Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:21

Mijn vriend is ook op oefeningen, maar zie hem weekends wel :).

Als mijn vriend op uitzending gaat weten alleen ouders/familie waar ik veel contact mee heb/vrienden waar ik veel contact mee heb. Verder lekker privé houden.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:36

Mijn vriend is nu weer aan het werk, vorige week voor het eerst met hem op vakantie geweest" de relatie test" haha is heel goed bevallen.

Volgende week of die week erna gaat hij beginnen met de kennismakings dagen van het kct. Hebben jullie evt nog tips of tricks voor mij hoe ik mijn vriend het beste kan steunen in deze dagen en in de eventuele opleiding ervan die er aan zit te komen?

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:38

loesje4600 schreef:
Mijn vriend is nu weer aan het werk, vorige week voor het eerst met hem op vakantie geweest" de relatie test" haha is heel goed bevallen.

Volgende week of die week erna gaat hij beginnen met de kennismakings dagen van het kct. Hebben jullie evt nog tips of tricks voor mij hoe ik mijn vriend het beste kan steunen in deze dagen en in de eventuele opleiding ervan die er aan zit te komen?

Zeg en laat zien hoe trots je bent. Ik zeg altijd: wat er ook gebeurt of wat ze ook zeggen ik ben en blijf trots op je. :).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:20

Ik moest nog aan jullie denken meiden. Er was een aflevering van Jambers en dat ging over vrouwen wiens mannen ver weg werken. En dan ging het om 2 weken. En een drama dat 1 van die meiden maakte. Haar volledige leven stond stil wanneer haar man weg was. Verschrikkelijk, die zou het als vrouw van een militair niet lang volhouden.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:33

Jeetje Urona wat een vervelende en spannende situatie zeg! Lijkt me wel heel erg moeilijk om in deze situatie je partner niet om je heen te hebben! Ook al kan hij misschien niet zo veel doen op dit moment, zijn steun kan je goed gebruiken lijkt me. Wens je in ieder geval heel veel sterkte!

Hier (nog) geen ervaring met uitzending en het lijkt voorlopig ook niet aan de orde. Maar ook voor jou spannende dagen Jodie!

Loesje, geen tips voor je, ben zelf nog maar een beginnende partner van haha :) Maar denk dat de tip van EJuniorJoost een hele mooie is.

Hier vriendlief ook een paar weken op oefening, gelukkig in de weekenden wel thuis, dat scheelt echt heel veel! Hij heeft alleen een beetje rare shifts, of eigenlijk rare werktijden waardoor contact niet altijd makkelijk is, maar ach, als dat alles is :)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:17

@Laura haha kunnen we elkaar een beetje de hand schudden ik zit er ook nog maar ong een half jaartje bij.

@ejuniorjoost, dank je wel voor de tip, ik denk dat hij dat ook wel zou waarderen als ik hem moe aantref en dat tegen hem zeg.

@Lieveli; waar heb je die aflevering gezien? Nu wordt ik wel benieuwd haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:23

Jambers komt elke maandag op TV, ik neem het altijd op.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:04

@laura dank je wel! Ja het is inderdaad een rare tijd maar ook dit doe je uiteindelijk samen door hele duidelijke afspraken te maken. Natuurlijk mis ik hem aan mijn zijde maar hij kan momenteel ook weinig aan de situatie veranderen. Het is gewoon afwachten en met 1 belletje stapt hij in de auto en is hij er voor me.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:52

Dat is wel een geruststellend idee Urona!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:29

Ja dat is wel een fijn idee inderdaad, en ook fijn dat hij in ieder geval in Nederland is dan is de af te leggen afstand in ieder geval te doen lijkt me :j

Haha Laura en Loesje, 'beginnende partners van' :') militaire vrouw zijn voor beginners. Gaat helemaal goedkomen, volgens mij hebben jullie er allebei een prettige instelling bij. Beter dan die van mij waarschijnlijk haha!

Over het steunen, ik laat mijn vriend vooral altijd heel zijn verhaal doen, daar heeft hij heel erg behoefte aan om van voor tot achter in detail alles te vertellen wat hij heeft meegemaakt, vooral interesse tonen, vragen stellen etc. Zo raak je ook sneller bekend met al het vakjargon en de afkortingen en wat ze nou eigenlijk doen op een dag. Máár! Ik vind het wel ook belangrijk dat dit twee kanten op werkt, mijn zusje haar vriend zit nu in de opleiding mariniers en zij merkt ook dat het als hij in de weekenden thuis is het alleeeen maar over hem gaat, over zijn week, tegen haar maar ook met andere mensen, en nu heeft ze na een paar maanden alleen maar over hem praten gezegd: ho even, ik heb ook nog een leven en het gaat niet alleen maar over jou :j en daar kan ik me ook heel goed in vinden. Ik luisterde altijd volop naar alle verhalen van mijn vriend, tot ik erachter kwam dat hij na 2 jaar relatie niet eens precies wist te benoemen welke opleidingen ik doe :') oftewel moraal van het verhaal: ben trots en toon interesse, maar cijfer jezelf vooral niet weg!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:23

Gaat jambers elke keer over militairen dan ? Dan ga ik het ook even terug zien

Ik heb vooral in de eerste paar weken leuke dingen gepland met mezelf en de kinderen het komt nu echt in zicht en hij bereid zich er al op voor door alvast spulletjes te halen die hij mee moet etc ik begin nu zenuwachtig te worden en zie er als een berg tegenop maar het komt vast goed

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:31

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor sloffiee, maar wanneer moet je man weer weg? En voor hoelang? Wel goed dat je leuke dingen enzo gaat plannen :j kan me er nu nog helemaal geen voorstelling van maken hoe het voelt als het zo dichtbij komt, maar daar vind ik dit topic weer heel erg fijn voor. Anders moet je het toch zelf maar uitzoeken, en zo kan je de zenuwen wellicht wat van je af kletsen!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:35

Jodie_ schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor sloffiee, maar wanneer moet je man weer weg? En voor hoelang? Wel goed dat je leuke dingen enzo gaat plannen :j kan me er nu nog helemaal geen voorstelling van maken hoe het voelt als het zo dichtbij komt, maar daar vind ik dit topic weer heel erg fijn voor. Anders moet je het toch zelf maar uitzoeken, en zo kan je de zenuwen wellicht wat van je af kletsen!

In juni voor bijna 4,5 maand maar de data meld ik hier niet ivb veiligheid
Dit is een super fijn topic hier kan je even je ei kwijt aan mensen die je wel snappen en hetzelfde mee maken of gemaakt hebben :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:35

Ah dan komt het inderdaad al dichtbij! :(:)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:52

Jodie_ dank je wel voor de tips, ik hoop in ieder geval wel dat ik er een prettige instelling bij heb haha. Na mijn vorige relatie ben ik nu wel gesteld op me vrijheid en zelfstandigheid dus dat moet wel goed komen lijkt me, al vind ik het wel vreselijk spannend als hij voor de eerste keer op uitzending moet ze praten er over maar weten nog niet wanneer.

ureno, het klinkt wel heel spannend voor jou deze momenten/ dagen, fijn dat hij wel snel.bij je kan zijn. Ik wens je een goede bevalling toe:)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:03

Mijn vriendje zit nu in Spanje
Ik mis hem best wel :( iemand tips?
(Sorry voor de egopost)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:50

Daar is dit topic toch ook voor Claudia :D als ik er ff mee zit ga ik juist lekker veel leuke dingen afspreken, en zie ik het echt als dat ik ineens extra tijd heb voor mezelf, mijn hobby's, mijn vriendinnen enzo. Lekker het huis uit en de focus verleggen is denk ik het beste (en een van de weinige dingen, haha) wat je kunt doen.

Ah Loesje dan zal het vast goedkomen toch! En je komt er toch alleen maar achter door het mee te maken, maar het is al wel prettiger om er met zo'n instelling in te gaan denk ik dan nu al te denken of te weten dat je er niet tegen kunt. Uitzending vind ik ook wel errrrg spannend hoor! Inmiddels kan ik stiekem wel genieten van de oefeningen, vooral omdat we nu sinds een halfjaar samenwonen en ik snap nu pas wat mensen bedoelen als ze zeggen 'het eerste jaar samenwonen is het zwaarst' :') als ie op oefening is kan ik in ieder geval het huis eens lekker netjes houden haha! Plus als je elkaar ineens zoveel op de lip zit, wat wij niet waren gewend, dan vind ik af en toe een tijdje lekker tijd voor mezelf ook heerlijk. Na 2 weken vind ik 't ook wel weer goed geweest, maar die korte oefeningen af en toe, heerlijk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:15

sloffiee schreef:
Gaat jambers elke keer over militairen dan ? Dan ga ik het ook even terug zien

Ik heb vooral in de eerste paar weken leuke dingen gepland met mezelf en de kinderen het komt nu echt in zicht en hij bereid zich er al op voor door alvast spulletjes te halen die hij mee moet etc ik begin nu zenuwachtig te worden en zie er als een berg tegenop maar het komt vast goed

Haha ken je het programma niet? Het is een oud human interest programma met iedere keer een ander thema.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:24

Jodie, mooie tips zeg! En inderdaad ook belangrijk om jezelf niet uit het oog te verliezen.

En yep, beginner hiero :Y)

Sloffie spannende periode voor jullie dus. Lijkt mij ook vervelend als de datum dichtbij komt, dat je er wat tegen op gaat zien.

Claudia, inderdaad wat Jodie zegt, probeer lekker leuke dingen voor jezelf te gaan doen. En verras je vriend met een lief berichtje :)

Jodie fijn om te lezen dat je inmiddels de oefeningen wel kan waarderen. Het went dus wel op een gegeven moment? Voor ons is het pas de 2e oefening en ook al kan ik me er makkelijk bij neer leggen en ben ik me heel bewust van waar ik voor kies, echt leuk vind ik deze periodes niet.
Wij hebben allebei tijdens onze vorige relatie al samengewoond en vonden dat allebei heel prettig. We zouden nu ook allebei wel willen samenwonen, maar kiezen er voor om het lekker rustig aan te doen en daar nog mee te wachten. Maar stiekem kan ik niet wachten hoor haha :Y)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:30

Haha heerlijk toch! Wij wilden ook met een halfjaar relatie al gaan samenwonen, uiteindelijk toch gewacht omdat we het gevoel hadden dat dat zo hoorde, en een jaar later alsnog gegaan en het gaat super! Behalve dat ie een zwijn is en nog nooit van schoonmaken heeft gehoord :') maar vooral het feit dat je elkaar ziet en bij elkaar bent zonder dat je gelijk het gevoel hebt van 'nu moeten we ook echt wat doen samen', wat ik nog wel had toen we nog niet samenwoonden. Als je dan afspreekt ga je ook bijna standaard samen op de bank zitten, en nu kan ik nog prima 's avonds aan mijn studie zitten en zit hij op de bank (zoals op dit moment, behalve dat ik stiekem aan het Bokken ben haha) en toch zie je elkaar.

Ik vind het zeker wennen! Op zich wist ik ook wel goed waar ik aan begon, juist omdat mijn vader militair is, maar het is toch wel heeel anders als het je vriend is vind ik. Het scheelt alleen dat je al een beetje doorhebt hoe het in de praktijk werkt denk ik. Maar de korte oefeningen kan ik zeker wel waarderen :D het rijk alleen, vrienden uitnodigen zonder te hoeven overleggen, en leuke dingen doen juist omdat ik dan vind dat ik het wel verdien, want ik ben ook maar zo allenig haha :') beetje misbruik maken mag toch!

Wel goed dat je je er zo bewust van bent hoor! Ik ken ook een hoop mensen die geen idee hadden waar ze aan begonnen, en dan kan het toch ook heel rauw op je dak vallen. Als je maar het ergste verwacht, kan het alleen maar meevallen toch! Plus ik vind het ook wel weer heerlijk als mijn vriend dan thuis komt van oefening, dan is het even weer helemaal speciaal en extra leuk om elkaar te zien, dan dat je elkaar toch elke avond weer ziet. Het houdt het spannend laten we maar zeggen!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:52

Die van mij is momenteel ook op oefening, de jaarlijkse maand Amerika, 4,5 week is hij dan weg. En niet thuis in de weekenden haha, dat zou een duur grapje worden.

Ik vind de eerste week altijd rot, ff omschakelen. Daarna gaat het wel. Leuk wordt het nooit maar het went wel en dat schakelen gaat steeds makkelijker.

Ik vond de tijd voor onze eerste uitzending achteraf het moeilijkst. De onwetendheid, hoe ga je het ervaren, hoe gaat het contact zijn, wat gaat hij meemaken/zien en wat gaat het met hem doen, etc. Hoe dichterbij de vertrekdatum hoe moeilijker ik het had. Toen hij eenmaal in het vliegtuig zat (Mali) viel er een last van me af. Ik zat zo tegen dat afscheid aan te hikken, ik was blij dat het eindelijk begonnen was. Natuurlijk heb je moeilijke momenten tijdens zo'n uitzending, maar het heeft mij wel echt sterker gemaakt, en ons huwelijk ook. Ik heb een creatieve kant in mezelf ontdekt (pakketjes maken en schrijven vond ik echt heel leuk en mis ik zelfs), ik nam eindelijk eens tijd om weer is wat afspraken met vrienden te maken die ik een tijd niet gezien had en ik had twee paarden om te rijden ipv een ^^ Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt een derde kat te introduceren (probeer me maar is te weigeren vanuit Afrika, muhaha) en lekker zonder al teveel gesteggel wat veranderingen in de inrichting aangebracht. Bij thuiskomst zijn alle vlinders ineens weer terug, en doordat je beide weer even aan de nieuwe ander moet wennen communiceer je met elkaar op een level waar je anders niet zou komen. En van de thuisgebrachte centjes gaan we van de zomer de nieuwe vloer leggen, hoera!

Dus, een heleboel positieve kanten aan zo'n uitzending! Probeer daar ook een beetje op te focussen en van te voren dingen te bedenken doe je wil gaan doen als hij weg is. Maak plannen met vrienden, ga doe-het-zelven, maak een moestuin op je balkon. Ga eindelijk is met die vriendin naar de sauna en koop die fantastische kussentjes (waarvan je weet dat hij ze waarschijnlijk 'niet zo' vindt :'))!

Oh, en de oefeningen daarna zijn een eitje! Ik denk steeds shiiiit moet ik de hele zomer die tuin alleen doen... Oh nee, tis maar een maand!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:28

Super fijn bericht Allegra!!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:37

Mooie post zeg Allegra! Ik kan me dat heel goed voorstellen, dat je heel erg op ziet tegen het moment van het afscheid. En dat je daarna alweer een stukje rustiger bent.
En super om te lezen dat het jullie ook samen sterker heeft gemaakt.

Jolie wat jij zegt over het samenwonen is ook herkenbaar. Dat relaxte dat je inderdaad niet perse hoeft af te spreken of te plannen om tijd met elkaar door te brengen. Maar wij wachten ook nog even hoor. Tijd zat, komt vanzelf wel.
En bedankt voor je complimentje. Vriendlief zegt ook dat hij het zo fijn vindt dat hij weet dat als hij weg is dat er 'thuis' een zelfstandige vrouw is waar hij zich geen zorgen om hoeft te maken. Dat vind ik echt een groot compliment :)
En inderdaad, het weerzien als je elkaar een poosje niet gezien hebt is een stuk leuker, of in ieder geval je bent je er een stuk meer bewust van vind ik.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:49

Dank jullie wel dames! Ik vind het afscheid nemen ook altijd het moeilijkst, ben dan net zo'n aanhalige volgzame kat de avond daarvoor :j Ben stiekem ook altijd wel blij als het afscheid voorbij is, ik gun mezelf dan een jank uurtje en daarna pak ik de draad weer op en gaat het goed. Leuk word het nooit maar het is een goede boost voor je relatie en je komt niet snel in een sleur terecht. Ook is het ideaal om inderdaad even wat stiekeme dingen te doen (Zoals Allegra zei over die derde kat bijvoorbeeld) en los te gaan met dingen die jij alleen leuk vind.

Natuurlijk blijft het zwaar vooral bij feestdagen en verjaardagen maar er zitten ook mooie kanten aan.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:26

Urona447 schreef:
Dank jullie wel dames! Ik vind het afscheid nemen ook altijd het moeilijkst, ben dan net zo'n aanhalige volgzame kat de avond daarvoor :j Ben stiekem ook altijd wel blij als het afscheid voorbij is, ik gun mezelf dan een jank uurtje en daarna pak ik de draad weer op en gaat het goed. Leuk word het nooit maar het is een goede boost voor je relatie en je komt niet snel in een sleur terecht. Ook is het ideaal om inderdaad even wat stiekeme dingen te doen (Zoals Allegra zei over die derde kat bijvoorbeeld) en los te gaan met dingen die jij alleen leuk vind.

Natuurlijk blijft het zwaar vooral bij feestdagen en verjaardagen maar er zitten ook mooie kanten aan.

inderdaad het afscheid.. wij hebben het thuis gedaan zodat ik niet bij al die andere jankende kinderen en vrouwen sta haha. thuis even staan janken en hup gelijk wat gaan doen.