.Rechts voorbijsteken doe ik nooit.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikke schreef:Maar wat is daar zo gevaarlijk aan? De enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is dat het niet mag en wij het dus niet gewend zijn.
kensha schreef:Het liefst blijf ik lekker 100 km/u rijden.
De benzine is al duur genoeg.
Daarnaast zal er ook sneller afschrijf waarde van de auto zijn en zullen er sneller reparatie's moeten komen.
Denk aan je homokineten, schockdempers, remschijven, auto banden, verbruik wordt veel hoger.
Yontheke schreef:Denk jij echt zo over je auto?
Rijdt dan alsjeblieft in de toekomst met de fiets.. Alles kost geld en als je je persé tussen je mede automobilisten wilt voegen, rij dan op zijn minst een beetje met het verkeer mee..
Als je een auto eigenlijk te duur vindt, moet je er in mijn ogen ook geen kopen..
Citaat:Denk jij echt zo over je auto?
Rijdt dan alsjeblieft in de toekomst met de fiets.. Alles kost geld en als je je persé tussen je mede automobilisten wilt voegen, rij dan op zijn minst een beetje met het verkeer mee..
Als je een auto eigenlijk te duur vindt, moet je er in mijn ogen ook geen kopen..
inochiyo schreef:sommige mensen zouden ze beter op de bus zetten ipv de auto

liedje89 schreef:inochiyo schreef:sommige mensen zouden ze beter op de bus zetten ipv de auto
Imo zijn dat juist de mensen die zich in het verkeer overal aan ergeren, daar ga je namelijk slecht van rijden. Mensen die met een beetje relatieveringsvermogen iets langzamer rijden zijn niet degene die het gevaarlijk maken
Mensen kopen over het algemeen een auto omdat ze van A na B willen komen, niet omdat ze het leuk vinden om geld in een blik op wielen te steken![]()
Sizzle schreef:twee mensen die elkaar met cruisecontrol voorbijgaan met 120 vs 122, dat is echt![]()
Dat je er langs wilt, prima, maar geef dan even gas en ga er ook met afstand weer voor. Ik heb al zo vaak op de rem gemoeten omdat iemand ongeveer 5 meter voor je weer terug naar rechts komt
Yontheke schreef:Met de bus geraak je ook van punt A naar punt B en kost het je heel wat minder geld..
Sizzle schreef:Waarom moet je dan perse er aan voorbij als het druk is op de weg en je rijdt net een fractie sneller? Voor dat je dan echt ruime voorbij bent zodat je met voldoende afstand weer ervoor kan dan heb je inmiddels rustig 20 auto's achter je verzameld. Dat valt imo aan expres verkeer hinderen. Soms zitten ze dan ook zo eindeloos naast je, ik ga dan op den duur vrolijk zwaaien, dan gaan ze ineens wel harder over het algemeen. Duurt het echt te lang dan geef ik zelf gas bij omdat ik last krijg van plaatsvervangende schaamte, dan krijpt het er doorgaans wel weer achter.
Ofwel, het werkt irritatie in de hand die niet nodig is.

Shiloh schreef:Waarom ik er dan langs zou willen? Omdat veel mensen niet met cruise control rijden en ik wel. Ik vind het bloed irritant als ik het hele principe van cruise control niet kan gebruiken omdat er voor mij iemand zit die constant schommelt tussen de 115 en de 120 en dan toevallig net als ik in haal wel gewoon 120 rijd.
Waarom is het hinderen? Je mag dan niet harder dan 120, dus als ik dan zelf al op 122 zit, hinder ik niemand, ik heb echt schijt aan mensen die te hard rijden, daar ga ik écht geen rekening mee houden.
Shiloh schreef:Waarom is het hinderen? Je mag dan niet harder dan 120, dus als ik dan zelf al op 122 zit, hinder ik niemand, ik heb echt schijt aan mensen die te hard rijden, daar ga ik écht geen rekening mee houden.
Yontheke schreef:Met de bus geraak je ook van punt A naar punt B en kost het je heel wat minder geld..
Sizzle schreef:Even inhalen als iemand irritant snelheid schommelt is prima, maar het moet niet het principe vrachtwagen tegen vrachtwagen bergop worden. Dat is nergens voor nodig en inderdaad gewoon onnodige verkeershinder als je daarmee een rij auto's achter je verzameld.
Shiloh schreef:Waarom ik er dan langs zou willen? Omdat veel mensen niet met cruise control rijden en ik wel. Ik vind het bloed irritant als ik het hele principe van cruise control niet kan gebruiken omdat er voor mij iemand zit die constant schommelt tussen de 115 en de 120 en dan toevallig net als ik in haal wel gewoon 120 rijd.
Waarom is het hinderen? Je mag dan niet harder dan 120, dus als ik dan zelf al op 122 zit, hinder ik niemand, ik heb echt schijt aan mensen die te hard rijden, daar ga ik écht geen rekening mee houden.
liedje89 schreef:Yontheke schreef:Met de bus geraak je ook van punt A naar punt B en kost het je heel wat minder geld..
Er zijn toch wel tig redenen te bedenken waarom een auto praktischer is dan een bus om ergens te komen (tijd, bagage, wagenziekte, privacy, etc.). Daarbij is het OV lang niet altijd goedkoper, zelfs niet als je afschrijving en onderhoudt meerekend.

Sizzle schreef:Janine, ik bedoelde het principe he. Voor vrachtwagens heb ik persoonlijk heel veel begrip en ik wacht daar gewoon geduldig met afstand achter tot ze er aan voorbij zijn. Meestal doen ze het ook wel op momenten dat het niet al te druk is. Afgezien van momenten dat ze dit berg op doen zodat ze het toch niet lukt en dan uiteindelijk weer terug achter de zelfde vrachtwagen gaan, want dat is wel echt super irritant. Een auto heeft geen begrenzer en hoeft om die reden geen opstopping te veroorzaken.
Gelukkig hebben we hier geen bergen