Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:09

Hartstikke goed dat je nu vanuit de ik- positie hebt gepraat, hij voelde zich niet belast en kon zelf oplossingen aandragen, top, veel succes verder.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:29

Fijn dat jullie een goed gesprek erover hebt gehad!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:43

super, *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* dat je het op deze manier gedaan hebt.
De eerste stap is gezet, nu stap 2, dus datum prikken en tot uitvoeren overgaan

Geef hem terug dat je het prettig vind dat jullie het op deze manier op kunnen lossen.
Blijf aan de 'ik' vorm denken en maak geen verwijten, want dan gaat de ander in verdediging.

Je geeft zelf aan dat je nu meer kunt hebben, vind je het gek, je krijgt het gevoel dat je wordt gewaardeerd en erbij hoort, dat geeft een goed gevoel. Je loopt niet tegen een muur van nee, waardoor je in een negatieve spiraal komt.

Succes

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 13:18

Ja ben ook erg blij, de datum stond er al 7 okt. op een avond dus dan hoeft hij ook niet vrij te vragen. :)
Daarom moest ik ook terug komen op het onderwerp.

De eerste keer gaf hij aan het niet te willen en dat het niet nodig was omdat er ook NOG niks van hem bij was zo als huis etc.

Ik heb toen de dag er na de notaris gebeld en gevraagd hoe ik hier het beste op kan antwoorden.

ze zegt het gaat niet om het huis, of iets wat je wel of niet hebt, het gaat er om wat jullie samen waard vinden om te bespreken en vast te leggen.

Hij kan bijv. zeggen van je mag geen aanspraak maken op het huis als ik overlijd, of jij weg gaat etc.. dit geld ook voor de schuren, maar je kan er wel in zetten dat ik bijv, alle overgebleven centen erf, en de rechten die hij normaal zou krijgen pensioen, etc etc.. en andersom net zo.

Dit vond hij volgens mij ook een fijner idee. *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:23

Goed plan. _/-\o_
Zorg goed voor jezelf en je kids. Laat je ook het Amsterdams Verreken beding uit leggen door de Notaris.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:35

janouk schreef:
Goed plan. _/-\o_
Zorg goed voor jezelf en je kids. Laat je ook het Amsterdams Verreken beding uit leggen door de Notaris.

Dit is een addertje onder het gras.Zeg maar gerust een dikke adder.
Het komt er in principe op neer, dat wat je inbrengt van jou is.
Als er niet ieder jaar verrekend wordt, moet na afloop van een relatie alles wat samen ingebracht is, verdeeld worden. En dat is bijna niet te doen.
Dit is een contract waarbij je echt ieder jaar verdelen moet. En dan moet je sterk in je schoenen staan.
Het zijn bijna altijd boeren, die zo een vorm van contract willen. Omdat ze het bedrijf niet willen delen.
Dus als een partner zo'n vorm van contract wil, dan weet je eigenlijk al hoe laat het is.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:40

Meid top dat het gesprek positief is gelopen +:)+ !

Ga zo door! En idd zoals eerder is gezegd veel uit de 'ik-vorm' praten dat komt echt minder bedreigend over. Maar wat fijn dat hij inziet dat het misschien toch wel handig is om dingen vast te leggen. En wat fijn dat er waarschijnlijk een hek komt. Kunnen je kids toch lekker buiten kuieren en hoef je er niet continu achteraan te rennen omdat ze anders de weg of iets opgaan.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:12

Fijn dat je jullie een goed gesprek hebben gehad. De eerste stapjes zijn gezet.. Fijn dat hij er nu ook het belang van inziet dat je zowel voor jezelf maar ook voor je kinderen en voor hem graag iets geregeld wil hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:03

Super!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:38

Wat fijn om te lezen! Je pakt het helemaal goed aan! Heb zelf gelukkig direct mijn 'boer' kunnen 'losweken', maar mijn schoonmoeder is een paar jaar geleden pas begonnen en zelfs dan komt het goed :D

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 09:08

Gisteren gewoon een heerlijk hazelnoot gebakje gekocht, hij zegt hebben we een feestje... Ik zei nee gewoon omdat ik van je hou.. Wat kan een dag veranderen, als er gewoon 2 x ja word gezegd op iets wat ik al heeeel graag wil!!..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:17

Klinkt goed TS :D nu volhouden en zorg dat je zelf gelukkig wordt!

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:48

En nu lekker genieten van je zwangerschap,
komt allemaal goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:58

Alles gelezen en knap van je ts! Volhouden! Anders heb je straks niks. Succes bij het gesprek! :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:47

Sccount123 schreef:
Gisteren gewoon een heerlijk hazelnoot gebakje gekocht, hij zegt hebben we een feestje... Ik zei nee gewoon omdat ik van je hou.. Wat kan een dag veranderen, als er gewoon 2 x ja word gezegd op iets wat ik al heeeel graag wil!!..

Goed om te lezen en wat een verschil met je allereerste post in dit topic :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:35

Sccount123 schreef:

Helemaal TOP, zo langzaam aan kom je er wel
Niet te hard van stapel lopen, maar rustig aan.
Komt vast helemaal goed met jullie. Je in elk geval op een hele goede weg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:02

cam schreef:
Ja had alles van TS terug gelezen en zag dat hij ook kind 4 had erkend bij de gemeente.

Maar dan heeft vriend het wel heel goed geregeld...........voor zich zelf.

Hij heeft een baan,een eigen bedrijf met gratis werknemer(TS),4kinderen die hij op kan eisen,een huis als zijn ouders en straks niet meer zijn.

En TS heeft nog een klein beetje spaargeld,4 kinderen die ze niet kan onderhouden,geen eigen inkomen ook al werk ze in het bedrijf van haar partner. En straks geen rechten op pensioen,woning,erfenis,en weduwe uitkering mocht er iets met haar partner gebeuren.
En hij geeft aan dat hij liever geld uit geeft aan zijn paarden dan aan iets wat TS rust geeft,een samenlevingscontract waar alles in wordt afgesproken.

Ik wist het wel,schrijf je zo snel mogelijk in bij een gemeente voor huisvesting.
Sommige gemeente hebben een korte wachtlijst,probeer het daar.
Probeer uit te vinden wat je moet regelen om onafhankelijk op je zelf te gaan wonen.
En als dat allemaal is geregeld zou ik mijn koffers pakken en samen met je kinderen vertrekken.
Ken helaas veel van deze verhalen onder boeren,en als vrouw trek je aan het kortste eind.
Veranderen gaat er niet,en als je nu vertrek kan je zelf nog wat op bouwen,je bent nog jong.

Mee eens!

TS waarom ga je niet trouwen in gemeenschap van goederen.? Dan heb je tenminste een vangnet, of je blijft altijd bij elkaar in gelukkig samenzijn, of je hebt een basis om je 4! Kinderen groot te brengen als je er alleen voor komt te staan. Als je vriend morgen overlijd, hypothetisch gezien hoop het niet voor je, maar dan sta je op straat met persoonlijke bezittingen en 8 kleine handjes aan je rokken...zoals het 100 jaar geleden was, een ongetrouwde vrouw met kinderen, kon naar het armenhuis.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:28

TS ik ben blij dat jullie stappen ondernemen.
Maar het zijn wel hele kleine.

Vraagje: je schoonouders zijn beide eigenaar van het huis waar jullie in wonen.
En beide eigenaar van de grond waar het bedrijf op gevestigd is van je partner.
Of het bij je schoonouders ook zo geregeld dat alles is van het kind en de partner geen mede eigenaar is.
En heeft de andere ook geen recht op de erfenis?

Bedenk dat jij mee werkt in het bedrijf van je partner. Maar daar staat niets tegen over.
Ook na jaren hard werken is er geen spijker in het bedrijf van jou.

Ik snap niet goed wat de rede is waarom jij niets zou mogen erven.
Na jou komt het allemaal toe aan zijn kinderen.
Of regel dat jij recht hebt op het vruchtgebruik tot je kinderen 18 zijn.

Ik blijf mijn twijfels houden. Zeker als blijkt dat je schoonouders het wel allemaal netjes hebben geregeld.
Het is niet dat je net pas over de vloer komt. Je heb ze zelf 4 kleinkinderen geschonken.
Ik zou maar heel goed bedenken wat je geregeld wil hebben. En denk dan niet alleen aan later. Maar ook in de nabije toekomst.
Laatst bijgewerkt door cam op 24-09-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:35

Dat is een mooie volgende stap om te regelen, iets meer zekerheid :j

Nu eerst maar even dit afhandelen voordat vriendlief overweldigd wordt en de hakken in het zand zet :=

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 15:51

Russel: Ik wil wel, maar hij niet.. Hij vind het onzin ;)

Cam: Ja het is niet echt een bedrijf, maar hobby wat groot is uitgegroeid, we zijn niet bekend bij de kamer van koophandel.

Maar het dagelijkse werk is wel het zelfde, aangezien mn vriend voor een baas werkt, help ik op de boerderij naja helpen, de klusjes die er bij komen kijken.
Het is geen werk maar hobby die wij samen voort zetten.

De grond, huis etc., is van z'n ouders, hij is enigst kind, en zal dus alles erven mochten hun te komen overleiden.
Ik weet niet hoe het geregeld is als kind eerder gaat als ouders, en dus wij in het huis zitten zonder mijn vriend.
Over de boel regelen is het hier nog al op de gevoelige plaat, dit komt niet door mij door de familie die altijd een hoop willen erven van oma, maar dat is allemaal uit gesloten en toch zijn ze bang dat er nog wat gebeur na het overleiden..

Ik wil niet hebberig overkomen, en dat ben ik ook zeker niet, ik wil alleen de rechten die ik heb als weduwe krijgen dit om bijv, m'n kinderen te onderhouden etc.

m'n schoonouders zullen mij nooit ergens in vernoemen, ze zijn gekker met de kleinkinderen als met mij, en daarom zal het naar hun gaan mocht ze wat weg willen geven.

Daarbij zijn ze bang dat ik de boerderij wat al meer dan 200 jaar in de familie is te verkopen..( zal niet weten waarom) maar dat heeft ze mij wel eens verteld.

Het is allemaal erg wantrouwig, en daarom word er weinig over gesproken, als m'n schoonouders na de notaris zijn geweest voor het één en t 'ander, dan hoor ik dat pas achteraf, van m'n vriend.

Het is allemaal zo achterdochtig maar ja.. dat maak mij niet uit hun zaakjes zijn die van hun, en niet die van (mij) Ons.

Maar dat sluit niet uit dat m'n vriend en ik niks hoeven te regelen.

We gaan het aan horen 7 okt, en zullen dan zien :)

Ik had gisteren een heel goed voorbeeld, de werkvloer baas is 6 meter naar beneden gevallen door het dak heen, is met trauma helikopter naar het ziekenhuis gebracht.
2 gebroken heupen, gebroken rug, scheur in de mild, en lever, scheur in de schedel, klaplong, en 9 ribben gebroken.
Hij is in levensgevaar, maar kan het tot nu toe nog wel na vertellen.
Hij vertelde mij dat, ik zeg, zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Stel dat jij het was, en dat je het niet kunt na vertellen, dan waren we dus te laat geweest en had ik hier nu gezeten, buiten het feit dat je heel veel verdriet heb, komt er zo veel bij kijken wat je niet wilt, daarom is het belangrijk dat je wat op papier hebt

Snapje nou dat ik het één en ander op papier wilt hebben?.

van dit bericht is er volgens mij echt een lichtje gaan branden.
Hij zegt stel dat ik het was, liet in een jong gezin achter, wij worden ook altijd zo maar elk dak opgestuurd zonder wat om handen, of netten er onder.. Levens gevaarlijk eigenlijk.

Hij baalde er van volgens mij, dat hij altijd zo koppig is geweest.

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:55

Ts Beter laat dan nooit en elke verandering begint met de eerste stap. En soms is het drie stappen vooruit en weer 2 achteruit maar ik hoop echt zo voor je dat alles goed gaat 7 okt!

Wat ontzettend #$!@# van zijn collega. Moet je toch niet aan denken...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:18

Ik snap het allemaal wel. Maar een van je schoonouders is ook aangetrouwd.
Of zijn het neef en nicht van elkaar?
Een van de twee was ooit geen familie. Net als jij.
En deze gaat dus wel erven als de andere komt te overlijden.
Of gaat alles dan gelijk naar je partner.

Het is fijn dat bij je partner in elk geval de ogen open zijn gegaan.
Hopelijk kan je nu doordringen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:22

Oef, wat een naar ongeluk :(:)

Wel fijn dat er bij je vriend een lampje aan gegaan lijkt te zijn :)

Als je nu ook nog eens zo'n zelfde goed gesprek met je schoonmoeder houdt over je privacy... ;)

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:23

cam: vroeger was het heel streng eerst trouwen dat kinderen, m'n vriend is ook zo opgevoed, maar lijd zn eigenleven, en wil niet op die manier leven.
En doet het op zijn manier, daar door is ook trouwen van de baan, ik als vrouw zou het heel graag willen.
Maar het moet wel van 2 kanten komen ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:38

Het is wrang om te zeggen, maar dat ongeluk komt voor jou wel op een ideaal moment.

Je vriend wil het niet op de ouderwetse manier doen, maar heeft de rest van zijn leven wel ouderwets ingericht; Inwonen bij zijn ouders, veel kinderen en een vrouw die geen eigen baan heeft. Hij hangt tussen ouderwets en nieuwerwets in. Hij zal moeten kiezen. Of hij regelt het ouderwets en trouwt, of hij regelt het nieuwerwets met een samenlevingscontract, testament, arbeidscontract en een vrouw die haar eigen dingen heeft.