Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:33

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:34

Dat is iets heel anders Kiki, dat gaat over echt foute prijzen. Iedereen kan bedenken dat een stickertje met 6,95 op een Senseo 69,50 had moeten zijn...
Dit gaat over iets dat t/m zondag in de aanbieding was, waarbij maandag dan het kaartje per ongeluk nog hangt.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:44

Zoiets had ik laatst bij Dolcis. Ik was op zoek naar zwarte laarsjes, en er waren een paar in de aanbieding voor €50. Ik ze meegenomen, kom ik bij de kassa en toen scande ze €90. Ze heeft haar leidinggevende erbij gehaald, en die zei dat er een overijverige medewerker was geweest, want mijn laarsjes hoorden niet bij de €50 actie, maar hadden wel zo'n sticker opgeplakt gekregen. Maar ik kreeg ze wel mee voor €50, vond ik echt heel erg netjes :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:50

Niobe schreef:
Ik kocht eens bij een V&D wat lingerie en na het afrekenen kreeg ik van de cassiere: "Veel plezier ermee!"
Niet een hele rare opmerking, maar ik vond 'em wel een beetje ongemakkelijk :=

Dit ongemakkelijk? hetzelfde zei mijn huisarts toen ik als 20 jarige voor het eerst de pil ging halen..... :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:46

Sky_As schreef:
Niobe schreef:
Ik kocht eens bij een V&D wat lingerie en na het afrekenen kreeg ik van de cassiere: "Veel plezier ermee!"
Niet een hele rare opmerking, maar ik vond 'em wel een beetje ongemakkelijk :=

Dit ongemakkelijk? hetzelfde zei mijn huisarts toen ik als 20 jarige voor het eerst de pil ging halen..... :+

Het kan ook een gevalletje automatische piloot zijn.
Ik heb ook een aantal jaar bij de V&D gewerkt, waarbij ik honderden klanten om hun Airmilespas heb gevraagd nadat ik die al gescand had :+ . Evenals het veel plezier wensen, dat deed ik zo'n beetje bij iedereen.
Misschien was het zo niet bedoeld ;)

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:47

Ik vraag ook vaak nog om de klantenkaart terwijl ik die al lang gehad heb. Als het druk is ga je gewoon snel op de automatische piloot en dan heb je dat :))

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:49

_lies_ schreef:
Hunkemoller toevallig?
Daar hebben ze mij geprobeerd slappe oma bh's aan te smeren, omdat ze niks anders in mijn maat hadden...
Kom er ook nooit meer, genoeg andere winkels die het wel hebben :')

Nee het was SandraBra in Utrecht, bij de Hunkemöller hebben ze mijn maat nooit. Of het zijn van die flutdingen met smalle bandjes waardoor mijn schouder bijna in tweeën breekt :')

Blijheid schreef:
Ik vraag ook vaak nog om de klantenkaart terwijl ik die al lang gehad heb. Als het druk is ga je gewoon snel op de automatische piloot en dan heb je dat :))

Ja dat deed ik ook vaak. "Heeft u een klantenkaart oh nee grapje, laat maar" :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:51

Bizzybijtje schreef:

Dat had ik idd ook. Heeft u een klantenkaart o wacht sorry die had u al gegeven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:52

ryukapple schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat had ik idd ook. Heeft u een klantenkaart o wacht sorry die had u al gegeven :+

Ik zit dan altijd zo: "...Oh..... Grapje!" :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:05

Ik heb dat ook vaak gehad ja, gelukkig konden de meeste mensen er wel mee lachen!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:11

Niet echt een winkel, maar van een manege in Tirol. Wilde graag eens op een echte ouderzetse haflinger de bergen in. Werd ik eerst geweigerd omdat ik zogezegd nog geen 15 jaar was >;) Dat kon niet want mijn broertje en zusje waren nog zo jong en ook mijn uiterlijk verraade mij -O- Kleine kanttekening, ik was 21 en mijn broertje en zusje waren mijn bloedeigen kinderen van 1 en 3 jaar :') Mocht uiteindelijk wel mee op een rit en dat was onvergetelijk :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:37

Konstantine schreef:
Dat is iets heel anders Kiki, dat gaat over echt foute prijzen. Iedereen kan bedenken dat een stickertje met 6,95 op een Senseo 69,50 had moeten zijn...
Dit gaat over iets dat t/m zondag in de aanbieding was, waarbij maandag dan het kaartje per ongeluk nog hangt.

Ik geef dan altijd het product nog voor de actie prijs mee :j
Is onze fout dat dat kaartje er nog hangt, en daar hoort de klant niet de dupe van te worden :n

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:03

NoeskaMoos schreef:
Sky_As schreef:

Het kan ook een gevalletje automatische piloot zijn.
Ik heb ook een aantal jaar bij de V&D gewerkt, waarbij ik honderden klanten om hun Airmilespas heb gevraagd nadat ik die al gescand had :+ . Evenals het veel plezier wensen, dat deed ik zo'n beetje bij iedereen.
Misschien was het zo niet bedoeld ;)

klopt, maar een huisarts zal niet heel vaak veel plezier ermee zeggen......

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:04

elainelouise schreef:
Konstantine schreef:

Ik geef dan altijd het product nog voor de actie prijs mee :j
Is onze fout dat dat kaartje er nog hangt, en daar hoort de klant niet de dupe van te worden :n

Dat was ook altijd onze aanpak. Als de actieprijzen er per ongeluk niet hingen dan kregen klanten het ook voor de actieprijs. Wel zo eerlijk! :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:14

Shadow0 schreef:
Hmmm, die eurocenten zijn nu al zolang uit de running (9 jaar minimaal) dat ik vind dat dat wel gewoon geaccepteerd is. Wiki zegt ook dat winkeliers het mogen weigeren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wettig_betaalmiddel

Dat kan alleen als er een bordje hangt of stickers beplakt zijn oid net als met groot briefgeld.
Verder wordt er dus hier gewoon nog mee betaald.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:18

Ohja, schiet me nav. het andere topic iets te binnen. Bij 'mijn' Lidl loopt een meisje rond, en dat is echt een schreeuwerd! Ik had het laatst met een vriendin over 'dat ene blonde meisje bij de Lidl', zegt ze "bedoel je die schreeuwlelijk?". Die is dus altijd door de winkel aan het schreeuwen. Daarnaast zijn er ook een paar die, terwijl ze een klant 'helpen', met elkaar over het weekend en het feestje van collega x gaan zitten kletsen. Mateloos irritant vind ik het.

Gelukkig zitten er ook een paar toppers bij die Lidl, dat scheelt ;) En de Aldi bij mij in de buurt heeft een meisje, die vind ik echt geweldig. Super vriendelijk, altijd gezellig, etc. De albert heijn en jumbo vallen mij toch ook regelmatig tegen. En dan vind ik het erger, want daar ga ik (mede) voor de service naartoe. Lidl/aldi alleen voor de lage prijs.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:40

Celiien schreef:
Zo had ik wel eens een meisje voor me, was bij etos of kruidvat oid. Die vroeg om een pakje condooms (meisje was een jaar of 13). dus die vrouw achter de kassa keek haar zo aan en zegt tegen haar, heb je je id bij je? Dus dat meisje helemaal
Rood worden en zeggen uh nee? Zegt die mevrouw achter de kassa dan krijg je ze niet mee van mij :=

En daarna keek ze mij aan en gaf ze me een knipoog en gewoon normaal :') . Tjah ik gaf haar ergens toch wel groot gelijk, ze was echt max 14! maar nu de vraag of ze ze wel ergens anders heeft gehaald of toch maar niet := ? Hoop t dan weer wel zegmaar :')

dat vind ik dus echt heel fout van de kassa medewerkster,
je hoeft voor condooms geen ID te tonen, het is een gegeven feit dat ze er steeds vroeger mee zijn.
als ik achter dat meisje had gestaan, had ik toch gezegt. geef dat kind die condooms mee, liever dat ze die gebruikt als dat ze straks zwanger is, en daar bij zit er geen minimum leeftijd aan condooms kopen. en had ook even een klacht over d'r gedrag in gediend, hoe krijg je meer tiener moeders jeetje schandalig gewoon

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:38

Geen rare opmerking maar ik erger me altijd dat als ik bij supermarkt ben bij de kassa en dat ik dan nooit een bonnetje mee krijg. Dan moet ik eraltijd zelf naar vragen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:06

Waar ik me soms aan kan ergeren is dat de kassamedewerker/ster de stokjes niet doorschuiven. Zeker lastig dat je moet wachten totdat de rij doorschuift voordat je erbij kan. Maar als hun ze gewoon verder doorschuiven iedereen er gewoon bij kan

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:10

Waar ik me aan irriteer is dat sommige kassameisjed dat tussenfinanciering bij de achtersteband zo hard klappen, dat alles omvalt en t 9 vd10x niet past. Ik gebruikte dat ding nooit :=

Ooo en als t ristig is en ik haal boodschappen, kom aan bij de kassa waar niemand staat, en ik vraag of ik even eerst de boodschappen erop mag zetten ik zo'n kop naar me krijg van halooooo ik zit hier niet voor mn plezier hoor

Terwijl ik het uit mezelf vroeg of deed en t juist wel fijn vond, even 3 minuutjes ( want meer is het niet) niks :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:33

Celiien schreef:
Waar ik me aan irriteer is dat sommige kassameisjed dat tussenfinanciering bij de achtersteband zo hard klappen, dat alles omvalt en t 9 vd10x niet past. Ik gebruikte dat ding nooit :=

:? :? :? Wattes?

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:38

_Nadia_ schreef:
Celiien schreef:

:? :? :? Wattes?

+1 := :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:58

kiki1976 schreef:
Hier op het dorp hebben wij een soort van sportzaak, maar verkopen ook de wat duurdere merkkleding erbij. Mij is het nog steeds een raadsel dat die zaak nog steeds bestaat en dat er mensen zijn die er graag komen. Ik rij liever een stuk verder weg dan dat ik daar heen moet.

De eigenaar van de winkel luistert nooit naar wat je vraagt of zegt.

Zoonlief (die was toen 5 of zo) z'n gymschoentjes waren te klein geworden dus ik dacht ik loop even daar snel naar binnen.
Hij vraagt netjes of hij ons kan helpen, en ik leg uit dat ik opzoek ben naar gymschoentjes. Niet van die hele duren want het over een maand zomer vakantie en hij groeit de laatste tijd flink hard.
Kwam hij met schoenen aan van € 50.-. Ik aangegeven dat ik die te duur vind.
Begint hij een heel gesprek tegen m'n zoontje van "vind je deze niet super mooi, dan heb je de stoerste schoenen van de hele klas". Doe ff normaal, ik ga geen Nike Air Max kopen als gymschoenen.
Ben zo de winkel uit gelopen.
Maar gewoon zo op het gevoel van een kind inspelen om maar dure gymschoenen te kunnen verkopen.

Later er nog 1x geweest met mijn man die nieuwe schaatsen wilde.
Ik had weinig zin om nog bij die winkel naar binnen te gaan, maar m'n man haalde me over.
En ja hoor daar kwam de eigenaar weer, kan ik jullie helpen.
M'n man zei dat hij noren wilde.
Eigenaar: heeft u voorkeur voor een merk? Hoge of lage?
Man: Lage maar geen voorkeur voor een merk. Prijs max € 100.- voor die andere halve keer dat ik schaats.

De eigenaar kwam met schaatsten aan, maar mijn man vond die niets omdat het hoge noren waren.
Toen kwam hij met schaatsten die wel lekker zaten maar mijn man vond die te duur, waren € 250.-
En dat ook gezegd.
Ohhh dan heb ik voor u de schaats die u zoekt. Ik ging alweer lichtelijk het kookpunt bereiken, want vent luister eens wat er gezegd word.
Nou deze schaatsen waren het helemaal. Aan de manier hoe hij de doos al anders neerzette voelde ik al nattigheid (en nee, niet in een wak gevallen met schaatsen haha) dus ik liep om hem heen en keek op de doos. Ik lag zowat gestrekt, schaatsen van € 450.-
Ik zei tegen m'n man, kom we gaan want er word gewoon niet geluisterd. Die kijkt mij aan en zegt "hoezo"?
Nou als wij schaatsen vragen van max € 100.- komt hij met schaatsen van € 250.- als we zeggen dat we die te duur vinden, komt hij met schaatsen van € 450.-

Toen we de winkel wilde uitlopen liep hij maar te mekkeren over hoe goed die schaats was. Werd ook gebruikt bij wedstrijden (één of ander model klapschaats).

Maar later had ik hem zelf als klant in de winkel, tja en toen vond hij mij de rare verkoper _O-
Want ik wilde hem geen blik verf vergoeden waarvan hij vond dat de kleur afweek.
Tja dat is logisch als je een muur gaat bijwerken waarvan het schilder werk er al langer dan 3 jaar opzit.
Nee hij wilde z'n geld terug, maar de pot muurverf van € 11.- was leeg.....

Wat een mafkees :')
Bovendien schaatsen ze op tv niet op schaatsen van €450,- dat is een lachwekkend laag bedrag _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:03

@Janine1990
Is idd een mafkees.
Maar hij bedoelde niet de profs maar degene die op een lager niveau schaatsen, tenminste zo vatte ik het op _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:12

kiki1976 schreef:
@Janine1990
Is idd een mafkees.
Maar hij bedoelde niet de profs maar degene die op een lager niveau schaatsen, tenminste zo vatte ik het op _O-

Ik ging ooit met een serieuze amateur, die had al schaatsen van 1500 euro.

Ik mag zelf ook graag schaatsen (als er natuurijs ligt, ik ga er niet voor naar een kunstijsbaan) en de schaatsen die ik al drie jaar op het oog heb, zijn amateurschaatsen en kosten ook 400 euro volgens mij. Daar zal geen enkele serieuze amateur mee rijden hoor... :P

Dus dat die winkel nog bestaat, is inderdaad een wonder als de beste man altijd zulke dingen loopt te verkondigen.