Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:48

Sammie schreef:
Met sommige felle reacties hier vraag ik mij af of die mensen ook overal netjes bijv. 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130 KM p/u rijden als snelheid daar waar die snelheid staat aangeven. Dat is nl. ook een 'regel'. En je mag ook geen afval langs de weggooien. Wordt hier ook nooit gedaan zeker := Sommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag :')

Ik houd me idd aan de snelheid op de weg omdat ik geen geld heb voor de boetes :) En ik gooi geen afval op straat omdat ik het gewoon smerig vindt. Net als dat ik mijn kaart niet uitleen, omdat ik het gewoon geen manieren vindt.

lor1_1984

Re: Mensen in de trein: "Mag ik met u meereizen?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:52

Ik gooi alleen klokhuizen van appels oid uit het raam de berm in.
De rest gaat in een tas/zak en de container in op de plek van bestemming of bij een tussenstop bij het benzinestation of de mcDonalds ofzo. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:00

:') Dan hebben we hier zeker te maken met een uniek soort Nederlands mens ofzo. Die zich aan elk regeltje houd dat er bestaat. :') Als ik zie hoe vaak en hoeveel mensen zich NIET aan de snelheid houden en hoe vaak ik wel niet raampjes open zie gaan met peuken, plastic zakken, tassen en andere rotzooi dat ik mij echt niet kan voorstellen dat er mensen zijn die NOOIT te hard rijden (willens en wetens). Even snel gassen voor het oranje licht, even snel boodschapjes doen, etc. etc. Het lijkt mij erg onrealistisch dat hier nooit iemand even extra gas heeft gegeven op een plek waar 't eigenlijk niet mocht. Of wat dacht je van niet het zebrapad gebruiken, maar gewoon op een willekeurig punt oversteken of vijf meter naast het zebrapad of bij het fiets/voetpad niet letten op het rode licht (eea afhankelijk van welke stad je bent := ) Fietsen zonder licht etc. etc.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-06-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:10

Sammie schreef:
Sommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag :')

Amen! _/-\o_

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:11

Even weer ontopic; ik zou het gen probleem vinden. Maar als ik het zou vragen zou ik het ook geen probleem vinden als iemand nee zou zeggen (niet dat het in me op zou komen om te vragen maargoed).

Ik vind het net zoiets als met de auto meerijden. Als ik toch al moet rijden en iemand vraagt om hij/zij mee mag: waarom niet?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:13

Dorine92 schreef:
Sammie schreef:
Sommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag :')

Amen! _/-\o_

Ik heb op pagina 4 geloof ik gereageerd, zag al dat sommige mensen op elkaar aan het reageren waren. Zag vervolgens dat het topic steeds bovenaan stond, dus nu maar weer eens gekeken. Jezus, heb nog niet eens alles gelezen, hoe kunnen mensen zo reageren tegen elkaar? Het gaat om een meningsvraag, wat vooral vanuit gevoel en karakter komt. Of je het nou wel of niet doet: beide is prima. Maar ga niet iemand afkraken, heeft toch totaal geen zin ;(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:33

Ach, ik zie het gewoon als een pittige discussie. Maar het blijft nog wel respectvol tegenover elkaar naar wat ik gelezen heb (niet alles gelezen..) en dat vind ik het belangrijkst!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:42

ZeSteigert schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb een studenten ov...
En dat is nog steeds niét gratis...
En dat geeft jou nog steeds niet het recht om er maar van uit te gaan dat jij gratis met mij mee mag reizen...

Dan begrijp ik het niet.. Studenten OV wordt toch vergoed?

Ik zeg ook nergens dat je het recht hebt om mee te reizen, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik zeg alleen dat ik het niet meer dan normaal vind omdat jij er geen onkosten aan over houdt.

Niet helemaal. Je moet binnen 6 jaar je opleiding gehaald hebben en zelfs dan wordt er gekeken of het een gift wordt of niet. Je ovkaart valt namelijk onder de prestatiebeurs.
Dit wil zeggen dat er regels aan verbonden zijn.
Op dit moment heb ik (volgens mij) 2000 euro schuld aan mijn ovkaart.

Ik lees het anders wel zo.
Jij vind het namelijk asociaal als mensen nee zeggen. Dat betekend dat je dus ergens vind dat je het recht hebt om mee te mogen rijden.

Sammie schreef:
Met sommige felle reacties hier vraag ik mij af of die mensen ook overal netjes bijv. 30, 50, 60, 80, 100, 120 of 130 KM p/u rijden als snelheid daar waar die snelheid staat aangeven. Dat is nl. ook een 'regel'. En je mag ook geen afval langs de weggooien. Wordt hier ook nooit gedaan zeker := Sommige mensen reageren hier echt alsof er een grote doodzonde wordt begaan vanwege een vraag :')

Euhm... Ik rij op de teller van mijn snelheidsmeter 5 km te hard.
Dat betekend dat ik in het echt exact de voorgeschreven snelheid rijd.
Ik gooi nooit dingen op straat of in de berm. Ik ga altijd op zoek naar een prullenbak en anders stop ik het in mijn tas en gooi ik het thuis weg...
Ik rij nooit door rood en ik steek bij het zebrapad over (heb zo'n hekel aan mensen die 2 meter voor dat pad oversteken)

Het breken van regels zit gewoon echt niet in mijn systeem. Ik vind dat oneerlijk. Bovendien is mijn vader een oud agent... wij hoeven echt geen regels te breken hoor...

Ik heb 1 keer te hard gereden. En dat was omdat mijn ouders op zakenreis waren en ik had de verantwoording over mijn broertje (8 jaar jonger) ik moest even weg mijn zadel weg brengen (was verkocht) en mijn broertje zou op dat moment alleen thuis blijven (12 jaar).
Halverwege de reis naar huis werd ik gebeld dat hij met spoed naar het ziekenhuis gebracht werd omdat hij gevallen was bij het buiten spelen en een tijdje weg was geweest.
Ik heb 15 kilometer te hard gereden en ik ben geflitst. Ik heb de bekeuring nooit oneerlijk gevonden(duurder als het zadel dat ik verkocht had dus ik had verlies geleden) omdat ik gewoon te hard reed.
Maar dit is de enige keer geweest en trouwens ook de enige keer dat mijn vader het goed gekeurd heeft.

Als er hier thuis al eens een bekeuring op de mat valt dan is dat er 1 voor gemiddeld 2 km te hard rijden :+

Tjah, dit is hoe ik opgevoed ben. Ik profiteer niet van anderen, ik overtreed geen regels en als ik dat wel doe heeft het een hele goede reden gehad.
Wij/ik ben van een uitstervend soort.. maar ik ga dit later mijn kinderen ook mee geven.
Want ik kan tenminste zeggen dat ik eerlijk ben. En mij aan de regels kan houden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:42

ZeSteigert schreef:
Ach, ik zie het gewoon als een pittige discussie. Maar het blijft nog wel respectvol tegenover elkaar naar wat ik gelezen heb (niet alles gelezen..) en dat vind ik het belangrijkst!

Mee eens :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:47

Sammie, dat zijn waarschijnlijk dan ook de mensen die dat wel normaal vinden :)*
De mensen die het niet normaal vinden zijn dan eerder de regelvolgers wellicht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:52

Zullen we anders niet meer antwoorden op degenen die zeggen dat de studenten OV-kaart gratis is :z het is nu wel vaak genoeg uitgelegd volgens mij.
En dat je best korting kan geven aan iemand "omdat je de kortingskaart toch al hebt" is helemaal belachelijk natuurlijk := Ik koop niet iets zodat een ander ervan kan profiteren, danku

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:54

Sammie schreef:
:') Dan hebben we hier zeker te maken met een uniek soort Nederlands mens ofzo. Die zich aan elk regeltje houd dat er bestaat. :') Als ik zie hoe vaak en hoeveel mensen zich NIET aan de snelheid houden en hoe vaak ik wel niet raampjes open zie gaan met peuken, plastic zakken, tassen en andere rotzooi dat ik mij echt niet kan voorstellen dat er mensen zijn die NOOIT te hard rijden (willens en wetens). Even snel gassen voor het oranje licht, even snel boodschapjes doen, etc. etc. Het lijkt mij erg onrealistisch dat hier nooit iemand even extra gas heeft gegeven op een plek waar 't eigenlijk niet mocht. Of wat dacht je van niet het zebrapad gebruiken, maar gewoon op een willekeurig punt oversteken of vijf meter naast het zebrapad of bij het fiets/voetpad niet letten op het rode licht (eea afhankelijk van welke stad je bent := ) Fietsen zonder licht etc. etc.

Maar mij gaat het ook helemaal niet om het regeltje :+ Mij gaat het om goed fatsoen, wat sommige mensen dus niet lijken te hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:56

Als je ziet dat dezelfde persoon dat iedere keer weer doet zou je nog kunnen vragen of het we de volgende maand om kunnen draaien: hij/zij komt kortingskaart, jij reist mee :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:57

Niet helemaal. Je moet binnen 6 jaar je opleiding gehaald hebben en zelfs dan wordt er gekeken of het een gift wordt of niet. Je ovkaart valt namelijk onder de prestatiebeurs.
Dit wil zeggen dat er regels aan verbonden zijn.
Op dit moment heb ik (volgens mij) 2000 euro schuld aan mijn ovkaart.

Ik lees het anders wel zo.
Jij vind het namelijk asociaal als mensen nee zeggen. Dat betekend dat je dus ergens vind dat je het recht hebt om mee te mogen rijden.

Sammie schreef:

Euhm... Ik rij op de teller van mijn snelheidsmeter 5 km te hard.
Dat betekend dat ik in het echt exact de voorgeschreven snelheid rijd.
Ik gooi nooit dingen op straat of in de berm. Ik ga altijd op zoek naar een prullenbak en anders stop ik het in mijn tas en gooi ik het thuis weg...
Ik rij nooit door rood en ik steek bij het zebrapad over (heb zo'n hekel aan mensen die 2 meter voor dat pad oversteken)

Het breken van regels zit gewoon echt niet in mijn systeem. Ik vind dat oneerlijk. Bovendien is mijn vader een oud agent... wij hoeven echt geen regels te breken hoor...

Ik heb 1 keer te hard gereden. En dat was omdat mijn ouders op zakenreis waren en ik had de verantwoording over mijn broertje (8 jaar jonger) ik moest even weg mijn zadel weg brengen (was verkocht) en mijn broertje zou op dat moment alleen thuis blijven (12 jaar).
Halverwege de reis naar huis werd ik gebeld dat hij met spoed naar het ziekenhuis gebracht werd omdat hij gevallen was bij het buiten spelen en een tijdje weg was geweest.
Ik heb 15 kilometer te hard gereden en ik ben geflitst. Ik heb de bekeuring nooit oneerlijk gevonden(duurder als het zadel dat ik verkocht had dus ik had verlies geleden) omdat ik gewoon te hard reed.
Maar dit is de enige keer geweest en trouwens ook de enige keer dat mijn vader het goed gekeurd heeft.

Als er hier thuis al eens een bekeuring op de mat valt dan is dat er 1 voor gemiddeld 2 km te hard rijden :+

Tjah, dit is hoe ik opgevoed ben. Ik profiteer niet van anderen, ik overtreed geen regels en als ik dat wel doe heeft het een hele goede reden gehad.
Wij/ik ben van een uitstervend soort.. maar ik ga dit later mijn kinderen ook mee geven.
Want ik kan tenminste zeggen dat ik eerlijk ben. En mij aan de regels kan houden.[/quote]

Dan klopt dat niet van mijn kant, ik dacht dat je hem vergoed kreeg.
En zo bedoel ik het niet. Ik begrijp niet waarom iemand nee zou zeggen. Dat betekent niet dat ik ervan uitga dat iemand ja zegt en dat ik vind dat het moet. Ik houd mij net zo goed aan de regels als ik met iemand meereist. Ik heb het die persoon van tevoren gevraagd en doe dus precies alles volgens het OV boekje.
En ik heb ook niet altijd licht op mijn fiets trouwens. En bij de stoplichten die ik ken rijd ik gerust door rood als ik weet dat het kan.
Laatst bijgewerkt door CastaMickey op 27-06-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:59

Kunnen we aub een beetje op de quotes letten, het wordt een onleesbare boel zo >;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:00

Als iemand mij dat kan uitleggen graag. Ik begrijp nog steeds niet hoe dat werkt...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:01

Ik vind het echt geen probleem als mensen mee willen reizen
Scheelt een hoop geld en ik neem altijd aan dat die mensen niet dagelijks gebruik maken van de trein omdat ze anders wel een maand of jaarkaart zouden hebben.
Bovendien kost het mij niet extra dus prima hoor, hebben die mensen ook een beetje mazzel

Maar vind niet dat iemand boos kan worden als een ander dit weigert...dat zou ik wel asociaal vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:01

Gewoon niet lopen klooien in de HTML :') als in, klik op quote, verander niets, type eronder. En als je het echt niet weet gewoon je post richten aan een gebruiker dmv @bladiebla

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:04

Serieus??
Je rijd echt door rood? :wow:

Oke, zonder licht op de fiets kom ik toch echt niet van huis weg hoor :n
Dat zou ik zelf trouwens ook niet willen :)

Dat is ook zo iets.
Een kaartje kopen met korting en er maar gewoon er van uitgaan dan je met iemand mee kan rijden vind ik veel erger (en asocialer) als wanneer het van te voren gevraagd wordt (voor het kopen van het kaartje). Dan heb ik er ook minder moeite mee... al heb ik dan toch nog wel een beetje moeite met dat regels idee zeg maar :)

Over het recht hebben, dan hebben wij elkeen verkeerd begrepen :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:08

Als ik door rood rij, 20 km te hard rij, rommel op de straat gooi, ga wildplassen, enz is dat mijn verantwoording en moet ik de boete betalen omdat ik dat risico neem.

Als je een kaartje koopt met 40% korting neem je het risico dat je gecontroleerd wordt. Waarom zou je dan onder die verantwoording proberen uit te komen door iemand te vragen om mee te reizen? Dus in dit geval vind ik bovenstaande voorbeelden niet relevant aan de vraag van de TS ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:12

Sammie schreef:

Ik kan niet te hard rijden, heb geen rijbewijs en/of auto. :Y)
Maar heb een maand of 2 terug per ongeluk zwart gereisd, kwam er pas achter toen ik me wilde uitchecken en het incheckpiepje hoorde. :oo
Achteraf, na lang terugdenken, blijkt dus dat ik gewoon zo diep in gedachten verzonken was toen ik het perron in Harderwijk op liep dat ik straal langs het paaltje ben gelopen. :+ :o
Gelukkig was het maar 1 station verder dat ik er alweer uit moest. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:14

Magrathea schreef:
En dat je best korting kan geven aan iemand "omdat je de kortingskaart toch al hebt" is helemaal belachelijk natuurlijk := Ik koop niet iets zodat een ander ervan kan profiteren, danku

_/-\o_
Daarom dus dat ik zei dat een ander best mee mag reizen, maar wel tegen een kleine bijdrage. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:19

lor1_1984 schreef:
Magrathea schreef:

_/-\o_
Daarom dus dat ik zei dat een ander best mee mag reizen, maar wel tegen een kleine bijdrage. :)

Lijkt mij ook prima +:)+
Zelfgebakken koekjes bijvoorbeeld, of een spoedcursus haken. Leuk!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:20

Ja, met de fiets rijd ik door rood op kruispunten die ik ken en waar ik geregeld kom. Als ik op stalkom en zie dat mijn klicht stuk is ga ik echt niet lopen met een fiets aan de hand omdat het licht stuk is. Auto heb ik niet voorlopig, ik ben pas 16 :)
En over de quotes, je mag er max. 2 hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:21

Jep, of een kop koffie of een klein bedragje. :j
En met klein bedrag heb ik het over max €2,- per rit. :)
Hoewel die wederdienstjes ook erg leuk klinken. :j