Mijn moordlustige wraak actie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Mijn moordlustige wraak actie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:00

Wij hebben er hier ook eens zo één gehad, die zat in de voorraadkast. Tijdens het avondeten had ik dus uitzicht op die kast (met witte deur) en opeens zag ik aan de onderkant van die pootjes kriebelen :') We hebben de spin helaas nooit gevonden, ik heb 3 weken die kast niet in gedurfd _O-

Op mijn vorige werk hadden we véél spinnen, en die kwamen ook vaak zomaar uit de lucht vallen. Godzijdank zag ik ze altijd op tijd, maar alle stress heeft me waarschijnlijk 10 jaar van mijn leven gekost :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:14

Leffroi schreef:
Het is niet het zien van een spin wat zo eng is, het wordt pas eng als hij er niet meer zit!

Als ie ineens een pootje beweegt krijg je mij ook al op de kast hoor :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:28

Negerzoen schreef:
Ayasha schreef:
_O- Ik vind grote spinnen (dus de echte grote, niet de "grote hooiwagens" maar meer de tarantula's dan weer minder eng, wellicht ook omdat ik die alleen nog maar tegen gekomen ben in een "gecontroleerde omgeving" (alsin; in handen van hun baasjes.) waardoor ik niet het gevoel heb dat die dingen elk moment het op een rennen zullen gaan zetten en over me heen zullen gaan kruipen ofzo. :+

Wij hadden op een gegeven moment een tarantula in de voortuin. Die was van de buren en die was ontsnapt. Ik stond in de opening van de voordeur en toen kwam ie zo op een meter afstand van mij over een randje geklommen :=

Daar is de ellende begonnen :')

Ik denk dat je een vogelspin bedoelt, tarantula's worden niet zo veel gehouden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:42

Ik bedoelde echt de tarantula maar dat was jaren geleden bij iemand die sowieso veel exotische spinnen had. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:43

friendly schreef:
Leffroi schreef:
Het is niet het zien van een spin wat zo eng is, het wordt pas eng als hij er niet meer zit!

Als ie ineens een pootje beweegt krijg je mij ook al op de kast hoor :P

Of als zo'n dikke onder de bank kruipt... En er dan plots van onderuit roefelt!!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:48

Ayasha schreef:
Ik bedoelde echt de tarantula maar dat was jaren geleden bij iemand die sowieso veel exotische spinnen had. :)

Ik reageerde eigenlijk op Negerzoen :D. Vogelspinnen worden vaak tarantula's genoemd, foutief. Ze lijken niet eens op elkaar :)).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:52

En als je laminaat hebt en er rent een grote spin (zo'n vieze dikke harige) overheen hoor je ze ook als je stil bent: tikketikketik... Jak.

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:15

oh wauw dat filmpje vind ik dan wel weer heel grappig :')

vanochtend vroeg moest ik werken, dus ik wilde me werkschoenen aandoen, zat er een mega grote hooiwagen. ik pakte eerst maar even een koekje voor tussen de middag terwijl ik bedacht wat ik met die spin moest doen. ik weer naar me schoenen, *POEF* spin weg. -O-

ik leer het ook nooit.. altijd die spinnen in het oog houden

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:35

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:

Ik reageerde eigenlijk op Negerzoen :D. Vogelspinnen worden vaak tarantula's genoemd, foutief. Ze lijken niet eens op elkaar :)).

Ik heb met gevaar voor eigen leven even naar een plaatje gezocht en je hebt gelijk. Die engerd in onze voortuin was inderdaad een vogelspin :j

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:22

Ik heb op mijn kamer echt een super techniek ontwikkeld tegen spinnen invasies!

In de hoek die het verst weg is van mijn bed zit een hooiwagen genaamd 'de Willy' en de Willy tolereer ik :P
We hebben namelijk een erg goede compromis gesloten: Willy mag in mijn gezellige, warme kamer wonen, die hoek is helemaal van hem. Hij mag wel noooooit bewegen als ik het zie, en hij zorgt ervoor dat er geen enkele andere spin komt. :D

Zo heb ik dus echt als gruwelijk extreem arachnofoob vriendschap met een spin gesloten :P

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:23

Poeky schreef:
Ik heb op mijn kamer echt een super techniek ontwikkeld tegen spinnen invasies!

In de hoek die het verst weg is van mijn bed zit een hooiwagen genaamd 'de Willy' en de Willy tolereer ik :P
We hebben namelijk een erg goede compromis gesloten: Willy mag in mijn gezellige, warme kamer wonen, die hoek is helemaal van hem. Hij mag wel noooooit bewegen als ik het zie, en hij zorgt ervoor dat er geen enkele andere spin komt. :D

Zo heb ik dus echt als gruwelijk extreem arachnofoob vriendschap met een spin gesloten :P

_O- _O- _O- _O-

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:29

Wat een topic weer dit, niet goed voor mijn fobie. :+

Ik begin al te shaken als ik een spin op tv zie... Brrr.

Maar wat een moraalridders hier zeg := Een spin mag je niet vermoorden? Nou echt wel, dat is toch ook de natuur? Ik laat mijn mama gewoon doen alsof ze een spin etend vogeltje is :Y) Houden we het lekker natuurlijk!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:35

Mag hopen dat de opmerkingen over diervriendelijkheid wel van een vegetariër komen <<)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:10

@ Poeky: Zo eentje had ik ook een keer. Meneer of mevrouw kwam ondersteboven langs het plafond de kamer in wandelen en heeft zich toen in de hoek rechtsboven gezet xD Ik heb m toen verteld dat hij mocht blijven tot ik zou stofzuigen :') Tijdens het schoonmaken was meneer of mevrouw hooiwagen nog niet verhuisd dus toen uiteindelijk maar opgezogen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:14

Halve hartverzakking hier trouwens gisteren... Er zaten al 3 dagen 2 hooiwagens in de wc. Nouja, niet in de wc, maar op het plafond erboven dus. De ene bleef netjes zitten, de andere bleef wel op dezelfde plek maar veranderde steeds van positie. Keek ik gistermiddag toevallig omhoog, hangt die spin opeens nog maar aan 2 poten, klaar om naar beneden te storten dus. Toen schrok ik me al dood, en daarna klom hij opeens weer terug naar het plafond. Was als de dood dat hij neer zou storten :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:19

Oh mensen die foto's zijn nog erger als de mijne! :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:21

Kirsha dat hebben wij hier regelmatig in bad, erg leuk als je staat te douchen en er zo'n spin naar beneden komt brrr :brr:

Als ik me niet vergis zijn hooiwagens geen spinnen maar familie van de kakkerlak?

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:35

miszblueeyes schreef:
een vriendin van me hadden ze ook 2 dikke spinnen opgezogen, ze zag de spinnen er gewoon uitkruipen

Wij hebben hier een stofzuigsysteem waar ze niet uitkunnen :)

Eerst gebruikte ik altijd de andere stofzuiger en dumpte ik daarna bij mn zus op de kamer :p

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:26

donjalover13 schreef:
haha precies dit zou ik ook gedaan hebben bahbahbahbah wat een vieze beesten. ik ging een.keer.op kamp en in die.tent (zonderonderzeil dus.sliep op het gras) liepen ALLEMAAL hooiwagens.. denk maar.niet dat k lekker geslapen heb. al die beesten in mn tas.op mn kussen in mn slaapzak. was er iemand zo lief.om het weg te halen had hij ze verzameld en gooide ze een voor een.op me. ik heb als een hysterisch wijf gegild en geschreeud.. ben vervolgens huilend naar de leiding gegaan. town ik smorgens wakker werd lag er een dode spin op mn hoofd. en een dooie op mn kussen. getvergetvergetverdemme. ik heb er echt een trauma aan overgehouden.

ook had.ik afgekopenvakantie in spanje een mini spinnetje van nog geen 1x1 cm in mn tent. heb de hele camping bij elkaar gekrijsd enom mn moeder geroepen. namalief.kwam met een doek aan om dat enge beest wegtehaleb. ze was vervolgens boos want de baby naast.ons was wakker geworden en gaan huilen van mijn gekrijs. uiteindelijk baby weer.stil ik mn tent.in. (rond 1 uur snachts) ik voelde gekriebel kijk ik precies dezelfde spin. mn ouders.wilden.net gaan slapen toen heb ik mn dekens kussen en tent helemaal leeg gehaald midden in de nacht. ik ben de rest van de vakantie dood maar dan ook dood bang geweest.

ik denk er.niet overna.ik denk spin omygoddd die moet dood. das t enige dat ik denk. vervolgend ga ik gullen en pak het eerste de beste voorwerp dat ik tegenkom. of ik laat het mn ouders doen...

OMG! van jou kamp verhaal krijg ik zelfs nachtmerries!!!

ik had een keer op vakantie een spin voor mijn tent. en ik ZIE het gebeuren dat mijn vriend er per ongeluk op stapt. Komen er vervolgens 1000en spinnetjes uit! GADVERDAMME! ik heb ook niet meer geslapen! ;(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:33

Aria_zz schreef:
Kirsha dat hebben wij hier regelmatig in bad, erg leuk als je staat te douchen en er zo'n spin naar beneden komt brrr :brr:

Als ik me niet vergis zijn hooiwagens geen spinnen maar familie van de kakkerlak?

Je vergist je. Hooiwagens behoren tot de klasse Arachnida (spinachtigen), en dan specifiek de orde Opiliones, waar spinnen (de vogelspin o.a.) tot de orde Araneae behoren.

Kakkerlakken behoren tot de klasse Insecta (spinnen zijn geen insecten ;), wél geleedpotigen), met nog wat andere klassen (onder en infra) ertussen en dan uiteindelijk de orde Dictyoptera.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:36

Kir_Ples schreef:
Oh mensen die foto's zijn nog erger als de mijne! :')

Inderdaad! :')

Kun je nu nog wel slapen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:41

Er is trouwens wel een spinachtige waar ik een grondige hekel aan heb :(. De teek. Hoewel het fascinerende dieren zijn, zijn ze me toch te 'gevaarlijk'.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:00

_San87_ schreef:
Er is trouwens wel een spinachtige waar ik een grondige hekel aan heb :(. De teek. Hoewel het fascinerende dieren zijn, zijn ze me toch te 'gevaarlijk'.

Kijk en die pak ik zo tussen de vingers. Vol gezogen of niet. 8)7

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:01

oh_oh schreef:
_San87_ schreef:

Kijk en die pak ik zo tussen de vingers. Vol gezogen of niet. 8)7

Ik ook, hoor. Geen probleem mee. Maar dat heb ik ook niet met spinnen, duizendpoten/miljoenpoten of kakkerlakken.

Ik heb gewoon een hekel aan teken :').

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:10

Teken zijn inderdaad best gevaarlijk als ze ziektes meedragen :/ Heb er ooit 1 op mijn buik gehad toen ik jonger was, en wat doe ik heel slim? Trekken tot hij loslaat :+ Wat zat dat beest vast zeg _O-

Gelukkig nooit iets aan overgehouden. Ook geen lyme :)