Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:41

Zo bedoel ik het niet dat ik in hun portemonnee kijk.. t word meteen weer geassocieerd met niet klantvriendelij. Tjonge.. ik zie het dan in een oog opslag.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:10

Ik zit nu een jaar achter de kassa en ik zie hier zoveel herkenbare dingen staan haha.

Gelukkig zitten er veel vriendelijke klanten bij maar sommige.. Ik ben ook een mens hoor en geen robot. En als de prijs niet klopt is dat niet omdat ik dat expres doe. Ik ben 1 van de hoka's en hoevaak ik wel niet te horen krijg 'dat heeft zij niet goed gedaan!' , 'uh nee dat doet de kassa, zij scant alleen'.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:11

@kusvoorjou: Dan kan je het wellicht iets anders neerzetten. Van getypte woorden kunnen wij niet zien hoe iets precies bedoeld wordt. Als er dan bij gezegd word dat je het ziet maar het niet erg vind dat je t niet krijgt oid komt dat al wat anders over. Overigens lijkt het alsof sommigen het wel zeurderig bedoelen, daarmee bedoel ik niet direct jou maar zo zie je maar, nuance is soms heel belangrijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:24

Ik sta er toch van te kijken hoeveel asociale mensen er blijkbaar zijn. Ik probeer zelf meestal zo vriendelijk mogelijk te zijn, als ik moe ben of met mn hoofd er niet bij kan me weleens wat ontgaan maar dan zeg ik gewoon dat ik er ff niet bij was. Wel krijg ik mijzelf maar niet afgeleerd om het suffe; mag ik pinnen? te zeggen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:35

Orsje schreef:
Waar ik me gruwelijk aan irriteer is dat mensen niet luisteren. Ik werk in het kruidvat en wij hebben behoorlijk wat vragen aan onze klanten. "heeft u de voordeelkaart? , heeft u nog vragen over het geneesmiddel? Leest u altijd even de bijsluiter ivb met de risico's".

En dat de klanten midden in een vraag zelf iets vragen of gewoon "ja/nee" antwoorden.
Dan antwoorden ze gewoon "ja" op de geneesmiddel vraag en dus vraag ik wat ze willen weten. Dan kijken ze je geïrriteerd aan en zeggen "ik heb geen vragen"..
Grrrr.. Of als ik vraag of de spullen zo meegaan, ze antwoorden "ja" en blijven vervolgens staan wachten. Als ik dan gedag zeg en doorga met mijn volgende klant snauwen ze ineens "krijg ik geen zakje?!"

Dan zou ik het liefste me omdraaien en weglopen.. En deze situaties komen dus echt bij 8 van de 10 klanten voor.. En dan moet je maar vriendelijk en geduldig blijven..

Ik kan je de hand geven. Werk ook bij kruidvat (muiden) en oh oh hoevaak ik dat niet heb gehad. Of als je vraagt heeft u een voordeelkaart, geen reactie oke geeft geld. Doe de la open geef het geld terug
Ohja had nog voordeelkaart kan die nog.nee nu niet mee nee

Maar binnenkort ben ik weg ben te oud geworden ben hoogbejaard en mag op zoek naar wat anders

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:31

F_Orumster schreef:
Ik sta er toch van te kijken hoeveel asociale mensen er blijkbaar zijn. Ik probeer zelf meestal zo vriendelijk mogelijk te zijn, als ik moe ben of met mn hoofd er niet bij kan me weleens wat ontgaan maar dan zeg ik gewoon dat ik er ff niet bij was. Wel krijg ik mijzelf maar niet afgeleerd om het suffe; mag ik pinnen? te zeggen.

Moet zeggen dat ik dat voordat ik dit werk deed ook niet zo wist, er zijn veel vriendelijke mensen hoor maar verbaas me eigenlijk elke dag weer hoeveel 'aparte' mensen ik tegen kom. En daar valt 'mag ik pinnen?' niet onder hoor, dat doen heel veel mensen, vooral bij de pinkassa is dat wel grappig. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:22

Na lezen van delen van dit topic gisteren in de rij bij de kassa eens op het gedrag van de anderen gelet- en al meteen 2 ergernissen tegengekomen :)) Daarna zelf maar extra vriendelijk geweest :+

Ik vraag trouwens altijd "Kan ik dat pinnen?". Dat komt eigenlijk ook best wel stom over :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:34

Soms snap ik de frustratie van het klein geld wel hoor.

Toen ik jaren terug nog in het tuincentrum werkte kwam daar altijd een stel. Standaard hadden hun een glazen pot (je weet wel, zo'n pot van de Hak groente's)met klein geld in hun karretje staan.
Maar nooit hadden ze er klein geld bij.

Een keer kon ik het niet wisselen en het was best druk. Dus ik belde naar kantoor of ze wisselgeld wilde brengen.
Toen ging een klant giga tegen hun tekeer dat ze eens niet zo moeilijk moesten doen en gewoon betalen met kleingeld. En dat ze eens moesten beseffen dat winkeliers moesten betalen voor kleingeld, en dat hun met hun zielige gedrag iedereen ophielden.
Maar ze gaven het klein geld niet.
Uiteindelijk had ik het nieuwe wisselgeld en heb het hun gegeven.
Klein geld ging in het potje bij de rest.

Later ben ik ze eens in andere winkel tegen gekomen, maar dat doen ze dus overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:41

kiki1976 schreef:
Soms snap ik de frustratie van het klein geld wel hoor.

Toen ik jaren terug nog in het tuincentrum werkte kwam daar altijd een stel. Standaard hadden hun een glazen pot (je weet wel, zo'n pot van de Hak groente's)met klein geld in hun karretje staan.
Maar nooit hadden ze er klein geld bij.

Een keer kon ik het niet wisselen en het was best druk. Dus ik belde naar kantoor of ze wisselgeld wilde brengen.
Toen ging een klant giga tegen hun tekeer dat ze eens niet zo moeilijk moesten doen en gewoon betalen met kleingeld. En dat ze eens moesten beseffen dat winkeliers moesten betalen voor kleingeld, en dat hun met hun zielige gedrag iedereen ophielden.
Maar ze gaven het klein geld niet.
Uiteindelijk had ik het nieuwe wisselgeld en heb het hun gegeven.
Klein geld ging in het potje bij de rest.

Later ben ik ze eens in andere winkel tegen gekomen, maar dat doen ze dus overal.

Ja aan de ene kant hadden ze best met kleingeld kunnen betalen, maar aan de andere kant als ze dat potje helemaal nooit in het zicht hadden gezet, of bij zich hadden, dan had niemand er over gezeurd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:45

Precies, maar hun kiezen ervoor om er altijd mee rond te lopen in het winkelwagentje. Ze zeggen ook gewoon lachend (lees een bepaalde grijns op hun gezicht), hebben we wel maar krijg je niet.
En ja dat is dan best een ergernis haha

Laat het dan in de auto staan of zo, maar ga er niet mee te koop lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:53

Oh zo, ja dan is het erg vervelend...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:32

In de winkel waar ik werk is sindskort betaald parkeren voor niet klanten. Klanten moeten dus hun kaartje mee naar de kassa nemen, maar veel hebben dat nog niet door. Dus ik moet elke klant vragen of ze met de auto zijn. Nou van de week flipte een vrouw helemaal, ze was kreupel en moest alles tevoet doen en dit was klantonvriendelijk blabla. Maar dan op een toon, ik werk in een behoorlijke winkel maar iedereen keek. Tekeer gaan, en toen ik mijn geduld verloor en haar probeerde te vertellen dat ik liever een klagende klant heb die het klantonvriendelijk vind dan 100 klanten die voor de slagboom staan met een probleem kwam ik er gewoon niet tussen. Naja ze zag de bewaking al aan snellen dus rekende snel af. Dacht ik dat ze eindelijk klaar was met schreeuwen, vroeg ik of ze het bonnetje wou. Nou daar ging ze weer, ze moest wel alles zelf betalen hoor wat dacht ik nou!! Ja moet je vooral bier kopen joh.

Stond ze gister aan mijn kassa, het was dat de slagbomen nou vanzelf opengingen maar anders anders had ik het gewoon weer gevraagd. Wilde der eigelijk weigeren te helpen maarja dat kan ook niet. Vroeg ze nog even of ik de bonuscode voor haar wilde gebruiken. Ehm, wat dacht je van nee? Weinig keus helaas.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:49

Sammie schreef:
kelly534 schreef:
-als ik vraag of ze het alstjeblieft kleiner hebben, (je ziet duidelijk geld zitten) nee zeggen,
Dan hebben ze het dus wel kleiner, maar niet voor jou.. Weet jij veel wat ze daarna nog moeten doen..

ja dan kunne ze zeggen dat ze het helaas ergens anders voor nodig hebben, dat vind ik dan ook niet erg, maar met een snauw nee zeggen terwijl je het vervolgens wel ziet zitten.. ja sorry ik kan daar gewoon niet zo goed tegen

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:50

bij de action worden trouwens binnekort de plastic tasjes niet meer gratis weggegeven, ben benieuwd hoe mensen daar op gaan reageren :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:46

kelly534 schreef:
bij de action worden trouwens binnekort de plastic tasjes niet meer gratis weggegeven, ben benieuwd hoe mensen daar op gaan reageren :+

Beginnen die nu ook al met die flauwekul!

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:52

Ik vind dat helemaal geen flauwekul. Als je even ziet hoeveel plastic er elke dag wordt weggegooid... Gratis tasjes weggeven, dát vind ik pas flauwekul. Ik neem altijd mijn eigen tas mee en als ik dat vergeet ben ik echt niet te krenterig om even 10 cent neer te leggen voor een stukje plastic.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:52

goed dat je het zegt, neem ik voortaan zelf wel een tas mee.
Hoop wel dat ze de betaalde tasjes van betere kwaliteit laten leveren dan de huidige. :P

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:14

kohtje schreef:
kelly534 schreef:

Dat is niet vanuit de winkels, maar vanuit de overheid bedacht :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:55

kohtje schreef:
kelly534 schreef:

Hartstikke goed juist, die 'flauwekul'! Misschien eens een documentaire kijken over zwerfafval en plastic in de oceanen?

Eerlijk is eerlijk, ik nam ook uit gemak wel eens zo'n tasje van de Action mee als ik er wat kocht en dat dan niet meer in m'n eigen tas paste. Maar nu ik weet dat dat daar stopt, zorg ik dat ik zelf een extra tasje bij me heb.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:58

En als het duidelijk kenbaar wordt gemaakt (bijvoorbeeld bij de ingang en bij de kassa) zou het als het goed is per klant maar 1 keer gezeur geven of bij oplettende klanten niet eens 1x.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:10

Ik hergebruik de actiontasjes altijd als afvalzakje in de auto. Doe ik er best lang mee :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:18

Hier worden al een paar weken geen tasje meer uitgegeven (in bijna alle winkels) :=
Leuk joh, net met de feestdagen, totaal geen mensen die erover klagen ofzo :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:19

Ik ben vandaag heen geweest, was mijn tasje vergeten.... Zo stom! Kwam omdat ik een andere tas mee had dan normaal. Wel merkte ik dat de tasjes kleiner waren dan eerst. Bij ons worden de Action tassen altijd gebruikt om de prullenbakken in de wc en badkamer te legen. Knoop erin en in de container, dan stinkt het minder erg.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:22

Bij ons klaagt niemand meer over de tasjes. Wij hebben bij de ah kleine tasjes van 15 cent, grote voor 25, stevige plastic tassen voor 1,50 en stevige van dat canvas ofzo voor 1 euro. Verder hebben we ook altijd doosjes staan voor als iemand een keer een tasje vergeten is.

Vind het alleen maar beter dat die dingen weg zijn. Echt belachelijk hoe mensen zo'n simpel prut tasje belangrijker vinden dan het milieu, die mensen moeten zich echt heel diep schamen. Voor je prullenbak kun je ook goed afbreekbare tasjes halen bij de ah, zijn helemaal niet zo duur, die moeten wij nu namelijk voor de kassa's gebruiken ;)

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 02:28

jaa, ik vind het aan de wel goed van de overheid, al dat plastic!, ik hou trouwens echt van mensen die hun eigen tasje meenemen!