Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:38

Dat is niks nieuws. :) Dat onderzoek is zeker 10 jaar geleden ook al eens gedaan (of het betreft hetzelfde).

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:40

Wat ik begreep is het eenzelfde soort onderzoek maar dan veel grootschaliger.

Sammie

Re: Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:55

Toch verbaast het mij ergens wel. Als ik de reacties hier lees dan zijn kinderen het BESTE wat je kan overkomen als mens/ vrouw zijnde.. Dus hoe kan je er dan per saldo ongelukkiger van worden :=

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:16

Het leven was makkelijker zonder kinderen, dat zeker. Maar ik ben gelukkiger met mijn leven nu ik kinderen heb.
Komt dat alleen door de kinderen, ik denk het niet. Maar mijn hele denkwijze is wel veranderd daardoor en ik voel me daar erg prettig bij.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:17

Precies sammie
Dat verbaasd mij ook.
Ik als kindervrij persoon zou zeker ongelukkig worden met kinderen, je vrijheid kwijt, altijd zorgen.
Maar als je dan de moeders leest krijg je zoveel terug en is het geweldig.
Dat zou dan toch meer geluk moeten geven?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:10

Ik vind 'geluk' wel een heel erg relatief begrip :+ lijkt me ook aardig onmeetbaar... Weet iemand hoe dat dan onderzocht en met name hoe geluk te meten is?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:34

Je kunt mensen vragen om hun eigen geluk te waarderen op een schaal van 1 tot 10 bijvoorbeeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:39

Dat is toch geen betrouwbare, gestandaardiseerde, valide en reproduceerbare test :?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:47

Daar zijn echt wel goede methodes voor hoor. Maar een exacte wetenschap zal het niet zijn nee.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:59

Ik heb er niet voor gekozen om het wel te nemen, maar ik heb wel gekozen om het niet weg te laten halen en ik word over ongeveer twee maanden moeder.
:D

We zijn er vrij recent pas achter gekomen en we zijn er heel erg blij mee. Hoe erg het je leven 'verpest' ligt er denk ik heel erg aan hoe je er zelf mee om gaat.
Toen ik er ook nog zo oppervlakkig over nadacht zoals de openingspost moest ik er ook niets van hebben. Maar nu het zo dichtbij komt ga je er wel anders en persoonlijker over denken en je dingetjes regelen. Ik laat mijn leven niet "vergallen" en als ik een avondje of weekendje wil doorzakken willen mijn ouders dolgraag oppassen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:31

verootjoo schreef:
Ik vind 'geluk' wel een heel erg relatief begrip :+ lijkt me ook aardig onmeetbaar... Weet iemand hoe dat dan onderzocht en met name hoe geluk te meten is?

Geluk is idd heel persoonlijk, maar wel meetbaar in die zin ben je op dit moment gelukkig? Hoe gelukkig ben je? (cijfer van 1 tot 10 waarbij 10 staat voor heel gelukkig en 1 voor totaal niet gelukkig).

Juist daarom vind ik het gek dat mensen met kinderen, die volgens diezelfde groep toch altijd geluk, liefde, aandacht en trouw geven juist gemiddeld genomen hun leven minder gelukkig achten.

In het vorige onderzoek was zelfs de vraag gesteld denk je dat je zonder kinderen gelukkiger was geweest...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:39

Nou denk ik ook wel dat het sociaal wenselijk is om te zeggen dat je kinderen het grootste geluk in je leven zijn. Mensen zullen het niet snel toegeven als ze eigenlijk liever geen kinderen hadden gehad.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:39

Alles heeft voor- en nadelen. T is maar net of je de voor- ofd e nadelen zwaarder vindt wegen, dat is zo persoonlijk...
Ik ben echt heel blij dat wij wel een kind hebben, maar ja wij hebben dan ook gewoon een hele leuke :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:44

Isegrim schreef:
Nou denk ik ook wel dat het sociaal wenselijk is om te zeggen dat je kinderen het grootste geluk in je leven zijn. Mensen zullen het niet snel toegeven als ze eigenlijk liever geen kinderen hadden gehad.

Precies!

Maar misschien is het eerlijker naar mensen toe die twijfelen maar door alle verhalen van wauw komt allemaal goed verhalen en daarom toch maar besluiten kinderen te nemen, het beter als mensen wel een echt eerlijk zouden zijn.
Dat hoef natuurlijk niet open en bloot maar zoals hier op een forum en vele toch anoniem zijn.
Zou niet verkeerd zijn denk ik.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:44

pearlie schreef:
Alles heeft voor- en nadelen. T is maar net of je de voor- ofd e nadelen zwaarder vindt wegen, dat is zo persoonlijk...
Ik ben echt heel blij dat wij wel een kind hebben, maar ja wij hebben dan ook gewoon een hele leuke :D

Voordelen, voordelen?
Krijg er geen bedacht :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:51

met het huidige beleid van de overheid kan ik er momenteel maar 1 bedenken... als oude dag 'voorziening' .. (moet je wel hopen dat ze je regelmatig bezoeken) Maar dat is gelukkig ook totaal niet egoïstisch :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:01

Sammie schreef:
met het huidige beleid van de overheid kan ik er momenteel maar 1 bedenken... als oude dag 'voorziening' .. (moet je wel hopen dat ze je regelmatig bezoeken) Maar dat is gelukkig ook totaal niet egoïstisch :D

_O-

Ik heb mijn zussen maar gezegd dat zij beiden voor 3 kinderen moeten gaan. Dan hebben we er allemaal gemiddeld 2 _O-
En daarnaast gezegd dat áls er al kinderen komen het er waarschijnlijk maar ééntje zou zijn.