Studeren in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

95Ellen

Re: Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 18:31

Wat karlli idd zegt, in duivendaal komen regelmatig kamers vrij, en ik woon er al bijna 2 jaar met veel plezier :) goed betaalbaar, goede locatie, service is goed geregeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:46

Waarom, josje4? Ik heb me op 1 januari ingeschreven en krijg nu al wekelijks kamers aangeboden in een mail. Of is dat ook onderhuur?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:03

kchristi schreef:
Je kunt je ook aanmelden bij Idealis, de kamerwebsite van Wageningen! Ik hoop in de loop van volgend jaar ook op kamers te gaan in Wageningen en heb me alvast ingeschreven, zodat ik meer kans heb om een kamer te krijgen :)

euh je kan je pas januari het jaar dat je begint inschrijven hoor? of studeer je nu al in wageningen maar gewoon nog neit op kamers?

josje4 schreef:
Ik heb mij in januari al ingeschreven maar ik zal toch eerst moeten onderhuren :s

waarom moet je eerst onderhuren?? staan vaak voor vast kamers op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:30

unihorses schreef:
kchristi schreef:
Je kunt je ook aanmelden bij Idealis, de kamerwebsite van Wageningen! Ik hoop in de loop van volgend jaar ook op kamers te gaan in Wageningen en heb me alvast ingeschreven, zodat ik meer kans heb om een kamer te krijgen :)

euh je kan je pas januari het jaar dat je begint inschrijven hoor? of studeer je nu al in wageningen maar gewoon nog neit op kamers?

josje4 schreef:
Ik heb mij in januari al ingeschreven maar ik zal toch eerst moeten onderhuren :s

waarom moet je eerst onderhuren?? staan vaak voor vast kamers op..

Ja, 2015 dus :) Ik start in september en heb me afgelopen januari ingeschreven.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:55

Ik had me ook in januari ingeschreven en kon in oktober terecht in een kamer bij Idealis, kon ook daarvoor al, maar wilde persé in Hoevestein of Haarweg :j

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:10

Ik kom weer even binnenvallen, maar weten iemand hier misschien een stal in Wageningen/Bennekom waar ze plek hebben vanaf september/oktober? Het is lastiger een plek te vinden dan ik dacht..

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:18

In vriendin van mij staat in Renkum, die gaat een minor doen in het buitenland en nam haar paard mee dacht ik misschien is hier dan plek?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:17

Bedankt voor de tips al! meer is altijd welkom :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:57

in de wageningse eng zijn veel weilanden maar dat is gewoon rondrijden en aanbellen :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:32

unihorses schreef:
in de wageningse eng zijn veel weilanden maar dat is gewoon rondrijden en aanbellen :)

Welk gebied is dit? Ik kan het niet echt vinden!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:23

Sky schreef:
unihorses schreef:

Welk gebied is dit? Ik kan het niet echt vinden!

dat is bij wageningenhoog :) tegenover de campus. vlakbij t bos ( waar ik nu sta :D )

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:37

hallo allemaal!
ik weet niet of dit hier mag maar ik ben op zoek naar een kamer in Wageningen en het liefst al vanaf augustus. Ik ben Elize, 18 jaar en ga aankomend jaar beginnen met de studie Biologie. Ik ben op zoek naar een niet te dure kamer in de buurt van het universiteitsgebouw.
Willen jullie meer weten of hebben jullie nog een kamer vrij? Stuur dan een priveberichtje!
Groetjes!
Elize

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:49

Kijk even naar duivendaal, daar komen heel regelmatig kamers vrij :) op mijn gang (a3) volgens mij voorlopig even niet, maar er zijn 8 gangen dus vrij vaak hospiteeravonden. Heb je tijdens de AID al een slaap plek? Zo niet dan kan je in een studentenverenigingshuis slapen, kijk bijvoorbeeld maar op aid.ssr-w.nl :)

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:47

[***] schreef:
Kijk even naar duivendaal, daar komen heel regelmatig kamers vrij :) op mijn gang (a3) volgens mij voorlopig even niet, maar er zijn 8 gangen dus vrij vaak hospiteeravonden. Heb je tijdens de AID al een slaap plek? Zo niet dan kan je in een studentenverenigingshuis slapen, kijk bijvoorbeeld maar op aid.ssr-w.nl :)

hee bedankt voor de tip! heb me meteen ingeschreven voor een slaapplek! en ik heb donderdag mn eerste hospiteeravond :D heb je nog tips?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:06

Ben je al lid van Wageningen Student Plaza op fb? Ik zie nog vrij regelmatig kamers voorbij komen deze dagen :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 18:47

Tips voor je hospiteeravond? Zorg dat je opvalt ;) niet tot het irritante toe natuurlijk, maar wij hebben de laatste tijd op hospiteeravonden vaak meiden die aan hun eerste jaar beginnen en, dit bedoel ik absoluut niet beledigend want ik was twee jaar geleden precies zo, die lijken vaak nogal op elkaar :p wij praten achteraf altijd even over iedereen voor we iemand kiezen, dus zorg dat je naam blijft hangen :) bedenk van te voren vast wat leuke verhalen of dingen over jezelf die je kan vertellen. Verkoop jezelf ;p (lastig lastig, ik ben echt blij dat ik een kamer heb en niet meer hoef te hospiteren :D ). En leuk dat je tijdens de AID in een van de huizen van ssr-w komt slapen :) heb je al zin in de AID?

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:10

@[***] goeie tip! zal ik onthouden! Ben vorig jaar al geslaagd dus heb afgelopen jaar kunnen afkijken bij vriendinnen. Ik was te laat met inschrijven voor idealis (wist nog niet of ik ingeloot zou worden bij diergeneeskunde, ben dus uitgeloot) dus hoop dat ik via daar nog een kamer kan krijgen :')
zeker zin in de AID maar ook hartstikke zenuwachtig haha

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:17

Ahh jammer dat je uitgeloot bent voor diergeneeskunde! ik ben daar ook uitgeloot. Maar vind dat achteraf niet erg want heb het fantastisch naar mijn zin in Wageningen :D ga je het volgend jaar opnieuw proberen denk je?
Hoop idd voor je dat je nog een kamer vind. Gelukkig is er niet echt een kamernood in Wageningen, al zou het nu niet lukken dan lukt het in november ofzo sws wel.
Haha zenuwachtig voor de AID ja? Nergens voor nodig, is superleuk! :) heb je je 'ouders' al gesproken?

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:41

Ik vind t stiekem ook niet heel erg, had me toch al gericht op biologie, welke studie ben jij gaan doen? Ik zie nog wel wat er gebeurd volgend jaar haha
Helaas is Wageningen voor mij bijna 5 uur reizen per dag.. (zeer slechte verbinding vanaf Lelystad)

Denk dat het vooral gezonde zenuwen zijn haha we hebben nu met de hele groep een WhatsApp groep :D

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 19:50

Ik ben bos- en natuurbeheer gaan doen :)
Oh dat is wel heel slecht aan te reizen inderdaad. Och je krijgt vast een kamer, en anders kan je vast ergens logeren (aidbroertje/ -zusje, als je lid wordt van een vereniging een jaargenoot, iemand van je studie) :)
En dat kan ik me voorstellen, had ik ook hoor. Wel leuk dat je al een appgroep hebt :) wie zijn je 'ouders'? Heeel misschien ken ik ze :p
Waarom ben je vorig jaar nog niet gaan studeren? Tussenjaar? :)

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:57

oh ook leuk! Ja de kamer komt vast wel goed haha ehh Laura Priems en Marvin Jansen
ik vond mezelf nog een beetje jong en had eigenlijk nog geen idee wat ik wilde gaan doen, dus heb een jaar in de horeca gewerkt, ben een stuk volwassener (en een stuk minder verlegen) geworden en lekker genoten van mn rust :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:48

Elize, donderdag is bij ons hospiteeravond? Zit ook in duivendaal. Komen meerdere kamers bij ons vrij. Kom zelf waarschijnlijk niet, kost mij te veel tijd en moet nog werken en leren voor her.

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:50

@karlli ik kom inderdaad donderdagavond naar Duivendaal voor de hospiteeravond,ben benieuwd!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:10

Word wel een drukke hoor, 14 mensen voor sowieso 2 kamers, een maand later komt er weer een vrij. Oh en de gangen zijn dan wel groot, maar echt druk is het voor mijn gevoel nooit iniedergeval :) Mocht je nog vragen hebben, PB maar ;)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 00:04

Haha die ken ik niet. Klinkt als een goede zet idd, dat tussenjaar :) ik hoor net dat er van mijn gang ook iemand vertrekt dus mocht het niks worden donderdag kan je het later bij ons nog eens proberen :p