Ibbel schreef:Polivy schreef:Dat is appels met peren vergelijken. Wel of geen vlees eten is een levenswijze. Een stukje opvoeren niet.
Nee, het is een principekwestie: heeft het bruidspaar alle recht om de regels op te stellen of niet.
Ik kan net zo goed stellen dat ik principieel tegen amateurlolbroeken ben, en dat mijn levenswijze bestaat uit het vermijden van grappen en grollen. Dat bepaal ik helemaal zelf, of dat een principe is of niet.
Volgens mij is het dan meer een principekwestie in de zin van respecteren van een levenswijze. En dat gaat beide kanten op. Natuurlijk stel je als bruidspaar de regels, alleen daarin kun je best rekening houden met een ander. En dat hoeft niet zo ver te gaan dat je iedereen overal in wil pleasen, want dat gaat niet, maar met essentiële dingen als het wel of geen vlees eten kan dat prima.
Wat ik aan wil geven: het is niet zo zwart wit als hier in het topic veel gesteld wordt. Waarom moet het het één zijn of het ander? Waarom kan er vanuit beide kanten niet rekening gehouden worden met? Natuurlijk ben je als bruidspaar doorslaggevend, maar je bent ook een gastheer/-vrouw.
Ik zal niet zeuren over het feit dat ik als vegetariër misschien niets te eten heb op een bruiloft, maar ik voel me daar ook niet prettig bij en flink gepasseerd. Het is een kleine moeite om daar rekening mee te houden, vind ik. Dat werkt de andere kant op natuurlijk net zo. Als vleeseter op een 'vegetarische bruiloft' zou ik ook niet zeuren, maar ik zou me ook wel gepasseerd voelen.