Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:32

Ik meld me hier even. Ik tijdelijk in Zuid-Afrika en vriendlief is ondertussen naar Zweden verhuisd. Best lastig...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:00

gabyfedde schreef:
Ik meld me hier even. Ik tijdelijk in Zuid-Afrika en vriendlief is ondertussen naar Zweden verhuisd. Best lastig...

Hallo!
Ow dat is wel een eind van elkaar weg!!
Waarom ben je in Afrika?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:03

SSmonamiSS schreef:
gabyfedde schreef:

Hallo!
Ow dat is wel een eind van elkaar weg!!
Waarom ben je in Afrika?

Stage :) En ja, ruim 10000 km uit elkaar, don't like...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:08

Moet je nog lang stage lopen? Komt je vriend uit zweden of uit nederland?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:19

SSmonamiSS schreef:
Moet je nog lang stage lopen? Komt je vriend uit zweden of uit nederland?

Nog 2 weken. Nederland, maar hij is bezig met het opzetten van een bedrijf in Zweden :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:49

Dus je gaat je vriend snel weer zien!! :)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:15

Sheran schreef:
Jullie zijn lief :)

't is meer dat het veel moeilijker vol te houden is voor mij als ik steeds over gelukkige ontmoetingen lees. Dat doet me namelijk meer beseffen dat de mijne echt heel, heel ver weg is en nog lang niet terugkomt. En dat het ook nooit zal gebeuren dat hij ineens binnen een week op de stoep kan staan. Als ik dan dat soort dingen van jullie lees, maakt me dat verdrietig. En nogmaals: het ligt aan mij hoor, totaal niet aan jullie, echt niet :). Ik zou er alles voor over hebben om hem eens per maand, eens per 2 maanden te kunnen zien. Maar het is niet anders. En omdat dat zo is, wil ik er maar het liefst zo min mogelijk aan denken, of juist praten met mensen die in eenzelfde soort situatie zitten. Dat je niet in een depressief mis-gevoel kunt blijven hangen tot je vriend terug is. Dat kan als hij 2 weken weg is, maar niet als hij 7 maanden weg is. Dat je dan toch weer altijd alleen door moet, en je je daardoor heel eenzaam kunt voelen.

Ik snap hoe je je voelt.. Ik zie mijne dag weer over 3 weken, maar ik heb hem dan ook 6 maanden niet gezien. En tot nu toe is de planning dat hij dan pas in juli voor het eerst naar nederland komt, pff dan moet ik toch even slikken hoor. Dat is dan namelijk 7 maanden. Ik heb en kijk er zo naar uit om hem in december te zien! Maar als ik dan denk dat ik dat straks weer helemaal opnieuw moet gaan doen, dan wordt ik daar toch wel een beetje naar van.. Ik weet niet of ik dat wel kan, om dan weer zooo lang te moeten aftellen.. Dat valt me nu al zwaar :(

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:17

gabyfedde schreef:

Welkom! Blijft hij dan definitief in zweden wonen? En waar ga jij dan heen als je klaar bent met stage?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:35

Geen reden tot jalousie hier hoor. Ik zit in het appartement op de bank en vriendlief al bijna de hele dag op zn werk zoals al in de verwachting lag

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:20

DromenLies schreef:
Geen reden tot jalousie hier hoor. Ik zit in het appartement op de bank en vriendlief al bijna de hele dag op zn werk zoals al in de verwachting lag

Wat jammer zeg! Hebben jullie wel vandaag samen?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:26

Nee, helaas, duty called. Gisteravond nog wel even naar de pub gegaan en vandaag samen gebruncht. Hoop dat het vanavond een beetje meevalt. Gister had ik boodschappen gehaald bij de Asda, echt een levensgrote supermarkt en spullen voor het huis gekocht zoals bv een douchegordijn enzo (met zijn pinas, dat dan weer wel haha) dus ik had alles klaargezet, werd het uiteindelijk nog 1,5 uur later dan verwacht dus alles zat al weer 2 uur in de pan. Alle waxinelichtjes waren al een tweede ronde in gegaan maar goed, had er wel rekening mee gehouden dat er weinig tijd zou zijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:29

Jackieboy schreef:
gabyfedde schreef:

Welkom! Blijft hij dan definitief in zweden wonen? En waar ga jij dan heen als je klaar bent met stage?

Thanks! Ja, dat is wel de bedoeling. En ik ga dan ook naar Zweden )

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:37

Ik ben weer thuis gekomen van mijn vriendlief :+: Wat had ik hem gemist na die twee weken elkaar niet gezien te hebben. En nu mis ik hem alweer :o Al die herinnerringen van dit weekend, dat is het moeilijkste om te verwerken. Nu weer 140 km uit elkaar, en zie hem zaterdag tm zondag weer. Nu hebben we een lang weekend gehad vanaf vrijdag.

Woonde hij maar dichtbij _/-\o_

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:24

Mijn liefje gaat morgen weer naar huis, word weer een lange week..

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:28

Wat leuk Yunaa!
Nou hoor ik steeds wel verhalen van iedereen Maar ik ben best nieuwschierig naar jullie samen met jullie vriendjes! haha Ik zou het best leuk vinden om een Foto van iedereen samen met hun geliefde te zien!

Nou ik zal wel beginnen!
Dit ben ik met Ard
Afbeelding
_O- _O- _O-
Dit was trouwens deze zomer in Italie want daar hebben we de hele zomer gewerkt!

Oke nu even sirieus!!

Afbeelding <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:31

Oh wat een heerlijke foto zo met die bergen op de achtergrond. <3 :D Prachtig!!

Een foto van ons staat in mijn profiel. :)) Een langeafstand succesverhaal maar toch wel veel fijner zo lekker dichtbij. :)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:34

Roosch schreef:
Oh wat een heerlijke foto zo met die bergen op de achtergrond. <3 :D Prachtig!!

Een foto van ons staat in mijn profiel. :)) Een langeafstand succesverhaal maar toch wel veel fijner zo lekker dichtbij. :)

Mooie Foto!! Maar als je die Foto wilt zien moet je eerst jou andere grote liefde voorbij!! :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:36

Dank je. :D En klopt, hihi. <3

Ik zie dat het weer zondag is, veel mensen die naar huis gaan vandaag.. Een dikke knuffel!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:19

Aaaargh ik ga dood van verveling hier.... Hopelijk is hij over drie kwartier eindelijk uitgearbeid

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:00

ook ik ben weer thuis van vriendjelief..
weer 3 weken wachten tot ik hem kan zien :(

Foto:
Afbeelding

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 23:00

HOOOOO beeeetje groot.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:33

Wat lekker dat een hoop dit weekend hun vriendje weer hebben gezien. Ik heb de mijne dit weekend ontzettend gemist, hoe dichterbij het komt hoe moeilijker het wordt! Kan echt niet wachten! Ik zou ook alles geven voor 'maar' 140 km. Ik rij namelijk elke dag 130 km naar school en weer terug, alkmaar - leeuwarden.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:35

Blacky94 schreef:
Mijne komt morgenochtend eindelijk weer thuis ^^
Ik zou echt een moord doen voor 140km :') Vanmorgen even gekeken naar emigratie mogelijkheden maar wordt er bijna depressief van :(

Dit zijn wij samen :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8487_o.jpg

Is het zo erg? Ik heb ook al zitten kijken voor australië, maar de tijden van even trouwen en je zit goed bestaan ook niet meer haha! Ook niet makkelijk dus

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:30

"Even trouwen" in ons geval wel (zolang je daarna na aanvang van je Permanent residence minimaal 2 jaar bij elkaar blijft) maar ik ben bijna 20 en hij is 22 dus momenteel hebben we daar allebei nog niet zo'n behoefte aan.. De makkelijkste weg op dit moment zou zijn sponsorship door common law maar dat betekent dat we minimaal een jaar samen moeten wonen. Tegen de tijd dat mijn WHP afloopt zitten we op 6 maanden en als toerist mag je als NL 6 maanden Canada in dus zolang ze hier mee willen werken zou dat evt de enige "snelle" oplossing zijn om over te gaan op sponsorship aanvraag. Ik mag dan alleen niet werken.. Ik probeer momenteel wel een vervolg permit te krijgen maar daar zitten net wat meer restricties aan dan aan degene die ik nu heb (je kan ze allebei maar 1x in je leven aanvragen) dus dat is een beetje mijn enige hoop... Moet van de week nog wel even met een stal en een DA praten in de hoop dat een van hen me kan helpen maar als dat nu niet lukt dan ehm tsja... Geen idee nog. Het vervelende van die permits is dat er maar een paar per jaar vergeven worden en de aanvraagprocedure maar 1x per jaar opent... Andere werkpermits kom ik eigenlijk niet voor in aanmerking omdat dat kwa opleiding niet aansluit. En zelfs de wachttijden van sponsorship voor permanent residence zijn al snel een jaar tot anderhalf...