Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nouks schreef:Ik vind de hoge snelheid op de fietspaden wel heeel erg link. Je verwacht ze niet, ze zijn er ineens. Misschien gewoon binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid hanteren op de fietspaden (30 km/h?), die dan zowel voor brommers etc als ook voor racefietsers geldt. Gaan ze maar lekker buiten de bebouwde kom harder fietsen dan dat.
Josien_ schreef:Dora88 schreef:En elektrische fietsen vergrendelen op 25 km/u en per leeftijd gaat daar wat vanaf
Ja inderdaad! Het is niet echt verantwoord om iemand van 75 met meer dan 20km/h over het fietspad te laten gaan.

little_king schreef:Nouks schreef:Ik vind de hoge snelheid op de fietspaden wel heeel erg link. Je verwacht ze niet, ze zijn er ineens. Misschien gewoon binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid hanteren op de fietspaden (30 km/h?), die dan zowel voor brommers etc als ook voor racefietsers geldt. Gaan ze maar lekker buiten de bebouwde kom harder fietsen dan dat.
Maar juist hier op die smalle landweggetjes doen ze dat maar is het juist gevaarlijk.
Wegen van rechts kijken ze niet in en de mais groeit weer en denk maar niet dat ze zonder zicht daar afremmen. Die jakkeren gewoon door.
Andere fietsers of te paard inhalen, ze schreeuwen 3 meter achter je en knallen gewoon door.
Terwijl deze wegen amper breder zijn dan een fietspad.
Het verbaasd mij elke dag weer dat er niet vaker zwaar gewonden vallen.
Winged schreef:Josien_ schreef:
Ja inderdaad! Het is niet echt verantwoord om iemand van 75 met meer dan 20km/h over het fietspad te laten gaan.
Grappig, mijn buurman is 89, is ontzettend kwiek... En gaat in zijn eentje zo 't vliegtuig in om even naar zijn dochter in Afrika te gaan. Het is niet zo dat iedereen die boven de 75 zijn direct een gevaar voor de complete mensheid zijn
Ik blijf erbij dat het verstand bij wielrennen van twee kanten moet komen. Als gewone fietser moet je ook alert blijven in het verkeer, als wielrenner moet je indien je bij andere weggebruikers in de buurt komt gewoon afremmen.
vind haar ook superstoer dat ze dat allemaal nog durft! Maar er zijn zat oudere die inderdaad niet meer zouden mogen deelnemen aan het verkeer. Vaak genoeg moet ik enorm uitwijken met mijn fiets omdat ze opeens naar links gaan terwijl ik aan het inhalen ben
. Winged schreef:Grappig, mijn buurman is 89, is ontzettend kwiek... En gaat in zijn eentje zo 't vliegtuig in om even naar zijn dochter in Afrika te gaan. Het is niet zo dat iedereen die boven de 75 zijn direct een gevaar voor de complete mensheid zijn
Ik blijf erbij dat het verstand bij wielrennen van twee kanten moet komen. Als gewone fietser moet je ook alert blijven in het verkeer, als wielrenner moet je indien je bij andere weggebruikers in de buurt komt gewoon afremmen.
Josien_ schreef:Dora88 schreef:En elektrische fietsen vergrendelen op 25 km/u en per leeftijd gaat daar wat vanaf

kunnen ze gelijk met groep 7&8 meedoen 
) 
Karl66 schreef:Wat ik altijd wel grappig aan deze discussie vind is dat de meeste wielrenners het hele jaar door op de fiets te vinden zijn. Toch zijn ze maar drie weken per jaar een probleem, namelijk als het mooi weer is en de rest van Nederland ook buiten gaat recreëren. Zou het dan niet logisch zijn om eens naar het gedrag van die andere recreanten te kijken?
Ja, er bestaan asociale wielrenners, ne zoals er asociale ruiters, recreatiefietsers, motorrijders, autorijders en ga maar door zijn. Maar net zoals bij die andere groepen is dat een minderheid. Als je alleen maar vier man dik rijdende, asociale groepen renners ziet, die anderen van de fiets afbeuken, dan heb je gewoon gigantische oogkleppen op en wil je de rest niet zien.
Ayasha schreef:Gisteren nog een groepje dat vond dat ze voorrang hadden bij het oprijden van de rotonde (waar ik al op zat). Het duiveltje op mijn schouder zei ook "eigenlijk zou je eentje moeten aantikken dat de rest ook op zijn plaat gaat als ze zo iets uithalen" maar goed. Je fatsoen zorgt dan dat je hardop vloekt op ze en wacht tot de koningen van de weg voorbij zijn.
Lief? Absoluut niet. Maar als ik voorrang heb, flink moet remmen om te zorgen dat ik ze niet onder de auto krijg en vervolgens kan gaan wachten...
Romyv schreef:het geeft een soort adreline rush dat snelle fietsen door al het langszame heen. Bang ben je niet, simpelweg omdat je vaak al weg ben bij de gevaarlijke situatie voordat er iets kan gebeuren! Je kan in veel gevallen beter gas geven dan remmen
Wat kan jou het gevaar voor anderen schelen joh, jij hebt er toch geen last van? Gewoon gas geven, hard er voorbij vliegen, dan merk je het ook niet als anderen door jouw gejakker onderuit gaan maar hey, alles voor de kick want daar is de weg toch voor?
zucht!
. Dat heef tniets met jou of mij te maken, maar gewoon rekening houden met elkaar in het verkeer. 
Ayasha schreef:ik vraag me af of die mannen nu echt niet meer angst in zich hebben.