Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
blondies schreef:cam schreef:Dat zal idd wel zo zijn,mijn man is gaan werken en heeft in de avonduren door gestudeerd.
En ik ben ook gaan werken en leren tegelijk.
Ook denk ik dat men tegenwoordig niet altijd de meest logische en dus slimmere keuzes maakt,maar vooral kiest wat ze leuk vinden.
Ik zie dat bij veel mensen in de omgeving van mij kinderen.
Kiezen opleidingen waar geen werk in te vinden is omdat ze het een leuke opleiding vinden.
Ik denk dat mensen ook hogere/intensievere studies kiezen ivm kans op werk. Maar geloof me, als ik puur had gekozen wat ik leuk vond was ik naar de kappersschool gegaan( Had me een hoop ellende gespaard.
lieveli schreef:Ben je dyslectisch, Wendybrian?
Ik kan jullie melden dat ik voorlopig wacht met zwanger raken.Gisteren op een baby gepast, wat een beweeglijke armpjes hebben die kleintjes. En dan die rottige rompertjes. En dan steeds kijken of ze nog wel ademt als ZE in bed op haar buik ligt. Pfoe.
cam schreef:lieveli schreef:Oh wauw, je hebt een typfout gevonden. Congrats.
Ja ik dacht, je wil andereN altijd zo graag verbeteren, ik help je even.
cam schreef:lieveli schreef:Oh wauw, je hebt een typfout gevonden. Congrats.
Ja ik dacht,je wil andere altijd zo graag verbeteren,ik help je even.
Sammy_xxs schreef:Gister een film gekeken, past echt precies bij dit onderwerp.
city slacker heet die.
gaat om een vrouw van 40 die super carrière gericht is, en dan ineens een baby wilt.
dus ze gaat op zoek naar een man die huisvader wilt worden omdat ze haar carrière niet wil opgeven.
Was een erg interessante film voor vrouwen die een carrière willen en een kind, zeker het kijken waard!

geerke schreef:en dan vraag ik mij af....als je nou zo graag een kind wil,wat is er dan leuk aan om s'ochtends weg te gaan en vervolgens s'avonds thuis te komen,het eten te geven en in bed te stoppen?
Dan heb je toch niet veel tijd doorgebracht met iets wat je zo graag wil?
Het gaat mij dus niet om het kind,die komt niets tekort....maar gewoon even om de beweegreden van de moeder
Iris82 schreef:geerke schreef:en dan vraag ik mij af....als je nou zo graag een kind wil,wat is er dan leuk aan om s'ochtends weg te gaan en vervolgens s'avonds thuis te komen,het eten te geven en in bed te stoppen?
Dan heb je toch niet veel tijd doorgebracht met iets wat je zo graag wil?
Het gaat mij dus niet om het kind,die komt niets tekort....maar gewoon even om de beweegreden van de moeder
En vooral ook: door een ander op laten voeden. Dat is ook een van de hoofdredenen waarom ik maar 3 dagen in de week werk. Ik vind het erg belangrijk dat hij mijn normen en waarden mee krijgt en niet die van de oppas.
cam schreef:lieveli schreef:Ben je dyslectisch, Wendybrian?
Ik kan jullie melden dat ik voorlopig wacht met zwanger raken.Gisteren op een baby gepast, wat een beweeglijke armpjes hebben die kleintjes. En dan die rottige rompertjes. En dan steeds kijken of ze nog wel ademt als ZE in bed op haar buik ligt. Pfoe.
lieveli schreef:cam schreef:[quote="
Ik hoef anderen nooit echt te verbeteren eigenlijk, voor een student Nederlands interesseert spelling en grammatica mij bitter weinig. Ik vroeg me oprecht af of Wendy dyslexie heeft, vanwege de fouten die ze maakt.
Delphi schreef:Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is de kans groter dat je op je 28e je leven beter op de rit hebt dan op je 20e. Maar ik zie om me heen toch hele jonge mensen die goed hun zaakjes op orde hebben en hun verantwoordelijkheden kennen.
En ik zie ook regelmatig mensen van over de 30 die er een potje van maken, schulden hebben en hun verantwoordelijkheden niet kennen.
Ik denk dat je geen leeftijd kunt plakken op wanneer je klaar bent voor een kindje en alles goed op de rit hebt. Hier was dat vroeg, ik was 23 jaar.
MAAR wij hadden 2 jaar eerder onze boerderij gekocht en het jaar erop hebben we het laatste restant afgelost en het akkerbouwbedrijf van mijn schoonouders volledig afbetaald en overgenomen.
Wij waren al jaren bij elkaar wat goed zat en financieel konden we het ons veroorloven dat ik zou stoppen met werken. Dit laatste heb ik niet gedaan, omdat ik graag twee dagen per week wilde blijven werken. Toen onze tweede dochter bijna 2 jaar was heb ik wel besloten te stoppen met werken.
. Als je klaar bent met studeren, ga je vaak eerst een paar jaar werken, bouw je ervaring en spaargeld op en word je steeds zelfstandiger. Dat houdt echter wel in dat je dan ook ouder bent. Ik zou liever eerst alles doen wat ik wil doen en dan pas aan kinderen beginnen dan vroeg aan kinderen beginnen en tot de conclusie komen dat je daarna niet meer alles kan doen wat je wil
. Maar goed, ik heb wel begrepen dat als dat klokje eenmaal tikt, het net een op hol geslagen goederentrein is waar geen stoppen aan is
. Wendybrian schreef:Maar als je het graag wilt weten.
Ik hen moeite met de nederlandse taal.
Het is voor mij moeilijk om een zin correct op te bouwen en maak veel kleine foutjes.
Ik heb ook geen middelbare school gehad, mijn ouders zijn allebei overleden en ik ben denk ik
Elk halfjaar verhuisd waardoor goede scholing een drama was!
Ondanks alles heb ik een goed stel hersenen, kan goed leren maar de nederlandse taal is een bitch!
Haha
Eigenlijk zou ik er meer aandacht aan moeten besteden!