'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:16

eclair98 schreef:
Wat is het verhaal rond ''Waverly Hills Sanatorium''? Ik werd er niet veel wijzer van op google, behalve dat er dode patienten rond dollen ofzo?

Dode patienten lees ik, vanwege de experimentele genezingspraktijken rond tuberculose en een dode verpleegster die zelfmoord pleegde omdat ze zwanger was van de eigenaar van het sanatorium. Die heeft zichzelf eerst geaborteerd en toen verhangen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:18

Urielle schreef:
eclair98 schreef:
Wat is het verhaal rond ''Waverly Hills Sanatorium''? Ik werd er niet veel wijzer van op google, behalve dat er dode patienten rond dollen ofzo?

Dode patienten lees ik, vanwege de experimentele genezingspraktijken rond tuberculose en een dode verpleegster die zelfmoord pleegde omdat ze zwanger was van de eigenaar van het sanatorium. Die heeft zichzelf eerst geaborteerd en toen verhangen.

En die tunnel, wat is daar precies mee?

Urielle

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:21

Daar werden de lijken door afgevoerd zodat de patienten hun eigen toekomstbeeld niet zouden zien, er was immers nog geen geneesmiddel, dus de kans dat ze dood gingen was vrij groot maar men probeerde de moraal hoog te houden. Als mensen het mentaal opgeven gaan ze immers sneller dood.
Op een gegeven moment gooiden ze schijnbaar de lijken gewoon door de tunnel waar ze beneden opstapelden tot ze verwijderd werden.
Maar van internet lees ik ook niet dat die tunnel nou zo spookt, eerder die kamer waar die zelfmoord was. En er schijnt een soort kruipend iets over de muren en de plafonds op de bezoekers te jagen, maar het verhaal erachter krijg ik er ook niet uit.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:23

Gini schreef:
BarbaLala schreef:
Nou Gini, echt niet hoor. Ik snap ook wel dat als je jezelf zo opstelt en gedraagd als jij zegt, dat je hond dat overneemt/ oppikt inderdaad. Maar daar was geen sprake van vannacht. :)

Maar hoe kan je daar nu zo zeker van zijn?
Menselijk geheugen doet gewoon veel met een mens. Ik merk het al als hier in dit topic een plaats genoemd wordt en ik ga googelen daarnaar, dat ik al een heel eng gevoel krijg. Dat ik mezelf wil laten griezelen, liefst klik ik dan ook nog eens de engste foto's aan.
Maar dat is net zoiets als je een filmpje aanklikt waarbij je weet dat het dierenmishandeling gaat, dan heb je al een bepaald ieks-gevoel nog voordat je weet waar het over gaat.

Heb je ook een logische verklaring voor de ervaring die ik eerder in dit topic noemen, waarin we in vakantie stemming kinderstemmen hoorden (twee personen onafhankelijk van elkaar) en gingen kijken omdat we verwachtten dat er iets leuks te doen was en het een plek bleek waar kinderen in de oorlog waren omgebracht?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:25

Weet je, het is heel menselijk om alles te willen verklaren, ik wilde het zelf vannacht ook graag :+
Maar sommige zijn gewoon. Wat ze dan ook zijn.
Misschien is er wel iets dat mijn waarnemingen vannacht kan verklaren, waar ik niet aan denk.
Misschien ook niet. Ik weet het niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:30

Verhaal heb ik gemist, ik ga even je berichten teruglezen. Ik wil me hier ook niet profileren als de grote mythbuster ofzoiets. Maar ik weet wel dat het geheugen en sowieso al een enge situatie veel kan doen met een mens. Als ik 's nachts op een kerkhof loop, ik maak mezelf bang en ik wacht op iets dat gaat gebeuren, dan kan je er geheid van uitgaan dat er "iets" gaat gebeuren. Zo ben ik eens als jonge tiener naar de paarden gegaan midden in de nacht (letterlijk midden in de nacht) en ik dacht lacherig wat er nu zou gebeuren als er iemand met kwade wil zich in de schuur verstopt had. Wat er zou gebeuren en wat ik dan zou doen. Tegen de tijd dat ik aan de schuur was, was ik aan het sluipen met de tranen op mijn wangen, het hart in mijn keel en het mes (van de strotouwen) in mijn handen. En dat terwijl er niks was, totaal geen aanleiding, puur mezelf bang gemaakt met foute gedachtes.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:36

Daar heb je ook helemaal gelijk in wat mij betreft hoor, en ik denk ook zeker dat je zelf een hoop aan je eigen angst en energie positief/ negatief kan sturen. Je kan jezelf ook zeker wel gek maken.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:00

Volgens mij maken mensen zichzelf vaak gewoon erg bang...

Dit neemt niet weg dat ik wel daadwerkelijk geloof in geesten, of in ieder geval in een bepaalde 'aanwezigheid' dat een mens kan voelen.

Mijn vriend woont in een oud herenhuis. Ik voel me nooit fijn in de grote hal, terwijl ik daar 's nachts vaak naartoe ga/moet als ik naar de wc moet. :Y) Ik krijg dan altijd de rillingen en wil daar zo snel mogelijk weg, terwijl ik dan wel weer met gemak de kelder in loop (welke eigenlijk veel enger hoort te zijn zo onder het huis, koud, laag en allemaal enge hoekjes en geluiden).

Ik heb geen idee of er ooit iets in die hal is gebeurd, mijn vriend weet het ook niet. Ik denk dus dat ik mezelf gewoon bang maak, de bewoners hebben namelijk nergens last van. :(:)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:23

Over het algemeen hoeft het verder ook helemaal geen angst op te wekken.

Overigens heb ik in een huis gewoond waar het in het trapgat vaak naar bloemen rook. Dat zijn "lieve geesten" . Nieuw huis op opgespoten grond, je vraagt je af wat ze er deden. Toen we daar uit gingen zeiden de nieuwe mensen ook meteen "wat een prettige sfeer".
Komt ook voor.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:44

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:48

Lusitana schreef:
Over het algemeen hoeft het verder ook helemaal geen angst op te wekken.

Overigens heb ik in een huis gewoond waar het in het trapgat vaak naar bloemen rook. Dat zijn "lieve geesten" . Nieuw huis op opgespoten grond, je vraagt je af wat ze er deden. Toen we daar uit gingen zeiden de nieuwe mensen ook meteen "wat een prettige sfeer".
Komt ook voor.

Geesten met febreze :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:46

Lusitana, waar was dat met die kinderstemmen?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:14

Ik heb het nooit uitgezocht, maar het zou me weinig verbazen als ons huis een verleden blijkt te hebben. Van tijd tot tijd 'zie' ik dingen waarvan ik weet dat ze er niet zijn, van zwarte schimmen tot echte personen, iets dat je op zich nog kunt afschrijven op verbeelding. Maar wat me vooral bang maakt zijn de onverklaarbare dingen die van tijd tot tijd gebeuren, met name op mijn slaapkamer. Mijn tv is de deur uitgegaan nadat hij midden in de nacht aanging, terwijl de afstandsbediening niet in mijn bereik lag. Idem voor mijn vorige mobiel, die 2 jaar lang zonder stroom had gelegen en toen ineens midden in de nacht de wekker af liet gaan, die ook niet meer uit wilde tot ik de accu eruit trok. Mijn laptop laat ik inmiddels ook niet meer op mijn kamer liggen terwijl er stroom op staat, nadat hij een paar keer midden in de nacht muziek af begon te spelen.

Ik zou niet vragen naar het verleden van een huis, en ik denk dat hoe meer je je er mee bezig houdt, hoe meer je 'het' de kans geeft om te gaan 'leven'. Zolang je er niets mee doet zal het redelijk onschadelijk zijn denk ik.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:40

Gini schreef:
Lusitana, waar was dat met die kinderstemmen?

Dat probeerde ik me al toen ik het postte te herinneren. We waren met de auto op rondreis (oa Camargue en Franse Alpen) en het was in een enorm grauw gebied dat zwaar getroffen was in de oorlog (weet niet of het om de eerste of tweede gaat) in het begin of aan het einde van de reis en het kan zowel België als Noord Frankrijk zijn geweest, maar ik gok op Frankrijk. Het is 12 jaar geleden...
Ik denk dat ik namen wel zal herkennen, maar zo uit het blote hoofd, nee, er komt niks in mij op.
Het moet wel geregistreerd staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:14

Jouw verhaal kan ik zo 1 2 3 niet verklaren. Tenzij er een school of kinderopvang in de buurt was, maar dat lijkt me sterk dat je dat over het hoofd gezien zou hebben. :D
Ik ga even proberen te googelen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:24

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:33

Het ging zuiver over kinderen die van een school gehaald waren, daar heengebracht en neergemaaid. Stond op de plaquette. Het was in de middle of nowhere.
De stemmen kwamen echt daarvan daan en omdat er vlaggen hingen dachten we dat het een pretpark was ofzo.
En dan stuit je dus op zo´n pilaar met het verhaal en tig kindergraven...

Ik kan me herinneren dat er wat leegstaande fabrieken waren en een aantal oorlogsmonumenten, van die engelen en zo, in die omgeving, en ik denk dat we de Somme overgingen de dag erna, maar dat durf ik niet te zweren.

Ik kijk die lijst even na.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:35

karina1977 schreef:
Ik zoi zeer zeker gaan kijken.
En als het huis mij verder een fijn gevoel zou geven zou ik er gewoon gaan wonen.
Je moet je er thuis voelen.
ik geloof niet dat ik zou afknappen op een huis met een verhaal.

ja ma als jij een keer krrshhh hoort zit je op de kast :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:04

@gini Dat kaartje erbij is wel het gebied waar we doorheen zijn gegaan, we zijn in elk geval in Cahors geweest (en een gebied met veel monumenten dus. Dat klopt ook wel dan).

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:38

Jammer dat het topic wat stilvalt, vond het altijd erg interessant om te lezen! :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:52

Haha, niemand weet meer een huis.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:53

Er in wonen lijkt me best creepy.. en dan bedoel ik vooral de huizen waar iemand is vermoord of zelfmoord heeft gepleegd, als er iemand is overleden gewoon door ouderdom of een ziekte maakt het me niet veel uit om er te wonen.. Hier in 't dorp is wel een immens groot landhuis waar veel criminaliteit was, en uiteindelijk ook iemand vermoord is daar zou ik wel heel graag een keer rondkijken en foto's maken (is heel erg vervallen geraakt, hangt ook echt zo'n sfeer omheen) maar erin wonen? noway, dan ging het plat :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:58

Dit topic is behekst. Ik las dit op mijn telefoon:
RusselNuwell schreef:
Maar wat me vooral bang maakt zijn de onverklaarbare dingen die van tijd tot tijd gebeuren, met name op mijn slaapkamer. Mijn tv is de deur uitgegaan nadat hij midden in de nacht aanging, terwijl de afstandsbediening niet in mijn bereik lag. Idem voor mijn vorige mobiel, die 2 jaar lang zonder stroom had gelegen en toen ineens midden in de nacht de wekker af liet gaan, die ook niet meer uit wilde tot ik de accu eruit trok. Mijn laptop laat ik inmiddels ook niet meer op mijn kamer liggen terwijl er stroom op staat, nadat hij een paar keer midden in de nacht muziek af begon te spelen.

En toen viel mijn telefoon gewoon UIT! Weg! En na het opstarten opent hij altijd de laastr pagina maar Bokt was weg!

Enfin, ik woon in een oud klooster en ervaar precies hetzelfde als jij. Mijn TV gaat geregeld 's nachts aan (woon in een studio), mijn wekker staat 's ochtends opeens uit, er vallen vaak onverklaarbare dingen naar beneden 's nachts (zonder aanstoot dus, foto-albums etc.)... Ik ben er eigenlijk wel aan gewend (mij hond schrikt zich wel elke keer het apenzuur). Volgens mensen hangt er een erg positieve energie in mijn huis dus wat wil ik nog meer!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:26

Leuk topic! :j

Ik ben opgegroeid in een grachtenpand in Amsterdam wat tijdens de tweede wereld oorlog dienst deed als een opvang voor oude weduwnaars.
Ik had de uitzonderlijke luxe dat de hele derde verdieping voor mij was :Y) , ideaal dus!

Wel had ik veel vriendinnetjes die niet graag de derde verdieping op gingen wanneer het donker was en er geen licht brandde omdat ze het dan eng vonden.
Ik had ook wel mijn momenten dat ik me er minder prettig voelde (heb tot mijn 16e met een lampje aan geslapen en ging niet naar bed zonder een kat of hond mee te nemen := ).
Het engste was dat ik een ergens eind jaren 90 een hippe I-mac computer had die ineens elke nacht tussen 3:10 en 3:15 aanging en via de telefoon verbinding contact ging maken met het internet (dat moest je toen nog handmatig doen),best creepy als je 6 nachten achter elkaar wakker wordt van een felgroen scherm en dat inbel geluidje.
De oplossing was snel gevonden; stekker uit het stopconctact elke nacht ;) .

Ik woon nu half in Frankrijk en half in NL.
Het huis in Frankrijk is een Manoir uit 1741 met waarschijnlijk een enorme geschiedenis.
Voor zover ik weet is het ingenomen door de duitsers tijdens de oorlog, het schijnt dat begin 1900 iemand zich daar opgehangen heeft en er zullen zat mensen daar aan een natuurlijke dood gestorven zijn.

We hebben eigenlijk weinig last van "enge"dingen.
Het huis voelde trouwens wel meteen prettig en licht aan.
Alleen de zolder vond ik minder, het is een enorme grote, goed verlichte ruimte, maar het heeft iets engs dus daar ben ik niet graag alleen.
De klusjesman komt er ook niet graag dus ik ben gelukkig niet de enige.

Het enige rare wat ik daar heb meegemaakt is dat we een paar keer 's nachts wakker werden (mijn vriend en ik) en dat het in de kamer naar soep rook.
Best lekkere soep ook, kreeg er honger van :D.

Lang verhaal kort; ik denk dat je dat soort huizen gewoon onbevangen moet bekijken en er fysiek naar binnen moet gaan om de sfeer te voelen (en ik ben echt absoluut niet zweverig) als het direct niet goed voelt moet je het gewoon niet doen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:28

Ik schrik er echt van hoe veel mensen zoiets al hebben meegemaakt...

Ik voel me opslag minder gek en eenzaam :')