Is het gepland, een rare vraag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:54

veerle92 schreef:
Dus kindje is van ongepland naar gewenst geworden. Vind het lastig om zo te typen wat ik bedoel maar zo zie ik het. Heb ook niks gezegd dag ze het niet moeten vragen, van mij morgen ze en geef ik ook als antwoord dat het niet de juiste timing was maar wel dat het van harte welkom is.

Dan heb ik je waarschijnlijk verkeerd begrepen. Is altijd lastig op een forum, waarbij je elkaar niet ziet ;) .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:22

Ik zal het nog even herhalen: gepland en gewenst zijn totaal verschillende dingen. De vraag is (voor mij iig) niet bedoeld om er zo nodig achter te komen hoe gewenst het kind is. Dan zou ik die vraag wel stellen namelijk.

veerle92 schreef:
Dat heb je mij zo op die manier ook echt niet horen zeggen! Ben zelf ook Door de pil heen zwanger geraakt dus eigenlijk ongepland, maar abortus is totaal niet in mij opgekomen!Dus kindje is van ongepland naar gewenst geworden. Vind het lastig om zo te typen wat ik bedoel maar zo zie ik het. Heb ook niks gezegd dag ze het niet moeten vragen, van mij morgen ze en geef ik ook als antwoord dat het niet de juiste timing was maar wel dat het van harte welkom is.

Zoiets als jouw verhaal ben ik dus gewoon benieuwd naar en daarom zou ik die vraag stellen. Als ik je zou kennen en dus bijv zou weten dat je aan de pil was, dan zou ik echt me even afvragen wat er gebeurd is. Gestopt met de pil en dus gepland? dan kan ik me direct afvragen of we elkaar zo slecht kennen dat je me zoiets niet vertelt, of dat de kinderwens heel impulsief is opgekomen of of of of nog tig dingen die altijd in me op komen. Als het dan niet gepland is maar wel gewenst, dan ben ik weer benieuwd of die omschakeling niet lastig was, hoe de vader het ervaart etc etc.
De manier waarop iemand zwanger is geworden kan al heel veel zeggen over die persoon. Boeiend om te weten voor mij maar ook handig om met evt gevoeligheden beter rekening te kunnen houden.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:11

Ik denk het wel [***]! En ik was gewoon aan de pil zwerte maar op de 1 of andere manier toch zwanger geraakt. Was voor ons een behoorlijke shok, maar na even te laten bezinken zijn wij er super blij mee en kunnen wij niet wachten om over 7 weken ons kindje in de handen te hebben.
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 25-05-14 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:21

Raponsje schreef:
Naar mijn mening vraag je zoiets gewoon niet.

Als ik een vriendin tegen kom met haar 4 jarige kind vraag ik toch ook niet "was je zoontje een ongelukje?".

Dus waarom wel bij een zwangere vrouw?

Als ze het niet weg laten halen dan kun je er vanuit gaan dat het kind gewenst is. Dus wat voegt zo'n lompe vraag dan nog toe?

Precies.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:24

Geen rare vraag in mijn ogen,

hoeveel (jonge) vrouwen worden er tegenwoordig ongepland zwanger?
Dan snap ik de nieuwsgierigheid wel hoor.

Dat je er antwoord op krijgt is een tweede punt.

vuurneon

Re: Is het gepland, een rare vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:14

Mijn buurmeisje vond die vraag juist erg fijn, omdat het ook ongepland was, de situatie ook niet ideaal en ze vond het juist fijn dat ze kon zeggen; ja het is ongepland en het is voor mij nog steeds wennen.

Eigenlijk moet je gewoon maar niets zeggen inderdaad tegen zwangeren en gewoon beginnen over het weer :') levensgevaarlijk die hormonen :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:39

Als het echt ongepland is kan ik mij inderdaad voorstellen dat mensen het juist fijn vinden als het gevraagd wordt, omdat je dat ook de mogelijkheid geeft aan te geven dat het wennen is en niet altijd even makkelijk ipv alle hartelijk bedoelde felicitaties te moeten slikken en alleen klaar te worden met je twijfels, het verschilt per persoon natuurlijk, maar liever vragen dan zelf invullen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:42

Precies, haar oudere vonden het echt ongelooflijk moeilijk dat mensen zeiden; 'wat leuk, jullie worden opa en oma!'. Op dat moment hadden ze veel liever; 'en hoe vinden jullie het om opa en oma te worden?' Ze waren nog helemaal niet zover om opa en oma te worden; hun dochter woonde nog thuis en had nog niet eens zo lang een relatie met die jongen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:46

sonjim schreef:
Als het echt ongepland is kan ik mij inderdaad voorstellen dat mensen het juist fijn vinden als het gevraagd wordt, omdat je dat ook de mogelijkheid geeft aan te geven dat het wennen is en niet altijd even makkelijk ipv alle hartelijk bedoelde felicitaties te moeten slikken en alleen klaar te worden met je twijfels, het verschilt per persoon natuurlijk, maar liever vragen dan zelf invullen.

He ja, daar zeg je zo wat. Het lijkt me behoorlijk heavy dat iedereen zo is van "jeej wat leuk!" terwijl je zelf vooral denkt van "help ik moet dit leuk vinden!"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:35

Ik zou het niet vragen omdat het me simpelweg niet boeit. Maar ik zie er het kwaad niet van in om het wel te vragen. Zo lang de vraag "en wanneer komen er bij jou kinderen" en "joh kinderen moet je krijgen! Anders mis je echt wat!" en varianten normale vragen zijn, zijn "waarom wel kinderen" en "is het gepland?" imo ook toegelaten vragen. :D

Maarrr ik vraag eerlijk gezegd gewoon niks. :+ Wel gepland, niet gepland, wel gewenst, niet gewenst... niet mijn probleem. :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:39

Ik heb het hier gister met mijn oma en moeder over gehad, eens vragen naar een ander perspectief, ik ben dus zelf ook ongepland, maar mijn moeder gaf aan totaal geen moeite te hebben met de vraag. Mensen in het dorp wisten van haar ook wel dat zij geen relatie had met mijn vader, maar zij hebben eigenlijk helemaal geen vervelende dingen naar hun hoofd gekregen (ondanks dat ze in een heel klein Gronings dorp woonden) daarna zijn ze ook samen gaan wonen dus dan is het al snel goed.

Mijn oma was getrouwd toen zij zwanger raakte maar zij was alle drie de keren totaal niet blij om zwanger te zijn, wel met de kinderen, maar zwanger zijn vond ze vreselijk. Zij vraagt zelf aan mensen als ze hoort dat iemand zwanger is, 'ben je er blij mee?' Zegt iemand dan ja dan feliciteren etc. Dat vraagt zij dus vooral vanuit haar eigen ervaring, omdat iedereen dan maar zegt dat het zo geweldig is dat je zwanger bent etc. en zij dat dus helemaal niet vond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:32

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:56

De reactie bij punt 1 is wel heel erg naief :=

Persoonlijk vind ik het hele stuk eigenlijk barslecht in elkaar steken :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:07

Nah weet ik niet, wie is er tegenwoordig niet op de hoogte van voorbehoedsmiddelen?
Als iemand de 18 gepasseerd is mag je er vanuit gaan dat dat gepland is of dat diegene heel erg dom is, welke van de 2 het dan is hoef ik persoonlijk niet zo nodig te weten.

Maar ik vind dat zij wel goed weergeeft hoe het op de zwangere overkomt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:14

anneliesdj schreef:
Nah weet ik niet, wie is er tegenwoordig niet op de hoogte van voorbehoedsmiddelen?
Als iemand de 18 gepasseerd is mag je er vanuit gaan dat dat gepland is of dat diegene heel erg dom is, welke van de 2 het dan is hoef ik persoonlijk niet zo nodig te weten.

Nou!

http://www.thefreelibrary.com/'INFERTIL ... 0116719514

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:16

Ik denk dat je werkelijk waar nog schrikt van de ‘kennis’ van voorbehoedsmiddelen. Als het meisje aan de pil zit kun je geen soa krijgen, de eerste keer seks zorgt niet voor zwangerschap.. noem maar op. Of wat dacht je van een stel waarbij de ‘pil’ door de man ingenomen moest worden.. Dacht men…. Ik vind het persoonlijk dom om te denken dat iedereen wel weet hoe het werkt. Juist daarin schuilt het gevaar waardoor het e.e.a. ‘slipt’ qua kennis.

En verder tja sorry.. ik vind het echt superslecht geschreven. Sommige vragen zijn ook raar en een enkele onbeschoft, maar er zitten ook vragen bij die heel normaal kunnen zijn en je helemaal niet zo dom op hoeft te reageren. Neem dat trouwen bijv. wat is daar nou weer raar aan? Het feit dat je niet kan ‘wennen’ kan gewoon een hele normale opmerking zijn zonder te denken dat die persoon beter af is zonder kind. Ik ken ook mensen in mijn omgeving met een kind en dan denk je aan een gebeurtenis en dan is het oh ja.. En het is ook helemaal niet leeftijdsgebonden en kan ook rustig aan iemand van in de 30 of richting 40 gevraagd worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:22

Magrathea schreef:
anneliesdj schreef:

Nou!

http://www.thefreelibrary.com/'INFERTIL ... 0116719514

Achja, en dat staat zeker in de krant omdat het zovaak voorkomt? ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:24

Sammie schreef:
Of wat dacht je van een stel waarbij de ‘pil’ door de man ingenomen moest worden..

Dan vraag ik me toch af hoe die aan de pil zijn gekomen in de eerste plaats.
Volgens mij zijn dat gewoon dronken verhalen die een eigen leven zijn gaan leiden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:27

anneliesdj schreef:

Ik hoop iig niet dat ik zo denk als ik zwanger ben en die vragen krijg, want ik vind het ook maar slecht geschreven. Maar goed ik ben ook niet zo moeilijk als het om vragen gaat :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:31

anneliesdj schreef:
Volgens mij zijn dat gewoon dronken verhalen die een eigen leven zijn gaan leiden.

Nee, want ik ken het verhaal er achter ook en dat zal ik kort uit de doeken doen. Het is wel een via verhaal, maar de persoon van wie ik het heb kende deze mensen wel persoonlijk. Dit was een stel die al een aantal kinderen had, maar het was voor de vrouw lichamelijk beter dat ze niet meer zwanger werd. De man wilde echter geen sterilisatie. De dokter stelde de pil voor. Maar later bleek ze toch zwanger te zijn, omdat dit stel er van overtuigd was dat hij de pil moest innemen..

Overigens of het nu wel of niet broodje aap zou zijn.... Ik zou er echt niet zo maar vanuit gaan dat iedereen wel op de hoogte is van seks, voorbehoedsmiddelen e.d… Alleen al.. ja ik ben dwars door de pil heen zwanger geraakt.. Ja meid dan heb je ‘m niet goed gebruikt!!!! Maar dat mag je dan weer niet zeggen, want ’t ligt altijd aan de pil :roll: en niet aan het gebruik ervan.. (ziek, diarree, dag vergeten etc. etc. oh oepsie.. )

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:42

Nouja in principe kan je ook gewoon door de pil heen zwanger worden, alleen is de kan bij goed gebruik heel klein.

Nichtje van mijn beste vriendin is zwanger geworden door zo'n implanon staafje heen. Dat schijnt dus ook heel af en toe voor te komen, maar de ontwikkeling gaat dat eigenlijk nooit goed door alle hormonen. Zelfs sterilisatie bied geen 100% zekerheid.

Dus ja, sommige mensen zijn heel dom, maar bij een klein deel is het gewoon "pech" (hoewel ook zei er misschien heek blij mee kunnen zijn!). En als het heel dom is kan het natuurlijk ook gewoon ongepland zijn, dat veranderd niks aan de hele zaak :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:01

Door een spiraaltje heen kun je ook zwanger worden, dus dat ongeplend niet meer voorkomt is niet echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:04

anneliesdj schreef:

Net of dit onderzoek(uit één of ander suf vrouwenblaadje) representatief is voor alle zwangere vrouwen....