Rare dingen die je als kind vond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_17

Re: Rare dingen die je als kind vond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:18

Mijn zusje was een jaar of 9 toen ze heel graag borsten wilde. Dan kon ze ook bh's aan.
We hebben haar gezegd dat ze ze heel veel water moest geven, daar groeien ze van. Na het douche kwam ze de woonkamer inlopen. " mama, hoeveel water hebben ze eigenlijk nodig? "
We moeten er nog regelmatig om lachen. :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:21

Anouk_17 schreef:
Mijn zusje was een jaar of 9 toen ze heel graag borsten wilde. Dan kon ze ook bh's aan.
We hebben haar gezegd dat ze ze heel veel water moest geven, daar groeien ze van. Na het douche kwam ze de woonkamer inlopen. " mama, hoeveel water hebben ze eigenlijk nodig? "
We moeten er nog regelmatig om lachen. :')

Mijn vader zei altijd dat ik op mijn duim moest blazen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:27

De duim is een goeie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:29

Hier zeiden ze dat je dan veel slagroom moest eten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:32

Van roggebrood met spek ga je groeien.En ik geloofde dat ook nog.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:36

Ik dacht altijd dat ik een soort 'geest' was en dat ik in ieders lichaam kon gaan zitten :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:27

Wij aten vroeger altijd spinazie a la bloub (lees: bloep)
Toen ik in de winkel was om dat op te halen kon ik het niet vinden en zei de winkelmedewerkster dat ze alleen maar spinazie a la creme hadden, nou die leek het meest op onze spinazie, dus heb ik die maar meegenomen.
Loop ik zenuwachtig het huis binnen, omdat ik niet de goede mee had genomen.
Vertel mama van de spinazie en ze begint heel hard te lachen.
Had ze me niet verteld dat, dat hetzelfde was, ze noemden het spinazie a la bloub, omdat er een reclame was met spinazie, waar de spinazie ''bloep'' deed :')
Ik vergis me soms nog eens, ondanks dat het al 10 jaar geleden is..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:32

Geniale dingen komen voorbij.

Zo vroegen wij vroeger altijd om prikslokkewater :j. Gaf ook een hoop rare blikken haha. Het is overigens 7-up. Dat dronk mijn vader een keer en ik wilde een slokje. Het leek op water, prikte en we namen een slokje: prikslokkewater. Logisch toch :D.

Het duurde ook wel even dat we door hadden dat het 7-up heette haha.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:42

Zodekneter ik ben even 3 dagen niet op het topic en hup..6 nieuwe paginas mij oma heeft me eens aan het huilen gemaakt door een leugentje :o ze zei kom laten we vrijen zij bedoelde dus knuffelen maar ik had op school gehoord dat dat heel wat anders was ik ben huilend wegerend later legede ze me dus uit wat ze bedoelde <3 toen durfde ik weer gerust met haar te vrijen ;P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:49

Van regenwater gaat je haar groeien...

vroeger nog met mijn hoofd onder de regenpijp gestaan... hahaha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:55

_sharonnn schreef:
Wij aten vroeger altijd spinazie a la bloub (lees: bloep)
Toen ik in de winkel was om dat op te halen kon ik het niet vinden en zei de winkelmedewerkster dat ze alleen maar spinazie a la creme hadden, nou die leek het meest op onze spinazie, dus heb ik die maar meegenomen.
Loop ik zenuwachtig het huis binnen, omdat ik niet de goede mee had genomen.
Vertel mama van de spinazie en ze begint heel hard te lachen.
Had ze me niet verteld dat, dat hetzelfde was, ze noemden het spinazie a la bloub, omdat er een reclame was met spinazie, waar de spinazie ''bloep'' deed :')
Ik vergis me soms nog eens, ondanks dat het al 10 jaar geleden is..

Oh dit heb ik ook gehad :+ Wij noemden dat ook zo :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:32

ik had heitsiemoetskes als kind :') Fries opgevoed, werd eigenlijk mee bedoel: pa zijn muisjes (hagelslag)
Zit je voor het eerst aan het ontbijt bij je schoonouders, word je toch vreemd aangekeken als je om de heitsiemoeskes vraagt :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:37

Dat had ik met aalbessen, die bij ons miemeres heette. Dat was dialect en ook bij de groenteboer kun je die gerust als miemeres kopen.
Tot ik naar de randstd verhuisde en daar om miemeres vroeg. Die man heeft me echt aan staan kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:42

I'm proud to be frisian..
Friesismen ken ik ook heel goed..

Friese woorden in nederlandse zinnen :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:43

secricible schreef:
Dat had ik met aalbessen, die bij ons miemeres heette. Dat was dialect en ook bij de groenteboer kun je die gerust als miemeres kopen.
Tot ik naar de randstd verhuisde en daar om miemeres vroeg. Die man heeft me echt aan staan kijken...

Ja! Wij noemden dat in Limburg altijd miemelen! Ik was ook super verbaasd dat het eigenlijk anders heette, kwam ik ook pas laat achter (rond m'n 20e).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:43

Maar als je weg rond zou lopen zou iedereen het met je eens zijn dat de rechterkant zegmaar, de berm kant de buitenkant is. :')

Het verschilt gewoon welke kant je op fietst. :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:44

Mijn broertje dronk al-tijd Fristi als we ergens anders wat gingen eten/drinken. En onze auto toendertijd heette Frits. Mijn broertje riep dus een keer door het restaurant dat hij graag een Fritsi wilde haha. :P En mijn vader die heeft heel veel gefilmd met zo'n filmcamera met een casette erin. En mijn broertje kon het woord "filmen" niet zeggen, dat werd altijd "filmlen". We kregen er maar niet uit dat hij die laatste l weg moest laten :P

katiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:19

Ik wilde altijd "stempel" worst hebben, en als mijn moeder het dan weer niet meegenomen had werd ik boos. Maar zij snapte niet wat stempel worst was, maar toen gingen we een keer zwemmen en toen wilde ik mijn stempel bikini aan en dat was een bikini met stippen en toen snapte ze het!

En ik zei: Ik geef je een kus tot als je botjes.
Dit betekent: Ik geef je een hele dikke kus :D

Mijn broer zij: Engeltjes wonen niet in de hemel maar in Engeland...

En ik rende altijd heeeel erg hard mijn bed in want anders konden de monsters mij opeten, dan rende ik heel hard naar mijn bed toe en toen maakte ik een grote sprong en dan was ik veilig alleen dan mocht ik niet nog met mijn armen en benen buiten mijn bed hangen.

En op een zebrapad mocht je alleen op de witte lopen want bij de zwarte kon je er door heen zakken.

En mijn vader zei altijd dat hij heel erg goed kon zingen, maar dat hij geen zanger was geworden omdat hij het zielig vond voor de andere zangers als hij ook kwam want hij was zo goed dat die andere zangers dan geen werk meer hadden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:13

MarlindeRooz schreef:
Maar als je weg rond zou lopen zou iedereen het met je eens zijn dat de rechterkant zegmaar, de berm kant de buitenkant is. :')

Het verschilt gewoon welke kant je op fietst. :+

Blijkbaar noemen ze de buitenkant (wat ik dus de buitenkant vind) de binnenkant omdat je dan de andere weggebruikers tegen komt, fiets je aan de bermkant dan zit er nog iemand tussen.
Maar ik kijk gewoon naar de oppervlakte, dicht bij het 'eind' is de buitenkant.. Maar dat zal dan idd wel een paardending zijn, binnenbeen en buitenbeen, daar zal het wel wegkomen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:15

ik heb ook genoeg discussies gehad met paardenmensen over lingsom of rechtsom in de bak. en ik weet toch zeker dat ik gelijk had. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:21

mzara schreef:
ik heb ook genoeg discussies gehad met paardenmensen over lingsom of rechtsom in de bak. en ik weet toch zeker dat ik gelijk had. :+

Daar kan je toch maar 1 manier voor heben?
A-C lijn, ga je op de linkerhand hand dan ga je daar linksaf, rechterhand is rechtsaf slaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 20:28

dees_daan schreef:
mzara schreef:

Daar kan je toch maar 1 manier voor heben?
A-C lijn, ga je op de linkerhand hand dan ga je daar linksaf, rechterhand is rechtsaf slaan.

Ja, dat is logisch toch? :')
Wat zal het bij jullie ellende zijn geweest met carrousel proeven. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:36

Je moet elkaar een linkerhand kunnen geven, is mij altijd geleerd!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:50

Nu we het over links en rechts hebben, ik heb geloof ik nog nooit 1 proef gereden zonder dat ik minstens een keer de verkeerde kant op ben gereden :')

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:08

ja nu weet ik al helemaal zeker dat ik gelijk had! ja ik vond het ook logisch, maar blijkbaar dachten andere slimmer te zijn. :roll:
ik zag het altijd mee zo: als je op de hoefslag rijd en je linkerhand is de binnenkant ga je linksom. of als je in de hoek naar links stuurt ga je linksom.
met carrousel was niet zon probleem want dan wordt er toch wel duidelijk gezegd waar je heet moet. en het verschil tussen links en recht wisten ze wel.

het was meer de discussie van dit is linksom. nee dat is rechtsom