_Nadia_ schreef:Dan moeten ze in Nederland de mogelijkheid tot thuisonderwijs geven, onze leerplichtambtenaar wilde daar absoluut niet aan mee werken en dus zou ik een gigantische boete krijgen (die ik niet kon betalen want minimuminkomen) als ik mijn kinderen niet naar school zou brengen. Ik had mijn kinderen graag zelf les willen geven, en de overheid dus heel veel kosten kunnen besparen, maar nee, dat kon niet volgens de leerplichtambtenaar.
Nu krijgen ze alsnog thuis les en gaat het hartstikke goed met ze.
maar, wellicht klink ik nu heel bot. Maar hoeveel kinderen heb je? Kan zijn dat ik een van je eerdere berichten verkeerd heb begrepen, maar 2 kinderen op verschillende scholen en 2, bijna 3 kinderen thuis.
Daar kies je dan toch ook zelf voor? Iedereen is vrij om te doen wat ie zelf wil natuurlijk en als je graag 20 kinderen wil, moet je er 20 krijgen ,helemaal je eigen feestje. Maar je moet er wel voor kunnen zorgen. Als iemand 3 paarden heeft terwijl ze d'r maar 1 kan verzorgen krijg je hier op bokt ook gelijk te horen dat ze per direct d'r twee andere paarden moet verkopen of nooooooooooit aan paarden had moeten beginnen.
Zo vind ik ook dat mensen die niet stabiel genoeg zijn om een kind op te voeden, beter geen kind hadden kunnen krijgen (zo ken ik er een paar in m'n omgeving, van volwassen mensen tot jochies van 19 die "pappa worden en zo blij zijn").
Als het voor je werkt, prima, en als je ermee om kan gaan en er de zorg voor kan dragen, helemaal top. Maar het moet niet zo zijn dat de overheid daar maar voor op moet draaien..
maar dat is dus wat ik bedoel met dat alles is maar vanzelfsprekend..
)