Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:40

mamamier schreef:
Laat ik het anders zeggen. Als ik fulltime thuis zou komen te zitten zou ik vrijwilligers werk doen, veel gaan sporten en Veel meer tijd aan mezelf besteden. Lekker shoppen af en toe, paardrijden weer oppakken, dat soort dingen. Ik zie dat jullie eigenlijk allemaal alleen maar hard in huis werken en met de kids bezig zijn. Dat laatste vind ik ook heerlijk naar dat hard werken in huis zou me snel tegen staan. Ik ben nou eenmaal geen goede huisvrouw. Kortom, het lijkt mij luxe om fulltime thuis te zijn en ik zou het er echt van nemen. Doen jullie dat niet?

Dan heb je niet goed gelezen :P
En daarbij; de meeste ouders hier hebben jonge kinderen. De twee ochtnedjes dat ik geen kinderen heb, zit ik op m'n paard. De rest van de dagen kan ik niet weg. Behalve als manlief thuis werkt, dan is het mijn dag!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:42

mamamier schreef:
Alle respect voor tbm maar ik heb nog niemand iets zien schrijven over hun bezigheden wat ik als parttime werkend (en parttime alleenstaand :+ )moeder niet doe. Mijn ramen worden ook gezeemd. Ws wat minder vaak dan bij een ander omdat mijn prioriteiten anders liggen. Als ik thuis ben, ben ik er voor de kinderen en pas als zij slapen komt het huishouden. Maar ook wij leven in een redelijk schoon huis, eten elke dag en hebben een gevulde voorraadkast.

Nou bij deze dan: ik onderwijs mijn kinderen zelf, moet zelf voor lesmateriaal zorgen, zorgen voor afspraken met andere ouders voor gastlessen, 5 keer per week met een kind naar therapieën, daarnaast ook nog de zorg voor 2 kleintjes, waarvan de jongste nu ruim een maand is. Slechts 1 van de kinderen slaapt door 's nachts, de rest wordt minimaal 1 keer wakker en nooit tegelijk.
Ik moet 3 verschillende maaltijden koken voor het avondeten gezien 2 kinderen door hun autisme alleen bepaalde dingen eten (en ja daar werken we aan en nee helaas eten ze niet hetzelfde).
Ik kan mijn kinderen letterlijk geen seconde alleen laten want dan krijg je grote ongelukken, een van de kinderen doet zichzelf constant pijn als hij de kans krijgt, 2 anderen zien geen gevaar dus moet er altijd bovenop zitten.
Mijn dag begint om 6 uur en ik mag blij zijn als ik om 23.30 naar bed kan.

Huishouden moet dan tussendoor als mijn man thuis is, want de stofzuiger kan niet aan als een van de kinderen in de kamer is, en die kan ik dus niet alleen laten ivm pijn doen.hij is namelijk panisch voor het geluid en een koptelefoon verdraagt hij niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:42

mamamier schreef:
Laat ik het anders zeggen. Als ik fulltime thuis zou komen te zitten zou ik vrijwilligers werk doen, veel gaan sporten en Veel meer tijd aan mezelf besteden. Lekker shoppen af en toe, paardrijden weer oppakken, dat soort dingen. Ik zie dat jullie eigenlijk allemaal alleen maar hard in huis werken en met de kids bezig zijn. Dat laatste vind ik ook heerlijk naar dat hard werken in huis zou me snel tegen staan. Ik ben nou eenmaal geen goede huisvrouw. Kortom, het lijkt mij luxe om fulltime thuis te zijn en ik zou het er echt van nemen. Doen jullie dat niet?

Ik ben dus juist dol op het huishouden doen (iedere gek zo zijn gebrek :+ hahaha) dus ik haal daar mijn voldoening uit. Verder heb ik de hondenclub, mijn eigen blog (cliché he haha), heb ik DIY projecten, mijn vrienden/vriendinnen, fitness ik en wil ik heel graag weer een paardje maar daar heb ik nu de tijd en het geld even niet voor, dat komt wel als mijn dochter ouder is en ik gespaard heb (qua onderhoud kan het namelijk wel, heb alleen de aanschaf van alles nog niet bij elkaar hahaha).

En ik werk dus zo'n 7 uur per week vanuit huis, website beheer van een kennis. :)

Ook sla ik soms het huishouden wel over hoor, lekker een flinke wandeling maken, of de stad in met kind en vriendin met kind etc. ;) maar lang niet dagelijks nee :)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:43

Mijn jongste gaat over een paar maanden naar school en de rest zit al of gaat bijna naar het voortgezet onderwijs. Dus dat is inderdaad anders. Niet aan gedacht.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:44

mamamier schreef:

Ik heb zo mijn series die ik kijk tijdens het opvouwen van de was. En ik spreek doordeweeks wel eens af met vrienden en oud collega's (nu het nog kan). Maar echt shoppen enzo.. nee. vakantie gaat na een maand ook vervelen en dan is het fijn om gewoon bezig te zijn.. Plus ik vind het huishouden en zorg voor de dieren en tuin eigenlijk best wel leuk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:44

mamamier schreef:
Mijn jongste gaat over een paar maanden naar school en de rest zit al of gaat bijna naar het voortgezet onderwijs. Dus dat is inderdaad anders. Niet aan gedacht.

Dat klinkt voor mij als muziek in de oren weet je dat ;) dan heb ik idd wat meer tijd voor mezelf, een parttime baantje of studie etc. haha nog maar 4 jaar :+

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:46

Sophie2013 schreef:
mamamier schreef:

Ik ben dus juist dol op het huishouden doen (iedere gek zo zijn gebrek :+ hahaha) dus ik haal daar mijn voldoening uit. Verder heb ik de hondenclub, mijn eigen blog (cliché he haha), heb ik DIY projecten, mijn vrienden/vriendinnen, fitness ik en wil ik heel graag weer een paardje maar daar heb ik nu de tijd en het geld even niet voor, dat komt wel als mijn dochter ouder is en ik gespaard heb (qua onderhoud kan het namelijk wel, heb alleen de aanschaf van alles nog niet bij elkaar hahaha).

En ik werk dus zo'n 7 uur per week vanuit huis, website beheer van een kennis. :)

Ook sla ik soms het huishouden wel over hoor, lekker een flinke wandeling maken, of de stad in met kind en vriendin met kind etc. ;) maar lang niet dagelijks nee :)

Kijk jij maakt me jaloers!! Haha zo zou ik het ook willen. En dan ook wat van jouw huishoudelijk fanatisme graag. klussen in huis vind ik ook erg leuk. Lekker de tijd voor sociale contacten en leuke dingen doen.

Anoniem

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:50

Hahaha ja ik ben ook erg blij met mijn leven, ben een gelukkig mens en vind de balans tussen mama, huisvrouw en mezelf zijn prima zo :) ik zou nog graag iets wat meer voor mezelf willen kunnen doen, maar ik weet dat dat er aan zit te komen als dochterlief wat ouder is, dus daar kijk ik dan ook naar uit :)

Geef het voor geen goud meer af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:57

Ik heb overigens maar even het initiatief genomen voor de TBM-ers om een HK topic te openen.
[HK] TBM - wat staat er op het programma vandaag?

Ik blijf hier ook gewoon mee kletsen, vind het wel een mooie manier om te leren van elkaar (mits met respect natuurlijk haha :+ )

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:58

Hier begon de dag om half 3 vannacht. Dochter is geopereerd aan haar neusamandelen en oren en heeft daar een ziekenhuisinfectie bij opgelopen waardoor ze al een paar dagen 40 graden koorts heeft.
Ze huilt erg veel van de pijn en wil alleen maar op schoot zitten.

Vandaag dus een luie dag en ik verveel me dan ook te pletter zo op de bank.
Zonder de kinderen zou mijn leven er 100% anders uit zien.

Zijn er hier ook ouders die hun kinderen mee nemen naar het werk en geen gebruik kunnen maken van oppas?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:05

Bij ons op het werk is er een verbod op het meenemen van kinderen naar het werk. Liep op een gegeven moment de spuigaten uit; een keer is geen probleem (correctie; was), tot een collega geen oppas kon regelen in de vakantie en haar kinderen meenam elke dag. Vanwege het werk konden de kinderen niet bij haar zijn, dus mocht de receptioniste oppas spelen. Dus toen is alles gelijk getrokken; niemand neemt de kinderen mee tijdens het werk.
Of je moet een ouder kind zijn die mee kan helpen met bv koffie schenken (en de collega's die erop moeten letten er ook mee akkoord gaan). Dan is het geen probleem om je kind even een uurtje of 2 mee te nemen.

Overigens zat ik als uk af en toe bij de secretaresse van mijn vader haha, die vond het geweldig :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:11

mamamier schreef:

Soms.
Voor shoppen hebben we dus geen geld over omdat ik thuis ben (daarmee dat ik dus ook 2 dagen nu bij ben gaan werken, dan is er iets meer geld voor extraatjes, zij het dat het dan weer eerder naar de paarden gaat of bijv. een Nintendospelletje voor mijn dochter of een paar extra schoenen voor de kinderen, ipv naar mezelf) Dus echt shoppen doe ik niet, wij kopen alleen kleding die nodig is en ik krijg veel van andere tbm's in de buurt (en schuif daar zelf ook weer naar door).
Paardrijden doe ik nog wel maar in de winter minder dan in de zomer, in de zomer spelen de kinderen op het erf en ga ik in de bak erachter de paarden rijden en trainen. In de winter moet ik veel meer binnen aanwezig zijn en zijn de dagen korter waardoor er minder tijd over is voor de paarden.
Ik neem meer de luxe van bijv. net 2 mandjes strijk weggewerkt te hebben, straks moet ik mijn oudste ophalen van de tekenacademie en dan ga ik tussendoor nog even kort op Bokt en FB. Werkend doe je dat natuurlijk niet. Dus dat is meer de luxe die ik me permitteer.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:15

Zou niet best zijn als ik ze mee zou nemen naar werk. Ik werk in een gesloten jeugd instelling op school. Allemaal boefjes dus Hihi.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:16

Sophie2013 schreef:
Ik ben dus juist dol op het huishouden doen (iedere gek zo zijn gebrek :+ hahaha) dus ik haal daar mijn voldoening uit.

Dat heb ik niet, ik vind het niet erg om te doen maar het is ook niet Yeah, ik mag weer! :P
Maar weet je, als je de hele dag thuis bent, ga je je ook ergeren en niet fijn voelen thuis als het een zootje is! Dus dan is het fijner om het een beetje leefbaar te houden, en ik zorg ook voor dingen als een bosje bloemen op tafel en bijv. een geurtje van een brandertje met etherische olie of van die geurende wax oid, regelmatig een cake of taart bakken, zodat ik en iedereen van mijn gezin zich fijn voelen thuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:17

czarina schreef:
Zijn er hier ook ouders die hun kinderen mee nemen naar het werk en geen gebruik kunnen maken van oppas?

Nee, dat mag niet bij de thuiszorg.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:37

Voel ik mij schuldig t.o.v. mijn man die wel veel werkt?
Nee want wij hebben dit samen besloten, bovendien heb ik voor wij kinderen kregen ook altijd gewerkt, en een leuke spaarrekening meegenomen toen wij gingen samenwonen.
Teer ik op de inkomsten van mijn man?
Nee, want wij hebben ieder onze eigen taak, hij werkt om de rekeningen te betalen, en ik maak het op _O-
Nee grapje, doordat hij veel werkt, en ik thuis ben, kan hij ook veel werken en thuiskomen met een heel goed inkomen, had ik ook gewerkt, was er helemaal niemand meer thuis geweest, en hadden de kinderen geen van hun ouders gezien.
Interesseert het mij wat een ander er van vind dat ik "lui" thuis zit?
Nee ook niet, heel in het begin wel, maar nu niet meer.
Zeur ik dat die paarden aan huis veel werk en tijd kosten?
Nee ook niet, alleen een mededeling dat ik daar veel tijd aan kwijt ben, maar ik vind het leuk en dus niet erg. (gezien de vraag over de dagindeling)
Houdt alleen wel in dat ik niet zomaar een hele dag van huis kan, en die beesten maar aan hun lot kan overlaten.
Als ik vrijwilligerswerk zou doen, zou ik toch oppas moeten hebben, en die moet betaald worden, zou dan dom zijn om dat te gaan doen, kan ik beter een betaalde baan nemen, niet?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:40

Je zou je kids mee kunnen nemen naar je vrijwilligerswerk. Als je bijvoorbeeld bij bejaarden op de koffie gaat zullen er maar weinig zijn die het niet heel erg leuk vinden om zo'n klein hummeltje te zien :)

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:42

Ik heb momenteel geen hummels meer, zijn nu 14 en 17.
Maar heb dus nu de dieren waardoor ik moeilijker hele dagen van huis kan.
Maar is overigens ook niks voor mij, dat vrijwilligerswerk, ieder zijn meug.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:44

Elise_0o schreef:
Je zou je kids mee kunnen nemen naar je vrijwilligerswerk. Als je bijvoorbeeld bij bejaarden op de koffie gaat zullen er maar weinig zijn die het niet heel erg leuk vinden om zo'n klein hummeltje te zien :)

Ja een klein hummeltje is leuk, maar 5 kinderen in de leeftijd van 1 maand tot 6,5 jaar is al een stuk minder leuk hoor

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:45

5 kinderen is erg veel idd, volgens mij is het al een hels karwei om die alleen al in de auto daarnaartoe te krijgen :P

Edit: spelfout

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:46

_Nadia_ schreef:
mamamier schreef:
Alle respect voor tbm maar ik heb nog niemand iets zien schrijven over hun bezigheden wat ik als parttime werkend (en parttime alleenstaand :+ )moeder niet doe. Mijn ramen worden ook gezeemd. Ws wat minder vaak dan bij een ander omdat mijn prioriteiten anders liggen. Als ik thuis ben, ben ik er voor de kinderen en pas als zij slapen komt het huishouden. Maar ook wij leven in een redelijk schoon huis, eten elke dag en hebben een gevulde voorraadkast.

Nou bij deze dan: ik onderwijs mijn kinderen zelf, moet zelf voor lesmateriaal zorgen, zorgen voor afspraken met andere ouders voor gastlessen, 5 keer per week met een kind naar therapieën, daarnaast ook nog de zorg voor 2 kleintjes, waarvan de jongste nu ruim een maand is. Slechts 1 van de kinderen slaapt door 's nachts, de rest wordt minimaal 1 keer wakker en nooit tegelijk.
Ik moet 3 verschillende maaltijden koken voor het avondeten gezien 2 kinderen door hun autisme alleen bepaalde dingen eten (en ja daar werken we aan en nee helaas eten ze niet hetzelfde).
Ik kan mijn kinderen letterlijk geen seconde alleen laten want dan krijg je grote ongelukken, een van de kinderen doet zichzelf constant pijn als hij de kans krijgt, 2 anderen zien geen gevaar dus moet er altijd bovenop zitten.
Mijn dag begint om 6 uur en ik mag blij zijn als ik om 23.30 naar bed kan.

Huishouden moet dan tussendoor als mijn man thuis is, want de stofzuiger kan niet aan als een van de kinderen in de kamer is, en die kan ik dus niet alleen laten ivm pijn doen.hij is namelijk panisch voor het geluid en een koptelefoon verdraagt hij niet

Alle respect hoor. Maar dit is niet te vergelijken met wat voor gezin of werkende ouder dan ook. Dit is op recht bikkelen en je opofferen voor je kinderen om ze het zo goed mogeljik te laten doen. Wát moet jij een doorzettingsvermogen hebben zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:47

_Nadia_ schreef:
Elise_0o schreef:

Ja een klein hummeltje is leuk, maar 5 kinderen in de leeftijd van 1 maand tot 6,5 jaar is al een stuk minder leuk hoor

Mwah, ligt eraan hoe ze zich gedragen haha. Als een kind echt z'n dag niet heeft is 1 kind al teveel. :')
Wij hebben vaker meerdere kinderen :j hartstikke leuk!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:51

Ik vind vrijwilligerswerk juist heel belangrijk en probeer dat ook mijn kinderen mee te geven. Belangeloos iets voor de maatschappij betekenen vind ik belangrijk. Ik heb weinig tijd doordat ik werk, maar ik probeer op de boksschool waar de kinderen en ikzelf trainen zoveel mogelijk te betekenen op organisatorisch gebied. Veel thuis maar ook wel daar. Kids kunnen gewoon mee. Ook doen mijn man en ik elk jaar een week vrijwilliger zijn bij de huttenbouwweek. Kost hem een week vrij maar het is erg leuk om te doen. De oudste mag niet meer meedoen en wordt dit jaar voor het eerst "assistent-vrijwilliger". Kan ze ook mooi gebruiken als maatschappelijke stage voor school.
En idd, iets bij de bejaarden zou prachtig zijn, mijn peuter mee (of een paar kittens), komt ook ooit wel een keer.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:53

vuurneon schreef:
Mwah, ligt eraan hoe ze zich gedragen haha. Als een kind echt z'n dag niet heeft is 1 kind al teveel. :')

Haha bij mij is er altijd wel 1 die zn dag niet heeft. En geloof mij dat wil je niemand aandoen!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:57

_Nadia_ schreef:
vuurneon schreef:

Haha bij mij is er altijd wel 1 die zn dag niet heeft. En geloof mij dat wil je niemand aandoen!

Had ik ook niet aan begonnen toen de oudste drie nog klein waren hoor. Whaha, tropenjaren, 3 kids binnen 2 jaar en 4 mnd. Pfff, zou het niet graag over doen.