Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Orsje schreef:Waar ik me gruwelijk aan irriteer is dat mensen niet luisteren. Ik werk in het kruidvat en wij hebben behoorlijk wat vragen aan onze klanten. "heeft u de voordeelkaart? , heeft u nog vragen over het geneesmiddel? Leest u altijd even de bijsluiter ivb met de risico's".
En dat de klanten midden in een vraag zelf iets vragen of gewoon "ja/nee" antwoorden.
Dan antwoorden ze gewoon "ja" op de geneesmiddel vraag en dus vraag ik wat ze willen weten. Dan kijken ze je geïrriteerd aan en zeggen "ik heb geen vragen"..
Grrrr.. Of als ik vraag of de spullen zo meegaan, ze antwoorden "ja" en blijven vervolgens staan wachten. Als ik dan gedag zeg en doorga met mijn volgende klant snauwen ze ineens "krijg ik geen zakje?!"
Dan zou ik het liefste me omdraaien en weglopen.. En deze situaties komen dus echt bij 8 van de 10 klanten voor.. En dan moet je maar vriendelijk en geduldig blijven..
F_Orumster schreef:Ik sta er toch van te kijken hoeveel asociale mensen er blijkbaar zijn. Ik probeer zelf meestal zo vriendelijk mogelijk te zijn, als ik moe ben of met mn hoofd er niet bij kan me weleens wat ontgaan maar dan zeg ik gewoon dat ik er ff niet bij was. Wel krijg ik mijzelf maar niet afgeleerd om het suffe; mag ik pinnen? te zeggen.
kiki1976 schreef:Soms snap ik de frustratie van het klein geld wel hoor.
Toen ik jaren terug nog in het tuincentrum werkte kwam daar altijd een stel. Standaard hadden hun een glazen pot (je weet wel, zo'n pot van de Hak groente's)met klein geld in hun karretje staan.
Maar nooit hadden ze er klein geld bij.
Een keer kon ik het niet wisselen en het was best druk. Dus ik belde naar kantoor of ze wisselgeld wilde brengen.
Toen ging een klant giga tegen hun tekeer dat ze eens niet zo moeilijk moesten doen en gewoon betalen met kleingeld. En dat ze eens moesten beseffen dat winkeliers moesten betalen voor kleingeld, en dat hun met hun zielige gedrag iedereen ophielden.
Maar ze gaven het klein geld niet.
Uiteindelijk had ik het nieuwe wisselgeld en heb het hun gegeven.
Klein geld ging in het potje bij de rest.
Later ben ik ze eens in andere winkel tegen gekomen, maar dat doen ze dus overal.
Sammie schreef:kelly534 schreef:Dan hebben ze het dus wel kleiner, maar niet voor jou.. Weet jij veel wat ze daarna nog moeten doen..-als ik vraag of ze het alstjeblieft kleiner hebben, (je ziet duidelijk geld zitten) nee zeggen,
kohtje schreef:kelly534 schreef:bij de action worden trouwens binnekort de plastic tasjes niet meer gratis weggegeven, ben benieuwd hoe mensen daar op gaan reageren
Beginnen die nu ook al met die flauwekul!