Drugs, hoe denken jullie als ouder daar over?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:01

Ik vind het 3x niks (vraag in titel topic), maar kennelijk zijn wij ouders niet met de tijd meegegaan. Info heeft vast geen toegevoegde waarde, maar wilde het toch kwijt.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:48

opala schreef:
Ik vind het 3x niks (vraag in titel topic), maar kennelijk zijn wij ouders niet met de tijd meegegaan. Info heeft vast geen toegevoegde waarde, maar wilde het toch kwijt.

Ik ook niet hoor en ik was geen lieverdje vroeger, maar nu ik zelf een dochter heb wil ik haar beschermen en behoeden dus ik geef je groot gelijk. Tegenwoordig moet alles maar kunnen...... Stom, want je kan het misschien niet tegen houden, maar aanmoedigen of geen eens grenzen stellen is wel een andere uiterste.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:18

Bij ons thuis was alles not done. Gewoon verboden, roken, drinken, drugs. Ik heb het één en ander wel geprobeerd, maar wist altijd dat ik gevaarlijk bezig was en probeerde de risico's te beperken. Maar dat kan echt niet zoveel als je denkt op dat moment.
Nu ben ik heel blij dat ik niet rook, niets gebruik en maar zelden een wijntje drink bij een etentje.
Al die rotzooi is zo schadelijk. Blowen zeker. Ik ken zoveel mensen (vooral vanuit mijn werk) die er niet meer mee kunnen stoppen. Het belemmert je om je te ontwikkelen, het beheerst je dagelijkse bezigheden en het kost bakken met geld.
Verbieden tot je 18e of zolang je thuis woont ZEKER. Wel met duidelijke voorlichting waarom. Maar geef als ouders wel het goede voorbeeld. Niet zelf halfbezopen zijn tijdens een feestje met vrienden en niet zelf roken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:21

Ouders die hun kinderen aanraden om te blowen voorafgaand aan de kaasfondue zijn zielig bezig te proberen de trendy jonge ouder uit te hangen. Walgelijk!