, behalve als er iets nodig is. Komt er dan een nee van zijn kant uit word hij gechanteerd met: ' zo raak je me echt kwijt!' Met andere woorden: vader is vader als hij geld geeft maar geen vader meer als hij dit niet doet?

We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, mijn man is ZZP'er waardoor er soms ook gewoon geen inkomsten zijn. Mijn stagevergoeding is inderdaad niet veel

om heel hard te zeggen, niet bedoelt om te verwijten, maar wel op een punt te wijzen

Het zou ook heel goed kunnen dat de kinderen ook door moeder ingefluisterd zijn.. Niet persee met boze opzet..

maar als moeder ook in traditionele rolverdeling heeft gewoond.. dan zijn haar vruchtbare jaren en kansen op de arbeidsmarkt nu wel zo'n beetje verkeken..

en stel dat pa's bedrijf nu ineens goed gaat lopen? en op 80 jarige leeftijd gaat hij vredig heen in zijn slaap. Zijn kinderen zullen dan nooit van wat hij nalaat mogen genieten zelfs niet van goederen met emotionele waarde want alles gaat dan naar de langstlevende in zijn algemeen.. Jij bent dan 55, zij zijn dan 51 en 49? Met dat leeftijdsverschil bestaat er ook nog eens een grote kans dat jij 1 of beide kinderen gaat overleven.. En daarbij statisch gezien, word een vrouw ouder dan een man in goede gezondheid.. dan zou jij dus statistisch gezien 85 gaan worden.. Dus daar moeten zij dan nog 30 jaar wachten tot zij ook maar iets van hun vader in handen zouden kunnen krijgen.

Als moeder echt 'zeer' heeft door het feit dat pa gewoon even een nieuwe start maakt met een jong ding, terwijl zei dit niet meer kan (zij kan niet even nog beginnen aan een nieuwe start met de keuze wel of geen kinderen en zeker niet uitstellen).. Dan heeft ze dat echt wel in haar verdriet/pijn of boosheid tegen haar kinderen verteld hoor... dat ze nooit iets van hun vader zullen kunnen erven waarschijnlijk.. en zeker niet op een leeftijd waar je daar nog echt iets mee kunt veranderen in je leven bijvoorbeeld..

dat klinkt heel kil en zakelijk.. maar ik heb het dus ook over spullen met emotionele waarde waar zij dus totaal geen aanspraak op kunnen maken straks.

daar kun jij niet persee wat aan doen.. jij hebt niet gekozen wanneer je geboren werd.. Maar zijn kinderen kunnen er nog veel minder aan doen.. door dat twee mensen verliefd zijn geworden, is dit voor hen een gevolg..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:25

Citaat:
want alles gaat dan naar de langstlevende in zijn algemeen..

Dat klopt niet - als er geen langstlevende overeenkomst opgesteld is/wordt bij de notaris, dan delen de kinderen meteen in de erfenis van pa.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:27

Gittekit schreef:
Heel eerlijk, gut wat heb ik medelijden met die meiden. Je vader komt thuis met een meid die van dezelfde leeftijd is als jijzelf. Die trekt ook nog eens praktisch meteen in. Ik kan heel goed snappen dat dit klapt eigenlijk.

Dat ze verwend zijn is jouw man zijn eigen schuld. De jongste is overigens 20 en dus voor de wet ook nog niet financieel onafhankelijk. Ik vind jouw man eigenlijk vooral de slappe oetlul in dit verhaal. Ik snap heel goed dat die meiden zich vervangen voelen als je vader thuis komt met een meisje van je eigen leeftijd en daar ook een nieuw kind mee wil.

Dat niet willen zien van jouw kant, kan ik ergens begrijpen. Maar zijn kinderen horen altijd nummer 1 te zijn. Mijn vader heeft die grap ook 1 x uitgehaald. Een nieuwe vriendin die het allemaal maar stom vond dat ik alimentatie kreeg. Behoorlijk jaloers was op mij en mijn zussen ook. Ook al zijn wij heel behoorlijk opgevoerd en heel netjes.. Wij werden daar ook niet leuker van. Het gevoel om afgewezen te worden door je vader vanwege zijn nieuwe liefde is een heel intens verdrietig gevoel.

Overigens ben jij ook niet hun moeder, gezien je van dezelfde leeftijd bent kan je ook al helemaal niks over hen zeggen. Ik krijg ook het hele bericht het gevoel dat je flink op hen neerkijkt. Betreffende het laat opstaan, financiën en vooral ook je gebruik van dure woorden waar je heel trots op bent.

Ik krijg naar aanleiding van dit topic vooral echt heel veel medelijden met zijn dochters. Die idd ook zeker dingen fout doen, maar waar dat gedrag vandaan komt lijkt me goed te begrijpen.

Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maar dan maar even de advocaat van de duivel zijn.

_/-\o_

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie maar het komt redelijk in de buurt. Mijn moeder is bijna 5 jaar geleden overleden. 3 Jaar terug kwam mijn vader met een nieuwe vrouw, die binnen een maand bij ons in huis woonde. Dit was niet besproken.
Alles moest anders voor madam, niks was goed. Ze wilde ons nog gaan opvoeden (ik was 20, mijn broertje en zusje waren toen 17) en alles wat ooit met mijn moeder te maken heeft gehad moest zo'n beetje eruit, want; "het was haar huis niet zo en op deze manier kon ze zich niet thuisvoelen." Afijn, hele woonkamer opnieuw gemeubileerd, alles geverfd. Behoorlijk wat veranderingen in huis voor haar.
Maar de kinderen werden vergeten, alles moest voor HAAR gedaan worden. Zij las het dagboek van mijn zusje, zat in onze kamers naar dingen te zoeken zodat ze ons erop kon aanspreken. Als vrienden van ons kwamen en die zeiden netjes gedag dan keek ze ze nog niet eens aan. De familie van mijn moeder zei ze helemaal niks tegen, als die een vraag stelden dan gaf ze antwoord maar nooit een wedervraag oid. Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen en al kwam hier de eerste ruzie over en daar bleef het niet bij.

Tijden heeft mijn vader gedacht dat het grotendeels aan mij lag (op wat kleine ruzies na met mijn broer, broertje en zusje) totdat hij ook de rest ging aanspreken en die net zo'n hekel aan haar bleken te hebben. Praten kun je met haar niet want ze gaat meteen beschuldigen en huilen. Ik kon er niet meer tegen (en wist dat ik niet de enige thuis was) en heb uiteindelijk mijn vader de keuze gegeven; Je kiest voor haar of je kiest voor ons.
Uiteindelijk toch een keer samen gezeten en we hebben haar een termijn van 3 maanden gegeven. Zij wilde zich op geen enkele manier aanpassen en dat moest nu toch gebeuren.

Daarna is het 1 keer zo uit de hand gelopen dat ik tegen middernacht kwaad het huis uit ben gelopen (niet zo handig met alleen een shirtje, spijkerbroek, allstars en het vroor buiten) en ben bijna de hele nacht weggebleven. Tegen de ochtend kwam ik thuis en stond mijn vader in de keuken te roken. Hij had zijn keuze gemaakt, hij koos voor zijn kinderen en zij zou gaan. Ze zouden wel samen blijven maar ze zou niet meer bij ons wonen, in ieder geval tot de laatste het huis verlaten had. Vrij snel had ze woonruimte maar toen is ze mij gaan zwartmaken bij mijn opa en oma (de ouders van mijn moeder), die geloofden elk woord wat ze zei en wilden met mij even niets meer te maken hebben. Toen is mijn tante woest erheen gegaan dat ze ons verhaal moesten aanhoren want de helft klopte niet. Daar zijn ze flink van geschrokken en die zijn er ook een beetje klaar mee.
Nog geregeld krijg ik de beschuldiging van haar naar mijn hoofd geslingerd dat ik mijn vader het geluk niet gun. De ene keer word ik er kwaad om, de andere keer dan negeer ik het maar.
Er is nog veel meer gebeurd maar dan wordt het helemaal zo'n gigantisch verhaal. Dit komt gewoon niet meer goed. Mijn vader wil zelf gelukkig al niet meer trouwen, alles wat hij heeft opgebouwd is voor de kinderen, niet voor haar of welke vrouw dan ook. Als hij dat toch had gedaan en het dan ook nog in zijn hoofd zou durven halen om in gemeenschap van goederen te trouwen dan was het contact verbroken. Niet om die rotcenten, maar omdat hij alles wat hij heeft met mijn moeder heeft opgebouwd. Dat hoort nooit meer van een andere vrouw te worden is zijn standpunt. Maar daar ligt denk ik het verschil tussen het overlijden van een ouder en een scheiding.

Slina schreef:
Pff, ze zijn dus al zo'n 14 jaar uit elkaar. En dan je vader geen nieuwe liefde gunnen..
Kijk, ik zou het als dochter in het begin ook even pittig vinden. Ook omdat ik echt papa's meisje ben. Maar ik wil als dochter ook dat mijn vader gelukkig is en niet eenzaam.
Maargoed. Wat weet ik ervan. Ben gezegend met ouders in gelukkig huwelijk.

Wat een walgelijke opmerking van je. Wie zegt dat zijn dochters hem geen liefde gunnen? Waarschijnlijk gunnen ze het hem met heel hun harten maar is er teveel gebeurd om deze vrouw te accepteren.

Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn vader thuis komt met een "grietje" die 4 jaar ouder is dan ik ben en daar ook nog kinderen mee wil. Het idee alleen al.... %) Als je als jonge vrouw kiest voor een man die (bijna) je vader had kunnen zijn, en die heeft al (volwassen) kinderen neem dan je verlies. Je weet van tevoren waar je voor gaat.

Verder vind ik dat TS zich absoluut niet met de financiële kant moet bemoeien tussen vader en dochters. Ze kan hooguit met hem praten en haar mening erover vertellen. Wat hij daarmee doet moet ze zich dan verder buiten houden.

Ik had je eerlijk gezegd ook een knal verkocht en niet zo voorzichtig ook. :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:33

Hoezo is dat nou weer een walgelijke opmerking? Ô.o
Wij horen 1 kant van het verhaal. En uit het verhaal blijkt dat die dochters er totaal geen energie in steken en alleen maar dwarsliggen. In mijn ogen, als je je vader een nieuwe liefde gunt, doe je op z'n minst een póging om je normaal te gedragen op zijn bruiloft. Als je dan een scène gaat schoppen, dan gun je hem écht geen nieuwe liefde hoor. Je kan je er ook bij neerleggen. Of willen ze tot hun 40e gaan protesteren?

Worden veel ergere opmerkingen gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:34

Kaitlyn: Ik snap dat dit waarschijnlijk veel oud zeer voor jou omhoog brengt, maar jouw situatie is iets anders dan die van de TS. En waarom is de opmerking van Slina walgelijk?

Ik vind het net zo walgelijk van die kinderen om door de spullen van de TS te snaaien en te roepen dat ze geen kind mag hebben, want hoe gaat ze 'dat jong' betalen dan...

Leven en laten leven. Ook voor jou. Gun een ander ook het geluk. TS heeft niemand afgepakt, de ouders waren al lang en breed gescheiden en het leven gaat door. Bij jou zal het waarschijnlijk wat oud zeer zijn omdat jij je ook in jouw situatie verraden hebt gevoeld, maar lees je zelf überhaupt het tijdsverschil wel tussen de situaties?

Bij jouw situatie kwam jouw pa met een nieuwe vrouw aanzetten die na een maand al introk.

TS kon d'r huidige man al een pak langer dan die ene maand, is pas 3 jaar geleden ingetrokken en zijn nu getrouwd.

Jij kan de TS en de 'verdedigers' van de TS 'walgelijk' noemen, maar door denigrerend over een ieder te praten door diegene 'grietje' te noemen en het idee dat 'zo iemand nog kinderen wil ook' walgelijk te noemen.....

Jij was 20, jij had zelf ook het ouderlijk huis kunnen verlaten toch?

Ik raad veel bokkers aan om hun eigen zeer even los te laten en objectief te kijken naar de situatie van TS.

Als iemands vriend of ex door je spullen heen zoekt en je voor vies en vuil uitmaakt moet je meteen korte metten maken met zo'n persoon, maar omdat het de dochters van iemand anders zijn moet je het maar slikken en is het je eigen stomme rotschuld.

En ja, nogmaals, het is kút als je ouders scheiden, of een nieuwe liefde vinden in iemand anders die niet jouw pa of ma is, maar suck it up, en bevalt het je niet, zoek dan je eigen leven op en zorg ervoor dat je het zelf beter doet. En ja, ik heb ook in die situatie gezeten dat ik het absoluut niet eens was met de lover-keuzes van m'n ouders, en dan kan ik gillen, krijsen en slaan, maar dan ben ik een dusdanige egotripper dat ik mezelf niet meer aan zou kunnen kijken in de spiegel. Je kunt alleen maar jezelf beloven dat je het zelf anders gaat doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:37

_/-\o_ _/-\o_

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:38

MarianneW schreef:
Gittekit schreef:
Heel eerlijk, gut wat heb ik medelijden met die meiden. Je vader komt thuis met een meid die van dezelfde leeftijd is als jijzelf. Die trekt ook nog eens praktisch meteen in. Ik kan heel goed snappen dat dit klapt eigenlijk.

Dat ze verwend zijn is jouw man zijn eigen schuld. De jongste is overigens 20 en dus voor de wet ook nog niet financieel onafhankelijk. Ik vind jouw man eigenlijk vooral de slappe oetlul in dit verhaal. Ik snap heel goed dat die meiden zich vervangen voelen als je vader thuis komt met een meisje van je eigen leeftijd en daar ook een nieuw kind mee wil.

Dat niet willen zien van jouw kant, kan ik ergens begrijpen. Maar zijn kinderen horen altijd nummer 1 te zijn. Mijn vader heeft die grap ook 1 x uitgehaald. Een nieuwe vriendin die het allemaal maar stom vond dat ik alimentatie kreeg. Behoorlijk jaloers was op mij en mijn zussen ook. Ook al zijn wij heel behoorlijk opgevoerd en heel netjes.. Wij werden daar ook niet leuker van. Het gevoel om afgewezen te worden door je vader vanwege zijn nieuwe liefde is een heel intens verdrietig gevoel.

Overigens ben jij ook niet hun moeder, gezien je van dezelfde leeftijd bent kan je ook al helemaal niks over hen zeggen. Ik krijg ook het hele bericht het gevoel dat je flink op hen neerkijkt. Betreffende het laat opstaan, financiën en vooral ook je gebruik van dure woorden waar je heel trots op bent.

Ik krijg naar aanleiding van dit topic vooral echt heel veel medelijden met zijn dochters. Die idd ook zeker dingen fout doen, maar waar dat gedrag vandaan komt lijkt me goed te begrijpen.

Dit zal vast niet zijn wat je wilde horen, maar dan maar even de advocaat van de duivel zijn.

Dit is beter verwoord dan ik zelf had kunnen doen :j
Daarbij sluit ik me ook aan bij janouk, dat jij je excusus moet aanbieden.

Helemaal mee eens, en ik sluit mij ook aan bij vuurneon. :j

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:39

chanel1985 schreef:
_/-\o_ _/-\o_

+1

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:41

Slina schreef:
Hoezo is dat nou weer een walgelijke opmerking? Ô.o
Wij horen 1 kant van het verhaal. En uit het verhaal blijkt dat die dochters er totaal geen energie in steken en alleen maar dwarsliggen. In mijn ogen, als je je vader een nieuwe liefde gunt, doe je op z'n minst een póging om je normaal te gedragen op zijn bruiloft. Als je dan een scène gaat schoppen, dan gun je hem écht geen nieuwe liefde hoor. Je kan je er ook bij neerleggen. Of willen ze tot hun 40e gaan protesteren?

Worden veel ergere opmerkingen gemaakt.

Omdat je niet zomaar kunt zeggen dat die dochters hem geen liefde gunnen. Weet jij veel wat TS misschien allemaal uitgespookt heeft tegenover die meiden en hier niet neerzet?
Ik gun mijn vader ook liefde en geluk, maar als hij met zijn huidige vriendin zou trouwen verbreek ik onmiddelijk al het contact. Maar dat komt door wat er allemaal gebeurd is. En ik durf best te bekennen dat ik ook geen heilige ben geweest, maar na tig keer proberen het leuk te maken houdt het een keer op..

chelle_dora schreef:
Kaitlyn: Ik snap dat dit waarschijnlijk veel oud zeer voor jou omhoog brengt, maar jouw situatie is iets anders dan die van de TS. En waarom is de opmerking van Slina walgelijk?

Ik vind het net zo walgelijk van die kinderen om door de spullen van de TS te snaaien en te roepen dat ze geen kind mag hebben, want hoe gaat ze 'dat jong' betalen dan...

Leven en laten leven. Ook voor jou. Gun een ander ook het geluk. TS heeft niemand afgepakt, de ouders waren al lang en breed gescheiden en het leven gaat door. Bij jou zal het waarschijnlijk wat oud zeer zijn omdat jij je ook in jouw situatie verraden hebt gevoeld, maar lees je zelf überhaupt het tijdsverschil wel tussen de situaties?

Bij jouw situatie kwam jouw pa met een nieuwe vrouw aanzetten die na een maand al introk.

TS kon d'r huidige man al een pak langer dan die ene maand, is pas 3 jaar geleden ingetrokken en zijn nu getrouwd.

Jij kan de TS en de 'verdedigers' van de TS 'walgelijk' noemen, maar door denigrerend over een ieder te praten door diegene 'grietje' te noemen en het idee dat 'zo iemand nog kinderen wil ook' walgelijk te noemen.....

Jij was 20, jij had zelf ook het ouderlijk huis kunnen verlaten toch?

Ik raad veel bokkers aan om hun eigen zeer even los te laten en objectief te kijken naar de situatie van TS.

Als iemands vriend of ex door je spullen heen zoekt en je voor vies en vuil uitmaakt moet je meteen korte metten maken met zo'n persoon, maar omdat het de dochters van iemand anders zijn moet je het maar slikken en is het je eigen stomme rotschuld.

En ja, nogmaals, het is kút als je ouders scheiden, of een nieuwe liefde vinden in iemand anders die niet jouw pa of ma is, maar suck it up, en bevalt het je niet, zoek dan je eigen leven op en zorg ervoor dat je het zelf beter doet. En ja, ik heb ook in die situatie gezeten dat ik het absoluut niet eens was met de lover-keuzes van m'n ouders, en dan kan ik gillen, krijsen en slaan, maar dan ben ik een dusdanige egotripper dat ik mezelf niet meer aan zou kunnen kijken in de spiegel. Je kunt alleen maar jezelf beloven dat je het zelf anders gaat doen.

Ik keur absoluut niet goed dat die dochters in TS haar spullen zitten te snaaien. :n En geef in mijn eigen verhaal ook aan dat er een verschil in zit omdat bij onze situatie iemand overleden is en het bij hun een scheiding was.
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik mezelf best goed in die dochters kan inleven. Er komt toch in een keer een vrouw in je vaders leven (en dus ook in jouw leven) , die maar een paar jaar ouder is en die dan ook nog wil beslissen over hun leven.

Verder noem ik de TS en haar kinderwens toch niet walgelijk? :+
Ik zeg alleen dat als het mijn vader was geweest die nu nog kinderen had gewild, het idee alleen al me absoluut niet zou bevallen.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 11-09-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:42

Chelledora: amen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:43

Jannepauli schreef:
Citaat:
want alles gaat dan naar de langstlevende in zijn algemeen..

Dat klopt niet - als er geen langstlevende overeenkomst opgesteld is/wordt bij de notaris, dan delen de kinderen meteen in de erfenis van pa.

Als je getrouwd bent (of geregistreerd partnerschap) gaat tegenwoordig alles automatisch naar de langstlevende.
http://www.erfwijzer.nl/partner-wetteli ... eling.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:45

Kaitlyn; zo kwam je wel over mede door deze quote:
Citaat:
Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn vader thuis komt met een "grietje" die 4 jaar ouder is dan ik ben en daar ook nog kinderen mee wil. Het idee alleen al.... %)
.

Getuigt niet echt van een objectieve mening zo natuurlijk.

En ja, het was bij hun een scheiding, maar die scheiding was 14 jaar geleden. Get over it. En ach, ik blijf van mening, als je als 20 jarige niet eens het fatsoen op kunt brengen om op tijd op te staan voor het trouwen van je vader.. Dan had je wat mij betreft in je nest kunnen blijven rotten met een zak over je kop. Het is niet zo dat ze binnen 3 weken 'ineens' zijn gaan trouwen, die meiden hebben er tijd genoeg voor gehad om te wennen aan het idee en om kennis te maken. Maar als je al zo begint als kind zijnde ,wat moet je als 'vrouw van' dan doen om nog 'geaccepteerd' te worden? Je eigen liefde opgeven omdat een 20 jarige d'r papa niet wil delen?

TS is niet 'in een keer' in het leven gekomen en 'in een keer' gaan bepalen over hun leven. Dat is echt de grootst mogelijke onzin. En ik vind mede door dit soort dingen dat die dochters hun vader echt wel zijn geluk misgunnen. Je moet er ook open voor wíllen staan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:50

chelle_dora schreef:
Kaitlyn; zo kwam je wel over mede door deze quote:
Citaat:
Ik zou er zelf niet aan moeten denken dat mijn vader thuis komt met een "grietje" die 4 jaar ouder is dan ik ben en daar ook nog kinderen mee wil. Het idee alleen al.... %)
.

Getuigt niet echt van een objectieve mening zo natuurlijk.

En ja, het was bij hun een scheiding, maar die scheiding was 14 jaar geleden. Get over it. En ach, ik blijf van mening, als je als 20 jarige niet eens het fatsoen op kunt brengen om op tijd op te staan voor het trouwen van je vader.. Dan had je wat mij betreft in je nest kunnen blijven rotten met een zak over je kop. Het is niet zo dat ze binnen 3 weken 'ineens' zijn gaan trouwen, die meiden hebben er tijd genoeg voor gehad om te wennen aan het idee en om kennis te maken. Maar als je al zo begint als kind zijnde ,wat moet je als 'vrouw van' dan doen om nog 'geaccepteerd' te worden? Je eigen liefde opgeven omdat een 20 jarige d'r papa niet wil delen?

TS is niet 'in een keer' in het leven gekomen en 'in een keer' gaan bepalen over hun leven. Dat is echt de grootst mogelijke onzin. En ik vind mede door dit soort dingen dat die dochters hun vader echt wel zijn geluk misgunnen. Je moet er ook open voor wíllen staan.

Die %) staat eigenlijk voor; ik moet er niet aan denken. Had het wellicht beter kunnen uitschrijven, staat er zo inderdaad niet heel handig.

Ik keur ook nergens goed dat ze niet op tijd opstaat voor het trouwen van haar vader en zich dan ook nog zo misdraagt.

TS zegt zelf dat ze al die tijd vanaf de zijlijn heeft staan kijken en zich er buiten wilde houden (o.a. financiële plaatje). En nu ze getrouwd zijn gaat ze zich ermee bemoeien? Ik ben van mening dat zulke dingen eerder besproken en uitgesproken hadden moeten worden, niet pas na het trouwen, vooral omdat ze op gemeenschap van goederen getrouwd is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:53

Dat speelde al voor het trouwen kaitlyn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:54

Kaitlyn schreef:
Die %) staat eigenlijk voor; ik moet er niet aan denken. Had het wellicht beter kunnen uitschrijven, staat er zo inderdaad niet heel handig.

Ik keur ook nergens goed dat ze niet op tijd opstaat voor het trouwen van haar vader.

TS zegt zelf dat ze al die tijd vanaf de zijlijn heeft staan kijken en zich er buiten wilde houden (o.a. financiële plaatje). En nu ze getrouwd zijn gaat ze zich ermee bemoeien? Ik ben van mening dat zulke dingen eerder besproken en uitgesproken hadden moeten worden, niet pas na het trouwen, vooral omdat ze op gemeenschap van goederen getrouwd is.

Ik neem aan dat TS niet ál d'r communicatie zal dicteren voor bokt, maar met een beetje lezen kom je een end; ik denk dat het probleem voor die kinderen echt niet zit in enkel het financiële aspect.

Citaat:
Ik heb mijn best gedaan om een band op te bouwen maar dit is bijna niet mogelijk door de totaal verschillende normen en waarden. De kinderen vinden ook dat ik hun vader heb afgepakt, moederlijk over ze doe en ik een 'attitude' heb. Het klopt dat ik andere (duurdere) woorden gebruik dan hun waardoor ze me vaak arrogant over vinden komen, terwijl ik zoiets heb van: Tja, ik communiceer toch normaal naar mijn idee?

Had nog niks te maken met het financiele aspect, ze waren nog niet getrouwd, niks aan de hand, maar als het gedonder al begint met het feit dat iemands vocabulair je niet aanstaat.. :+

Ik kan me overigens ook behoorlijk voorstellen dat TS na deze opmerking: Ook een leuke is: ' Oh ja? en hoe ga je voor dat jong betalen dan? Je onderhoudt je eigen kinderen niet eens!'

Zich inderdaad is gaan bemoeien met de geldkraan. In mijn ogen niet meer dan terecht, dochterlief wilt zich toch ook bemoeien met de geldkraan en wensen van een ander? Dat werkt natuurlijk twee kanten op...