Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:34

Nee hoor, jij werd persoonlijk. Jij betrekt alles op jezelf en moet ook nog even tussen neus en lippen door vertellen over je eigen situatie.

Ik wil hier best op ingaan, maar ik vind de discussie die speelt eigenlijk veel interessanter.

cam

Cassidy schreef:
cam schreef:
Ja we weten het cassidy. Je hebt een zware jeugd gehad.

Dat is een aanname. Ik heb een hele fijne jeugd gehad maar van dichtbij mee mogen maken wat een gehandicapt kind in de familie voor beperkingen kan geven, en de impact die het in je leven kan hebben.

Maar hoe erg je het vond dat je geen pony kreeg omdat je ouders daar geen geld aan uit wilde geven.
Terwijl er wel geld genoeg was.
En hoe dat jou leven heeft getekend.

Ayasha
Blogger

Coloured schreef:
Ayasha schreef:
maar om het feit dat de man in deze geen keuze heeft, geen enkel recht, en de vrouw alle keuze en alle recht. Hoe debiel is dat?

Deze man heeft nu geen keuze meer maar heeft wel een keuze gehad om niet in deze situatie terecht te komen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Hij weet toch dat dit het risico is en dat hij niet voor de moeder kan beslissen? Voor mij is het gewoon spelen met vuur en als je je dan brandt, gaan zitten janken.

Again, DIE HAD ZIJ OOK.
Maar het is gebeurt, en vanaf dát punt. Heeft enkel de vrouw nog een keuze. En de vrouw mag janken en ja, zelfs eisen! En de man moet zijn klep houden want hij wist waar ie aan begon....
De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat vrouwen zichzelf dom en afhankelijk vinden... En dan is de vraag of je iemand die dom en afhankelijk is uberhaupt wel de verantwoordelijkheid van een dergelijke beslissing mag geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:35

Cassidy schreef:
cam schreef:

Dat is een aanname. Ik heb een hele fijne jeugd gehad maar van dichtbij mee mogen maken wat een gehandicapt kind in de familie voor beperkingen kan geven, en de impact die het in je leven kan hebben.

Wat heeft dat te maken met het BEWUST kiezen voor een kind terwijl je weet dat de verwekker er niet achter staat :o?
oliebol happens. Als jij in je eentje helemaal zelf en alleen kiest voor die oliebol dan kan je niet achteraf gaan zitten mekkeren. Nogmaals: bewijs maar eens dat je die man niet bedrogen hebt met het nemen van een tiktak ipv de pil.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:37

Eigenlijk doet het niet ter zake, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die niet op de hoogte zijn van het feit dat er bij een zwangerschap complicaties op kunnen treden, dat de mogelijkheid bestaat op een gehandicapt kind of zelfs het overlijden van moeder en/of kind.

Dus wanneer je als vrouw toch kiest de zwangerschap uit te dragen en een kind op de wereld te zetten, dan calculeer je die mogelijkheden in en kies je bewust voor de mogelijkheid dat. Dan is het gevaar dat de vrouw mogelijk loopt toch geen argument meer?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:38

cam schreef:
Maar hoe erg je het vond dat je geen pony kreeg omdat je ouders daar geen geld aan uit wilde geven.

Er speelde meer...lees al mijn topics nog maar eens goed door, staat er heus ook tussen :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:39

_San87_ schreef:
Eigenlijk doet het niet ter zake, maar ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die niet op de hoogte zijn van het feit dat er bij een zwangerschap complicaties op kunnen treden, dat de mogelijkheid bestaat op een gehandicapt kind of zelfs het overlijden van moeder en/of kind.

Dus wanneer je als vrouw toch kiest de zwangerschap uit te dragen en een kind op de wereld te zetten, dan calculeer je die mogelijkheden in en kies je bewust voor de mogelijkheid dat. Dan is het gevaar dat de vrouw mogelijk loopt toch geen argument meer?

Wat is de reden dat jij dit geen argument vindt?
En wat is de reden dat jij denkt dat iedere vrouw met de mogelijke gevolgen en complicaties bekend is?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:40

Cassidy schreef:
cam schreef:

Er speelde meer...lees al mijn topics nog maar eens goed door, staat er heus ook tussen :D

Toen ik dat argument aan jou gaf zei je
Citaat:
Zoveel moeite ga ik niet doen.

-O-

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:40

Cassidy schreef:
cam schreef:

Sorry?? Dus als mijn moeder had geweten dat ik gehandicapt was had ze maar arbortus moeten doen??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:41

Angeliquee18 schreef:
]
Sorry?? Dus als mijn moeder had geweten dat ik gehandicapt was had ze maar arbortusbmoeten doen??

Waar zeg ik dat?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-08-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:41

Angeliquee18 schreef:
]
Sorry?? Dus als mijn moeder had geweten dat ik gehandicapt was had ze maar arbortusbmoeten doen??

Ehm Angelique... Dat zegt niemand, ik snap ook niet hoe je dat hierin kunt lezen. Even relax!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:43

Zijn dat mensen die geen biologie gehad hebben op school of zo?
Ik vind het in feite stellen dat omdat er zulke onwetende schaapjes bestaan daarom alle mannen maar misbruikt mogen worden nogal krom.

Angelique, kom maar weer rustig van de kast, niemand beweert hier dat.

Cassidy

Ik ga even boodschappen doen, en of ik daarna nog ga reageren gaat er helemaal vanaf hangen hoe de discussie verder verlopen is.

Mungbean

Ik ga paardrijden :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:44

Cassidy schreef:
Wat is de reden dat jij dit geen argument vindt?
En wat is de reden dat jij denkt dat iedere vrouw met de mogelijke gevolgen en complicaties bekend is?

Omdat iedereen op de middelbare school biologie heeft gehad, mag ik toch hopen. Daarnaast, je bent als vrouw wel oliedom wanneer je je niet in zwangerschappen verdiept wanneer je erachter komt dat je zwanger bent of zwanger wilt worden. Daar komt nog eens bij dat je wel echt onder een steen moet hebben geleefd wanneer je niet op de hoogte bent van de complicaties die bij zwangerschappen kunnen optreden, dat heeft meermaals de kranten gestaan en het nieuws gehaald.

Als je bewust de keuze neemt een bepaald 'risico' te lopen, dan is dat risico waar je bewust voor hebt gekozen geen argument om iemand anders over te halen dat die gene ook voor het kind moet zorgen, WANT IK LOOP HET RISICO! Ja, als de man gaat werken loopt hij ook het risico op lichamelijk letsel of zelfs de dood. Dat is onderdeel van het leven.

Angeliquee18

Ooh sorry. Ik dacht dat het ging om arbortus plegen / gehandicapt. Maar ging ergens anders.
Sorry sorry sorry las hem verkeerd!

Asciugamano

Cassidy schreef:
cam schreef:

Volgrns mij off topic maar die ouders hebben toch zelf dat risico genomen?
Zoals jij redeneert is het hiermee ook; wie zijn billen brandt... ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:45

Sizzle schreef:
Ik vind het in feite stellen dat omdat er zulke onwetende schaapjes bestaan daarom alle mannen maar misbruikt mogen worden nogal krom.

Ik vraag het me ook af, inderdaad. Biologie, brugklas 2e jaar, middelbare school. Ik weet het nog precies en ik wil niet eens zwanger worden :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:48

Sizzle schreef:

Mag jij raden wie het condoom om de bezemsteel mocht rollen.

^)

Ter illustratie, op mijn 13e had ik een afro en droeg ik truien over leggings.

Edit: En dan nog wat, als ik mijn billen brand ga ik echt niet op de blaren zitten, maar zet ik MTV aan en lig ik prinsheerlijk op de bank. Op mijn buik. Dus ja.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:52

sflj schreef:
Volgrns mij off topic maar die ouders hebben toch zelf dat risico genomen?
Zoals jij redeneert is het hiermee ook; wie zijn billen brandt... ;)

Het gaat heel erg offtopic, dus je hebt PB.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:01

Wie zijn billen brandt hoeft niet op de blaren te zitten. Dat heet keuze :D.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:05

_San87_ schreef:

Dat vind ik erg kort door de bocht....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:06

Wie zijn billen brand heeft geluk dat hij niet andersom stond.
Ik blijf verplichte allimentatie een verkapte belasting vinden,daar het. Overgrote deel bij het rijk terecht komt.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:07

lieveli schreef:
Edit: En dan nog wat, als ik mijn billen brand ga ik echt niet op de blaren zitten, maar zet ik MTV aan en lig ik prinsheerlijk op de bank. Op mijn buik. Dus ja.

Als je letterlijk je billen brandt is dat inderdaad heel eenvoudig ja, gewoon op je buik gaan liggen.

Maar in dit geval waarbij dus altijd een ander betrokken is, en een begin van een nieuw leven wat dan maar afgebroken moet worden, moet je gewoon zorgen dat je je billen niet brandt. Zoals je ziet, werk je je hoe dan ook alleen maar in de nesten.

Zit je toch met verbrande billen: je had ook van tevoren kunnen weten hoe de spelregels zijn aangaande alimentatie enz. Dus achteraf niet janken. En dat geldt voor beide partijen natuurlijk en niet alleen voor de man :)*
Laatst bijgewerkt door Coloured op 24-08-13 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:08

suuzepuus schreef:
_San87_ schreef:

Dat vind ik erg kort door de bocht....
Waarom op de blaren gaan zitten als je ook de mogelijkheid hebt op je buik te gaan liggen en MTV te gaan kijken :D?