Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:23

griebels schreef:
Heb er zelf ook mee gereden namelijk, vind het behoorlijk pittig! Had hem daarom ook op de loste stand zitten, en dan heb je er gewoon een bocht in totdat Paardje Lief (te ver) omhoog komt...

Maar jij hoeft straks niet de ring in in Aken of Donaueschingen...

Wie dit schokkend vond moet voor de grap eens op een gemiddelde Duitse trainingsstal gaan kijken. Die jongens zijn ook niet altijd even lief hoor... Dit soort dingen gebeuren overal. Niet bij zomaar elk paard overigens.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:25

En laten we het maar niet over springstallen hebben... Daar gebeuren soms nog veel ergere dingen...
Voor degene die in mijn profiel hebben gekeken, nee dit soort dingen gebeuren niet bij Dhr. Voorn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:27

Dooltje heeft volgens betrouwbare bron meer gekost als die 3,5 ton maar ja.

En over Inspekteur had ze onenigheid met Van Baalen ivm de dekafspraken en de beschikbaarheid van Inspekteur.

En tja, ik heb Danielle nooit het achtste wereldwonder gevonden maar ja. Ze kan supermooi zitten maar rijden??! Net zo barbiepopje. Maar met geld is succes in de paardensport te koop helaas.

En die Ragtime was van Alexa Pompe maar ik dacht juist dat papa die verkocht had. Van Alexa horen we niks meer. Hee die trainde ook bij Anky en Sjef!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:31

Was al bekend... Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:31

Zep"]
[quote="griebels schreef:
Heb er zelf ook mee gereden namelijk, vind het behoorlijk pittig! Had hem daarom ook op de loste stand zitten, en dan heb je er gewoon een bocht in totdat Paardje Lief (te ver) omhoog komt...

Wie dit schokkend vond moet voor de grap eens op een gemiddelde Duitse trainingsstal gaan kijken. Die jongens zijn ook niet altijd even lief hoor... Dit soort dingen gebeuren overal. Niet bij zomaar elk paard overigens.
[/quote]

Tuurlijk, dit gebeurt overal hoor en ook bij de topruiters en toppaarden. Iedereen trekt er weleens aan, ook Anky en Coby en Sjef ( Haha! )
Wie zegt dat hij nog nooit wat (onterecht) grovere maatregelen heeft getroffen om het paardje te laten doen wat hij wil, die liegt dat hij barst.

Maar ik kan wel zeggen dat ik er nooit 2 hulpteugels tegelijk aan heb gehangen door mijn stang en trens heen. En sukerklontjes heb ik wel, bamboe niet...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:32

Zep"]

[/quote]

Nee gelukkig niet. Heb nooit behoefte gehad om wedstrijden te rijden. Maar mocht ik daar ooit terrecht komen Schijnheilig , dan is het wel omdat ik paarden kan rijden ZONDER de hulpteugels ZO te gebruiken!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

Het was er maar 1 Suzanne, het was een gogue namelijk.

Griebels: voor jou is het een feestje als je daar komt, voor hen hun dagelijks werk. En dat is nou net het verschil.

Overigens is het eerste wat je ziet als je bij v Grunsven de manege binnenloopt een enorme bak suikerklonten die op de kant staat. En die gaat leeg in een dag...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:35

En ik ben blij als ik op MIJN niveau kan rijden zonder hulpteugels. En tussen wedstrijdmensen.... daar pas ik toch niet tussen. Ben anders, heb andere mentaliteit. Paar uitzonderingen daargelaten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:38

"Dooltje heeft vast meer gekost dan die 3.5 ton" schreef iemand.

Dat zou me niks verbazen.
Voor beide partijen was het voordelig om een groot deel zwart te betalen.
Sjef had 'm in de boeken en wilde een zo laag mogelijke prijs op papier.............
Van Aalderen weet niet wat boeken zijn, en wilde vast wel wat zwart geld kwijt..........

Zodoende wordt dat rechtzaakje straks nog leuker.
Beide partijen zullen wellicht belastende verklaringen over elkaar afgeven op de rechtzaak........... Haha!
Een verzoening zal er wel niet meer inzitten................

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:39

Suzanne F. schreef:
Maar ik kan wel zeggen dat ik er nooit 2 hulpteugels tegelijk aan heb gehangen door mijn stang en trens heen. En sukerklontjes heb ik wel, bamboe niet...

In ken er dus een die, serieus waar, een paard rijdt met stang-en-trens, daaraan een slof (door de stang!!) en een stootteugel (!!!). De mond van het paard wordt dichtgebonden met een sperriem om de tong, er worden 2 zwepen gehanteerd en de betreffende persoon heeft zichzelf met een bandage aan het zadel vastgebonden.

De trensteugel hangt hierbij los.

Ik snap dat niet iedereen zo extreem is, maar mensen als hierboven omschreven rijden dus ook gewoon internationaal. En winnen ook weleens, als het paard niet staakt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:40

Suzanne F. schreef:
Maar ik kan wel zeggen dat ik er nooit 2 hulpteugels tegelijk aan heb gehangen door mijn stang en trens heen.

Dat zegt wellicht ook iets over je onmacht om met 3 teugels te rijden.......... Schijnheilig

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:41

Zep"]

[/quote]

Ik las een tijd geleden dat paarden in Duitsland gemiddeld slechts 8 jaar oud worden. Toen schrok ik wel even... Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik het gelezen heb.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:41

Missouri schreef:
In ken er dus een die, serieus waar, een paard rijdt met stang-en-trens, daaraan een slof (door de stang!!) en een stootteugel (!!!). De mond van het paard wordt dichtgebonden met een sperriem om de tong, er worden 2 zwepen gehanteerd en de betreffende persoon heeft zichzelf met een bandage aan het zadel vastgebonden.

De trensteugel hangt hierbij los.
.

Holy moses! Ik wist niet dat zoiets bestond!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:42

weet je wat ik raar vind? Ik kan nl het betreffende nova filmpje niet bekijken. Krijg altijd de melding kan pagina niet vinden. Zou het van het net gehaald hebben?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:43

Tessebes schreef:
Ik las een tijd geleden dat paarden in Duitsland gemiddeld slechts 8 jaar oud worden. Toen schrok ik wel even... Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik het gelezen heb.

Verbaast me niks.
In Duitsland fokken ze nog de wereld met hengsten met een 3+ op de straal.
Hoefkatrolpaarden halen meestal net hun 7e / 8e levensjaar.........

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:44

Desiree schreef:
Holy moses! Ik wist niet dat zoiets bestond!

Dat was nog niet eens het ergste, kun je nagaan. Degene die het zo doet moet het zelf weten, maar ik doe er niet aan mee... zo hard trekken dat je de stang tegen de kiezen kunt horen tikken...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:44

CGJ12"]
[quote="Tessebes schreef:

Verbaast me niks.
In Duitsland fokken ze nog de wereld met hengsten met een 3+ op de straal.
Hoefkatrolpaarden halen meestal net hun 7e / 8e levensjaar.........
[/quote]
Ik vind hoefkatrol meer een kwestie van slechte training dan van slechte hoefkatrollen. Zoals ik al ooit eerder zei: 2tjes en 3tjes zitten voornamelijk op de rug van een paard, en niet IN het paard.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:45

ik praat over 3+ bij 2,5 jarige leeftijd.

Suzanne F.

CGJ12"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Maar ik kan wel zeggen dat ik er nooit 2 hulpteugels tegelijk aan heb gehangen door mijn stang en trens heen.

Dat zegt wellicht ook iets over je onmacht om met 3 teugels te rijden.......... Schijnheilig
[/quote]

Ja helaas kan ik dat niet, heb vaak mijn stang al in een knoop hangen.

En Missouri, das wel een heel erg verhaal wat jij daar schetst.

En Dooltje heeft echt meer gekost dan dat dus dat verhaaltje van CGJ kan best eens kloppen. Dat wordt wat als de belasting ook nog eens om de hoek komt kijken.

CGJ12

.......en ik geloof niet in sprookjes.

Kendra

gijsenkim schreef:
wat een ophef allemaal ...........

Ik vind 't wel gezellie eigenlijk Haha! Haha!

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:47

petraaken schreef:
weet je wat ik raar vind? Ik kan nl het betreffende nova filmpje niet bekijken. Krijg altijd de melding kan pagina niet vinden. Zou het van het net gehaald hebben?

De link klopt niet, het is www.novatv.nl, dan doet ie het wel! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:47

Is voor de belasting niet interessant denk ik.

Die Van Aalderen heeft dat vast wel dichtgetimmerd met dat Vastgeod verhaaltje......... en Sjef heeft goede connecties met Gestion......

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:48

Zep schreef:
Griebels: voor jou is het een feestje als je daar komt, voor hen hun dagelijks werk. En dat is nou net het verschil.

Voor mensen voor wie het dagelijks werk is, juist die mensen "vergeten" vaak wat netjes paardrijden is... Gaan slordige dingen doen en hangen er vaker hulpteugels aan dan goed voor ze is.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:48

Suzanne F. schreef:
En Missouri, das wel een heel erg verhaal wat jij daar schetst.

Ik weet zeker dat jij die persoon ook kent.