Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

estja schreef:Brood smeren voor een volwassen vent? Ik ben z'n mammie niet zeg!
Hier is vriend jarenlang Huisman geweest. Toen verwachte ik toch ook niet van hem dat hij m'n boterhammen smeerde voor mij om mee te nemen naar mijn werk.
Brainless schreef:Relaxed schreef:
Ik vind het ouderwets en ik zeg nergens dat het verkeerd is om te doen, dat moet iedereen vooral zelf weten..We leven inmiddels in 2013, we werken allebei fulltime, dus ik zou niet weten waarom ik zijn brood moet smeren
Mijn moeder heeft het ook nooit voor mijn vader gedaan en ook nooit voor ons, zodra we de leeftijd hadden dat we het zelf konden doen.
Er zijn nog genoeg vrouwen die niet buitenshuis werken en fulltime huisvrouw zijn.
En een deel daarvan zal zeker de boterhammen smeren voor de man en dit net zo gewoon vinden als het eten koken/was doen.
Niet omdat ze moeten van hun man, maar gewoon omdat het zo uitkomt.
)
Ik ben geen fulltime huisvrouw en werk niet thuis, dus voor ons gaat dat gewoon niet op. Manlief heeft altijd zelf zijn brood gesmeerd, dus bij ons is het ook eigenlijk nooit discussie oid geweest
Blijkbaar hadden wij allebei erg geemancipeerde moeders, want onze beide moeders zijn huisvrouw, maar we hebben allebei zelf altijd ons brood moeten smeren

pmarena schreef:Het laatste zinnetje is toch vaak ook gewoon waar
Heel veel vrouwen zitten interessant te doen dat ze allerlei dingen niet voor hun man doen, maar verwachten wel dat hij vanalles voor hen doet
Heeft verder niks met boterhammetjes smeren an sich te maken, maar ook hier zitten er vast wel een paar tussen die zelf weigeren om typische vrouwendingen te doen, maar de typische mannendingen nog maar wat graag aan hun man overlaten
pmarena schreef:Ik vind het wel schitterend dat zoveel dames direct enorm beginnen te steigeren en een beetje doorslaan over het onderwerp bammetjes smeren voor je man
Volgens mij is het heel normaal en zelfs heel erg wenselijk dat je in een relatie graag elkaar een plezier doet en lieve dingetjes voor elkaar doet
Of dat dan zijn boterhammetjes smeren of iets anders is dat maakt toch geen flaus aus..... ik zie hier weinig dames die MOETEN van hun man, maar ze doen het gewoon graag omdat hij zelf de moeite niet neemt of het nog drukker heeft of omdat hij nog vroeger op moet dan hen, of gewoon omdat ze hem graag een beetje verwennen omdat hij ook zat lieve dingetjes terug doet
Volgens mij ben je pas ècht geëmancipeerd als je het gewoon leuk vindt om je man een plezier te doen en zijn boterhammetjes DURFT te smeren
Gewoon, omdat je het graag wil en omdat je hem graag een plezier doet...hoeveel makkelijker kan het, paar bammen smeren en ze zijn er hartstikke blij mee, inkoppertje toch, kleine moeite - groot plezier en jij hebt je best weer gedaan voor de relatie en kunt (als de geëmancipeerde vrouw die je bent) zonder schuldgevoel genieten van zijn inspanningen voor jou

Ayasha schreef:pmarena schreef:Het laatste zinnetje is toch vaak ook gewoon waar
Heel veel vrouwen zitten interessant te doen dat ze allerlei dingen niet voor hun man doen, maar verwachten wel dat hij vanalles voor hen doet
Heeft verder niks met boterhammetjes smeren an sich te maken, maar ook hier zitten er vast wel een paar tussen die zelf weigeren om typische vrouwendingen te doen, maar de typische mannendingen nog maar wat graag aan hun man overlaten
Tsja, en er zullen er vermoedelijk evenveel zijn die "mannen"dingen ook gewoon zelf doen (wat zijn mannendingen in vredesnaam... )

liedje89 schreef:Nemurin schreef:Als ie zelf niks eet tot het avondeten kan ik me voorstellen dat je zijn brood smeert ja, lijkt me doodeng!
Dan leid ik schijnbaar een heel spannend leven want ik eet ook wel eens niets tussen ontbijt en dineer, maar echt als mijn partner het van belang vind om in de gaten te houden of ik voldoende eet en me zelfs gaat voeren dan zou ik die boterhammen echt naar zijn hoofd slingeren, daar heb ik een moeder voor