trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:22

In de mijne zit geen torselet / korset :) bovenkant is helemaal zacht :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:45

Arme mam is even alleen met pa wezen snuffelen in een bruidsmode zaak (ze konden het niet laten :D) en zagen de prijzen. Mam rekent nog altijd in guldens, dus die moest even slikken aangezien ik de jurk van hun krijg haha

zonnebloem18

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:53

Ai ja dat is dan wel even slikken.
Ik heb nog wel geinformeerd bij standaard bruidszaken, masr kreeg nergens echt het vertrouwens dat ik met 32 weken nog mooi in een trouwjurk zou passen, speciale jurken hadden ze niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:55

Hebben veel zaken zeker ook niet op voorraad of als pasmodel liggen de zwangerschapsmodellen?

Ja, mijn zus is nog in het gulden tijdperk getrouwd, dus ze had die prijs nog in gedachten :(:) maar hebben wel een mooi boekje meegenomen met wat voorbeeld jurken van die zaak :D dus begin er steeds meer zin in te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:57

Mijn moeder viel het echt 100% mee wat ze kwijt was aan mijn jurk, schoenen en toebehoren :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:03

Er zijn bijna geen zwangerschapsjurken, dus de meeste hebben ze niet op voorraad of ze zijn meteen belachelijk duur.
Als ik niet zwanger was geweest had ik het wel geweten dan had ik gekozen voor Blue by Enzoani die zitten rond 2000 euro en die zijn volgens mij nog best goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:04

Mijn jurk komt van brideadress, waren voor het complete pakket incl schoenen, sierraden etc 1300 euro kwijt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:05

Vera Wang heeft imo de mooiste jurken, en way out of my budget dus ik ben blij dat ik niet voor een bruidsjurk ga. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:08

zonnebloem18 schreef:
Er zijn bijna geen zwangerschapsjurken, dus de meeste hebben ze niet op voorraad of ze zijn meteen belachelijk duur.
Als ik niet zwanger was geweest had ik het wel geweten dan had ik gekozen voor Blue by Enzoani die zitten rond 2000 euro en die zijn volgens mij nog best goedkoop.

Zitten idd mooie jurken in die lijn. Maar je hebt zeker wel goedkopere jurken hoor. Ladybird is een 'goedkoop' 'merk'. En merkloos heb je ze ook wel rond en iets onder de 800 euro. (alleen jurk dan, hé).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:46

De schok viel mijn moeder nog mee gelukkig :P Ik ga binnenkort met mijn beste vriendin mee haar trouwjurk uitzoeken, kan ik ook mooi ff spieken wat ik wil :D

Wat doen jullie met de taart? Wij kiezen ervoor om hem als nagerecht te doen na ons diner. Voor de feestgasten wil ik dan een mooie plaat/schaal oid, met cakepops in bruidsstijl laten maken zodat zij ook iets lekkers bij de koffie hebben als ze aan komen. Daarna mogen ze onbeperkt aan de drank :Y) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:13

Wie gaf mij de tip van light in the box? Ik heb daar een hele mooie tiara gezien die ik ga bestellen, dank je wel!! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:30

900 euro betaald voor een Sincerity jurk. En een unieke jurk waarvan er maar eentje is, hij is namelijk niet in de 2014 collectie opgenomen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:23

Wij houden eerst een receptie, dus daar komen petit fours bij :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:26

Wij hebben de taart na de felicitatie en dan anderhalf uur later de lunch, het worden geen dikke stukken taart want het vult best wel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:41

Anthea schreef:
Wie gaf mij de tip van light in the box? Ik heb daar een hele mooie tiara gezien die ik ga bestellen, dank je wel!! :D

Me!ik weet alleen niet hoe t met invoerrechten zit tusse china en canada :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:17

Neonlight, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar jouw jurk! Ik vind Sincerity ook echt een heel mooi merk :j

Zonnebloem, erg mooie jurk zo zeg!

Ik wil ook een torselet aan. Dan zit mijn jurk gewoon wat mooier, want die heeft geen torselet van zichzelf. Liefste deed ik het gewoon met een bh, maar dat kon niet volgens de verkoper. Was overigens geen verkooppraatje, want ze adviseerde om gewoon eens rond te kijken voor zo'n torselet, omdat ze bij hun in de winkel erg duur waren.

Qua taart.. Als de daggasten bij mijn schoonmoeder komen staat daar een tafel gevuld met cupcakes en kleinere hapjes zoals soesjes, negerzoenen etc. Bij het feest 's avonds krijgen alle gasten een gebakje, denk aan appeltaart, bosche bol :D
Nu zitten we te denken aan ijstaart na het buffet, dus als dessert. Stiekem vind ik het wel een klein beetje zonde van het geld, maar een mooie taart aansnijden vind ik ook wel erg leuk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:47

Sammie schreef:
Anthea schreef:

Me!ik weet alleen niet hoe t met invoerrechten zit tusse china en canada :)

Ik heb 'm naar Nederland gestuurd, maar met de invoerkosten zou ie nog niet duur zijn :)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:36

Wij wilden eerst ook een ijstaart als dessert en ter vervanging van de bruidstaart. Alleen bij mijn nichtje die ook in de zomer trouwde, moest dat ding binnen no time worden opgegeten, want hij smolt waar je bijstond.. -O- Wij hebben er nu voor gekozen om bij aankomst op de feestlocatie eerst te borrelen met wat kleine hapjes, vervolgens diner en als afsluiting van het diner de bruidstaart (uiteraard ook keuze voor ijs ernaast, zeker voor de kinderen). Dan kunnen we de top van de taart toch nog mee naar huis nemen :9

Voor de avondgasten; die worden ontvangen met een prosecco en wie wil, kan koffie halen bij de bar. Wel zetten we op de tafels en de bar wat petit fours, zodat ze toch nog een klein gebakje hebben (5 x 5 cm).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:37

Wij doen de taart denk ik na de ceremonie, als we op de locatie voor het gezellig samenzijn zijn aangekomen :)

Ik ga deze week de gemeente eens bellen voor de ondertrouw

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:04

Wij doen ook de taart na de ceremonie, bij mijn ouders thuis.
De avondgasten worden ontvangen met koffie/thee met petit four.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:15

Ik kom hier ook even binnenvallen, bruiloft staat gepland op 1 augustus <3

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:28

Zonnebloem, onzin. Ze kunnen daar gewoon rekening mee houden. Heb zelf bruidje gehad die een normale jurk had en hoog zwanger was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 04:13

Vraagje over wat jullie zouden doen.. Ik heb een fotograaf gezien die me tof lijkt en prijzen gevraagd.

Ze vraagt $630 voor 1 uur en $1155 voor 2 uur inclusief tax. Onze ceremonie is max 20 minuten, zelf raad ze 2 uur aan. We hebben dus geen groot feest of wat dan ook om op de foto te zetten. Ik vind het erg duur voor wat wij willen, een mini wedding, maar ik ben bang dat we spijt krijgen als we het niet doen..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:42

Dat is in Amerika?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:47

Hilda79 schreef:
Zonnebloem, onzin. Ze kunnen daar gewoon rekening mee houden. Heb zelf bruidje gehad die een normale jurk had en hoog zwanger was.

Ik heb nergens gezegd dat het niet kan, alleen dat ik niet het vertrouwen had dat ik er mooi uit zou zien met 32 weken in een aangepaste normale jurk.
Daarom wilde ik graag een speciale zwangerschapsjurk, maar die kon ik hier nergens vinden.
En degene die er zijn zijn alweer behoorlijk prijzig voor ons budget, behalve het merk wat ik nu gekozen heb.