contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:23

zo denken de meeste mensen niet Wilmaboy en helemaal niet de categorie 30-60 jaar want alleen is maar alleen en je meeste vrienden zijn gesetteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:24

En daar moet de TS dan maar genoegen mee nemen.. Dat hij alvast verder kijkt maar niet weg gaat, want alleen is maar alleen..

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:25

tita schreef:
zo denken de meeste mensen niet Wilmaboy en helemaal niet de categorie 30-60 jaar want alleen is maar alleen en je meeste vrienden zijn gesetteld

ik zit in die categorie.. maar mijn tijd 'verdoen' aan iemand die het me niet waard is heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Mocht mijn vriendin het niet waard zijn, dan zou ze het vrij snel weten (en eerlijkheidshalve zie ik dat vele mijn leeftijdsgenoten nu opnieuw alleen komen te staan). En dan zou ik niet eens de vraag durven stellen om te gaan samenwonen. Maar goed, dit gaat over TS, niet over mij natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 02-10-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:26

tita schreef:

Tita,

Misschien is het dat wel..
ik ben alleen geen optie maar een prioriteit dus ... zoals ik al eerder zei dan is het exit

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:29

:o ik heb het jaren gedaan ... niet dat ik er spijt van heb absoluut niet en niet dat ik vreemd ben gegaan maar ik bleef bij hem uit stabiliteit.... maar ik mistte wel heel veel dingen.

Vrijgezelle leven vind ik persoonlijk niks aan

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:32

Wat een slap excuus om daarom maar iemand te gaan bedriegen. Daarbij geloof ik dus écht niet dat het onzekerheid is, aan de hand van zijn verleden en stappen. Zit een verschil tussen onzekerheid en gewoon willen horen dat je er nog goed voor staat omdat je dat leuk vindt.

Wat enorm lastig voor jou nelis, heel veel sterkte met je beslissing!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:32

tita schreef:
:o ik heb het jaren gedaan ... niet dat ik er spijt van heb absoluut niet en niet dat ik vreemd ben gegaan maar ik bleef bij hem uit stabiliteit.... maar ik mistte wel heel veel dingen.

maar de vraag is, was je gelukkig op deze manier? Ben je nog steeds bij hem? En waarom ben je dan uiteindelijk weggegaan (als je niet meer bij hem bent)?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:36

Ik had nog jaren bij hem kunnen blijven hoor want het was een goede relatie en zijn tekort komingen nam ik voor lief.

Dus ik was ansicht gelukkig met het leven, hield op een bepaalde manier genoeg van hem. Toch dacht ik heel vaak op de bank van...... hoe zou het zijn zonder.
Hij is weg gegaan en wilde terug komen maar weg is weg.... want ik mis ons samenzijn niet specifiek hem, ik mis het levenstijl, en zijn ouders. Dat is voor mij voldoende bevestiging dat het kapot is voor altijd.
Waren 9 jaar samen dus niet een losse flodder maar sommige mannen nemen domme keuzes.

Sommige vrouwen kunnen niet vergeven en vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:40

tita schreef:

Dat vind ik oprecht jammer om te lezen, alleen omdat je bang bent om alleen te zijn of alleen te blijven.
Dus je bent dan bij iemand, waar je niet oprecht van houdt of waar je niet meer genoeg voor voelt om erbij te blijven en dat weet je.

Zoals Nelis terecht zegt.. Je bent geen optie hoor in een relatie.. Dan ben je een prioriteit. Moment dat je een optie bent is je relatie stuk en niet eerlijk meer naar elkaar toe. Hoe je nog geeneens je leuter voor in een ander te steken of zelf op de leuter van een ander te gaan zitten. T gaat niet per definitie om vreemdgaan an sich, want in feite doet de partner van TS dat ook (nog) niet. Maar je staat wel met 1 been buiten je relatie. Wees dan een grote jongen (of meid) en stap er of helemaal uit, of ga ervoor knokken. En het dan gooien op je leefdtijdscategorie en dat je niet alleen wil eindigen, is echt een kul argument. Als je 20 jaar getrouwd bent en iemand flikt dan hetzelfde op deze achterbakse manier (nogmaals, niet meer in je relatie geloven is 1 ding, maar jezelf als single te koop zetten en foto's uitknippen/croppen is een tweede) zal je er ook niet bij juichen en zeggen 'goed gedaan, ik snap het helemaal'.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:44

dat niet vergeten en vergeven is bij (sommige) mannen niet anders.
mijn ex vrouw heeft ook een bepaalde keuze gemaakt die tot onze scheiding heeft geleid. Ik kom op zo'n dingen ook niet terug...
ik ben geen optie in een relatie en als ik het wel wordt.. :evaw:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:47

nelis schreef:
Misschien reageer ik nu inderdaad veel uit emotie maar gezien mijn verleden , waarvan hij op de hoogte is is dat enigsins verklaarbaar.

Misschien wel verklaarbaar maar geen excuus, je leeft niet in het verleden maar in het nu. Wat kan je partner eraan doen dat jij de verkeerde mannen hebt getroffen? Dat waren ook je eigen keuze's en moet je nu hem niet voor laten boeten.
Dat de man(nen) die je vroeger hebt gehad niet betrouwbaar waren wil niet zeggen dat deze man dat ook niet is.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:52

anneliesdj schreef:
nelis schreef:
Misschien reageer ik nu inderdaad veel uit emotie maar gezien mijn verleden , waarvan hij op de hoogte is is dat enigsins verklaarbaar.

Misschien wel verklaarbaar maar geen excuus, je leeft niet in het verleden maar in het nu. Wat kan je partner eraan doen dat jij de verkeerde mannen hebt getroffen? Dat waren ook je eigen keuze's en moet je nu hem niet voor laten boeten.
Dat de man(nen) die je vroeger hebt gehad niet betrouwbaar waren wil niet zeggen dat deze man dat ook niet is.

Nee maar kat op het spek binden is ook wat anders..

daarnaast weet ie wat de consequenties zijn.. ook door dat zelfde verleden.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:53

Ik vind dit geen vreemdgaan maar ik zou het niet accepteren en zeker vragen waarom hij dit soort contact met andere vrouwen nodig heeft en of jullie aan de relatie kunnen werken of dat hij misschien al zoekt naar wat anders. Soms missen mensen de spanning, is niet heel gek. Maar daar kun je samen uit komen en daar zou ik persoonlijk niet voor opzoek gaan bij een ander. Dus nee, geen vreemdgaan maar wel een groot probleem en het zou mij ook wel een deukje oplopen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:08

Natuurlijk kan hij het uit onzekerheid gedaan hebben dat lijkt me geen vraag om je hoofd over te breken. De vraag is alleen wil jij met een vent van 30+ verder die zijn problemen zo 'oplost' ? En kun en wil je hem vergeven.

Ik begrijp je idee van een psycholoog, als zijn onzekheid hem zo parten speelt dat hij jullie relatie op het spel zet en hij het niet op een andere manier kon of wilde oplossen dan lijkt me het een goed idee. Als hij echt spijt heeft en wil zorgen dat het niet meer gaat gebeuren gaat hij er wel voor denk ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:14

Hij heeft gisteren een hele dag de tijd gehad om een goed excuus te verzinnen. Ik zou zelf niet verder willen met zo'n man. Vertrouwen is een heel belangrijk punt in mijn relatie en mijn vertrouwen in hem zou nu weg zijn.
Maarja, dat zeg ik nu, ik weet niet wat mijn gevoelens doen wanneer de situatie echt zou voor doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:36

Ik geloof dat wanneer ik erachter zou komen dat mijn man ( die niet eens weet dat er zulke sites zijn :z :) ik eerst zelf een profiel zou aanmaken met een foto van een prachtige vrouw en dan zou ik met hem in contact proberen te komen, alleen maar om zeker te weten dat hij buiten de pot wilde piesen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:43

nelis schreef:

De kat op het spek binden? >;) Je hebt het over een mens, je partner heeft zijn eigen karakter, eigen gevoelens, eigen denkwijze, die kun je niet verwijten de kat op het spek te binden, wel het opeten van het spek mocht hij dat daadwerkelijk gaan doen ;)
En de consequentie's bepaal jij zelf, dat doet jouw verleden niet. Volgens mij ben je geen programma wat volgens een vast systeem moet reageren maar kun jij ook prima zelf nadenken en relativeren.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:53

Nou volgens mij denkt de TS prima na... ze wil geen optie zijn... ze wil dat als hij onzeker is of problemen met de relatie ervaart dat hij die met haar overlegt en niet op een datingsite zich gaat voordoen als single en op die basis gesprekjes met andere gaat aanknopen.
Dat is misschien niet vreemdgaan maar dat kan prima een aanleiding zijn om te bedenken dat de relatie niet meer werkt.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:58

Het feit dat het stiekem gebeurt wil zeggen dat hij zelf ook weet dat het niet oke is.
Als er niks achter zat deed hij het wel open en bloot en zou hij het wel verteld hebben.
Nee, ik geloof er niks van, bij mij zou hij hiermee niet weg komen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:58

anneliesdj schreef:
nelis schreef:

De kat op het spek binden? >;) Je hebt het over een mens, je partner heeft zijn eigen karakter, eigen gevoelens, eigen denkwijze, die kun je niet verwijten de kat op het spek te binden, wel het opeten van het spek mocht hij dat daadwerkelijk gaan doen ;)
En de consequentie's bepaal jij zelf, dat doet jouw verleden niet. Volgens mij ben je geen programma wat volgens een vast systeem moet reageren maar kun jij ook prima zelf nadenken en relativeren.

Ik vind dat je maar rare conclusies maakt...

Ik kan heel goed begrijpen hoe TS zich nu voelt met de redenering "kat op het spek binden".

Ik heb zelf ook een verleden gehad met een ex die zich op datingsites had ingeschreven en van de andere kant van de muur snoepte. Hier moest ik ook via via achterkomen. Het was een hel voor mij.. niets wees erop dat het niet goed ging tussen ons en dat vond hij ook, toch was het voor hem nodig om zijn behoefte te delen met meerdere mensen.

Mijn vriend die daarna kwam kende mijn verhaal en begreep helemaal waarom ik mensen moeilijk in vertrouwen nam. Hij heeft hem voor van alles uitgemaakt en snapte niet dat mannen zo konden zijn.

Jaren later... betrapte ik hem er ook weer op. Weleenswaar snoepte hij nog niet ( zover ik weet ) maar dat is echt een grote deuk in het vertrouwen geweest voor mij. HIJ die zo goed begreep hoe ik mij voelde met mijn ex.. HIJ die er alles aan deed om mijn vertrouwen te winnen... deed gewoon precies hetzelfde. Dit was voor mij dan ook exit. Ik zit er niet op te wachten om iedere keer weer te moeten controleren of het wel goed gaat daar..

Ondertussen heb ik al 3 jaar een hele lieve vriend.. Ben nog altijd heel onzeker. Maar kan de drang om te controleren goed onder controle houden.. puur omdat ik vertrouwen in hem heb.

Ik snap heel goed hoe Ts zich voelt nu..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:59

piendepien schreef:
Het feit dat het stiekem gebeurt wil zeggen dat hij zelf ook weet dat het niet oke is.
Als er niks achter zat deed hij het wel open en bloot en zou hij het wel verteld hebben.
Nee, ik geloof er niks van, bij mij zou hij hiermee niet weg komen.

Inderdaad.

Dat stiekeme doet het hem.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:01

Dat is allemaal prima, maar als de ts haar vriend nu de bons geeft moet ze dat niet doen met als excuus 'jamaar ik heb een vervelend verleden'. Je verleden doe je niets aan, je toekomst heb je zelf in de hand.
Ik snap best dat het je wat achterdochtiger maakt maar daar ben je je ook zelf van bewust, des te meer reden om het goed uit te praten voor je verdere beslissingen neemt.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:02

Dat stiekeme kan ik juist weer wel begrijpen..

Als hij het verteld had geloof ik ook niet dat ts er mee kon instemmen. Het kan wel zijn behoefte zijn, en dan?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:03

anneliesdj schreef:
Dat is allemaal prima, maar als de ts haar vriend nu de bons geeft moet ze dat niet doen met als excuus 'jamaar ik heb een vervelend verleden'. Je verleden doe je niets aan, je toekomst heb je zelf in de hand.
Ik snap best dat het je wat achterdochtiger maakt maar daar ben je je ook zelf van bewust, des te meer reden om het goed uit te praten voor je verdere beslissingen neemt.

aan de andere kant, als je het verleden van iemand donders goed kent en er (bewust) geen rekening met houdt dan vind ik het ontzettend respectloos en heb je ook wel iets om even over na te denken...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:04

anneliesdj schreef:

Ik accepteer uberhaupt niet dat iemand zich als single online inschrijft op een datingsite met of zonder mijn verleden.
Dat is namelijk in mijn ogen bewust liegen, en dat kan niet in een relatie imo