Lavien schreef:Het valt mij op dat vooral dames die kleiner zijn er minder moeite mee schijnen te hebben dan de langere dames(>1.80).
Ik kan dat wel begrijpen, de kans dat je als vrouw van 1.63 een langere man dan jijzelf tegenkomt is in Nederland vrij groot. Wanneer je >1.80 bent, is die kans al aanzienlijk kleiner. Ik kijk toch even net iets beter als een mooie lange man in mijn vizier verschijnt, omdat ik het minder vaak tegenkom.![]()
Ik voel me als lange vrouw (>1.80 )vaak lomp, slungelig en heel groot. Ik kijk bijna altijd naar beneden als ik met iemand in gesprek ben. Naast een man van 1.70 lopen voelt voor mij heel ongemakkelijk, omdat ik me dan een gigantische reus voel. Niet charmant, niet vrouwelijk. Als je rond de 1.60 bent, ken je dat gevoel veel minder snel.
Voor mij voelt het als lang persoon heel fijn om een nóg langer persoon tegen te komen. Ook eens het idee dat je lekker in iemand weg kunt kruipen.
Misschien klinkt het oppervlakkig, maar voor mij voelt dat niet zo.
100% mee eens! Met mijn 1.83 is het inderdaad bijna altijd het gevoel dat ik een reus ben. Naast een groter iemand voel ik me veel meer zelfverzekerd.

Mijn vriend is gelukkig 1.96 en ik 1.68 dus dat scheelt (meer) dan genoeg haha. 
dus over zijn lengte heb ik eigenlijk nooit nagedacht. Was te afgeleid door hoe leuk hij was

) als een man dan de verhouding andersom heeft zou ik me daar wel ongemakkelijk bij voelen.
) en niet zoals de rest. Met vrienden is dat al een stuk minder/niet. Zij kennen mij en bij hun voel ik me gewoon fijn. Bij volwassenen werkt het vaak in mijn voordeel, omdat ik ouder over kom.