zal vast een typefout zijn, maar erg grappig
xx_Horsiex schreef:Ceriadwen schreef:Een mens is van naturen ook geen homogaam dier
Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij bedoel je monogaam...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceriadwen schreef:xx_Horsiex schreef:
Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij bedoel je monogaam...
my bad, ik wist toen ik het schreef dat het niet goed was, maar ik kon de vinger er niet op leggen. Toen dacht ik, gewoon posten en er is vast wel een bokker die het corrigeert voor me.
Geryon schreef:Topic aanmaken![]()
Maar inderdaad, dat van die 12 mensen zijn aannames.. Veel mensen vertellen echt niet dat ze vreemd zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat je niet snel toegeeft dat je zoiets walgelijks hebt gedaan.
Maar stel dat het echt eenmalig iets is, en diegene wilt gewoon met mij (de vriendin) verder, houdt van mij en het was echt een stomme fout om vreemd te gaan. Waarom moet ik dan opgezadeld worden met haar schuldgevoelens? Zij heeft er maar mee te leren leven. Dan weet ik het liever niet. Als het veelvuldig voorkomt, vind ik het een ander verhaal. Dan hoop ik ook dat ik (de volgende keer...) de ballen heb om er zelf een punt achter te zetten.
)
Voor de mannen en lesbische/biseksuele vrouwen op bokt
Kinke schreef:Geryon schreef:Topic aanmaken![]()
Maar inderdaad, dat van die 12 mensen zijn aannames.. Veel mensen vertellen echt niet dat ze vreemd zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat je niet snel toegeeft dat je zoiets walgelijks hebt gedaan.
Ik snap dat jullie het niet geloven, ik weet echter 100% zeker dat het wel klopt.
Ben zelf trouwens ervaringsdeskundige betreffende een rondneu.ende ex (hadden 19 jaar een relatie). Ik besef ook wel dat het uitzonderlijk is hoor, maar in mijn schoonfamilie hebben ze allemaal zeer goede huwelijken en zijn echt gek op elkaar.
Maartje1990 schreef:Hmm, moeilijk.
Ik ben zelf te vaak belazertMaar stel dat het echt eenmalig iets is, en diegene wilt gewoon met mij (de vriendin) verder, houdt van mij en het was echt een stomme fout om vreemd te gaan. Waarom moet ik dan opgezadeld worden met haar schuldgevoelens? Zij heeft er maar mee te leren leven. Dan weet ik het liever niet. Als het veelvuldig voorkomt, vind ik het een ander verhaal. Dan hoop ik ook dat ik (de volgende keer...) de ballen heb om er zelf een punt achter te zetten.
(ik type eerst zijn/hij, tot ik me opeens 'realiseerde' dat ik lesbisch ben en hij en zijn niet voor mij opgaat)
Edit: Ligt discriminerend titel trouwensVoor de mannen en lesbische/biseksuele vrouwen op bokt
Geweldig!
PM1 schreef:En ik vind het nogal hypocriet dat veel mensen het wel willen weten, maar eigenlijk niet willen horen... Ik wil het nog steeds heel graag vertellen, maar zoals veel mensen zeggen, niet met de juiste motieven en dat houdt me tegen. Ook is het duidelijk dat ze het mij (gezien de reactie's hier) waarschijnlijk niet in dank af zou nemen. Ik persoonlijk zou het wel willen horen, ongeacht van wie.
Al zou ik het in bepaalde gevallen ook niet willen weten, een keertje zoenen in een dronken bui ofzo... dan is het vertrouwen weg terwijl het waarschijnlijk gewoon een "domme, eenmalige fout" was, dat zou ik niet willen weten. Echter bewust contact zoeken met een ander, sex hebben en contact blijven zoeken? Ja, dat zou ik willen weten.
Dat ik twijfelde het haar te vertellen wil niet zeggen dat ik er geen moeite mee had.
"bepaalde kringen" daar had smurffie het over, pagina terug.
Het is inderdaad een aanname. Ik kan gewoon niet geloven dat ze het niet weet. Dat ze niet ziet wat er onder haar neus gebeurt. Je kent je vriend toch, natuurlijk vertrouw je hem, maar op het moment dat iemand vreemdgaat (zeker op deze manier...niet eenmalig in een dronken bui, maar structureel, ja, 1x sex, maar verder wel mail/sms enz.) dan merk je dat toch? Tenzij je het niet wilt weten, hoopt dat het "overwaait" en hem niet kwijt wil (en als het geen vermoeden is waarschijnlijk wel bij hem weg zou gaan).
PM1 schreef:En ik vind het nogal hypocriet dat veel mensen het wel willen weten, maar eigenlijk niet willen horen... Ik wil het nog steeds heel graag vertellen, maar zoals veel mensen zeggen, niet met de juiste motieven en dat houdt me tegen. Ook is het duidelijk dat ze het mij (gezien de reactie's hier) waarschijnlijk niet in dank af zou nemen. Ik persoonlijk zou het wel willen horen, ongeacht van wie.
Mee eens, des te meer kans dat ze het niet wíl weten. Als ze het weet 'moet' ze er ook iets mee en 'moet' ze dus haar hele wereld omgooien/ erin achteruit in inkomen etc. etc.Citaat:Het is inderdaad een aanname. Ik kan gewoon niet geloven dat ze het niet weet. Dat ze niet ziet wat er onder haar neus gebeurt. Je kent je vriend toch, natuurlijk vertrouw je hem, maar op het moment dat iemand vreemdgaat (zeker op deze manier...niet eenmalig in een dronken bui, maar structureel, ja, 1x sex, maar verder wel mail/sms enz.) dan merk je dat toch? Tenzij je het niet wilt weten, hoopt dat het "overwaait" en hem niet kwijt wil (en als het geen vermoeden is waarschijnlijk wel bij hem weg zou gaan).
Sammylover schreef:Sommige mannen zijn ongelofelijk sneaky, dan merk je het echt niet dat hij afspreekt/mailt/smst met een ander.

Geryon schreef:Ik vind de gedachte dat je het juist weet bizarder. Kennis van mijn ouders heeft allerlei affaires. Zijn vrouw had vermoedens, maar heeft gezegd dat ze er niets vanaf wil weten (ze houdt zichzelf voor dat hij trouw is, echt zielig).. En dat stel zie je dan regelmatig, vier je sinterklaas mee. Bizar!!
) hebben bedacht dat het moet...
En omdat hier zo 'not done' is om niet monogaam te zijn, zal het misschien daarom eindigen in vreemdgaan. Open huwelijken of relaties of hoe heet dat zijn hier niet echt ingeburgerd... En ook dat moet ieder voor zich weten toch?Cer schreef:Geryon schreef:Ik vind de gedachte dat je het juist weet bizarder. Kennis van mijn ouders heeft allerlei affaires. Zijn vrouw had vermoedens, maar heeft gezegd dat ze er niets vanaf wil weten (ze houdt zichzelf voor dat hij trouw is, echt zielig).. En dat stel zie je dan regelmatig, vier je sinterklaas mee. Bizar!!
Nou ja, dat moet ze zelf weten natuurlijk. Als zij daarvoor kiest, wie zijn anderen dan om daar iets van te vinden. Er zijn hele volksstammen die het anders doen dan zoals 'wij hier' 'in bepaalde kringen' (ook een mooie) hebben bedacht dat het moet...
Dat een mens niet monogaam is, zal best. Ik vind het alleen wel lef hebben als je ervoor uit durft te komenEn omdat hier zo 'not done' is om niet monogaam te zijn, zal het misschien daarom eindigen in vreemdgaan. Open huwelijken of relaties of hoe heet dat zijn hier niet echt ingeburgerd... En ook dat moet ieder voor zich weten toch?
Alleen sja, als je de andere partij kwetst met je acties wordt t een ander verhaal. .overigens, waarbij ik nog steeds vind dat de vreemdganger fout is en de degene waarmee het gebeurd niet netjes, maar niet meer dan dat. Als je met de gevoelens van anderen rekening moet gaan houden blijf je aan de gang.. Dat moet de partner zelf maar doen.
. RoyceMack schreef:Ik geloof een meid toch niet als ze zegt dat ze met mijn vriend is vreemdgegaan..
maar goed, dan zou ik het navragen bij mn vriend. en ik zie t echt wel of hij liegt of niet.
Ik zou wel altijd willen weten dat ie vreemd is gegaan, maar vanuit hem..
ik wil namelijk niet in een relatie zitten waar mijn vriend mij voor schut kan zetten en dat bijvoorbeeld al zijn vrienden het weten en lachen om mijn domheid dat ik er nog neit achter ben..
dat lijkt me echt het ergste..
dus ja ik zou het willen weten, vanuit hem, zodat ik er meteen een eind aan kan maken..