Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milty

Re: Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:21

Aaaah, ik dacht dat jullie de oma aan het opereren waren xD Vond het al een beetje raar

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:36

Ja, want de rest van de droom was zo normaal. :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:37

Ik droomde dat ik in Italië op een terrasje zat en dat een vriend van me er ook was, hij was terrassen aan het opruimen (lees: stoelen en tafels sjouwen) en na zn werk kwam ie bij mij en hebben we samen gegeten en van het weer genoten.
Heel vaaaaaag.
Ik droom best vaak over die vriend trouwens. Over veel bekenden trouwens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:42

Over rare dromen gesproken..

Ooit gedroomd dat ik in de oude schuur was. Boven een hooi en rommelplek, en onder veel rommel :')

Ook allemaal blauwe slingers/plastic stroken die boven en bij de hooizolder hangen.
Ook planken van de ene kant van de hooizolder naar de ander..

Heb ooit gedroomd dat ik daar als een soort slingerende tarzan onze kat moest vangen. Maar deze kon vliegen :')

Heb m niet gepakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:44

_sharonnn schreef:
Ik droomde dat ik in Italië op een terrasje zat en dat een vriend van me er ook was, hij was terrassen aan het opruimen (lees: stoelen en tafels sjouwen) en na zn werk kwam ie bij mij en hebben we samen gegeten en van het weer genoten.
Heel vaaaaaag.
Ik droom best vaak over die vriend trouwens. Over veel bekenden trouwens..

Ik droom vaak over dingen op school.. En dan vooral gym :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:46

Over dat realistische dromen en over alles gaan twijfelen… Ik heb vorige week twee keer mijn les afgezegd, omdat ik niet kon. Maar er was helemaal geen les. Heel fijn als je droomt dat dat je er wél les is. :+ En zo zou ik zweren dat mijn paard een ijzer was verloren, maar vraag ik de smid, zie ik later dat mijn paard nog netjes alle ijzers heeft. Echt, ik word gek!! Ik geloof niets meer. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:54

Zo iets gebeurt mij ook wel eens. Zo werd ik laatst wakker met het idee dat we toch écht twee honden hadden. Ik liep nog naar boven om aan mijn moeder te vragen waar de tweede hond nou was. Alles was zo realistisch.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:06

Ik droom ook heel realistisch!
Vooral te laat komen voor belangrijke dingen :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 05:13

Ik droomde pas dat we één van onze paarden naar een andere stal gedaan hadden... En dat terwijl het echt een geweldige plek is. Toen ik wakker werd, voelde ik me zó rot -O-
Tot ik besefte dat het niet echt was, wat een opluchting!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:27

Weer een rare droom gehad.
Ik droomde dat ik samen met mijn vader, stiefmoeder en broertje in een soort aqua zoo was. Eerst gingen we naar het dakterras omdat daar sneeuw was. Ik deed mijn schoenen uit (ik heb echt iets met schoenen in mijn droom) en begon te schaatsen. Ik ging een trap naar beneden waar een bibliotheek was. Ik besloot een paar boeken te lenen en sleede weer terug. Daar weer aangekomen bleken mijn schoenen gestolen te zijn maar dat was niet zo erg.
Mijn broertje en ik liepen naar beneden en we gingen kijken bij de krokodillen. Ik zette hem op de rand en hij viel in het water! Gelukkig zat hij aan een ketting en trok ik hem weer uit het water.
Ipv er van te leren zette ik hem bij de schildpadden weer op de rand. Hij viel weer en was dit keer zó geschrokken dat hij in een schildpad was veranderd!
Van mijn vader mocht ik niet meer naar de zoo totdat mijn broertje geleerd had om te kunnen duiken.
Daarna zijn we nog vrolijk de hele zoo doorgegaan op zoek naar haaien :D

Ik ben op de een of andere manier vaak opzoek naar haaien in mijn droom...

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:11

Wat toevallig dat ik dit topic tegen kom! Ik heb namelijk zó raar gedroomd vannacht :z

Ff een kleine uitleg. Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb nu een stiefmoeder met 3 zoons. Thom, Mats en Per. Ook heb ik nu een stiefvader en mijn echte broertje plus vader en moeder.

Het begon zo. Mijn stief familie was op handdoeken aan t picknicken voor de deur van mn echte oma in de sneeuw... Vervolgens was ik mn vader stiefmoeder en stiefbroertjes kwijt. Mijn oma woont in dezelfde straat als ik woon dus ik keek de straat in en zag voor mijn voordeur mn stiefmoeder vader en broertjes staan. Ik wou dus naar hun toelopen maar dat ging niet want t ging plots heel hard waaien (????) dus moest ik me aan de straatstenen plat om mn buik voort trekken naar mn fam.
Toen ik bij mn huis aankwam waren mn stiefbroertjes er wel, maar mn vader en stiefmoeder er niet. Per had dorst dus ik nam mn broertjes mee naar binnen in huis en gaf ze drinken. Mn moeder en stiefvader waren aan t drinken bij de overburen (die ze totaaal niet mogen) Vervolgens kwamen we de keuken uit en zaten me stiefvader en moeder met een rare glimlach op de bank (???) en toen begon ik te schreeuwen waarom ze mijn stiefmoeder en vader vermoord hadden (?!?!?!!?!?) dus toen namen ze me mee naar boven en deden de douchedeur open....

En toen werd ik wakker.... Ik kan t me nog zo helder herinneren!! t is echt doodeng!!!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:21

Ik heb vannacht heel grappig gedroomd :')

Iets met buitenaardse wezentjes :P
Maar wat ik heb gedroomd weet ik niet meer.. Alleen dat ern klein wezentje op een hooibal met wit plastic zat :')

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:14

Ik heb laatst gedroomd dat mijn basisschool de middelbare was. Ik kwam aan maar ik kon het Frans lokaal niet vinden, uiteindelijk wel gevonden, stonden er allemaal groep 8-ters en mijn Frans docent(voor het gemakt D) ik ging dus leren komt er een meisje die zegt 'jij moet naar de dokter! Ga dan, dan mis je de les!' (ik wist niet eens dat ik naar de dokter moest, ik had ook geen briefje) dus ik ging naar D, maar ik had geen absentiebrief en D wordt heel boos op mij. Daarna loop ik naar de gang en staat er een hele knappe jongen, daarna liep ik langs hem en deed ik mijn rugtas op mijn rug maar op de een of andere manier viel ik achterover. Dit gebeurde een paar keer achter elkaar :+ ik schaamde me best erg!

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:18

Hahaha lekkere blooper _O-

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:38

Ohh dit is echt iets voor mij, ik droom de laatste tijd élke nachte en dan over bepaalde mensen op school. Ik word van een paar misselijk als ik ze zie omdat is zooo raar en eng over ze gedroomd heb..

Vannacht droomde ik dat ik een springwedstrijd had op Arthur, mijn shetlander ( waar ik helemaal niet op rijd maar goed) en ik zette hem vast en er liep een super knappe jongen en het enige wat ik zei was; KNAP KNAP KNAP. En toen sprong ik opeens met arthur.. Heeeel vaag _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:16

Kaus schreef:
Zo iets gebeurt mij ook wel eens. Zo werd ik laatst wakker met het idee dat we toch écht twee honden hadden. Ik liep nog naar boven om aan mijn moeder te vragen waar de tweede hond nou was. Alles was zo realistisch.

Ik heb ook soms dat ik mijn vriend iets heel grappigs wil vertellen, over dat een vriend van ons nou weer wat raars uit heeft gevroten ofzo, en dan tijdens het vertellen denk ik ineens "maar wacht... dat was helemaal niet echt gebeurd, dat heb ik gedroomd :oo "

Of dat je iets vraagt aan iemand; "ga je dit of dat nog doen?" en dan een rare blik krijgen... Oh wacht sorry, dat heb je in mijn droom verteld :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:29

Vannacht gedroomd dat ik op de manege was. We zouden springen, en eerst hebben 2 uit de les voor mij de springbalk doorgezaagd, hij was heel lang!

pony opgezadeld maar niet vastgezet, daarna mn spullen zoals cap etc op/om/aan doen. Ook sporen?! Terwijl ik daar niet mee rijdt op dat beessie :')

Toen ik weer omhoog keek nadat ik mn sporen vast had gedaan, stond de pony er niet meer :')

later gedroomd dat ik op de foto stond met mijn moeder en het net leek alsof ik een blokjesbeugel had op mn bovenvoortanden.. Keek ik in de spiegel bleken het gaatjes te zijn! Bang voor de tandarts(? Valt reuze.mee :') ) dus helemaal gestresst. Toen ik wakker wordt direct met mn tong langs mn tanden :') viel gelukkig mee :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:03

Een paar dagen geleden vertelde een vriend dat onze presentatie (ik was er niet bij) heel erg was mislukt, hij twijfelde of we een voldoende zouden halen.
In mijn droom ging ik dus met die docent praten om hem over te halen de presentatie over te doen maar dan met mij erbij. Ik moest even met hem overleggen en liep met hem mee, op zijn kantoortje aangekomen bleek hij opeens Duits te zijn!
Hij kon alleen nog maar Duits spreken maar gelukkig kon ik dat ook wel vloeiend.
Nadat ik hem had overtuigd de presentatie over te doen wilde ik weer weggaan, maar toen kwam ik er achter dat ik geen schoenen aan had! Die was ik vast thuis vergeten. (Ik heb écht iets met dromen over schoenen...)
Gelukkig was ik zo verliefd (op wie?) dat mijn voeten wel warm zouden blijven...

@Joaltijd jij hebt een toepasselijk onderschrift op bijna al mijn dromen.
Stomme schoenen :Y)

Edit; ik droomde een paar nachten geleden ook dat een oud klasgenoot een relatie had met Epke Zonderland.
Om dat de vieren hielden we een sportdag op school. Normaal ben ik redelijk goed met gym maar nu ging alles mis.
Ik miste het touw met touw zwaaien, ik kwam niet op de bok, ik maakte een faceplant op de brug, ik viel met snowboarden en nog veel meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:21

Hahaha, je mag hem 'stelen' hoor :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 04:15

Pfff ik word net wakker van een akelige droom.

Ik had 2 vrienden die veranderd waren in een soort van zombie achtige wezens vermoord met een kapmes door ze daarmee beide doormidden te hakken.
Ik dacht pfff eindelijk is deze nachtmerrie voorbij! Dus ging naar boven.
Ik hoorde allemaal gestommel en zag dat er allerlei schuim naar boven kwam kruipen....
En toen begon het! Iedereen die maar in aanraking kwam met het schuim veranderde in een ware plaaggeest achtige mens die door middel van spuug weer andere mensen kon besmetten, ook konden ze net als spiderman zo een draad schieten en naar boven klimmen of door de stad heen slingeren.
Op het einde was het zo dat mijn zus mij ook ging besmetten en toen dit gebeurd was werd ik gelukkig wakker.... Pfff het leek wel een spannende film.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:38

Nou, gelukkig, je bent wakker en het is niet echt. Bah. naar hoor.
Vannacht gedroomd dat een stalgenoot haar relatie ging uitmaken. Ik ging mee omdat ze het zo moeilijk vond. Ik bleef voor de deur wachten. Daar (in de stad) liep mijn paard los (is al 7 jaar dood). Ik riep "heb je ff een halster? Rens loopt los door de straat" Behoorlijk achterlijke droom!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:31

Ik kwam dit topic tegen en heel toevallig weet ik mijn droom van afgelopen nacht nog..

Ik zat met een jongen (scharrel) achterin de auto bij mijn ouders..
En toen ging hij me vertellen dat hij wel mijn vriendje wilde zijn maar wel vreemd moest kunnen gaan.
En nog een voorwaarde was dat hij wel samen wilde wonen... (ik ben momenteel mijn eerste eigen huisje aan het verbouwen ;) )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:22

Hahah :=

Ik heb heel vaag gedroomd, dat we Wie is de Mol gingen spelen met een aantal mensen (waarvan ik met een aantal daadwerkelijk 4 dagen WIDM heb gespeeld) en we gingan oa met de tram naar Glasgow, maar de conducteur was echt een stroef mens, want omdat ik niet in had gecheckt mocht ik alleen op stoeltjes zitten en niet op het dubbelgevouwen matras waar de rest op zat :n

Eenmaal daar zag ik allemaal dingen die ik me kon herinneren van de ene keer dat ik er ooit ben geweest. Ook zei een vriend van me dat dit maar een tussenstop was om ons op het verkeerde been te zetten maar dat we eigenlijk WIDM in Australië gingen spelen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:02

Vannacht weer s gedroomd wat ik heb onthouden :') (ik had gister bijna een lachbui toen ik in de trein werdt gecomtroleerd door een conductrice :P ik las iets heeeuul grappigs op bokt.. :+)

Ik droomde dat ik naar school toe ging en in de trein zat.. Fiets mee, maar omdat ik een jaarabbonement had, was ik vergeten een kaartje te kopen voor de fiets.. Ik helemaal stressen toen een conductrice (zelfde persoon als ik gister zag) langskwam.. Zoeken, huilen.. Helemaal in paniek :') boete van 40 euro :( :')

Op school kon ik naaar een hoge school voor een gesprek.. Ik wou de opleiding 'bewaker' doen, maar omdat ik een lichte zenuwziekte heb wisten ze niet of ik geschikt was. Dus ik moest een gebouw op en af-klimmen. Ik zou er nog iets over horen..

Terug naar huis, in de trein zit ie stokvol! Ik ben te lui om te staan, dus ga op de grond zitten!

Roept de machinist om dat er uemand is waarbij het huis misschien in de brand staat en of ze mag bellen :')

Daarna zag ik een shot van een jongetje dat in bed lag en door geluid wakker wordt.. Inbrekers? hij uit bed, gaat de deur open, staan er 2 bouwvakkers?! :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:46

Vannacht meer een nachtmerrie dan een droom.
Ik droomde dat ik samen met mijn stiefbroer, stiefzusje en zus naar een café was gegaan. Daar aangekomen zat er overal bloed op de muren bij het plafond. Ik had ergens gelezen dat dit betekende dat 'the seventeenth child' dan vermoord zou worden. Na lang rekenen kwam ik erachter dat dat mijn zus was.
Om haar te beschermen pakte ik haar in in kussen en dekens. Ik belde mijn moeder en stiefvader dat ze ons op moesten halen. Ik propte mijn zus in de achterbak en ging op de achterbank zitten.
Daar hadden we een tv scherm waar een trailer op kwam over 'the nineteenth child'. Het was een super enge trailer met gillende mensen en baby's.
Na wat onderzoek bleek het kind dat vermoord moest worden niet 'the seventeenth' maar 'the nineteenth child' was, en dat was ik!!
Ik moest vermoord worden door mijn hond... Toen hij boven op mij sprong verdedigde ik me en langzaam aan trok ik al zijn kiezen (zo groot als paardenkiezen) uit zijn bek...

Toen werd ik gelukkig wakker..