Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:26

Lavien schreef:
Het valt mij op dat vooral dames die kleiner zijn er minder moeite mee schijnen te hebben dan de langere dames(>1.80).
Ik kan dat wel begrijpen, de kans dat je als vrouw van 1.63 een langere man dan jijzelf tegenkomt is in Nederland vrij groot. Wanneer je >1.80 bent, is die kans al aanzienlijk kleiner. Ik kijk toch even net iets beter als een mooie lange man in mijn vizier verschijnt, omdat ik het minder vaak tegenkom. :)*

Ik voel me als lange vrouw (>1.80 )vaak lomp, slungelig en heel groot. Ik kijk bijna altijd naar beneden als ik met iemand in gesprek ben. Naast een man van 1.70 lopen voelt voor mij heel ongemakkelijk, omdat ik me dan een gigantische reus voel. Niet charmant, niet vrouwelijk. Als je rond de 1.60 bent, ken je dat gevoel veel minder snel.

Voor mij voelt het als lang persoon heel fijn om een nóg langer persoon tegen te komen. Ook eens het idee dat je lekker in iemand weg kunt kruipen.
Misschien klinkt het oppervlakkig, maar voor mij voelt dat niet zo.

100% mee eens! Met mijn 1.83 is het inderdaad bijna altijd het gevoel dat ik een reus ben. Naast een groter iemand voel ik me veel meer zelfverzekerd. :)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:38

Mijn vriend is ook een stuk kleiner dan ik..hij is rond de 1.55 en ik ben rond de 1.68.
We zijn al 5 jaar gelukkig samen een kan me ook geen betere vriend voorstellen. Ik vind het ook niet erg dat hij kleiner is. Waar ik me wel gruwelijk aan kan irriteren zijn mensen die er (gemene) opmerkingen over maken of mensen die je zo aan staan te gapen alsof ze net god weet wat voor iets raars gezien hebben.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:40

De kleding problemen ken ik wel van mijn moeder en mijn zus.... Vooral mijn zus die een erg lang bovenlichaam heeft, heeft vaak moeite met kleren en vooral ook jurkjes! BH problemen komen trouwens bij elke lengte voor.... Ik heb 70DD nou die vind je ook niet bij elk merk...

Zelf vond ik het als kind wel een voordeel zo'n grote moeder.... Ze stak altijd boven de winkelrekken uit.... :Y)

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:41

het zou voor mij in eerste instansie een no go zijn als ik dan alleen naar t uiterlijk kijk, maar misschien komt dit ik ook omdat ik zelf erg klein ben. (1,57), maar ja als je diegene echt echt leuk is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:53

@Janine1990
Ah, kleding issue ken ik ook. Confectie maat (zo noem je dat toch?) is best gericht op lange vrouwen.
Volgens mij moeten modellen minstens 1.75 zijn ofzo?
Maar goed, liever te lange broeken dan te korte, fair enough.

Brede schouder issue heb ik ook. Rij jasjes (en blazers, leren jasjes en al dat soort kleding) zitten bij m'n schouders vaak pas oke vanaf maat L, maar dan slobbert het om mijn buik. Dus het zegt niet alles als je klein bent. Klein betekent niet perse tenger (gelukkig).
Vrouwen met grote voeten worden idd gediscrimineerd :(:)

Ford Ka moet je sowieso niet in willen rijden :P
Vliegtuig issie snap ik helemaal. Dat lijkt me idd heel vervelend.

Tegen lampen aanlopen is natuurlijk vervelend. Maar daarin tegen kun je wel overal bij en werk je minder vaak boven je macht. Elk nadeel heb z'n voordeel.

Maar dan vraag ik me nog wel af, waarom zijn lange mannen blij met hun lengte, ondanks deze dingen en kan een vrouw niet trots zijn op haar lengte?

Lavien schreef:
Ik voel me als lange vrouw (>1.80 )vaak lomp, slungelig en heel groot. Ik kijk bijna altijd naar beneden als ik met iemand in gesprek ben. Naast een man van 1.70 lopen voelt voor mij heel ongemakkelijk, omdat ik me dan een gigantische reus voel. Niet charmant, niet vrouwelijk. Als je rond de 1.60 bent, ken je dat gevoel veel minder snel.

Ik associeer lengte niet met charmant zijn of vrouwelijkheid. Ook niet met lompheid. Slungelig, ja, dat wel, als degene dan ook heel dun is. Ik ben dan wel klein, maar zit er doorgaans bij als een kerel, dus charmant en vrouwelijk (wat dat dan ook moge wezen) ben ik ook niet met mijn lengte. Kan me niets schelen. Heb ook niet zoveel met knuffelen, dus de grote beer heb ik ook geen behoefte aan. Vandaar dat ik, ondanks mijn lengte, mij slechter kan inbeelden dat het vervelend kan zijn. Los van de praktische bezwaren, maar die heb je ook als je klein bent.

Edit: btw, begrijp me niet verkeerd, ik wil jullie issue's met lengte niet bagatelliseren ofzo, maar ik vind het gewoon jammer dat lange vrouwen niet wat trotser op hun uiterlijke vertoning zijn.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 21-11-13 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:54

Voor mij zou dat echt geen optie zijn :n Mijn vriend is gelukkig 1.96 en ik 1.68 dus dat scheelt (meer) dan genoeg haha.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:59

Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

had ik kunnen typen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:03

op de een of andere manier zijn alle mannen die ik ooit leuk heb gevonden kleiner dan ik! :')

Heb nu een ontzettend leuk vriendje, hij komt uit zuid-amerika en de mensen zijn niet zo groot daar.
Hij is een échte latino, en dat merk je in alles, <<) dus over zijn lengte heb ik eigenlijk nooit nagedacht. Was te afgeleid door hoe leuk hij was ;)

SSmonamiSS

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:06

hahah mijn zus zegt dat het niet kan want ze zegt dan ziet het eruit of je met je kleine broertje loopt! _O-

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:10

Syrianda schreef:
Cayenne schreef:
Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.

had ik kunnen typen

Haha, ja vrij oppervlakkig he, maargoed, zijn genoeg mannen die geen vrouw willen 'zonder ti*ten' ofzo. Dusja, dit is iets wat vrouwen belangrijk vinden blijkbaar.

Je valt op iemand of je valt niet op iemand, uiteindelijk heb je het toch niet in de hand, ga je dan je verliefdheid ontkennen omdat je er een meetlat naast hebt gehouden? :') Hoop het niet voor je.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:22

Knoffer

Helemaal mee eens. Ik ben blij met mijn lengte. Ik vind lang wel mooi en vrouwelijk.
(Oke niet als je krom loopt en een bochel hebt) maar als je het bekijkt zoals modellen van victorias secret bijv.
Allemaal lang maar niet lomp of iets.
Als je er zelfverzekerd mee bent zoals hun vind ik het serieus mooi.
Samen met de lange benen of course.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:26

NeverGiveUp schreef:
Knoffer

Helemaal mee eens. Ik ben blij met mijn lengte. Ik vind lang wel mooi en vrouwelijk.
(Oke niet als je krom loopt en een bochel hebt) maar als je het bekijkt zoals modellen van victorias secret bijv.
Allemaal lang maar niet lomp of iets.
Als je er zelfverzekerd mee bent zoals hun vind ik het serieus mooi.
Samen met de lange benen of course.

vind ik ook hoor! mooiER zelfs. Staat elegant en statig :j
en je lijkt sneller slank als je wat langer bent. :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:38

leeneliefje schreef:
Haha, ja vrij oppervlakkig he, maargoed, zijn genoeg mannen die geen vrouw willen 'zonder ti*ten' ofzo. Dusja, dit is iets wat vrouwen belangrijk vinden blijkbaar.

Je valt op iemand of je valt niet op iemand, uiteindelijk heb je het toch niet in de hand, ga je dan je verliefdheid ontkennen omdat je er een meetlat naast hebt gehouden? :') Hoop het niet voor je.

Beetje kromme vergelijking over die mannen.
Ik heb er geen moeite mee dat de man kleiner is, maar ik heb er moeite mee dat ik groter ben. En daar zit wel degelijk een verschil in.
Ik voel me naast een klein iemand 'groot en lomp', zoals Lavien zei. Daarentegen voel ik me naast een langer iemand veel fijner.

En tot nu toe ben ik nog nooit op een kleiner iemand gevallen, omdat ik me simpelweg niet (zeg nooit nooit) fijn naast een kleiner iemand voel. En als je je niet fijn voelt bij iemand, word je daar niet verliefd op. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:43

xLoki schreef:
leeneliefje schreef:

Beetje kromme vergelijking over die mannen.
Ik heb er geen moeite mee dat de man kleiner is, maar ik heb er moeite mee dat ik groter ben. En daar zit wel degelijk een verschil in.
Ik voel me naast een klein iemand 'groot en lomp', zoals Lavien zei. Daarentegen voel ik me naast een langer iemand veel fijner.

En tot nu toe ben ik nog nooit op een kleiner iemand gevallen, omdat ik me simpelweg niet (zeg nooit nooit) fijn naast een kleiner iemand voel. En als je je niet fijn voelt bij iemand, word je daar niet verliefd op. :)

Ah oke, zo had ik het nog niet bekeken. Bij mij heeft het niet zo veel invloed op hoe ik me voel, naast wie ik loop bedoel ik dan. Maargoed, als jij je daar onzeker bij voelt, dan zul je inderdaad nooit echt lekker met iemand de stad in gaan, shoppen etc etc. zou het inderdaad in de weg staan.

Ben je dan uberhaupt onzeker over je lengte? Ook als je alleen loopt? Of alleen als je naast iemand loop die eigenlijk groter hoort te zijn maar dat niet is.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:45

Ik ben 1.70 en mijn man is 1.88, ik vind dat geweldig, want ik kan gewoon hakken dragen en dan nog ben ik niet groter dan hem. Je raadt het al, ik val in eerste instantie niet op kleinere mannen.
Toch heb ik een exje gehad die 2 of 3 cm groter was dan ik en ik was er stapeldol op.
dus doet het er echt toe voor mij? Waarschijnlijk niet.
ik herinner me wel dat ik toentertijd geen hakken meer droeg en altijd met 1 been in ruststand stond :D

Wat ik wel vervelend vind is dat ondanks dat ik niet echt heul groot ben, wel een lange rug heb (en korte stampertjes :o ) als een man dan de verhouding andersom heeft zou ik me daar wel ongemakkelijk bij voelen.

Toen ik mijn man leerde kennen, was ik direct onder de indruk van zijn voorkomen dus het was absoluut een trigger dat ie groot was, toen ie ook nog leuk bleek te zijn, ging ik compleet voor de bijl en ben ik er als de sodemieter mee getrouwd. :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:05

leeneliefje schreef:
Ah oke, zo had ik het nog niet bekeken. Bij mij heeft het niet zo veel invloed op hoe ik me voel, naast wie ik loop bedoel ik dan. Maargoed, als jij je daar onzeker bij voelt, dan zul je inderdaad nooit echt lekker met iemand de stad in gaan, shoppen etc etc. zou het inderdaad in de weg staan.

Ben je dan uberhaupt onzeker over je lengte? Ook als je alleen loopt? Of alleen als je naast iemand loop die eigenlijk groter hoort te zijn maar dat niet is.

Fijn dat je het begrijpt.

Het verschilt een beetje. Onder 'de jongeren', dwz mensen op school of tijdens het uitgaan, voel ik me wat onzeker. Dan voel je je gewoon groot (oke dat ben ik ook :+) en niet zoals de rest. Met vrienden is dat al een stuk minder/niet. Zij kennen mij en bij hun voel ik me gewoon fijn. Bij volwassenen werkt het vaak in mijn voordeel, omdat ik ouder over kom.

Als iemand op gelijke hoogte of iets kleiner is voelt het voor mij al fijner dan naast iemand die een stuk kleiner is :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:29

XLoki, ik snap je helemaal!
Ikzelf heb dan wel een normale lengte met mijn 1.70 maar als kind was ik eerst vrij klein en toen kreeg ik ineens een groeispurt van heb ik jou daar.
Dat het bij die ene groeispurt bleef wist ik toen uiteraard nog niet, maar die periode dat ik groter was dan de gemiddelde klasgenoot heb ik wel als vervelend ervaren.

Toch vind ik nu lange vrouwen prachtig, vooral als ze zichzelf met trots dragen. Zo heb ik een vriendinnetje die ruim de 1.80 voorbij schiet en die gooit er rustig nog ff 10 cm hakken onder en de looks die zij dan krijgt van het manvolk ;) :D ..... Ze heeft in ieder geval geen tekort aan mannelijke aandacht, ze vinden haar bijna altijd geweldig.
Echter verkiest zij ook een langere man, vanwege dezelfde reden als jij.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:53

Je valt op iemand omdat die persoon "iets"heeft!
Dan maakt het niet uit of hij klein, groot, dik, dun, raar haar heeft of kaal is......
Als je uiterlijkheden laat mee wegen doe je je zelf te kort.....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:01

Ik ben al bijna 12 jaar samen met iemand die 4/5 cm kleiner is. Ik ben 1.82 en hij ergens rond de 1.77. In het begin had ik er wel moeite mee, dat zeg ik heel eerlijk. Ook denk ik wel eens na over mijn trouwdag, hoe gaan we het verschil mooi op de foto zetten?

Maar in alle eerlijkheid, mijn liefde overheerst dit alles.

Vroeger had ik een collega die zeker 20 cm langer was dan haar vriend, dat vond ik wel erg raar, maar dat kwam ook door de verhoudingen. Hij klein en rond en zij lang en slungelachtig.
Mijn vriend en ik zijn beide niet heel dun dus wat dat betreft hebben wij niet zo'n verhouding.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:04

Ik val sowieso niet op kleine mannen, ik ben zelf maar 1.68 (of 1.65 ben ik ook al gemeten, maar ik hou het maar op het grootste) en toch is zo rond de 1.85 toch wel de minimum lengte. Ik heb een vriend gehad die tegen de 2 meter zat en ook nog breed in de schouders en dat vond ik echt fantastisch.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:15

Ik ben 1.78 mijn man is 1.88 maar daar heb ik hem echt niet op uitgezocht, ik kan daar echt geen probleem van maken :) heb wel een veel kleiner vriendje gehad nou knuffelde net zo goed ;)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:48

Zie wel dat veel kleinere dames ( niet allemaal) graag voor de langere man gaan is dat om eigen lente te compenseren?

En als ik heel eerlijk ben en een lange man met een kleine vrouw zie vind ik dat soms ook geen gezicht, en om nog even door te generaliseren meestal is zij vrij stevig en hij mager.
En zo zie je op ieder potje past een dekseltje.

Mm zit me ineens af te vragen hoe dat bij homo stellen gaat zou het daar ook meespelen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:51

Een vriend van me, die homoseksueel is, wilt absoluut geen kleinere vriend. :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:56

Ik vind kleine korte mannen niet aantrekkelijk. Net als ik dikke mannen niet aantrekkelijk vind...Daarbij ben ik zelf maar 1.66, dus als iemand kleiner dan mij is wordt het al snel een dwerg....

Zag laatst een stel lopen, zij denk ik 1.85 en het ventje was denk ik geen 1.65 en iel....Echt geen gezicht, maar goed...Als ze maar happy zijn :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:39

Het is de bedoeling dat je oud wilt worden met je partner (mijn bedoeling in ieder geval) en dan is innerlijk een stuk belangrijker dan uiterlijk. Schoonheid vergaat en dan is het wel fijn als er iets anders overblijft. Zonde als je een man laat lopen die jou dit kan geven.
Als er nou meerder punten zijn dan is er gewoon geen macht maar puur en alleen om lengte, nee daar zou ik de juiste man niet voor laten lopen.

Iemand waarmee je een enorme klik hebt wordt ook mooier voor jou, ook qua uiterlijk en als je open staat voor iedereen kom je sneller een soulmate tegen daar ben ik van overtuigt.