Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:16

kyara1989 schreef:
Ja indd :) mijn vriend is bijna 32 (weet ik is nog niet heel oud maar hij vind zelf van wel haha) En daarom zei die ook zeker voor mijn 32 ste en hij is daar wel wat harder in als ik helaas. Maar nu wil die het wel wat meer tijd geven.... Maar vandaar dat we dus ook naar het ziekenhuis gegaan zijn

Volgens mij kun je prima op de natuurlijke manier zwanger raken als je afgevallen bent. Dus ga er voor, dan heb je dat hele ziekenhuis misschien niet nodig ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:17

kyara1989 schreef:
anneliesdj schreef:
Maar TS, nogmaals; wat heeft de arts precies gezegd? Heeft die alleen gezegd dat jij moet afvallen, of heeft hij ook je vriend op zijn slechte gewoonte's gewezen?

Nee het was dus echt alleen van mij! En dat is ook niet echt leuk om te horen terwijl we weten dat de zaadjes van mijn vriend ook niet helemaal in orde zijn.

Heeft je vriend slechte gewoonte's?
Is hij te dik, rookt hij, drinkt hij, sport hij genoeg, eet hij gezond?
Als dat allemaal niet aan de orde is, valt er bij hem ook weinig te verbeteren en zal het toch echt bij jou vandaan moeten komen.

Maar ik lees dat je niet wist wat de risico's waren, ik kan me niet voorstellen dat de arts je niet gezegd heeft waarom je moet afvallen?

kyara1989

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:18

Nee dat heeft de arts dus niet! Dat was ook het geen waarom ik zo kwaad was...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:21

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Maar ik 'ken' wel een vrouw die een maagverkleining heeft gehad (en echt (morbide) obesitas heeft), en voordat ze begon met het maagverkleining traject heeft zij diverse kindjes verloren, tijdens of vlak na de zwangerschap.......

Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik kan mij goed voorstellen dat dokters het sommige mensen (die overgewicht hebben) in sommige situaties afraden om zwanger te raken. En ik kan mij ook heel goed voorstellen dat als dergelijke mensen dit advies niet willen volgen, dat de dokters weigeren om 'er aan mee te werken' om zo iemand toch nog zwanger te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:26

kyara1989 schreef:

Ja dat is inderdaad vreemd, maar heb je daar zelf niet bij nagedacht dan, dat dat weleens een reden kon zijn dat je in 2 jaar tijd nog niet zwanger bent geworden?

Als je het graag wilt, zou ik er gewoon voor gaan. Vraag je huisarts om hulp dmv een dietist, ga samen sporten op vaste tijden, maak regels voor wat er aan etenswaar in huis mag zijn (als het er niet is kun je ook niet snoepen) en doe dat ook bij het boodschappen doen (bv 's morgens winkelen ipv 's avonds tegen etenstijd). En push jezelf en vraag je vriend ook om streng te zijn, voor zichzelf maar ook voor jou, als je het zelf niet aan kunt, dan moet iemand je helpen.

En wie weet, wordt je vanzelf wel zwanger als je op normaal gewicht bent. Want in het zh lopen voor allerlei behandelingen en je hele zwangerschap gecontroleerd worden, is echt geen pretje hoor.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:26

Ik denk wel dat ik je kan begrijpen. Jullie hebben al bijna 3 jaar een kinderwens en het lukt niet. Uiteindelijk neem je de stap om daar hulp bij te vragen en dan word je in feite weggestuurd met een, in jouw ogen onmogelijke opdracht, namelijk 30 kilo afvallen. Ik snap dat je eerste reactie is om verder te zoeken naar iemand die je daar wel bij kan helpen.
Aan de reacties hier kun je ook halen dat de meeste mensen er allemaal van overtuigd zijn dat je het wel kan, :j die 30 kilo kwijtraken. Je kinderwens blijft en je moet zelfs nog meer geduld opbrengen én je best doen om die kilo's kwijt te raken.
Dan nog krijg je geen garantie dat het wel gaat lukken. Al met al een pittige opdracht. Ik zou daar echt hulp bij vragen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:28

TS om je een hart onder de riem te steken, hele hele magere vrouwen (anorexia) behandelen de artsen ook niet.

Het ziekenhuis wil een redelijk gewicht en..nee dan hoef je nog niet eens een BMI van tussen de 20-25 te hebben maar onder/rond de 30 toch wel. Anders is het gewoon kostbaar overheids geld door de WC spoelen.

Je bent zelf nog piep jong 24!

Dus meid ga ervoor, ga desnoods naar een dietiste, ga sporten en geniet van elkaar...en dan komt het wellicht van zelf.

Door een grote hoeveelheid "vet" is ook je hormoon huishouding bijna altijd verstoord en de goede balans komt al best snel terug als je wat gewicht verliest..en daardoor neem je vruchtbaarheid ook flink toe. Jouw lichaam (net als mensen die anorexia hebben..daar zorgt de natuur zelf al vaak voor dat ze niet zwanger raken..als soort van bescherming..)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:28

TS: Hier mijn ervaring en hopelijk stel ik je wat geruster ;).

Ik ben ook nooit helemaal vol slank geweest, maar heb wel 2 fijne goedlopende zwangerschappen gehad. Mijn H.A in Amsterdam wilde mij ook niet helpen ik moest ook eerst maar afvallen :o, toen verhuisden we naar andere stad en had ik gelijk afspraak gemaakt met een gynaecoloog hier en we werden gelijk geholpen kreeg ook gelijk een afspraak wat in hield een inwendige echo. Hier kwam toentertijd uit dat ik dus PCOS heb (PCOS komt voor bij meerdere factoren o.a. overgewicht maar evt. ook bij ondergewicht enz.)

Na mijn 1e afspraak kreeg ik gelijk een recept mee dat Clomid heet, dit zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt. Wel moest ik tijdens die kuur op dag 18 a 19 naar het ziekenhuis om bloed te prikken (Progesteron), aan de hand daarvan kon de gynaecoloog zien of de Clomid zijn werk goed zou doen maar helaas was 50mg niet goed genoeg om bij mij een eisprong op te wekken. En dus in 2e ronde 100mg en dit was hem ik kreeg een eisprong, helaas alleen die 2e ronde toen nog niet raak. Pas in de 3e en tevens laatste ronde aldus mijn gynaecoloog en die was GOED en eindelijk zwanger toen van onze eerste.

Hele zwangerschap bleef ik op controle in het ziekenhuis en als ik heel eerlijk mag zijn vond ik dat ook absoluut niet zo erg, in het voordeel dat we echt zoveel echo's kregen. I.v.m. mijn overgewicht moest er ook bloed geprikt worden op o.a. suiker als ook mijn schildklier die getest werd.
Suikertest gehad, bij elk bezoek en wat eigenlijk wel standaard is dat bloeddruk gecontroleerd wordt.

Mijn eerste zwangerschap is SUPER verlopen nooit geen klachten gehad, uitstekende en keurige bloeddruk hele zwangerschap, suiker goed enz. Onze eerste zoon is kerngezond en vond het maar al te fijn daar in mijn buik (= 1.5 week te laat geboren, en werd ingeleid). Hij was 9 pond en 55cm.

Mijn tweede zwangerschap verliep net zo als mijn eerste zwangerschap. Alleen had ik op den duur last van zenuwbeknellingen maar daarvoor hielp fysio erg goed.
2e zwangerschap was gelijk 1e ronde met Clomid RAAK (overgewicht had/heb ik nog steeds), bevalling in een woord +:)+ zou het zo nog een keer of 5 willen doen ;). Onze 2e zoon was 8 pond en 53cm, ook hij had het veel te goed daar binnen (ook 1.5 week te laat geboren, een ingeleide bevalling ook).

Over de eerste zwangerschap hebben we ruim 3.5 jaar over gedaan, tweede zwangerschap was binnen een half jaar al raak.

En meis, een kennis van mij zit met hetzelfde als waar jij en je vriend last van hebben. Het feit dat ziekenhuis weigert te helpen, ook zij kamt met overgewicht alleen dan net wat meer als dan ik heb. Maar goed overgewicht is overgewicht.
Ook zij krijgen alleen maar te horen dat ze maar moet blijven afvallen :o, terwijl gezien we familie zijn het heel goed in de familie kan zitten en zij dus ook PCOS zou kunnen hebben. Maar het ziekenhuis weigert ze überhaupt te helpen.

Meis mocht je nog vragen hebben je mag me gerust een PB sturen ;).

Oh ja, dat ik 1e keer zwanger raakte woog ik 96.5kg. En bij de 2e keer woog ik 108kg :o. En ik ben zelf 1.76.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 07-09-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:29

En hoe trots kun je op jezelf zijn als het eindelijk gelukt is en je dat felbegeerde kindje in je armen hebt :+:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:37

kyara1989 schreef:

Maar heb je dan zelf echt nooit informatie opgezocht over overgewicht en zwanger worden?

In mijn wijk heb je inloopdagen bij het centrum voor jeugd en gezin voor meiden die overwegen zwanger te worden. Daar krijg je ook de juiste informatie. Misschien bij jou in de buurt ook wel zoiets? (Dat weet je huisarts/assistente vaak wel)

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:53

Nee dat had ik eerlijk gezegd niet maar zo juist wel en ben der wel wat van geschrokken indd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:56

Maar 1 + 1 is toch wel 2? Je weet toch zelf ook wel dat het voor zowel jezelf als je kind een enorme belasting is? Ik bedoel het niet vervelend maar ben wel verbaast dat je daar nooit bij hebt nagedacht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:59

kyara1989 schreef:
Nee dat had ik eerlijk gezegd niet maar zo juist wel en ben der wel wat van geschrokken indd

:(:)
Nu weet je het dus kun je er wat aan doen, genoeg adviezen gehad inmiddels en het lukt jou ook echt wel om wat kilo's kwijt te raken.
Je kunt ook altijd bij je huisarts vragen om ondersteuning in de vorm van een dieetist oid.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:09

Ik vind het best zorgwekkend dat er blijkbaar net zo slecht, of niet, wordt ingelezen bij zwanger willen worden als bij het aanschaffen van dieren? :=

Ik heb dan (nog) geen kinderwens, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik basisinfo over een zwangerschap wanneer ik een kind wil niet weet.. laat staan als je al twee jaar bezig bent.

Ik dacht iig dat het ook net zo bekend was van over of ondergewicht als dat je niet moet roken en drinken tijdens een zwangerschap.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:15

Nu snap ik waar je angst vandaan komt.. Je vriend is "bang" dat als hij niet gauw vader wordt hij "te oud" is/zichzelf vindt om nog aan kinderen te beginnen.
Waardoor jij tijdsdruk voelt en dus zo snel snel mogelijk zwanger wilt worden. Maar zo werkt het niet. Door zo'n druk erop te gaan leggen gaat het ook niet makkelijker worden.
Adem in, Adem uit, geef je vriend een schop onder zijn kont dat ie zich niet zo moet aanstellen met "oud" zijn (mannen kunnen tot ver in hun 60ste nog vader worden!) en laat het zwanger worden even los... Ga samen (of apart) een leuke sport doen waar je motivatie uithaalt om door te gaan met sporten.

En kijk eens of een kolydraat arm diëet iets voor je is (bv dokter frank dieet). Mijn moeder is daar ontzettend veel mee afgevallen (was toen al ruim 60 en kan niet echt sporten) en eet nog steeds heel vaak via die filosofie en blijft netjes op gewicht.

Laat het allemaal voor 3 maanden los en concentreer je op een verstandig dieet met dagelijks bewegen, dan zul je zien dat het allemaal een stuk makkelijker gaat.

Heb een klein beetje geduld en dan komt het ook voor jou vast helemaal goed :(:)

kyara1989 schreef:
Ja indd :) mijn vriend is bijna 32 (weet ik is nog niet heel oud maar hij vind zelf van wel haha) En daarom zei die ook zeker voor mijn 32 ste en hij is daar wel wat harder in als ik helaas. Maar nu wil die het wel wat meer tijd geven.... Maar vandaar dat we dus ook naar het ziekenhuis gegaan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:19

chanel1985 schreef:
Je snapt mijn punt niet, mensen die geen problemen hebben met zwanger worden, die dus geen hulp nodig hebben, die kunnen zonder problemen blijven roken, blijven drinken, niet afvallen,...

Daar kan men immers niet zeggen we helpen je niet om zwanger te worden, want men heeft geen hulp nodig. Dus daar kan men geen druk op uitoefenen.

Men haalt bv aan dat het slecht is voor de baby, dat is het toch in beide gevallen?

Waarom wordt er dan een verschil gemaakt tussen beide gevallen?

Snap je het nu?

Omdat het tegenovergestelde wereld is... De rokende en zuipende veelvraten, worden vaak nog zo makkelijk zwanger, omdat ze toch al nergens meer over nadenken (dus ook geen anticonceptie) En het is ook een feit dat als je sex hebt met een drankje op en je bent bv al heel lang bijna gefrusteerd bezig met het krijgen van kinderen, het ineens wel raak is, omdat de stress is weggevallen ten tijde van de daad.... En ook al kan je de nitwitten niet tegenhouden, wil dat natuurlijk niet zeggen dat men dat niet wilt!?

Om daar tegenover een bbw vrouw incl. vriend met niet al te sterk zaad te zettendie dus op kosten van de staat een stervensdure behandeling eisen, omdat kinderen krijgen een recht is? Prima hoor, maar dan toch wel in zo goed als mogelijk te creeren omstandigheden voor dat kind van een half miljoen, lijkt mij niet meer dan logisch dat een arts dan voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit.

Nogmaals ik ben zelf ook een echte BBW, een beer van een wijf, jaren geleden in totaal zelfs 60 kg afgevallen (helaas er nu wel weer 20 erbij) maar ik dieet niet meer, omdat het jojo effect nog veel en veel erger is en ik trouwens zo zwak werd als slappe patat en dagelijks kotsend over de staldeur hing, dan maar wat meer wegen en me beter voelen, maar ik ben niet anders gewend dat er voor de meeste operaties/behandelingen die NIET van levensbelang zijn, er standaard word gezegd, eerst afvallen, juist omdat ze in het ziekenhuis allerlei complicaties bij afvallen bij voorbaat al voorkomen.

TS klaagt dus wel en geeft de schuld aan ziekenhuis en liegt zichzelf ook nog eens keihard voor, door kwaad te worden en zeggen dat als ze 30 kg afvalt ze perfect gewicht zou hebben, terwijl ze met 30 kg minder er hooguit lekker wulps bij zou lopen maar van je never nooit niet perfect slank! Maar wel gezond en sterk genoeg om dat kind van een half miljoen te voldragen en op te voeden, lijkt mij uitgemaakte zaak eigenlijk...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:20

BBW? Was da?

Big black wife? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:26

Hahaha!! Die kan ook hoor! Big Beautiful Women hebben ze mij dan weer geleerd...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:18

Moderatoropmerking:
Na overleg zijn wij van mening dat dit topic open kan blijven. Uiteraard met het verzoek aan jullie het respectvol te houden, helemaal vanwege de gevoelige aard van het onderwerp. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:47

Dani schreef:
kyara1989 schreef:
Nee ze eisen echt het perfecte gewicht en dat is ook het geen waar ik zo mee zit! Want ik ben zo i zo geen smal gebouwd iemand... En dat verwachten ze wel dat maakte ons ook zo kwaad!

Ik pik deze quote er even uit. TS, is dit echt wat je denkt? Dat 30 kilo eraf het 'perfecte gewicht' is voor jou en dat de artsen je pas verder willen helpen als je er perfect uitziet? Je hebt het in het topic ook snerend over mensen met 'een maatje 36' - denk je dat jij dat ook moet bereiken?

Voor zover ik kan beoordelen op basis van je profielfoto eisen ze namelijk geen perfectie, maar slechts het minimum om te voorkomen dat jij en je kindje behoorlijke risico's gaan lopen. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat ziet, en of je geen vertekend beeld hebt van je eigen gewicht en uiterlijk. En je zegt dat het ziekenhuis 'niet eerlijk' is, waarom vind je dat?

Ik ben hier eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar :j

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:03

Hoi TS,
Heb even alleen al jouw reacties gelezen en een deel van de anderen, maar die kwamen uiteindelijk allemaal op hetzelfde aan. Hoe is het inmiddels met het afvallen? Ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Als je nu in mn profiel kijkt denk je hoe dan? Maar mijn moeder is al letterlijk mijn hele leven aan het afvallen en dat is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Zeker als je naast de privé dingen ook nog eens van lucht al dik wordt.

Liefs

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:31

Ja, ben ook wel benieuwd hoe het is met het afvallen??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:58

Ik ook, hoe gaat het?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:26

Vervelend TS. Maar ik begrijp de artsen wel, de kans op succes is z klein. Ben je je er zelf ook van bewust dat je na een aantal pogingen (3 dacht ik) verder zelf moet betalen? Als je nu weet dat de kansen zo klein zijn, zou je ze dan echt willen riskeren met het grote risico op mislukking door je overgewicht?
Ik werd zwanger van mijn eerste toen ik 72 kg woog. Wat te zwaar want ik zou eigenlijk 68 mogen wegen. Daarna kwam ik tijdens de zwangerschap 33 kg aan!!! Eigen schuld. Daarna bleef ik steken rond de 95. Ik kreeg nog een miskraam en daarna lukte het helemaal niet meer om zwanger te raken. Omdat ik al bang was dat het op een doorverwijzing naar de Gyn zou uitdraaien ben ik in januari alvast begonnen met een cursus bij de WW. Zes maanden later was er al 19 kg af en zo streng was het echt niet. Afgelopen maand was ik voor het eerst bij de fertiliteit arts en daar kwam natuurlijk ter sprake dat ik nog wel wat te zwaar was. Toen ik vertelde dat ik nu al 19 kg was afgevallen met makkelijker zwanger worden als doel, reageerde ze heel sympathiek. Kreeg echt een compliment. Daarbij zei ze dat ik gelukkig al in de 'normale overgewichts-norm' viel en niet in de obesitas of zelfs morbide obesitas.
Nu weet ik niet in welke categorie jij valt maar ik denk de laatste als ik het goed begrijp. Dat is naar en heus niet zo makkelijk als de meeste mensen erover praten. Dit zijn niet een paar kilotjes te veel die zijn ontstaan door een paar feestjes of een vakantie. Dit is een levenstijl die aangepakt moet worden. En dat is een flinke stap. Ik hoop echter wel dat je die stap zou willen nemen, want ik gun je van harte een kleintje. Maar ik gun je kindje ook tzt een fitte en gezonde moeder. Een zwangerschap ik een slijtageslag meid. Ik kon bijna de trap niet meer op aan het eind. En ook de verzorging van een kleine vraagt fysiek wel wat. En dan heb ik het niet over het rondsjouwen met een zuigling maar bijvoorbeeld het achter je peuter aan sprinten als hij of zij bijna de weg op schiet. Meespelen in de speeltuin, of de hele dag wandelen in de dierentuin. Zoveel dingen zijn makkelijker als je wat meer in vorm bent en dan hoef je echt geen maatje 38 te hebben hoor. Reken eens uit wat je ideale gewicht is of wat je moet wegen om in de categorie 'gewoon-overgewicht'. Dat kan je zo vinden op internet op BMI berekenen. Zoek een manier (desnoods in overleg met je arst) om dat te bereiken. Loop eens binnen bij een diëtist of een WW cursus. En neem een jaar de tijd om eens aan je eigen gezondheid te wennen. Laat je man gezond mee-eten/leven wie weet veranderd de kwaliteit van zijn zaad ook nog ten gunste. Je bent nog maar 24 las ik dus je hebt de tijd aan je zijde. Ik hoop echt dat je ervoor gaat, ik gun het je. Maar je zal het zelf moeten doen. Zie je zelf niet als een slachtoffer van een onwillige arts. Je kan in dit geval niet op medelijden rekenen van bokt, de optie is duidelijk en de keus in aan jou! Maar ik weet zeker dat je WEL op steun van je medebokkers kan rekenen als je de stap neemt. In ieder geval op die van mij. Heel veel sterkte.

(en ineens kan er onverwacht toch een wondertje gebeuren, zo ook hier... na de eerste afspraak prompt zwanger... Nog maar 6 weken dus nog even afwachten of het dit keer goed zit)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:42

Mootje wat een fijne post +:)+ kan het er alleen maar helemaal mee eens zijn.