Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Nu ik jouw naam zie, ik ken een meisje, nou ja, ken... Ze woont in de straat. En die heet Storm. Ik vind dat zo'n vreemde naam voor een kind
. Sowieso voor een mens. Ik moet bij Storm altijd aan een paard denken. Pennypaarden heten toch ook altijd Storm of zo?
mm_paarden03 schreef:In Friesland zijn zulke namen dan weer best normaal, als je er 1 keer aan gewent bent dan.
Want het zijn gewoon Friese namen
Ik weet het. Daarom zeg ik ook 'ik vind'. Want laten we eerlijk zijn, Lomme, Pier of Zwopkje heten is ook gewoon sneu.
Zo'n naam zou ik mijn kind ook echt niet geven vuurneon schreef:Ik word altijd wel famke genoemd door mijn tante, maar dat is dan wel letterlijk bedoeld haha. Als naam vind ik het vreselijk(past wel leuk bij Boy
)
Ik vind Friese namen niet mooi of je moet gewoon voor altijd binnen de Friese grenzen blijven en niet naar het 'buitenland' gaan.
Kirsha schreef:_San87_ schreef:Hertog Jan is toch ook geen naam. Da's een titel
. Ik kan me niet voorstellen dat de naam Hertog wordt goedgekeurd.
Ik ken ook een meisje dat Zwopkje heet. Driemaal raden waar zij vandaan komt van origine.
Uit Boerenhol
_San87_ schreef:Urielle schreef:Oh, nog een erge naam: Zwaan(tje). Daarmee word je gewoon zeker poetsvrouw, kan niet anders!
Trijntje... Ook zo'n 'no way in hell'-naam.
Haar ouders zijn waarschijnlijk fan..
Oma had een hekel aan haar naam haha, zij had ook last van die verrekte vernoeming 
Hopke89 schreef:Zo heet mijn oma!! Ik ben gelukkig niet naar haar naam maar hoe ze graag had willen heten vernoemd.. Nynke en dat heeft als enige nadeel dat er heel veel met dezelfde naam zijn en dat het nogal eens als Nienke word geschreven maar ben tevreden.
(of Lieke, Nieke, Lienke, Mienke, noem maar op
)