Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:20

Dat is jammer kirrr! Kan je echt met geen mogelijkheid vrij krijgen? Niet een lieve collega die wilt werken voor je?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:48

Ik heb geen collega's..Mijn baas heeft een kantoor en ik run het andere kantoor. Ik heb morgen ook gewoon afspraken staan en in de avond is het kantoor open op dinsdag.
Jammer genoeg valt er dus niks te regelen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 23:42

Jammer zeg Kirrr.

Pff hier alweer ruzie, elke keer als ie terug is krijgen we ruzie... Vierde keer terug dit waarvan al de derde keer ruzie.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:57

Dat is ook niet fijn Youknowme.. en weet je de aanleiding of is het telkens iets anders?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:18

Eigenlijk steeds om t zelfde..
Zn zoon, huishouden (op t werk word alles gedaan, waarop ik zeg dag ik hier ook alles voor hem doe.. wassen, koken, schoonmaken ) want het is niet spik en span?! Had gisteren van boven naar beneden gesopt,meneer komt thuis en pleurt zn spullen neer en oh het is zn troep.

Uiteindelijk is ie naar een vriend gegaan en ben ik gaan slapen.
Hebben geen ruzie meer maar is ook nog steeds niet uitgesproken.

Hij is nu zwemmen met zn zoon ( hij vertelde gisteren dat ie alleen met zn zoon iets wilde doen,prima geen probleem. Vanavond wilde we met zn drieen even over de markt dus verzet een afspraak van vanavond naar vanmiddag krijg ik 10 minuten later de vraag of ik mee ga zwemmen want dan houd ie vanavond wel mannen avond.. zucht.
Hij is zwemmen, ik krijg vanmiddag een aankomend verzorger langs en vanavond gaan we alsnog over de markt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:42

Vorige week donderdag had meneer hier ook een ondankbaarheidsbui.
Ik had in de namiddag lekker in de zon gelegen, tegen een uur of 7 paardjes gereden. Kwam hij thuis tegen 8 of half 9. Was ie boos dat ik de paarden nog moest voederen en dat er voor 1 keer geen eten op tafel stond.

Ik doe altijd mijn best om te zorgen dat er eten is in de avond of als het echt niet lukt pizza, chinees, frit te bestellen of te melden dat hij voorzichzelf moet zorgen. Alsook doe ik elke ochtend de paarden en 9/10 zijn ze ook in de avond gedaan.

Maar met 32°C wacht ik toch ook liever tot laat op de avond om me kapot te staan zweten en rijden is voor niemand fijn in die zon.

Heb heel duidelijk gemaakt dat ik dat erg ondankbaar vond en dat ik niet verplicht was om elke avond eten klaar te hebben staan. Uiteindelijk toch excuses gekregen en uitgepraat.

Kan me voorstellen dat het niet uitpraten het alleen maar erger maakt. En dat steeds wisselen van activiteit waardoor jij plannen verzet etc. Nee zou ik ook absoluut niet fijn vinden.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:53

hoihoi,

zou ik me mogen melden? :))

Ik woon (nog) niet samen met mijn vriend, maar ik zie hem wel maar heel weinig omdat hij heel veel van huis is. Hij is namelijk Goalie in de ijshockey ERE divisie en zit in het nationale team. +:)+

Mijn ex vriend zat bij defensie en ik heb heel veel collega's / studie genootjes die bij defensie zitten en dus vaak weg zijn, dus ik kan me goed inleven in de dames hier die een vent van defensie hebben :(:)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 17:43

Welkom blackshadow!

Kirrr, wat kunnen ze toch ondankbaar zijn hé. We hebben de regel opgesteld dat hij voortaan gaat koken als hij thuis is. Nu vraag ik al vanaf 5 uur wanneer hij gaat koken want heb reuze honger ( en we zouden 6 uur naar de markt gaan ) maar je raad het al, meneer zit nog achter zijn pc en moet zelfs nog naar de super...... En ik vertik het om te gaan koken dus ga zo denk een broodje eten.

Goallie? Is dat een keeper of niet BS?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:23

Dankje :)

Ja goalie is keeper :j

ooow ik werd al bijna bang dat het mij lag dat mijn vent nooit luisterd, maar zo te lezen hebben ze dat allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:17

Die ondankbaarheid ken ik ook, zal wel beetje algemeen zijn? Achter elke succesvolle man staat altijd een sterke vrouw.
Gewoon regelmatig even op hun plek zetten, tijdig uitpraten en vooral oog houden voor leuke dingen.

Vriendje vertrekt morgen, om 17u30 gaat de vlucht naar Singapore en dan 5 dagen varen naar Australië. Ik werk gewoon, mijn vakantie zit er op. Voor juli toch :p had normaal morgen een vroege shift zoals vandaag maar kunnen wisselen voor een late. Dan hebben we toch wat meer tijd samen. En hij is nu aan het koken, straks filmpje,zetel en wijntje. Hierna heb ik weer 6 weken het huis voor mij alleen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:18

@varekaj wat voor werk doet jou man? :)

Nou hier was laatst ook herrie in de tent hoor :( . We mochten een weekend in het chalet van zijn ouders verblijven, op voorwarde dat we de laatste dag even zouden helpen met schoonmaken enzo. Nou moest ik plots een dag eerder naar huis, maar had ik dus in mijn uppie dat hele chalet van binnen gepoetst. Terwijl meneer in bed lag te slapen om 4 uur in de middag. Krijg ik later een boze stiefmoe over me heen dat ik niet hielp poetsen, en dat ze troep aan me had...Omdat het bed niet was opgemaakt...Gek he als meneer daar ligt te slapen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:21

kirr balen dat je niet vrij kon nemen

blackshadow welkom hier goalie zegt me niks het hele ijshockey zegt me niks hihi :o
maare wel bijzonder zo'n sportman hoeveel is hij van huis dan

youknowme he bah wat naar dat jullie steeds ruzie hebben
klinkt als een egoïstisch mannetje zo werkt het toch niet je moet het samen doen
hier in huis is het ook als ik aan het werk ben en hij is thuis dat hij dan zijn mouwen uit de handen steekt
(ook als ik vrij ben helpt hij me dan zeg ik bijvoorbeeld stofzuig jij even dan doen ik de vaatwasser en de was hoppa zo geregeld en we zitten effe later samen gezellig op de bank
een man ziet meestal niet het werk dat wij zien soms baal ik ook wel eens een beetje als ik thuis kom en de vloer vies is en zijn shag kruimels overal liggen dan zeg ik had je niet even kunnen stofzuigen het lijkt hier de hamster wel (texelse vuilstortplaats) :+
dan blijkt vaak dat hij druk is geweest met andere dingen maar een stofzuiger door de tent is hier een dagelijkse must met onze dierentuin ;)
maar ik klaag niet hoor hij lapt de ramen en doet de tuin en haalt zo nu en dan de dweil door de tempel
en kookt ook geregeld

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 20:53

Klinkt idd egoïstisch he! Hij denkt vaak op de ouderwetse manier '' ik ben kostwinnaar jij huisvrouw'' Heel lastig maar beetje bij beetje draait dat wel bij gelukkig haha.

Vandaag leuk dagje naar de apenheul geweest! Hij zou eigenlijk vandaag weer weg moeten maar nu is ie wss nog tot maandag thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:23

Mijn vriend is chief surveyor bij een Belgisch baggerbedrijf. Hij zat eerst aan land maar vaart intussen al een jaar of 4 ongeveer mee op de steenstorters. Zijn taak is voornamelijk opmetingen doen van de zeebodem en dat in kaart brengen en bekijken of de stenen goed gestort worden (vb om pijpleidingen te bedekken op de zeebodem etc).
Tegelijk helpt hij ook vaak mee aan het installeren van boten voor hun werk. Zo is hij de nieuwe chef voor een steenstorter die vanaf 0 wordt gebouwd in Kroatië.

Huisvrouw of niet, dat is geen reden dat hij zo tegen je doet. Dat hij al maar blij is dat er iemand thuis op hem wacht, zorgt dat de was en plas gedaan is, er is voor zijn zoontje als hij op werk zit etc. Hier knalt het ook regelmatig, maar dat is dan eerder omdat ik de chaoot ben en hij de ordelijke :P Als hij thuis is wordt het huishouden gewoon met 2 gedaan. Alleen de strijk is 100% mijn job, ik wil geen extra verluchtingsgaten in mijn kleding.

Dit weekend goeie discussie gehad over kinderen in combi met ons leven: ik werk voltijds, hij ook en ik heb de paarden. Die wil ik absoluut NIET opgeven, anders komt er geen kind Maar aangezien ik ze zelf moet bekostigen, moet ik dus wel blijven werken. Was dus even echt een heisa om. Zag het niet zitten om voltijds te werken te combineren met een kleintje en dan nog de paarden erbij. Vooral qua tijd. Echt knallende ruzie om gehad, want geen kind = geen relatie.

Gelukkig hebben onze collega's info gegeven (los van elkaar) waaruit blijkt dat ik perfect deeltijds kan gaan werken met amper verlies van loon, waardoor de combi gewoon perfect kan.
We weten wat te doen naar volgend jaar toe: oefenen!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:31

Hoeveel uur is deeltijds? In mijn ogen zou je prima 25 uur pw kunnen werken met een kindje. En met zoveel uur kan je volgens mij ook wel je paard onderhouden. Kwa tijd gaat het denk toch wel even lastig worden het eerste jaar.

Fijn dat jullie er wel zijn uitgekomen iig. Kunnen jullie iig gaan klussen.

Bij ons botst denk elkaars idee van net.. Net zoals nu het is een chaos in huis ( afwas van 2 dagen welke hij nog moet dus en ik vertik het te doen :D ) tafel vol met zijn troep en nog steeds zijn werk tas.
Maar nu zeurt hij er dus niet over.. Hij zeurt dus denk gewoon om het zeuren als ie terug komt dus hoop dat er snel uit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:45

Ik heb 2 paarden en 2 shetjes :') Maar ik rij er maar 1 van (wedstrijdgericht) en voor de andere heb ik een bijrijder. De shetjes staan gewoon grasmaaier te wezen. Ik heb ze niet aan huis. Mijn weiland ligt 20min met de auto van huis en dat staat VOL met onkruid, dus in september wil ik dat laten spuiten, maaien en omploegen zodat het volgend jaar opnieuw ingezaaid kan worden. Voor juni 2015 is dat weiland dus niet bruikbaar.
Ik heb ook geen zin om 3 stallen te betalen als ik maar 1x/week een uurtje of 2 naar stal kan. Met de hengst ben ik wedstrijdgericht aan het denken, dus dat is 2x/week dressuurles en 1x springles. De paarden zijn echt mijn uitlaatklep en dat heb ik gewoon erg nodig. Misschien egoïstisch, maar ik heb geen greintje zin om alles waar ik zo naartoe gewerkt heb opzij te zetten om af en toe hooguit nog een kort hobbelritje te doen.

Halftijds is bijvoorbeeld 20u/week ipv 40u/week. Deeltijds is dan 3/5 of 4/5 werken. Dankzij ouderschapsverlof kan je bijvoorbeeld 15 maanden aaneensluitend 4/5 werken aan een voltijds loon. Als je halftijds werkt en je kindje gaat dan 3x/week voltijds naar de crèche, dan kan ik op die 3 middagen in principe probleemloos naar paardlief, boodschappen doen, huishouden etc.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:28

Deeltijds is toch ook nog te doen! 3/5 4/5 is toch normaal?!

Hoe is het bij jullie?
ML nog steeds thuis hier... heel fijn maar ook weer jammer.. Als hij niet werkt is er ook geen inkomen omdat ie nog geen vast contract heeft heeft ie geen basis salaris.
Gelukkig heeft ie in die 4 dagen verdient wat je normaal in anderhalve week zou verdienen maar dan vind ik het toch ook wel vervelend dat ie thuis is haha.
Vrijdag moet ie weer bellen of er al werk is.

Maar positief puntje, de tuin is bijna klaar!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:27

Hier weer hel.. Vertrekken om 04:00, thuis om 21:30, eten, douchen, slapen en weer vertrekken om 04:00u.

Oh en wisten jullie dat het normaal was dat mannen onderling 'privefora' hebben waar ze foto's delen van vrouwen die ze wel op een bepaalde manier 'willen' incl elk detail?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 22:33

Dat hij dat trekt!! Pff wat een korte nachten.
En nee dat wist ik nog niet Kirrr....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:39

Is dat dan een soort van contract op oproepbasis dat hij nu heeft? Beetje idee van interim specifiek in zijn sector?

Hier is het rustig. Zit met erge twijfels over de stal waar ik sta en het beleid. Qua accommodatie mag ik niet klagen, maar de stalbaas houdt er sinds een paar weken/maanden soms rare ideeën op na en als ik anderen hoor frons ik toch ook wel eens mijn wenkbrauwen. Aan de andere kant, de sfeer onder de stalgenoten is wel erg goed. Iedereen houdt rekening met elkaar, altijd in om plezier te maken en te lachen, iedereen helpt waar nodig en daar krijg je ook gewoon een welgemeende dankjewel voor!

Vriendje mist mij en ik mis vriendje. Zoals altijd :)) Op het project zelf is het nog rustig, dus doet hij wat werk voor zijn schip dat ze aan het bouwen zijn in Kroatië. Ze zijn nu aan de overtocht bezig maar zou eens moeten kijken op de satelliet waar ze juist zitten. Er is nog niks bekend over de terugkeer naar huis. Hij gaat waarschijnlijk wel naar nachtshiften eens ze ter plekke zijn, maar dat is ook niets anders dan anders. Het enige waar hij wel redelijk zeker van is, is dat hij vrij gaat vragen/eisen met de feestdagen. Sinds oktober vorig jaar heeft hij zonder vakantie van maandag tot vrijdag steeds 9-5 op kantoor gewerkt. Dat is voorafgegaan door 8 weken buitenland in Australië (zelfde als huidig project). Sinds half juni werkte hij dan 6 op 7 en 12u/dag voor dat project in NL, hij is 5 dagen thuis geweest in juli en toen vertrokken. Maw, op iets meer dan een jaar tijd heeft hij 5 dagen vakantie gehad. Hij heeft er gewoon nood aan, en ik gun het hem ook van harte.

En de feestdagen samen zijn altijd leuker met zijn tweetjes...

In afwachting van zijn terugkeer plan ik leuke dingen en doe ik gek. Zo ga ik zaterdag voor het eerst in mijn leven kennismaken met eventing :P Doe mee aan een eventing stage bij een 3* ruiter en vice-kampioen van België.

@Kirr: bij hen kan dat niet of bijna niet, omdat ALLES van internet getraceerd en geregistreerd wordt. Dat soort dingen wordt onderling doorgegeven, hetzij via dvd's, hetzij via externe harde schijven hetzij via boekjes. Mijn vriend heeft een abbo op de P-magazine. De exemplaren die hij thuis gelezen heeft neemt hij steeds mee aan boord en laat die daar dan "per toeval" achter :roll: En ja, hij krijgt soms ook wel eens beeldmateriaal in ruil maar ach, liever dat dan dat ze effectief de dames gaan opzoeken aan land.

Ik ben een hele tijd terug wél razend geweest omdat ik via zijn gsm erop uit kwam dat hij via zijn mailbox toegang had tot profielen op Tinder, Zooster en iets eh... pikanters met een heel expliciete foto. Hij beweert van niks te weten, en goh, die mails zijn inderdaad nooit door hem aangeklikt maar toch. Hij krijgt nog steeds mijn vertrouwen, maar hij weet intussen ook donders goed dat 1 foute misstap, al is het de kleinste onbenulligheid, dat hij eruit ligt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:47

Bladen en p-filmpjes heb ik geen problemen mee, maar dit vond ik wel erg vreemd. Hij vindt het blijkbaar volledig normaal.. Vrouwen zijn fictief dus het doet er niet toe..
Ik til er niet zwaar aan, schrok alleen toen ik vanochtend de laptop open klapte.

Vriend werkt totaal niet graag waar ze nu zitten, km's van huis en erg vies/ongezonde ladingen. Hij moest hier iemand vervangen die in verlof was, maar het blijft maar duren...
Ik vind het ook maar niks, maar ik zwijg ondertussen al...

Maar blijf respect hebben voor degene waarvan hun weken/maanden weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:51

Ik vind anders dat ik ook niet mag klagen. Ja hij is vaak weg, maar ik krijg er wel veel voor terug. Vrijheid om mijn hobby uit te oefenen, respect van zijn kant omdat ik zijn job waardeer, ik profiteer mee van de inkomsten, geen gezeur als ik met vriendinnen op stap wil...
Heb ook vaak het gevoel dat quality time met 2 voor ons veel vanzelfsprekender is dan bij veel andere koppels. Net omdat je weet wat je zo vaak moet missen, soms denk ik dat anderen daar gewoon niet bij stilstaan welke luxe het is met een partner die gewoon lekker normaal thuis is en waar je spontaan mee op stap kan ipv maanden op voorhand een agenda aan te leggen, en waar je relatie niet om het werk heen gepland moet worden.

Foto's, filmpjes enzo heb ik ook helemaal niets op tegen. De sites zoals Tinder zijn echter datingsites en die laatste was niet alleen voor dates maar ook andere "afspraken" en zag er subfora voorbij komen als "moeder en dochter" of "deel de leukste foto's van je vriendin hier!". Een tekeningetje maak ik er niet bij.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:08

kirrr mijn man heeft er nog nooit van privefora gehoord hij zegt 100% dat niemand aan boord dat doet
tuurlijk kijken ze weleens sexsites maar niet verder dan dat
over prive word zoiezo niet gesproken kwa sexleven enof vrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:42

Idd, wat tinkertje zegt. Bij deze bedrijven wordt alles zo nauwlettend in de gaten gehouden dat het amper mogelijk is. Bij mijn vriend zijn enkel laptops via het bedrijf toegestaan aan boord die alles registreren wat ze downloaden van het internet, welke sites ze bezoeken etc. Ze mogen wel een eigen externe harde schijf meenemen en dergelijke. Dus als ze al materiaal willen moeten ze het thuis eerst via een eigen privélaptop verzamelen en op een externe drager meenemen. Raakt die pc van het werk besmet... dan zijn de rapen gaar.

Vind ik geen slechte regeling :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 23:15

Varekaj, ze werken op service basis. Dus als je een vast contract hebt heb je een standaard basis salaris en als je weg bent krijg je toeslag. Doordat hij nog via een detachering bureau voor dit bedrijf werkt krijgt hij dus niet die basis salaris.. En helaas duurt het een half jaar voordat hij overgenomen mag worden. Dat contract heeft ie iig al getekend.

Dus hij gaat zijn baas even bellen om te vragen of er wat anders geregeld kan worden kwa salaris, desnoods via uwv. Hij verdient heel leuk als ie weg is maar net als nu is hij 2 weken thuis zonder inkomen en je vaste lasten gaan door.

Zit je er niet af en toe doorheen? Zolang zonder hem? Vind het echt super knap van je hoe jij je er doorheen slaat!!

Kirrr, mijn man kent het ook niet. Porno kijkt ie wel, daar zijn wij heel open in en van mij mag hij dat ook :j.