Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:38

Inja wou vanmorgen niet eens naar buiten, begon weer rustig aan haar hooinet te trekken. Normaal staat ze te hinniken en te stampen. Heb d'r toch in de paddock gezet met hooi. Bij de wei staan veel grote bomen en zou niet blij zijn als er een boom op de omheining valt en paarden in het dorp lopen. Mocht het nog harder waaien dan mag ze weer op stal :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:40

Mijn pony's blijven vandaag in hun schuilstal. Vannacht zijn ze ook binnen geweest. Simpelweg omdat het weiland ontzettend nat is en schuin afloopt naar de sloten, die inmiddels een flink stuk hoger staan. Als het waait gaan ze standaard rennen en ik ben veel te bang dat ze de sloot inglijden met hun drukke gedoe en gebots tegen elkaar op. Misschien gaan ze aan het eind van de middag nog naar buiten, als ik zelf thuis ben en voor het raam kan zitten om ze in de gaten te houden. Voor nu hebben ze een gigantische bult hooi, dus heel erg zullen ze het niet vinden :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:42

Volgens knmi hebben wij in limburg alleen code geel, het waait wel hard maar ik rij toch echt wel met me brommer naar stal. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:43

hier mogen ze gewoon naar buiten. het is nu al minder echt dan vanacht. om een uur of 5 voelde het echt aan als gekkenwerk om er door heen te fietsen.
het is hier al wel raak hoor.. brandweer, politie, ambulances, van die oranje autos met oranje zwaailichten..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:43

Ik lees van alles over afgelopen nacht maar dacht toch echt dat vanmorgen de meeste harde wind komt?
Ergens tussen 10 en 15.00 uur en daarna neemt het de wind weer af.
En de windstoten zijn het grootste probleem begreep ik.

Maar idd de paarden een dagje binnen, gister hebben ze wel buiten gestaan en dat ging prima, stalgenoot heeft gereden en ik gelongeerd.
Naast onze bak en paddock staan oude kassen die half instorten dus met deze wind valt er heel veel glas naar beneden gelukkig staan de kassen zeg maar aan de goede kant van de wind zodat er geen glas in de bak of paddock komt. Maar de paarden vinden dat toch spannend dat vallende glas.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:45

Ja in de loop van de ochtend en begin van de middag wordt het ergste.

Hier is het ook een beetje silte voor de storm. Moet ook zeggen dat ik op kantoor nooit echt meekrijg wat voor weer het buiten is. Zit wel bij het raam, maar je hoort niks.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:48

Ik begreep ook dat de ergste wind over een uurtje pas komt. We zullen zien! Ik ben blij dat ik vandaag lekker thuis kan werken. Scheelt me normaal gesproken anderhalf uur reistijd, maar met deze omstandigheden waarschijnlijk nog wel meer.
Paard staat op stal, waarschijnlijk vanmiddag nog wel een paar uurtjes naar buiten. Ik woon dichtbij de kust, dus hier zal het wel wat harder waaien dan in het binnenland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:49

De wind trekt hier wat aan, pony's zijn onrustig maar meer ook niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:51

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:51

Het waait hier wel en af en toe iets harder, maar echt storm vind k het nog niet :n

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:52

ondanks mijn voornemen om ze lekker buiten te laten staan, mijn man zet ze al om 7 uur buiten. Ga ik er nu toch heen om ze naar binnen te halen en dan vanmiddag weer naar buiten( schijnt eind van de middag beter te worden). Hier code rood afgegeven.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:53

Ook hier in Alphen aan den Rijn gaat het nu harder waaien zie ik, zit ook op kantoor en kan naar buiten kijken en zie dat het water in de haven grotere golven krijgt. Ik denk dat mijn paard alleen onrustig is omdat hij niet naar buiten mag maar als alles binnen staat went het snel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 09:54

Ik heb een nieuw spelletje ontdekt voor de paarden. Vang je hooi :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:54

Ondanks code rood in het midden van het land viel het mij alles mee. En het was heerlijk rustig op de weg :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:55

ik heb ze net allemaal een flinke berg hooi gebracht en ze blijven lekker op stal. Daar zijn ze rustig en tevreden op dit moment. Even een snelle check gedaan en alle bomen staan nog overeind achter.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:56

HorseTopShop schreef:
xBerber schreef:
Eigenlijk kan ik niet wachten om op de fiets te stappen.. Lijkt me best grappig :')

Windje mee. Dan ga je hard!!! _/-\o_ _/-\o_ :') _/-\o_

ik had gisteren middag wind mee soduju ging hard maar met die windstoten toch bijna soms op de weg beland :o vandaag maar met de bus XD

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:57

Ik zou zo gaan maar ik wacht het begin van de middag af. Ze staat in de hit dus kan zelf kiezen of ze binnen of buiten staat.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:59

Dievan mij waren blij dat,ze,naar de paddock mochten vanmorgen, wei gaat helaas niet staat blank. Worden zo weer binnen gezet en dag vanmiddag weer ff naar buiten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:00

Urielle schreef:
Volgens mij is het hier ver over, het waait stevig maar totaal niet zoals vannacht.

Te vroeg gejuicht want het was een uurtje rustig maar begint nu weer

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:01

Hier kwamen de kippen niet eens om een hoekje kijken...die zitten nog lekker op stok.
De hond weet niet waar zij het zoeken moet en kruipt overal onder. Ze ligt te trillen als een riet ( het hoort toch eigenlijk een stoere hond te zijn...een Franse Briard) Ze is als de dood vanwege het geklapper overal.
De paarden blijven binnen zolang het zo is. Mocht de wind iets minder worden kan ik ze altijd nog buiten zetten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:06

HorseTopShop schreef:
Ik heb een nieuw spelletje ontdekt voor de paarden. Vang je hooi :')

Hihihi!
Ik had een ander probleem: hooi vast houden en adem happen ivm wind(vlaag) tegen is geen goede combinatie. :D
Hooi is echt niet lekker...

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:08

Hoe gaat het er bij jullie aantoe?
Ik lig nog lekker in bed, maar het waait wel
Heel hard zo te horen :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:11

Ik heb even precies gekeken op knmi voor onze regio (groningen) en het is nu tot tien uur nog code geel en vanaf 10 uur tot 15.00 code rood. Dus het ergste moet hier nog komen. Gut ik hoop echt dat alles heel blijft :(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:11

Rond een uur of 12 is hier de ergste wind.
Dus het is allemaal nog afwachten.
De paarden blijven binnen vanochtend zei de pension eigenaresse.
Net zo veilig vind ik.
Ben verder veilig op me werk aangekomen.
Afwachten hoe het de rest van de ochtend gaat.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:19

Hiervalt het wel mee...