Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:05

Lisa_H schreef:
Rebeccaa schreef:
Ik was op vakantie met 4 vriendinnen, 3 daarvan waren net als ik; 's ochtends douchen voor we naar het strand gingen én 's avonds douchen na het strand/voor het uitgaan. Wij trokken elke dag schone shirts aan. We wisselden onze pyama shirts ook allemaal minstens 1x, nummer 4 sliep de hele week in hetzelfde. Wij roken altijd fris (ok nou ja na een dag zon/zee/strand ook niet echt maar dan gingen we douchen). vriendin nummer 4 douchte 's ochtends niet en zij stonk ook echt ontzettend.. zij ruikt zichzelf niet.
Haar hele slaapkamer van het appartement rook naar haar zweet, zij sliep dus ook alleen in een bed, niemand wilde met haar een bed delen..
in de rij van het vliegveld werd er gelachen en gewezen omdat ze zo stonk. Ik schaamde me ontzettend, was écht bang dat mensen zouden denken dat ik misschien wel die stinker was..
nu zweet ik gelukkig bijna niet maar kom op, zoiets is toch te gênant voor woorden? dat wil je toch voorkomen? :+ Daarom douche ik elke ochtend als ik uit bed kom. Ik zweet heel erg weinig gelukkig en heb geen sterkte lichaamsgeur maar ik wil het ook gewoon echt voorkomen dat ik stinkend op school zit o.i.d.

Hadden jullie dat meisje dan niet subtiel kunnen vertellen dat ze niet zo fris rook?

Ze ruikt al minstens 4 jaar zo, als ik de rest mag geloven. Ikzelf heb vrij weinig met het meisje (ken haar ook niet echt eigenlijk, toevallig ging ik met hetzelfde groepje op vakantie) en ik vond het niet aan mij om te vertellen dat ze stonk, de andere meisjes waren al 6 jaar haar beste vriendin.. Daarnaast, hoe vertel je zoiets subtiel aan iemand?

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:07

Rebeccaa schreef:
[quote="Air
Ik was op vakantie met 4 vriendinnen, 3 daarvan waren net als ik; 's ochtends douchen voor we naar het strand gingen én 's avonds douchen na het strand/voor het uitgaan. Wij trokken elke dag schone shirts aan. We wisselden onze pyama shirts ook allemaal minstens 1x, nummer 4 sliep de hele week in hetzelfde. Wij roken altijd fris (ok nou ja na een dag zon/zee/strand ook niet echt maar dan gingen we douchen). vriendin nummer 4 douchte 's ochtends niet en zij stonk ook echt ontzettend.. zij ruikt zichzelf niet.
Haar hele slaapkamer van het appartement rook naar haar zweet, zij sliep dus ook alleen in een bed, niemand wilde met haar een bed delen..
in de rij van het vliegveld werd er gelachen en gewezen omdat ze zo stonk. Ik schaamde me ontzettend, was écht bang dat mensen zouden denken dat ik misschien wel die stinker was..
nu zweet ik gelukkig bijna niet maar kom op, zoiets is toch te gênant voor woorden? dat wil je toch voorkomen? :+ Daarom douche ik elke ochtend als ik uit bed kom. Ik zweet heel erg weinig gelukkig en heb geen sterkte lichaamsgeur maar ik wil het ook gewoon echt voorkomen dat ik stinkend op school zit o.i.d.

En jij noemt je een vriendin? :=

tja, eigenlijk was zij niet echt 'mijn' vriendin maar was ze wel bevriend met de andere 3 meiden.
En ja, ze stonk gewoon echt heel erg en dat zeg ik ook gewoon rustig over mijn vriendinnen, hoor.. ze gaan niet minder stinken als ze wel of niet m'n vriendinnen zijn.[/quote]
Als ik dit had gelezen als "vriendin" was ik toch echt wel gekwetst geweest.

Jouw vriendinnen hadden het misschien moeten laten weten aan haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:09

Mijn vriendinnen hadden het zeker moeten laten weten aan haar, en niet nu, maar al 5 jaar geleden (toen ik haar nog niet eens kende, ik ga pas sinds dit jaar met haar om). Als ze een goede vriendin van mij was geweest had ik ook zeker wat tegen haar gezegd, maar ik hád al zo weinig met haar en ik was echt bang dat ik de sfeer zou verpesten als ik er wat van zou zeggen. Maar ze stonk écht heel erg, ik werd er soms gewoon echt een beetje misselijk van. Heel erg sneu voor haar (niemand wilt graag stinken..) maar hoe kan je zoiets niet doorhebben..?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:11

Rebeccaa schreef:
Mijn vriendinnen hadden het zeker moeten laten weten aan haar, en niet nu, maar al 5 jaar geleden (toen ik haar nog niet eens kende, ik ga pas sinds dit jaar met haar om). Als ze een goede vriendin van mij was geweest had ik ook zeker wat tegen haar gezegd, maar ik hád al zo weinig met haar en ik was echt bang dat ik de sfeer zou verpesten als ik er wat van zou zeggen. Maar ze stonk écht heel erg, ik werd er soms gewoon echt een beetje misselijk van. Heel erg sneu voor haar (niemand wilt graag stinken..) maar hoe kan je zoiets niet doorhebben..?

Dat snap ik ook niet. Veel mensen ruiken zichzelf niet := Maar kan me voorstellen dat als je altijd zo ruikt, je het gewend bent.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:14

chevax schreef:
Veel mensen hebben wel last van hun huid door douchen, lees ik. Toch gewoon een kwestie van je na het douchen insmeren? Dan is je huid echt niet schraal. Ik heb nog nooit van mijn leven problemen met mijn huid gehad terwijl ik dus twee keer per dag douche. As we speak: mijn badje staat lekker aan, dus huppetee, in het warme water!

Niet schraal, wel uitslag van onder tot boven.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:14

Mijn huid kan het niet aan om elke dag te douchen, dus het is ook om de dag. :)

Mijn haar was ik om de 2 dagen, anders krijg ik een extreem droge hoofdhuid en heb ik last van roos..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:22

Citaat:
Heel erg sneu voor haar (niemand wilt graag stinken..) maar hoe kan je zoiets niet doorhebben..?

Mijn ex had kon ook snel stinken, toch was hij wel heel schoon op zichzelf.
Grootste probleem is dat hij zichzelf niet rook, hij gebruikte wel vaak deo en douchte vaak genoeg.
Dan is het heel vervelend als mensen je er niet op wijzen, als je het niet weet kan je er ook niets aan doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:31

Urielle schreef:
Air schreef:
Heb je je wel eens bedacht dat die sterke lichaamsgeur alleen maar versterkt wordt door te vaak douchen?
Iedere keer na het douchen moet je huid herstellen, op het moment dat dat vaak is maakt de huid veel meer talg ed. aan dan op het moment dat je je niet iedere dag squeeky clean wast.

Dan zou je dus theoretisch een vette huid krijgen van douchen maar dat is juist het omgekeerde, hij droogt uit.
Maar goed, ik ben dus die hard-douchefanaat en ik heb geen vette of te droge huid en ook geen sterke lichaamsgeur. Mijn grootste probleem is stresszweten maar dat heeft volgens mij niks met de douche te maken.

Ik zie niet waar jij leest dat ik zeg dat een douche je huid NIET uitdroogt. Ik heb het er toch juist over dat je huid na een douche moet HERSTELLEN?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:32

Verschillend. De ene keer avonds, de andere keer ochtends. Straks als school weer begint weer lekker avonds. Ga echt niet om half 6 of 6 uur al douchen, no way! Ik douche me overigens maar 2x in de week, hoogstends 3x. Tussendoor was ik me wel met een washandje of spring even vlug een minuutje onder de douchen om te wassen. Gaat prima! M´n haar is nog nooit zo goed geweest, heerlijk! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:33

chevax schreef:
Veel mensen hebben wel last van hun huid door douchen, lees ik. Toch gewoon een kwestie van je na het douchen insmeren? Dan is je huid echt niet schraal. Ik heb nog nooit van mijn leven problemen met mijn huid gehad terwijl ik dus twee keer per dag douche. As we speak: mijn badje staat lekker aan, dus huppetee, in het warme water!

Waarom zou ik mij moeten insmeren als het ook zonder kan? Ik wil een gezonde huid wat zo min mogelijkspul van buitenaf nodig heeft ;)

xJolijn

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:36

Vrijwel altijd 's avonds :j
Soms wel eens voor het avondeten (eind v/d middag dus), zo rond een uur of 5/6. Dat is vaak alleen als ik heb gewerkt bijvoorbeeld.
Een enkele keer wel eens 's ochtends, maar ik vind het fijner om met nat haar te gaan slapen en het dan te laten drogen, dan de hele ochtend met nat haar te lopen haha :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:40

Air schreef:
Ik zie niet waar jij leest dat ik zeg dat een douche je huid NIET uitdroogt. Ik heb het er toch juist over dat je huid na een douche moet HERSTELLEN?

Jij zegt dat als dat vaak voorkomt dat de huid moet herstellen van de uitdroging de huid meer talg aan gaat maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:42

pandour4evuh schreef:
Klijntje schreef:
Ik vind mensen die niet dagelijks douchen toch minder vies dan mensen die hun bad- bedden- en ondergoed altijd alleen maar op 30 ipv minstens 60 graden uitwassen O:)
Want dan kun je wel een schone handdoek van de stapel nemen maar denk maar niet dat die bacteriën er dan uit zijn hoor :D
(Net als van die laf uitgewrongen washandjes en vaatdoeken die dan ergens liggen te broeien :r )

als je goed wasmiddel gebruikt is het allemaal echt schoon hoor

en ik heb geen zin om iedere week nieuw ondergoed te kopen omdat het gekrompen is of het kant verknald is door de hoge temperatuur

Nee dat is niet (helemaal) waar.
Bacteriën gaan pas dood op hogere temperaturen.
Vandaar dat tegenwoordig ook wordt aangeraden je wasmachine regelmatig te laten draaien op 95 graden om bacteriegroei (die tegenwoordig excessief aanwezig zijn) tegen te gaan en is behoudt van je wasmachine.

Mijn man heeft psoriasis en huismijt leeft van huidschilvers.
Huismijt gaat pas dood bij temperaturen boven de 60C.

Ik heb geen last van krimpende bedden-/ondergoed, zelfs in de droogtrommel (ook hogere temperatuur) gaat het goed.
Enne vaginale schimmels gaan ook pas dood boven de 60C......
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-07-13 19:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:43

pandour4evuh schreef:
als je goed wasmiddel gebruikt is het allemaal echt schoon hoor

en ik heb geen zin om iedere week nieuw ondergoed te kopen omdat het gekrompen is of het kant verknald is door de hoge temperatuur

Ok, fair.
Maar wat is goed wasmiddel? En wat niet? Schoon (als in vlekvrij) wil niet perse zeggen bacterievrij. Ik geloof zelf echt in hoge temperaturen om korte metten te maken met ongenode gasten in mijn wasgoed

iemand was me voor ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:48

Wat het ondergoed betreft: mijn slipjes mogen sowieso volgens het etiket gewassen worden op maximum 30 graden. Maar als je dan inlegkruisjes gebruikt hebt, is het toch ook schoon op dertig graden? Sowieso trek ik na het sporten zelfs een nieuwe aan, omdat ik er dan in gezweet heb.

Oke, vroeger deden ze ondergoed altijd in de kookwas. Maar ze wisselden vast niet elke dag van onderbroek :Y)

Hoe vaak wisselen jullie dan van beddengoed?
Hier bij vriendlief thuis is dat meestal 1 x per week.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:49

Het beddengoed wissel ik 1 a 2 keer per week en dat was ik op 60 graden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:50

zonnebloem18 schreef:
Citaat:
Heel erg sneu voor haar (niemand wilt graag stinken..) maar hoe kan je zoiets niet doorhebben..?

Mijn ex had kon ook snel stinken, toch was hij wel heel schoon op zichzelf.
Grootste probleem is dat hij zichzelf niet rook, hij gebruikte wel vaak deo en douchte vaak genoeg.
Dan is het heel vervelend als mensen je er niet op wijzen, als je het niet weet kan je er ook niets aan doen.

Een oud collega van mij rook ook heel erg, en had dit zelf dus ook niet door en was er erg blij mee dat ik haar hier op wees.

Ik bedoel je kunt best op een normale manier aan iemand duidelijk maken dat ze een luchtje meedragen zonder iemand meteen te kwetsen..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:53

Wow Urielle, dan staat je wasmachine ook nooit stil gok ik zo.

Ik ben erg op hygiëne gesteld, maar te dol hoeft het voor mij ook niet te worden. Het feit alleen al dat sommigen hun huid er niet goed tegen kan om elke dag te douchen wil ergens wel aangeven dat dit niet optimaal is voor de huid. Gelukkig heb ik er zelf geen last van en kan ik vaak douchen :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:00

Air schreef:
chevax schreef:

Waarom zou ik mij moeten insmeren als het ook zonder kan? Ik wil een gezonde huid wat zo min mogelijkspul van buitenaf nodig heeft ;)

Helemaal mee eens! Waarom chemische middelen smeren terwijl de natuur het prima zelf kan?
Waarom symptoombestrijding als je de oorzaak weg kan nemen?

Ik heb zelf dus ervaren dat ik minder stink nu ik minder vaak met zeep was. Mijn huid hoeft niet continu meer te herstellen en bijkomend voordeel is dus ook minder nare luchtjes, ondanks mn zweten! En dat denk ik niet alleen maar mijn omgeving ervaart het ook.

Ik lees hier dat veel mensen een lekker schoonmaakgeurtje verwarren met schoon en hygienisch... Als iets naar schoonmaakmiddel ruikt, kan het nog steeds vreselijk vies zijn door ladingen bacterieen. Die merk je dan niet omdat het bloemetjesluchtje de echte boosdoeners verbergen. Zoals de bekende vaatdoekjes. Lager dan 90 graden wassen maakt deze krengen NIET schoon, maar ze worden prachtige bacteriebommetjes. Maar hey, ze ruiken lekker naar robijn dus zijn ze schoon!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:03

Urielle schreef:
Air schreef:

Jij zegt dat als dat vaak voorkomt dat de huid moet herstellen van de uitdroging de huid meer talg aan gaat maken.

Jup, zo werkt je huid. En hoe meer talg, hoe meer geurtjes.
Ik snap aleen nogsteeds niet waar je dan vind dat ik verkondig dat de douche je huid nietuitdroogt?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:03

Ik douche iedere ochtend en avond, na het fitnessen en na het werk. Dus het komt zeker wel eens voor dat ik vier keer op een dag douche.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:04

Ieder zijn ding, maar ik ruik dan liever "kunstmatig" lekker dan dat ik "natuurlijk" stink.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:06

chevax schreef:
Ieder zijn ding, maar ik ruik dan liever "kunstmatig" lekker dan dat ik "natuurlijk" stink.

En ik ruik liever natuurlijk lekker dan dat ik kunstmatig stink :-D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:07

Maar met af en toe douchen denk ik ook niet dat je natuurlijk lekker ruikt. Maar zoals ik al zei; ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:08

Ik ruik liever lekker dan dat ik niet ruik :=