"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:59

Ik vind het ook heel storend, me paard. Maar wat denk je van: me paard der deken zit niet goed, of: toen ik naar der toe ging....dat trek ik ook niet hoor!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:59

Suusenmalvin schreef:
Brrrrr zo irrantant ja! Net als 'is' i.p.v. 'eens' gebruiken.. "Ik ga is ff lekker naar me paard" 8)7

Je bedoelt zeker: NA me paard? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:00

Oh Ninia: zóoo herkenbaar: "der"

Dat verdraag ik echt niet!

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:01

Ben echt zo blij dat ik niet de enigste ben die mij aan taal 'fouten' stoor. Me, ik kan jou, my proud- en vele anderen. Zelf ben ik een buitenlander die vaak nederlanders corrigeer, hoe krom is dat!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:03

joafan2003 schreef:
Ben echt zo blij dat ik niet de enigste ben die mij aan taal 'fouten' stoor. Me, ik kan jou, my proud- en vele anderen. Zelf ben ik een buitenlander die vaak nederlanders corrigeer, hoe krom is dat!

Enigste?

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:04

De nederlandse taal van tegewoordig is indd ook en ramp. Me opleidinggenoten kunne der namenlijk ook wat van. Hun zijn nie so taalgerigt.

Nee ok, dat is wel heel erg overdreven. Ik erger (ja erger, niet irriteer!) me ook vreselijk aan de verloedering. Me, es, hun/hen/zij, als/dan. Contaminaties, pleonasmen... come on! Woorden zoals overnieuw... outch! Uitprinten? Nein bitte! Witte sneeuw... ik heb nog nooit roze sneeuw gezien? De eeuwige ruzies met de d's en t's kan ik tot op zekere hoogte nog wel snappen. De Nederlandse taal is niet bepaald een gemakkelijke qua regeltjes. Ik snap de ergenissen volkomen, aangezien ze hier ook behoorlijk aanwezig zijn. Als men een topic opent, mag je toch wel een redelijk leesbaar stuk tekst verwachten. Vind ik dan :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:04

Tiggs schreef:
joafan2003 schreef:

Enigste?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:05

Tiggs schreef:
joafan2003 schreef:

Enigste?

_O-

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:07

Net als "Na me paard geweest " ipv naar mijn paard geweest...
Vooral die na is iets waar ik me echt dood aan irriteer -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:08

Sorry..... Mijn Nederlands is ook niet altijd correct. Maar ik vind het een leuk topic merk ik.

Mijn dochter moet ik trouwens ook vaak verbeteren hoor. Dramatisch gewoon.
Is het door het chatten/ appen? Ik weet het niet.....

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:08

Waar ik ook niet tegen kan zijn mensen die ''my'' en ''me'' door elkaar halen, en dan bedoel ik engels.
Bijvoorbeeld ''selfies'' op instagram waar ze bij zetten my and my family of my and my horse.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:12

Love_Swing schreef:
Waar ik ook niet tegen kan zijn mensen die ''my'' en ''me'' door elkaar halen, en dan bedoel ik engels.
Bijvoorbeeld ''selfies'' op instagram waar ze bij zetten my and my family of my and my horse.

O ja... heeeele herkenbare frustratie :Y)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:15

Batlow schreef:
Dat naar en na vind ik zelf echt verschrikkelijk. Ik ga 'na' me paard. Wat ga je na je paard? poepen? fietsen?
Wielrenners kunnen dat tegelijk :))

_Tristan schreef:
Vooral die na is iets waar ik me echt dood aan irriteer -O-
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/ik-irriteer-erger-me-aan-haar :Y)

Ik vind het op bijvoorbeeld FB ook altijd vreselijk met die veel gedeelde plaatjes/foto's met een "mooie" pakkende tekst, als er dan een spelfout in zit... (die paar woorden zou toch wel goed moeten gaan?) :')

_Tristan

Re: "Me paard is me liefde"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:18

hahaha oke oke Amanda. Groot excuus. Ik erger me daar aan :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:18

Ik opende dit topic met het idee: neeeee, niet weer zo'n iemand die niet kan schrijven. Zit me al tientallen minuten kostelijk te vermaken :D

Wat ik ook erg vind: een aantal zijn of een groep mensen lopen Het is toch echt één aantal en één groep en dus moet het zijn: een aantal is en een groep mensen loopt. Maar zelfs in kranten en op tv (journaal) gaat dit vaak fout ;(

Trouwens een ezelsbruggetje voor de mensen die moeite hebben met d of dt: vervang het werkwoord door het woord 'lopen' en dan hoor je het direct.
Laatst bijgewerkt door Netje op 19-02-14 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:20

Ik gebruik het woord 'ergeren' al liever niet, omdat ik dat structureel fout doe. Dus ik stoor mij gewoon aan iets :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:22

.. Ik wachtte al op dit topic. Hoe irritant is dat me me me, en dan krijg je inderdaad te horen dat niet iedereen goed Nederlands kan. Dit is puur luiheid. Ik keur stagiaires af omdat ik sollicitatie brieven krijg met 'ik hou van me werk en kwil graag meer lere.' Het komt zeer kinderachtig over ook nog! Je hoeft geen perfect Nederlands te kunnen, kan ik ook niet, maar 'me'.. .

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:27

Ik vind het ook storend! Heb ook iemand op Facebook die vaak 'ma' gebruikt ipv maar, suuuuper irritant haha :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:29

[quote="AustriaTrick"].. Ik wachtte al op dit topic. Hoe irritant is dat me me me, en dan krijg je inderdaad te horen dat niet iedereen goed Nederlands kan. Dit is puur luiheid. Ik keur stagiaires af omdat ik sollicitatie brieven krijg met 'ik hou van me werk en kwil graag meer lere.' Het komt zeer kinderachtig over ook nog! Je hoeft geen perfect Nederlands te kunnen, kan ik ook niet, maar 'me'.. .[/quote]
Sorry, in deze zin staan ook een paar interpunctie fouten. :o
Tevens is sollicitatiebrieven een woord. :)

:') O:)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:32

Eeehh ja, dit is weer een beetje overdreven..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:34

MarlindeRooz schreef:
AustriaTrick schreef:
.. Ik wachtte al op dit topic. Hoe irritant is dat me me me, en dan krijg je inderdaad te horen dat niet iedereen goed Nederlands kan. Dit is puur luiheid. Ik keur stagiaires af omdat ik sollicitatie brieven krijg met 'ik hou van me werk en kwil graag meer lere.' Het komt zeer kinderachtig over ook nog! Je hoeft geen perfect Nederlands te kunnen, kan ik ook niet, maar 'me'[b].. .[/quote][/b]
Sorry, in deze zin staan ook een paar interpunctie fouten. :o
Tevens is sollicitatiebrieven een woord. :)

:') O:)

Mag je deze ook nog even lezen,

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:35

Willl65 schreef:
Sorry..... Mijn Nederlands is ook niet altijd correct. Maar ik vind het een leuk topic merk ik.

Mijn dochter moet ik trouwens ook vaak verbeteren hoor. Dramatisch gewoon.
Is het door het chatten/ appen? Ik weet het niet.....

Hier ook een moeder die daarover zeurt :')
Ik vind het helemaal niet erg als er spelfouten gemaakt worden, maar "me" en dat soort onzinnige uitspraken vind ik gewoon niet nodig. :n
Het is, zoals hierboven al geschreven werd wel echt iets van de jeugd van tegenwoordig en die steken elkaar heeeerlijk aan -O-

Ik denk dat we er maar mee moeten leren leven, want ik heb zo'n vermoeden dat dit niet zomaar overwaait.....

Edit nu heb ik zelf ook splaakgeblek :')
Het is dan ook al laat....
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 19-02-14 00:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:36

interpunctiefouten is ook een woord MarlindeRooz..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:36

Wat ik nou nog het allermooiste vind aan dit topic :D
Dat ik dus kennelijk toch niet de enige ben die zich aan dit soort dingen stoort := eindelijk medestanders die zich in mijn frustraties kunnen inleven!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 00:37

Ik raak trouwens ook steeds in de war met ergeren en irriteren. Ik had het ook maar opgezocht. Het leek mij wel zo banketstaaf een hele tirade op Bokt te zetten en dan zelf verbeterd te worden, omdat ik ergeren en irriteren door elkaar haal. :P