Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ballard_L schreef:maarja er zijn genoeg mensen idd die paard en management studeren die geen eigen paard hebben. Zijn die dan minder goed in bijvoorbeeld hippische evenementen organiseren of veterinaire praktijkondersteuner zijn? Ik zeg van niet, want dit heeft te maken met andere capaciteiten. Ben jij goed in organiseren, netwerken, kan jij goed met mensen opschieten en weet je daarnaast veel van paarden af, maar heb je alleen geen eigen paard, tja...denk dat je dan nog steeds een goede kans hebt op een baan. En daarnaast heb je toch je stages? Ik zie geen probleem
Daar kunnen we niet allemaal aan het werk.
magda_90 schreef:Ik heb de resultaten van de enquêtes ingezien over o.a. paardenmanagement en dat was huilen met de pet op. Hoeveel mensen achteraf spijt hebben van deze opleiding en liever bedrijfskunde zouden hebben gevolgd of een andere opleiding. Dat zegt voor mij genoeg.
Wil alleen zeggen dat mensen met een eigen paard niet per se sneller een baan hoeven te krijgen in de paardensector. (daarin zag ik geen probleem
) dat er bijna geen banen in de vinden zijn is idd ook een probleem, maar in principe weet je dat als je aan DM begint. Met bedrijfskunde kan je veel meer kanten uit en dit is superspecifiek.
)
Maar het gaat idd om de drive
Is ook de enige diereninstantie in de buurt waar je ook met je HBO terecht kan
Ben al druk met 1 paard, 40 uur werk en sociaal leven
als je idd de drive hebt. Denk idd dat evenementen organiseren wel onderschat word. Heb ook een paar keer bij het ICNN gelopen, maar dat is echt enorm veel werk! Ik doe nu HDM60, Paard&Zo organiseren, maar dat is eigenlijk ook onrealistisch, want in 'het echt' ga je ook niet maar 2 dagen per week , 9 weken lang een evenement organiseren, maar ben je daar maandenlang mee bezig. 
al heb ik geen spijt van dat ik deze opleiding heb gekozen. Zou trouwens niet weten wat ik anders zou moeten doen
. Ga hierna nog wel een korte opleiding tot paardencoach doen, maar verder leer ik echt heel veel bij Dieren in de Zorg waar ik echt iets aan heb later, maar dat is ook weer per persoon verschillend.
Of ik moest een flinke stap terug doen en m'n paard verkopen... Ehm nee